Niin ja käytössäni on se uusi littana minimac os x 10.6.4. Eka mac-koneeni, ja uusi tälläf oorumilla. Tyytyväinen olen ollut maciin

Viesti Kirjoittaja lvis »
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Päätteen käsky:lvis kirjoitti:Tiedän, että saan ftp-jaon päälle macin omillakin konsteilla. En vaan käsitä, miksi macin oma ftp-jako näyttää koko kansiorakenteen clientille, vaikka en olisi asettanut yhtään kansiota oikeasti jaetuksi. Koneessa on samalla käytössä myös foorumikäytössä oleva web-server ja sitä käytetään päivittäin surffilautana. En halua jakaa koko kansiorakennetta...
Koodi: Valitse kaikki
sudo echo `whoami` > /etc/ftpchroot
Koodi: Valitse kaikki
sudo sh -c "echo $USER > /etc/ftpchroot"
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Juu ftpchroottia ei oletuksena ole olemassa. Ideana siis on että ko. tiedostoon laitetaan halutun tunnuksen nimi (ihan millä keinolla vaan). En tajua miksei tuo komento toimi, eli sorry, mun tötö.lvis kirjoitti:Vaikka olen kirjautuneena adminina, tulee vastaus permission denied. Ihan kun koko ftpchroottia ei olis olemassakaan?
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Jaa-a... Kun tietäisi.Jasca kirjoitti:Miksikäs ei Cyberduck sulla enää toimi? Itse olen pitkään käyttänyt sitä...
Viesti Kirjoittaja -T- »
Tai poistaa ja asentaa FileZilla:n tilalle. Itse huomasin tuonTauvo kirjoitti: Pitänee varmaan kokeilla microsoft-tyyliin ja poistaa / asentaa uudestaan?
Aloittaa kyllä lähettämisen, mutta katkaisee sen aina kesken. Linjoista ei kyllä ole kiinni, koska ne ovat nopeammat nykyään kuin silloin kun vielä toimi...
Ai piru!-T- kirjoitti:Tai poistaa ja asentaa FileZilla:n tilalle. Itse huomasin tuonTauvo kirjoitti: Pitänee varmaan kokeilla microsoft-tyyliin ja poistaa / asentaa uudestaan?
Aloittaa kyllä lähettämisen, mutta katkaisee sen aina kesken. Linjoista ei kyllä ole kiinni, koska ne ovat nopeammat nykyään kuin silloin kun vielä toimi...-version äskettäin ja siirryin käyttämään sitä tiedostojen siirtoon. Cyberduck tuntui itsellä jokseenkin epäluotettavalta. Katkoi yhteyksiä ja latauksen jatkaminen siitä mihin jäätiin oli vähintäänkin epäluotettavaa ellei lähes täysin toimimatonta. FileZilla:sta on hyviä kokemuksia Windows-puolella, mutta aidan tällä puolella kokemusta on niin vähän, että tyydyn vain toteamaan sen toimineen (ainakin toistaiseksi) hyvin.