Kaksi pdf-tiedostoa pitäisi yhdistää. Onnistuuko mitenkään ilman maksullisia ohjelmia?
Kahden pdf-tiedoston yhdistäminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kakku
Kahden pdf-tiedoston yhdistäminen
Viesti Kirjoittaja Kakku »
Hei te ystävälliset ihmiset
Kaksi pdf-tiedostoa pitäisi yhdistää. Onnistuuko mitenkään ilman maksullisia ohjelmia?
-
BlueTide
Re: Kahden pdf-tiedoston yhdistäminen
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
adjpg
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Skim on ilmainen ohjelma jolla tuo + muu pdf muokkaus onnistuu...
PowerMac G5 ♫ 1,8Ghz
RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Selitäs mitä eroa noilla kahdella on? Mä olen aina luullut, että Preview on suomeksi Esikatselu...BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Kakku
Ei onnistunut raahaaminen. Kokeilin sitä ensimmäiseksi.BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Vakuuttelun jälkeen yritin uudestaan ja keksin:
Sivupalkkiin voi lisätä raahaamalla ja silloin se liittyy varsinaiseen dokumenttiin. Jess!!
Kiitos!
-
Kakku
Hän tarkoitti ja-sanalla eli-sanaaMacFinn kirjoitti:Selitäs mitä eroa noilla kahdella on? Mä olen aina luullut, että Preview on suomeksi Esikatselu...BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
-
BlueTide
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Olikos sulla jotain asiaakin?MacFinn kirjoitti:Selitäs mitä eroa noilla kahdella on? Mä olen aina luullut, että Preview on suomeksi Esikatselu...
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Kakku
Mutta tallentaminen ei onnistu yhdeksi tiedostoksiKakku kirjoitti:Ei onnistunut raahaaminen. Kokeilin sitä ensimmäiseksi.BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Sivupalkkiin voi lisätä raahaamalla ja silloin se liittyy varsinaiseen dokumenttiin. Jess!!
Kiitos!
Tai minä en ainakaan keksinyt miten sen voisi tehdä. Mahtaako tuo olla edes mahdollista?
-
jannesil
Viesti Kirjoittaja jannesil »
Yhdistä sivut ja tallenna nimellä (Save as..), toimii juuri testasinKakku kirjoitti:Mutta tallentaminen ei onnistu yhdeksi tiedostoksiKakku kirjoitti:Ei onnistunut raahaaminen. Kokeilin sitä ensimmäiseksi.BlueTide kirjoitti:Riippuen tarkemmista vaateista tuo voisi onnistua vaikkapa Esikatselulla ja Previewllä. Raahaa vaan sivuja filusta toiseen.
Kiitos!![]()
Tai minä en ainakaan keksinyt miten sen voisi tehdä. Mahtaako tuo olla edes mahdollista?
JAnne
-
simop
Viesti Kirjoittaja simop »
Automatorilla onnistuu näppärästi.
Vedä ensin pdf-tiedostot Automatorin ikkunaan, jolloin ne ilmestyvät "Hae määrättyjä Finder-kohteita" -otsikon alle, jossa voit laittaa ne oikeaan järjestykseen. Sen jälkeen etsi vasemmalta PDF-tiedostot -> Yhdistä PDF-sivuja ja vedä se oikealle "Hae määrättyjä Finder-kohteita" -laatikon alapuolelle. Lisää sitten vielä Tiedostot ja kansiot -osastolta Siirrä Finder-kohteita ja valitse kansio johon haluat PDF:n tallennettavan. Lopuksi paina Suorita oikeasta ylänurkasta.
Snow Leopardissa tuo ei kylläkään toiminut minulla ennen kuin olin antanut päätteessä seuraavan komennon:
Leopardissa toimi ilman tuotakin.
Vedä ensin pdf-tiedostot Automatorin ikkunaan, jolloin ne ilmestyvät "Hae määrättyjä Finder-kohteita" -otsikon alle, jossa voit laittaa ne oikeaan järjestykseen. Sen jälkeen etsi vasemmalta PDF-tiedostot -> Yhdistä PDF-sivuja ja vedä se oikealle "Hae määrättyjä Finder-kohteita" -laatikon alapuolelle. Lisää sitten vielä Tiedostot ja kansiot -osastolta Siirrä Finder-kohteita ja valitse kansio johon haluat PDF:n tallennettavan. Lopuksi paina Suorita oikeasta ylänurkasta.
Snow Leopardissa tuo ei kylläkään toiminut minulla ennen kuin olin antanut päätteessä seuraavan komennon:
Koodi: Valitse kaikki
defaults write com.apple.versioner.python Prefer-32-Bit -bool yes
iTV2DVD 1.0.6 julkaistu 18.4.2009
http://users.tkk.fi/spotinka/itv2dvd/
http://users.tkk.fi/spotinka/itv2dvd/
-
Kakku
No nyt: Esikatselulla todellakin onnistuu kehden pdf-tiedoston yhdistäminen, kun raahaa uuden tiedoston niin, että koko entinen tiedosto sivupalkissa aktivoituu.jannesil kirjoitti:
Yhdistä sivut ja tallenna nimellä (Save as..), toimii juuri testasinkäyttiksenä 10.6.1.
JAnne
Minä raahasin sen ensin erillisenä, eli siirsin uuden pdf-tiedoston sivupalkkiin liian ylös, jolloin uusi tiedosto ei kytkeytynyt tuohon vanhaan tiedostoon.
Kiitos avusta! *onnellinen*
-
Kakku
Tämä ohje oli varmasti yhtä hyvä kuin edellinenkin, mutta näin yksinkertaiselle miehelle näin pitkä ohje on liian monimutkainen. Yritin kuitenkin avata Automator-ohjelman (ensimmäistä kertaa), jolloin huomasin vetolaatikon näköisen ikkuna, jonka halusin sulkea. Se kuitenkin sulki kaiken, paitsi ohjelmaa. Tuon "vetolaatikkoikkunan" takana ilmeisesti piileskeli raahausikkuna, mutta sitä en saanut kokonaan näkyviin, joten annon tuon ohjelman olla rauhassa. Selvästi liian hankala ohjelma minulle. Kiitos kuitenkin. Hyvä ohje jollekin minua viisaammallesimop kirjoitti:Automatorilla onnistuu näppärästi.
Snow Leopardissa tuo ei kylläkään toiminut minulla ennen kuin olin antanut päätteessä seuraavan komennon:Leopardissa toimi ilman tuotakin.Koodi: Valitse kaikki
defaults write com.apple.versioner.python Prefer-32-Bit -bool yes
-
harriba
Viesti Kirjoittaja harriba »
Previewin käytös on muuttunut Snow Leopardissa: Snow Leopardissa uusi file pitää raahata entisen päälle, Leopardissa ja aiemmissa voi raahata minne vaan sivupalkissa.Kakku kirjoitti:No nyt: Esikatselulla todellakin onnistuu kehden pdf-tiedoston yhdistäminen, kun raahaa uuden tiedoston niin, että koko entinen tiedosto sivupalkissa aktivoituu.jannesil kirjoitti:
Yhdistä sivut ja tallenna nimellä (Save as..), toimii juuri testasinkäyttiksenä 10.6.1.
JAnne
Minä raahasin sen ensin erillisenä, eli siirsin uuden pdf-tiedoston sivupalkkiin liian ylös, jolloin uusi tiedosto ei kytkeytynyt tuohon vanhaan tiedostoon.
Kiitos avusta! *onnellinen*
iPhone 3GS 32G 3.1 (taskussa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka