Jos lukisit ketjua vähän taaksepäin...Viizei kirjoitti:Harmi, kun sarja on tauolla briteissä. Nyt jäi myös maikkarilla tauolle. Millonkohan jatkuu taas briteissä?
Top Gear - kuka seuraa?
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 278
- Liittynyt: 2.4.2007 klo 17.42
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Tämän takia mieluummin takaveto tai BMW: loistavan nerokas xDrive järjestelmä.kallekilponen kirjoitti:Juurikin näin...ainoa ongelma tuossa DSTC:ssä on sen taipumus pyrkiä estämään pienetkin luistot jos ei jatkuvasti anna lisää kaasua...Mac.äräinen kirjoitti: AWD Volvoja ei taida saada ilman DSTC:tä, joten luistonesto päällä ei pitäis olla kaivautumisongelmaa. Volvo käyttää myös samaa Haldex -kytkintä (elektronisesti ohjattu lamelli), mikä on ainakin A3:n Quattrossakin käytössä. Se pelaa nimenomaan etu- ja takapyölrien välillä, luiston mukaan vetotapaa jakaen.
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tai sitten vielä nerokkaampi Honda Legendin nelivetojärjestelmä joka osaa käyttää nelivetoa ajovakaudenhallinnan apuna.valvoja kirjoitti:Tämän takia mieluummin takaveto tai BMW: loistavan nerokas xDrive järjestelmä.kallekilponen kirjoitti:Juurikin näin...ainoa ongelma tuossa DSTC:ssä on sen taipumus pyrkiä estämään pienetkin luistot jos ei jatkuvasti anna lisää kaasua...Mac.äräinen kirjoitti: AWD Volvoja ei taida saada ilman DSTC:tä, joten luistonesto päällä ei pitäis olla kaivautumisongelmaa. Volvo käyttää myös samaa Haldex -kytkintä (elektronisesti ohjattu lamelli), mikä on ainakin A3:n Quattrossakin käytössä. Se pelaa nimenomaan etu- ja takapyölrien välillä, luiston mukaan vetotapaa jakaen.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 8.8.2007 klo 0.40
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Tai sitten vaan Quattro tai 4Matic, niin ei tarvitse leikkiä muilla. Kyseinen Mersun neliveto taisi taannoin voittaa jonkinnäköisen testinkin ja Quattro on aina yhtä "Vorsprung durch technik".kallekilponen kirjoitti:Tai sitten vielä nerokkaampi Honda Legendin nelivetojärjestelmä joka osaa käyttää nelivetoa ajovakaudenhallinnan apuna.valvoja kirjoitti:Tämän takia mieluummin takaveto tai BMW: loistavan nerokas xDrive järjestelmä.kallekilponen kirjoitti:Juurikin näin...ainoa ongelma tuossa DSTC:ssä on sen taipumus pyrkiä estämään pienetkin luistot jos ei jatkuvasti anna lisää kaasua...Mac.äräinen kirjoitti: AWD Volvoja ei taida saada ilman DSTC:tä, joten luistonesto päällä ei pitäis olla kaivautumisongelmaa. Volvo käyttää myös samaa Haldex -kytkintä (elektronisesti ohjattu lamelli), mikä on ainakin A3:n Quattrossakin käytössä. Se pelaa nimenomaan etu- ja takapyölrien välillä, luiston mukaan vetotapaa jakaen.
Samsung 245B & LaCie 500Gb F.A. Porsche
iPod Video 30Gb & Sennheiser HD265 linear & PlayStation 3 40Gb
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuo hondan ratkaisu on ainutlaatuinen siinä mielessä, että se pyrkii kompensoimaan pidon menetystä lisäämällä voimaa pitävälle pyörälle, sen sijaan että hillitsisi luistavaa pyörää...Mac.äräinen kirjoitti: Tai sitten vaan Quattro tai 4Matic, niin ei tarvitse leikkiä muilla. Kyseinen Mersun neliveto taisi taannoin voittaa jonkinnäköisen testinkin ja Quattro on aina yhtä "Vorsprung durch technik".
