Niin ja käytössäni on se uusi littana minimac os x 10.6.4. Eka mac-koneeni, ja uusi tälläf oorumilla. Tyytyväinen olen ollut maciin
FTP-server Macille
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
lvis
FTP-server Macille
Viesti Kirjoittaja lvis »
Tiedän, että saan ftp-jaon päälle macin omillakin konsteilla. En vaan käsitä, miksi macin oma ftp-jako näyttää koko kansiorakenteen clientille, vaikka en olisi asettanut yhtään kansiota oikeasti jaetuksi. Koneessa on samalla käytössä myös foorumikäytössä oleva web-server ja sitä käytetään päivittäin surffilautana. En halua jakaa koko kansiorakennetta, ja haluaisin käyttää sftp:tä - onnistuuko tämä macin omalla systeemillä? Jos ei, mitä ftp-serveriä suosittelette tai ylipäänsä on olemassa?
Niin ja käytössäni on se uusi littana minimac os x 10.6.4. Eka mac-koneeni, ja uusi tälläf oorumilla. Tyytyväinen olen ollut maciin
Viimeksi muokannut kallekilponen, 28.9.2010 klo 22.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
morbusg
Re: FTP-server Macille
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Päätteen käsky:lvis kirjoitti:Tiedän, että saan ftp-jaon päälle macin omillakin konsteilla. En vaan käsitä, miksi macin oma ftp-jako näyttää koko kansiorakenteen clientille, vaikka en olisi asettanut yhtään kansiota oikeasti jaetuksi. Koneessa on samalla käytössä myös foorumikäytössä oleva web-server ja sitä käytetään päivittäin surffilautana. En halua jakaa koko kansiorakennetta...
Koodi: Valitse kaikki
sudo echo `whoami` > /etc/ftpchrootKomennon suorittaminen vaatii admin-oikeudet ja siten pyytää salasanaa.
MUOKS: paitsi eihän tuo toimi koska uudelleenohjaus tapahtuu suorittavana käyttäjänä. Sen sijaan:
Koodi: Valitse kaikki
sudo sh -c "echo $USER > /etc/ftpchroot"*) mikäli halutaan jokin muu kuin suorittava käyttäjätunnus lisättäväksi ko. listaan, muutetaan käskyn `whoami` (tai alemmassa $USER) tilalle haluttu tunnus.
SFTP on sitten asia erikseen.
Viimeksi muokannut morbusg, 1.10.2010 klo 17.42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
lvis
Vaikka olen kirjautuneena adminina, tulee vastaus permission denied. Ihan kun koko ftpchroottia ei olis olemassakaan?
-
aritko
-
morbusg
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Juu ftpchroottia ei oletuksena ole olemassa. Ideana siis on että ko. tiedostoon laitetaan halutun tunnuksen nimi (ihan millä keinolla vaan). En tajua miksei tuo komento toimi, eli sorry, mun tötö.lvis kirjoitti:Vaikka olen kirjautuneena adminina, tulee vastaus permission denied. Ihan kun koko ftpchroottia ei olis olemassakaan?
-
lvis
Jahas.
Meni liian vaikeaksi... Luovutin, ja vaihdoin PureFTPd ohjelmaan.
Meni liian vaikeaksi... Luovutin, ja vaihdoin PureFTPd ohjelmaan.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Vähän menee, mutta "linjan vierestä" mitä ohjelmaa käytätte, kun laitatte tavaraa ftp:lle?
Minulla oli käytössä Cyberduck niin kauan kun toimi.
Nyt menee suoraan Gatewaylle isommat tiedostoläjät, mutta tuo ftp olisi kiva saada taas toimimaan, kun se ei ole niin paikkaan sidonnainen. Itsellä pöhisee tuo gateway-purkki toimiston nurkassa enkä pääse siihen käsiksi kuin toimistolla...
Minulla oli käytössä Cyberduck niin kauan kun toimi.
Nyt menee suoraan Gatewaylle isommat tiedostoläjät, mutta tuo ftp olisi kiva saada taas toimimaan, kun se ei ole niin paikkaan sidonnainen. Itsellä pöhisee tuo gateway-purkki toimiston nurkassa enkä pääse siihen käsiksi kuin toimistolla...
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Jasca
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Miksikäs ei Cyberduck sulla enää toimi? Itse olen pitkään käyttänyt sitä...
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Sonoma
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
Tauvo
Jaa-a... Kun tietäisi.Jasca kirjoitti:Miksikäs ei Cyberduck sulla enää toimi? Itse olen pitkään käyttänyt sitä...
Pitänee varmaan kokeilla microsoft-tyyliin ja poistaa / asentaa uudestaan?
Aloittaa kyllä lähettämisen, mutta katkaisee sen aina kesken. Linjoista ei kyllä ole kiinni, koska ne ovat nopeammat nykyään kuin silloin kun vielä toimi...
-
-T-
Viesti Kirjoittaja -T- »
Tai poistaa ja asentaa FileZilla:n tilalle. Itse huomasin tuonTauvo kirjoitti: Pitänee varmaan kokeilla microsoft-tyyliin ja poistaa / asentaa uudestaan?
Aloittaa kyllä lähettämisen, mutta katkaisee sen aina kesken. Linjoista ei kyllä ole kiinni, koska ne ovat nopeammat nykyään kuin silloin kun vielä toimi...
-12 rMBP, -10 Mac Mini Server, PC
-
Tauvo
Ai piru!-T- kirjoitti:Tai poistaa ja asentaa FileZilla:n tilalle. Itse huomasin tuonTauvo kirjoitti: Pitänee varmaan kokeilla microsoft-tyyliin ja poistaa / asentaa uudestaan?
Aloittaa kyllä lähettämisen, mutta katkaisee sen aina kesken. Linjoista ei kyllä ole kiinni, koska ne ovat nopeammat nykyään kuin silloin kun vielä toimi...-version äskettäin ja siirryin käyttämään sitä tiedostojen siirtoon. Cyberduck tuntui itsellä jokseenkin epäluotettavalta. Katkoi yhteyksiä ja latauksen jatkaminen siitä mihin jäätiin oli vähintäänkin epäluotettavaa ellei lähes täysin toimimatonta. FileZilla:sta on hyviä kokemuksia Windows-puolella, mutta aidan tällä puolella kokemusta on niin vähän, että tyydyn vain toteamaan sen toimineen (ainakin toistaiseksi) hyvin.
En edes tiennyt, että FileZillaa löytyy Macille. Olen sitä joskus kauan sitten käytellyt pc:llä ja silloin se oli ainoita asioita jotka toimi. Täytyy kokeilla sitä, kiitän vinkistä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka