Mutta että, miten sen saa Safarista poistettua käytöstä prkl?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta? Huomasin asian vasta äsken itsekkin ja en olisi huomannut, jos et asiaa olisi maininnut. Minulle tuo on ihan normaalia ja en juuri siitä ole ärsyyntynyt. Ihan hifistelyä kuten Dockin peilaus. Ei siitä haittaa ole minulle ainakaan, mutta kiinnostaisi tietää mikä siinä ärsyttää.tosikko kirjoitti:Lionin (vai oliko muissakin) myötä Safarissa on todellä ärsyttävä piirre. Kun sivuston skrollaa loppuun asti (mihin suuntaan tahansa) niin vierittämisen jatkaminen aiheuttaa typerän kuminauhaefektin kun sivu yrittää siirtyä yli reunojen ja kimpoaa siitä sitten takaisin. No tosi hyvin selitetty juu, mutta koitappa vaikka vierittää Safarilla tätä sivua vaikka alaspäin yli päätepisteen. Sitten vertaa tämän sivun vieritykseen: http://developer.apple.com/library/safa ... index.html Tuossa jälkimmäisessä joustoefektiä ei ole, liittyikö se nyt overflow:n tms.
Mutta että, miten sen saa Safarista poistettua käytöstä prkl?
Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Mutta se kertoo, milloin olen mennyt rajojesi yli. Onko tuohon nyt niin mahdotonta tottua?tosikko kirjoitti:Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
Hmm. Erikoista sinänsä tuo kertomasi. Piti oikein kokeilla tuota ja kyllähän se niin tekee, mutta harvemmin minun nakit niin liikkuvia on. Vaikka sormeni on hompun notkeimmat niin ei tuo pysty tapahtumaan kuin tahalleen yrittämällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada pois tiettyjä käyttäjiä varten.tosikko kirjoitti:Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
Viesti Kirjoittaja skip »
Käytätkö sattumoisin normihiirtä tai trackpadia tai Magic Mousea ilman inertiaa skrollailuun? Itse käytän vallan tuota inertia-skrollailua MBP:n trackpadin ja Magic Mousen kanssa ja on itseänikin hieman häirinnyt tämä kuminauhaefekti, vaikka iOS-laitteissa olen siihen jo tottunut. En tiedä tottuuko siihen OS X:ssä. Voi hyvin olla, että tottuukin.M.P.T kirjoitti:Hmm. Erikoista sinänsä tuo kertomasi. Piti oikein kokeilla tuota ja kyllähän se niin tekee, mutta harvemmin minun nakit niin liikkuvia on. Vaikka sormeni on hompun notkeimmat niin ei tuo pysty tapahtumaan kuin tahalleen yrittämällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada pois tiettyjä käyttäjiä varten.tosikko kirjoitti:Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
Minulla on magicmouse käytössä. Toimii ainakin vielä näin uutena kuin unelma. Ainut vika ja itkemisen aihe on sen mataluus.skip kirjoitti:Käytätkö sattumoisin normihiirtä tai trackpadia tai Magic Mousea ilman inertiaa skrollailuun? Itse käytän vallan tuota inertia-skrollailua MBP:n trackpadin ja Magic Mousen kanssa ja on itseänikin hieman häirinnyt tämä kuminauhaefekti, vaikka iOS-laitteissa olen siihen jo tottunut. En tiedä tottuuko siihen OS X:ssä. Voi hyvin olla, että tottuukin.M.P.T kirjoitti:Hmm. Erikoista sinänsä tuo kertomasi. Piti oikein kokeilla tuota ja kyllähän se niin tekee, mutta harvemmin minun nakit niin liikkuvia on. Vaikka sormeni on hompun notkeimmat niin ei tuo pysty tapahtumaan kuin tahalleen yrittämällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada pois tiettyjä käyttäjiä varten.tosikko kirjoitti:Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?