Mutta että, miten sen saa Safarista poistettua käytöstä prkl?
Millä Safarin kuminauhaefekti pois päältä?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
tosikko
Millä Safarin kuminauhaefekti pois päältä?
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Lionin (vai oliko muissakin) myötä Safarissa on todellä ärsyttävä piirre. Kun sivuston skrollaa loppuun asti (mihin suuntaan tahansa) niin vierittämisen jatkaminen aiheuttaa typerän kuminauhaefektin kun sivu yrittää siirtyä yli reunojen ja kimpoaa siitä sitten takaisin. No tosi hyvin selitetty juu, mutta koitappa vaikka vierittää Safarilla tätä sivua vaikka alaspäin yli päätepisteen. Sitten vertaa tämän sivun vieritykseen: http://developer.apple.com/library/safa ... index.html Tuossa jälkimmäisessä joustoefektiä ei ole, liittyikö se nyt overflow:n tms.
Mutta että, miten sen saa Safarista poistettua käytöstä prkl?![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Thoth
Re: Millä Safarin kuminauhaefekti pois päältä?
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Hehe, tuohan on Lionin uusi ominaisuus, joka yrittää jäljitellä iPhonea ja iPadia. En tiedä miten sen saa pois, itseäni se ei häiritse. Poing, poing!
-
tosikko
Niin paitsi että saiko sen iOS laitteissa jopa kytkettyä pois päältä? En tiedä, en ole jaksanut päivittää mokomia. Mutta aivan käsittämätöntä pashaa tuommoinen, varsinkin kun puuttuu se kohta jossa saa rastiriparuutuun menetelmällä tapettua mokoman typeryyden. 
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Apple ei tykkää antaa mahdollisuutta kytkeä pois ominaisuuksia, jotka kokee parannuksiksi.
Ja itsekin kuulun ihmisiin, jotka uudistuksesta pitävät. Elegantimpi tapa pysäyttää rullaus kuin töksähtävä loppu.
Ja itsekin kuulun ihmisiin, jotka uudistuksesta pitävät. Elegantimpi tapa pysäyttää rullaus kuin töksähtävä loppu.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
vemssi
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Tuo ominaisuus riippuu näemmä käytetystä osoitinlaitteesta. Vanhalla Mighty Mousella kuminauhaefektiä ei tule, mutta Trackpadillä tulee.
Holder of Plot 395158.
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta? Huomasin asian vasta äsken itsekkin ja en olisi huomannut, jos et asiaa olisi maininnut. Minulle tuo on ihan normaalia ja en juuri siitä ole ärsyyntynyt. Ihan hifistelyä kuten Dockin peilaus. Ei siitä haittaa ole minulle ainakaan, mutta kiinnostaisi tietää mikä siinä ärsyttää.tosikko kirjoitti:Lionin (vai oliko muissakin) myötä Safarissa on todellä ärsyttävä piirre. Kun sivuston skrollaa loppuun asti (mihin suuntaan tahansa) niin vierittämisen jatkaminen aiheuttaa typerän kuminauhaefektin kun sivu yrittää siirtyä yli reunojen ja kimpoaa siitä sitten takaisin. No tosi hyvin selitetty juu, mutta koitappa vaikka vierittää Safarilla tätä sivua vaikka alaspäin yli päätepisteen. Sitten vertaa tämän sivun vieritykseen: http://developer.apple.com/library/safa ... index.html Tuossa jälkimmäisessä joustoefektiä ei ole, liittyikö se nyt overflow:n tms.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
-
tosikko
Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
-
Thoth
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Mutta se kertoo, milloin olen mennyt rajojesi yli. Onko tuohon nyt niin mahdotonta tottua?tosikko kirjoitti:Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
Enemmän minua ärsyttää esimerkiksi se, että kokoruudun sovelluksissa menu pongahtaa näkyviin, kun osoittimella heiluu ruudun yläosissa. Siihen olisi pitänyt tehdä vastaava "tuple-sweep" kuin dockiin. Tai vielä parempi, korvata koko menu jollain paremmalla systeemillä, joka pysyy koko ajan päällä.
-
M.P.T
Hmm. Erikoista sinänsä tuo kertomasi. Piti oikein kokeilla tuota ja kyllähän se niin tekee, mutta harvemmin minun nakit niin liikkuvia on. Vaikka sormeni on hompun notkeimmat niin ei tuo pysty tapahtumaan kuin tahalleen yrittämällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada pois tiettyjä käyttäjiä varten.tosikko kirjoitti:Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
-
skip
Viesti Kirjoittaja skip »
Käytätkö sattumoisin normihiirtä tai trackpadia tai Magic Mousea ilman inertiaa skrollailuun? Itse käytän vallan tuota inertia-skrollailua MBP:n trackpadin ja Magic Mousen kanssa ja on itseänikin hieman häirinnyt tämä kuminauhaefekti, vaikka iOS-laitteissa olen siihen jo tottunut. En tiedä tottuuko siihen OS X:ssä. Voi hyvin olla, että tottuukin.M.P.T kirjoitti:Hmm. Erikoista sinänsä tuo kertomasi. Piti oikein kokeilla tuota ja kyllähän se niin tekee, mutta harvemmin minun nakit niin liikkuvia on. Vaikka sormeni on hompun notkeimmat niin ei tuo pysty tapahtumaan kuin tahalleen yrittämällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada pois tiettyjä käyttäjiä varten.tosikko kirjoitti:Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
M.P.T
Minulla on magicmouse käytössä. Toimii ainakin vielä näin uutena kuin unelma. Ainut vika ja itkemisen aihe on sen mataluus.skip kirjoitti:Käytätkö sattumoisin normihiirtä tai trackpadia tai Magic Mousea ilman inertiaa skrollailuun? Itse käytän vallan tuota inertia-skrollailua MBP:n trackpadin ja Magic Mousen kanssa ja on itseänikin hieman häirinnyt tämä kuminauhaefekti, vaikka iOS-laitteissa olen siihen jo tottunut. En tiedä tottuuko siihen OS X:ssä. Voi hyvin olla, että tottuukin.M.P.T kirjoitti:Hmm. Erikoista sinänsä tuo kertomasi. Piti oikein kokeilla tuota ja kyllähän se niin tekee, mutta harvemmin minun nakit niin liikkuvia on. Vaikka sormeni on hompun notkeimmat niin ei tuo pysty tapahtumaan kuin tahalleen yrittämällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada pois tiettyjä käyttäjiä varten.tosikko kirjoitti:Turhan pomppivaa teksti tulee kun rullaa sivun loppuun, tai jos sivua ylös/alas viritettäessä sormi heilahtaa Magic Mousen päällä sen verran sivuun että Safari yrittääkin vierittää sivua sivusuunnassa kesken kaiken. Saisi pysyä paikoillaa eikä pomppia.M.P.T kirjoitti:Mikäs haitta tässä sitten on surffauksen kannalta?
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka