![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kaksi pdf-tiedostoa pitäisi yhdistää. Onnistuuko mitenkään ilman maksullisia ohjelmia?
Viesti Kirjoittaja Kakku »
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Selitäs mitä eroa noilla kahdella on? Mä olen aina luullut, että Preview on suomeksi Esikatselu...BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Ei onnistunut raahaaminen. Kokeilin sitä ensimmäiseksi.BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Hän tarkoitti ja-sanalla eli-sanaaMacFinn kirjoitti:Selitäs mitä eroa noilla kahdella on? Mä olen aina luullut, että Preview on suomeksi Esikatselu...BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Olikos sulla jotain asiaakin?MacFinn kirjoitti:Selitäs mitä eroa noilla kahdella on? Mä olen aina luullut, että Preview on suomeksi Esikatselu...
Mutta tallentaminen ei onnistu yhdeksi tiedostoksiKakku kirjoitti:Ei onnistunut raahaaminen. Kokeilin sitä ensimmäiseksi.BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Vakuuttelun jälkeen yritin uudestaan ja keksin:
Sivupalkkiin voi lisätä raahaamalla ja silloin se liittyy varsinaiseen dokumenttiin. Jess!!
Kiitos!
Viesti Kirjoittaja jannesil »
Yhdistä sivut ja tallenna nimellä (Save as..), toimii juuri testasinKakku kirjoitti:Mutta tallentaminen ei onnistu yhdeksi tiedostoksiKakku kirjoitti:Ei onnistunut raahaaminen. Kokeilin sitä ensimmäiseksi.BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Vakuuttelun jälkeen yritin uudestaan ja keksin:
Sivupalkkiin voi lisätä raahaamalla ja silloin se liittyy varsinaiseen dokumenttiin. Jess!!
Kiitos!![]()
Tai minä en ainakaan keksinyt miten sen voisi tehdä. Mahtaako tuo olla edes mahdollista?
Viesti Kirjoittaja simop »
Koodi: Valitse kaikki
defaults write com.apple.versioner.python Prefer-32-Bit -bool yes
No nyt: Esikatselulla todellakin onnistuu kehden pdf-tiedoston yhdistäminen, kun raahaa uuden tiedoston niin, että koko entinen tiedosto sivupalkissa aktivoituu.jannesil kirjoitti:
Yhdistä sivut ja tallenna nimellä (Save as..), toimii juuri testasinkäyttiksenä 10.6.1.
JAnne
Tämä ohje oli varmasti yhtä hyvä kuin edellinenkin, mutta näin yksinkertaiselle miehelle näin pitkä ohje on liian monimutkainen. Yritin kuitenkin avata Automator-ohjelman (ensimmäistä kertaa), jolloin huomasin vetolaatikon näköisen ikkuna, jonka halusin sulkea. Se kuitenkin sulki kaiken, paitsi ohjelmaa. Tuon "vetolaatikkoikkunan" takana ilmeisesti piileskeli raahausikkuna, mutta sitä en saanut kokonaan näkyviin, joten annon tuon ohjelman olla rauhassa. Selvästi liian hankala ohjelma minulle. Kiitos kuitenkin. Hyvä ohje jollekin minua viisaammallesimop kirjoitti:Automatorilla onnistuu näppärästi.
Vedä ensin pdf-tiedostot Automatorin ikkunaan, jolloin ne ilmestyvät "Hae määrättyjä Finder-kohteita" -otsikon alle, jossa voit laittaa ne oikeaan järjestykseen. Sen jälkeen etsi vasemmalta PDF-tiedostot -> Yhdistä PDF-sivuja ja vedä se oikealle "Hae määrättyjä Finder-kohteita" -laatikon alapuolelle. Lisää sitten vielä Tiedostot ja kansiot -osastolta Siirrä Finder-kohteita ja valitse kansio johon haluat PDF:n tallennettavan. Lopuksi paina Suorita oikeasta ylänurkasta.
Snow Leopardissa tuo ei kylläkään toiminut minulla ennen kuin olin antanut päätteessä seuraavan komennon:Leopardissa toimi ilman tuotakin.Koodi: Valitse kaikki
defaults write com.apple.versioner.python Prefer-32-Bit -bool yes
Viesti Kirjoittaja harriba »
Previewin käytös on muuttunut Snow Leopardissa: Snow Leopardissa uusi file pitää raahata entisen päälle, Leopardissa ja aiemmissa voi raahata minne vaan sivupalkissa.Kakku kirjoitti:No nyt: Esikatselulla todellakin onnistuu kehden pdf-tiedoston yhdistäminen, kun raahaa uuden tiedoston niin, että koko entinen tiedosto sivupalkissa aktivoituu.jannesil kirjoitti:
Yhdistä sivut ja tallenna nimellä (Save as..), toimii juuri testasinkäyttiksenä 10.6.1.
JAnne
Minä raahasin sen ensin erillisenä, eli siirsin uuden pdf-tiedoston sivupalkkiin liian ylös, jolloin uusi tiedosto ei kytkeytynyt tuohon vanhaan tiedostoon.
Kiitos avusta! *onnellinen*