-
- Viestit: 2017
- Liittynyt: 25.4.2004 klo 16.21
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Mä en ymmärrä miksi joku ottaa bmw:hen nelivedon kun tarjolla on paras mahdollinen vankkurintyöntötapa muutenkin 8)valvoja kirjoitti:Tämän takia mieluummin takaveto tai BMW: loistavan nerokas xDrive järjestelmä.kallekilponen kirjoitti:Juurikin näin...ainoa ongelma tuossa DSTC:ssä on sen taipumus pyrkiä estämään pienetkin luistot jos ei jatkuvasti anna lisää kaasua...Mac.äräinen kirjoitti: AWD Volvoja ei taida saada ilman DSTC:tä, joten luistonesto päällä ei pitäis olla kaivautumisongelmaa. Volvo käyttää myös samaa Haldex -kytkintä (elektronisesti ohjattu lamelli), mikä on ainakin A3:n Quattrossakin käytössä. Se pelaa nimenomaan etu- ja takapyölrien välillä, luiston mukaan vetotapaa jakaen.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 8.8.2007 klo 0.40
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Niin tai miksi joku ottaa BMW:n... Okei okei, ei flamewaria kiitos.jonesb kirjoitti: Mä en ymmärrä miksi joku ottaa bmw:hen nelivedon kun tarjolla on paras mahdollinen vankkurintyöntötapa muutenkin 8)
Samsung 245B & LaCie 500Gb F.A. Porsche
iPod Video 30Gb & Sennheiser HD265 linear & PlayStation 3 40Gb
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Siksi, että talvikelillä voimakas takaveto jää paikalleen sutimaan kun neliveto on jo seuraavissa valoissa.jonesb kirjoitti: Mä en ymmärrä miksi joku ottaa bmw:hen nelivedon kun tarjolla on paras mahdollinen vankkurintyöntötapa muutenkin 8)
-
- Viestit: 2017
- Liittynyt: 25.4.2004 klo 16.21
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Noo.... jossei se nelikko sitten sudi niin autossa jotain vikaa tai sit 1.2l diesel? Ei noi uudet takavedot ole kyllä oikeasti pahoja ajaa, ja hyvin lähtee loskastakin liikkeelle.. Taitaa olla enmmän sellanen yleinen harhaluulo 90-luvulta jolloin luistonesto oli harvojen herkkua. Itseasiassa siksi just kalle kyselin sulta tosta volvon nelikosta, kun omat kokemukset siitä vähän.. heikkoja, ite en vaimon porukoiden T5-S60:llä meinannut päästä liikkeelle, joka kulma vaan möyri ittensä pienessä loskalumenpeittämässä mäessä kuoppaan, jouduttiin tietysti sit vetämään se pois siitä. Vähän nolotti .kallekilponen kirjoitti:Siksi, että talvikelillä voimakas takaveto jää paikalleen sutimaan kun neliveto on jo seuraavissa valoissa.jonesb kirjoitti: Mä en ymmärrä miksi joku ottaa bmw:hen nelivedon kun tarjolla on paras mahdollinen vankkurintyöntötapa muutenkin 8)
Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni .
-
- Viestit: 5705
- Liittynyt: 17.5.2006 klo 22.51
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sen verran usein on jäänyt tehokkaat taka, ja etuvedot valoihin ruopimaan kun itse on ollut pitkällä, että voin vahvistaa olevan hyötyä valoista lähdettäessä, mikäli alusta on liukas.jonesb kirjoitti:kallekilponen kirjoitti: Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni .
-
- Viestit: 762
- Liittynyt: 1.2.2007 klo 3.29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti Kirjoittaja Crash test dummy »
Jos oikein olen ymmärtäny, niin Quattro ei ole varsinainen neliveto-tyyppi, vaan ainoastaan Audin nimitys kaikista valmistamistaan nelivetoautoista. Erityyppisiä "quattroja" taitaa löytyä useampia.Mac.äräinen kirjoitti:Tai sitten vaan Quattro tai 4Matic, niin ei tarvitse leikkiä muilla. Kyseinen Mersun neliveto taisi taannoin voittaa jonkinnäköisen testinkin ja Quattro on aina yhtä "Vorsprung durch technik".
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei ymmärrä sulkuja osaksi linkkiä, joten copy paste:Crash test dummy kirjoitti:Jos oikein olen ymmärtäny, niin Quattro ei ole varsinainen neliveto-tyyppi, vaan ainoastaan Audin nimitys kaikista valmistamistaan nelivetoautoista. Erityyppisiä "quattroja" taitaa löytyä useampia.Mac.äräinen kirjoitti:Tai sitten vaan Quattro tai 4Matic, niin ei tarvitse leikkiä muilla. Kyseinen Mersun neliveto taisi taannoin voittaa jonkinnäköisen testinkin ja Quattro on aina yhtä "Vorsprung durch technik".
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(a ... ve_system)
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 10.7.2007 klo 9.46
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Joo. Vielä kun se auto olisi muuten haluttava...kallekilponen kirjoitti:Tai sitten vielä nerokkaampi Honda Legendin nelivetojärjestelmä joka osaa käyttää nelivetoa ajovakaudenhallinnan apuna.
Mutta kyllä olisi aika mainiota jos olisi autossa tuo Hondan neliveto, Bosen magneettialusta ja... mitä muuta? Mistä osista rakennettaisiin mainio menopeli?
