Mulla on pelkästään MisukoitaMacco kirjoitti:Pitänee kallistua misukoiden puoleen...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Mulla on pelkästään MisukoitaMacco kirjoitti:Pitänee kallistua misukoiden puoleen...
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Etkös sinä vaihtanut autoa äskettäin? Monenkolaisia renkaita olet siinä autossa käyttänyt? Kokeillut kenties samalla kelillä vuorotellen useita erilaisia? Ovatko autossasi nyt olevat renkaat uudet? Jos eivät ole, ei niitä kannata enää mihinkään verrata. Oletko katsonut, milloin ne renkaat on valmistettu? Rengas kovettuu nopeasti ja sen pito-ominaisuudet muuttuvat.M.P.T kirjoitti:Nokian talvirenkaat ovat muka TM-lehden mukaan testivoittajat. Ei sitten surkeampia talvirenkaita ole minulla ollut autossani koskaan. Suosittelen, ettei kukaan osta henkilöautoonsa ko merkin renkaita. Huvittaa millä meriiteillä sekin rengas voitti testin myös tuulilasissa. Taitaa olla testit monesti lahjottuja tai muuten epärehellisiä. Pakko ajaa noilla nokioilla sitten kun mukana tuli ja tyytyä siihen luisteluun joka paikassa. Etupotkuinen auto muuttuu käytökseltään takavetoiseksi noilla renkailla.
Viesti Kirjoittaja arisel »
Ostin kerran Tekniikan Maailman testivoittajarenkaat - Goodyearit. Paskimmat ostamani renkaat ikinä. Nastat lähtivät ensimmäisenä talvena lähes kaikki; ajaessa saattoi laskea jäljellä olevien nastojen napsahdukset, ei niitä montaa ollut. Myöhemmin kuulin joltain taksikuskilta kommentin, että ne oli juu sellaiset ne, ei nastat pysyneet... Michelin ja Nokia olleet kelvollisia; aikanaan ostamani Michelinin hiljaiset taitavat olla ne miellyttävimmät. Vähän arpapeliä joka kerta, mutta ei kannata varmistaa "pääpottia" ostamalla kiinaihmeitä tai pinnoitettuja.Tauvo kirjoitti:Ennenhän TM:n testejä piti osata lukea siten, että katsoi sen toiseksi tulleen, jos mukana oli suomalainen tuotemerkki, tai tuote jolla on kytköksiä Suomeen. Nokian puhelin oli aina paras, Nokian renkaat ja Saab taas voittivat omat vertailunsa.M.P.T kirjoitti: Nokian talvirenkaat ovat muka TM-lehden mukaan testivoittajat. Ei sitten surkeampia talvirenkaita ole minulla ollut autossani koskaan. Suosittelen, ettei kukaan osta henkilöautoonsa ko merkin renkaita. Huvittaa millä meriiteillä sekin rengas voitti testin myös tuulilasissa. Taitaa olla testit monesti lahjottuja tai muuten epärehellisiä. Pakko ajaa noilla nokioilla sitten kun mukana tuli ja tyytyä siihen luisteluun joka paikassa. Etupotkuinen auto muuttuu käytökseltään takavetoiseksi noilla renkailla.
Tietyllä tavalla vakuuttavuutta minulle TM-testeistä antoi vuosia sitten se, että luin omistamani auton arvostelusta jälkikäteen muutamasta epäkohdasta, jotka pitivät tasan tarkkaan paikkansa. Ja ainahan niitä juttuja luetaan miten luetaan, toiset muistavat toiset asiat kuin toiset.KunkkuJ kirjoitti:Etkös sinä vaihtanut autoa äskettäin? Monenkolaisia renkaita olet siinä autossa käyttänyt? Kokeillut kenties samalla kelillä vuorotellen useita erilaisia? Ovatko autossasi nyt olevat renkaat uudet? Jos eivät ole, ei niitä kannata enää mihinkään verrata. Oletko katsonut, milloin ne renkaat on valmistettu? Rengas kovettuu nopeasti ja sen pito-ominaisuudet muuttuvat.
Suo anteeksi, mutten osaa antaa mielipiteellesi sitä painoa, mitä TM:n testille.
Tunnen ihmisiä. jotka noita testejä tekevät ja tiedän, että TM on niin hyvässä asemassa, ettei sen tarvitse kumartaa yhdenkään valmistajan suuntaan. Se, että testien kärjessä on usein suomalainen valmistaja, johtuu enemmän täkäläisestä katsantokannasta kuin omien suosimisesta.
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Viesti Kirjoittaja iMies »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tuo oli jo niin typerää vuodatusta, että tuskin itsekään ajattelet noin?kerabit kirjoitti:Itse kyllä kanssa TM testeistä aina epäluuloinen. Auto testeissä oletuksena on aina että auto vaihdetaan 3 v välein ja km/€ hinta lasketaan tällä kaavalla. Normi ihminen kai ostaa autonsa käytettynä ja ajaa sillä niin kauan kun uskaltaa jokavuotisen lapin reissun heittää ilman huolta. Rakennus työkaluista voisi testit lopettaa kaikilta muilta alueilta paitsi kaikista halvemmista koneista. Jos joku on ostanut sopivaan hintaan esim akkukoneen ja samaan laturi akku kompleksiin sopii esim rälläkkä tai puukkosaha. Ei silloin katsota mikä on paras vaan mikä sopii sarjaan. Ja näissä laitteissa yleensä hinta ja laatu kulkee käsikädessä. Tuossa lehdessä ei kukaan osaa mitään muuta kuin käyttää noita laitteita. Auto, Ilmalämpöpumppu,ruohonleikkuri. Huoltaa ei osata ollenkaan aina kiikutetaan huoltoon.
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Se on hyvä valinta. Mustat ja pyöreät ovat yleensä osoittautuneet parhaiksi testeissä.hatey kirjoitti:Minulla taitaa olla miseliinit? En ole varma, ne ovat mustat ja pyöreät.
Viesti Kirjoittaja redhat »
Meillä oli kerran punaiset ja neliön muotoiset. Oli maar kamalat ajaa, täryytti niin paholainenCitruuna kirjoitti:Se on hyvä valinta. Mustat ja pyöreät ovat yleensä osoittautuneet parhaiksi testeissä.hatey kirjoitti:Minulla taitaa olla miseliinit? En ole varma, ne ovat mustat ja pyöreät.
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Ammattilaiset luottaa niihin myös. -> http://www.youtube.com/watch?v=DKf3QBsXaNsCitruuna kirjoitti:Se on hyvä valinta. Mustat ja pyöreät ovat yleensä osoittautuneet parhaiksi testeissä.hatey kirjoitti:Minulla taitaa olla miseliinit? En ole varma, ne ovat mustat ja pyöreät.
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Vaihdoin autoa kyllä itse, mutta tulee monesti ajeltua muidenkin autoilla jotka eivät ole omia. Myös vanhempien autot on käytössä joskus kun lainaan omaani heille. Tarkistin rengastestin ja se nokia olikin kakkonen tässä viime testissä. Siksi marisin juuri tuosta nokian renkaasta, koska se oli huono. Tuota uusinta hakkapeliittaa ei ole kauaan tehty ja jos se on vuoden käytön jälkeen pidoltaan huonompi kuin 5v Good Yearin rengas niin se kertoo paljon. Kesärenkaista huonoin kokemus minulla on Pirellin merkistä ja sitä merkkiä en osta koskaan enää.KunkkuJ kirjoitti: Etkös sinä vaihtanut autoa äskettäin? Monenkolaisia renkaita olet siinä autossa käyttänyt? Kokeillut kenties samalla kelillä vuorotellen useita erilaisia? Ovatko autossasi nyt olevat renkaat uudet? Jos eivät ole, ei niitä kannata enää mihinkään verrata. Oletko katsonut, milloin ne renkaat on valmistettu? Rengas kovettuu nopeasti ja sen pito-ominaisuudet muuttuvat. Suo anteeksi, mutten osaa antaa mielipiteellesi sitä painoa, mitä TM:n testille. Tunnen ihmisiä. jotka noita testejä tekevät ja tiedän, että TM on niin hyvässä asemassa, ettei sen tarvitse kumartaa yhdenkään valmistajan suuntaan. Se, että testien kärjessä on usein suomalainen valmistaja, johtuu enemmän täkäläisestä katsantokannasta kuin omien suosimisesta.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Tämähän meillä offareilla on se normaali toimintatapa...kerabit kirjoitti:Heil Kunkkuj
Sinä voisit antaa muiden epäillä oletko tolkuissas etkä avata suuta ja poistaa epävarmuutta.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Vähän niinku joo...hatey kirjoitti:^Mitä? Tarkoitatko että Suomen tiestön pinta olisi karkeampaa kuin Hockenheimring Baden-Württemberg:in öljysora?
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kuullostaa niin tutulta pirelliltä. Noh. Ratarengasmerkki tuo on ja niillä ei ajeta kuin se yksi tai kaksi kisaa. Misukat kestää ihan mukavasti kuten Good Yearit. Yleensä renkaat ajetaan loppuun ja on kohtuullista vaatia se 5v kesto renkaalle. Eli kyllä niillä se edes 100.000km pitäisi rullata. Renkaat ei mitään halpoja ole muutenkaan ja se on iso menoerä, jos niitä joutuu vaihtelemaan. Renkaista tulikin mieleen, että venäläinen kumi on parasta mitä voi olla. Tämä tuli huomattua monta kymmentä vuotta olleista kumin palasista. Venäläinen on vieläkin pitänyt kumin omiaisuudet kuin muut ovat kovettuneet. Kyse ei ole nyt renkaista.hatey kirjoitti:^Pirelli P7 oli edellisessä autossani (se auto oli punainen, Citruuna huom!) ensiasennuskumet. Olivat hiljaiset ja mukavat ajaa tuommoset alle 10 000 km, sitten ajo-omituisuudet suorastaan romahtivat. Renkaat sulivat yhdessä kesässä nahkoiksi. Lisäksi yhdestä kumesta irtosi kulutuspinta - rips se vaan repesi jotenkin irti. Se meni Pirellin tuotevastuuseen kyllä. Mutta olivat niin hupat kulumaan, että en osta. Misukoilla (?), tai mitkä nuo nyt olivatkaan mitä tulivat tuon nykyisen auton alla ensiasennuskumeksina,on tullut rullattua 3 kesää.
Viesti Kirjoittaja iDock »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Tuo on tuttua ja pistää ärsyttämään kovasti. Toisaalta onneksi koulut eivät ala 6.00 jolloin väsymys muuttuisi pahemmaksi. Toivottavasti unettomuus ei ole jatkuvaa, koska elämä muuttuu silloin vihtahousun kotipaikaksi. Voimia päivääsi ja elä ota päikkäreitä 17 korvilla. Kokemuksella voin sanoa.iDock kirjoitti:Ja ei unen silmällistäkään koko yönä!Tästä vain kouluun sitten.