Itse haluaisin moottorin sinne mihin se kuuluukin, eli keskelle, mutta tämähän on sitten makukysymys.
Oikeastaan tuota Boseakin haluaisin tietysti ensin kokeilla, mutta kyllä se aika mahtavalta vaikuttaa.
(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 8.8.2007 klo 0.40
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Radalla kovaa mentäessä on kyllä keskimoottori se vaihtoehto, millä päästään parhaisiin aikoihin. Omaankin konseptiini kuuluisi juuri keskimoottori, ehkä V10, koosta riippuen ahdettuna tai ei. Hiilikuitua, magnesiumia, titaania, alumiinia ja vähän keramiikkaa. Bose vaikuttaa oikein kiinnostavalta systeemiltä, mutta kuten eräässä toisessa YouTube videossa näytettiin, on se omiaan ns. herrasmiesautoihin. Isot Lexukset, MB:t jne. Mitenhän esimerkiksi radalla ajettaessa tapahtuu kuljettajan ja auton väliselle kommunikaatiolle, kun ei nk. "body rollia" tapahdu? Mukavuustekijänä silti kyllä aivan mahtavalta vaikuttaa!Jaroneko kirjoitti: Itse haluaisin moottorin sinne mihin se kuuluukin, eli keskelle, mutta tämähän on sitten makukysymys.
Oikeastaan tuota Boseakin haluaisin tietysti ensin kokeilla, mutta kyllä se aika mahtavalta vaikuttaa.
Samsung 245B & LaCie 500Gb F.A. Porsche
iPod Video 30Gb & Sennheiser HD265 linear & PlayStation 3 40Gb
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eikähän aleta hompun oma pikku rakennusprojekti.Jaroneko kirjoitti:Joo. Vielä kun se auto olisi muuten haluttava...kallekilponen kirjoitti:Tai sitten vielä nerokkaampi Honda Legendin nelivetojärjestelmä joka osaa käyttää nelivetoa ajovakaudenhallinnan apuna.
Mutta kyllä olisi aika mainiota jos olisi autossa tuo Hondan neliveto, Bosen magneettialusta ja... mitä muuta? Mistä osista rakennettaisiin mainio menopeli?
Itse haluaisin moottorin sinne mihin se kuuluukin, eli keskelle, mutta tämähän on sitten makukysymys.
Oikeastaan tuota Boseakin haluaisin tietysti ensin kokeilla, mutta kyllä se aika mahtavalta vaikuttaa.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 8.8.2007 klo 0.40
-
- Viestit: 278
- Liittynyt: 2.4.2007 klo 17.42
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Taitaa olla jo varattu nimi raceabout ja aika kalista tekniikkaa tuo BOSE, jollei täällä monia miljonäärejä ole.Mac.äräinen kirjoitti:Raceabout '08kallekilponen kirjoitti: Eikähän aleta hompun oma pikku rakennusprojekti.
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
-
- Viestit: 278
- Liittynyt: 2.4.2007 klo 17.42
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Tähän vaikuttaa myös se, että painat tallan tiskiin ja on automaattiloota.kallekilponen kirjoitti:jonesb kirjoitti:Sen verran usein on jäänyt tehokkaat taka, ja etuvedot valoihin ruopimaan kun itse on ollut pitkällä, että voin vahvistaa olevan hyötyä valoista lähdettäessä, mikäli alusta on liukas.kallekilponen kirjoitti: Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni .
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sekin.valvoja kirjoitti:kallekilponen kirjoitti:Tähän vaikuttaa myös se, että painat tallan tiskiin ja on automaattiloota.jonesb kirjoitti:Sen verran usein on jäänyt tehokkaat taka, ja etuvedot valoihin ruopimaan kun itse on ollut pitkällä, että voin vahvistaa olevan hyötyä valoista lähdettäessä, mikäli alusta on liukas.kallekilponen kirjoitti: Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni .
-
- Viestit: 7041
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 10.00
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti Kirjoittaja Jone »
Pari tallaa tiskissä. joo..oon jo menossa..valvoja kirjoitti:kallekilponen kirjoitti:Tähän vaikuttaa myös se, että painat tallan tiskiin ja on automaattiloota.jonesb kirjoitti:Sen verran usein on jäänyt tehokkaat taka, ja etuvedot valoihin ruopimaan kun itse on ollut pitkällä, että voin vahvistaa olevan hyötyä valoista lähdettäessä, mikäli alusta on liukas.kallekilponen kirjoitti: Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni .
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 10.7.2007 klo 9.46
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Joo, sepä siinä juuri arveluttaakin. Voi muutenkin viedä kaikki tärkeät värinät pois tuosta kommunikaatiosta. Toisaalta, enpä rata-autoon nelivetoa haluaisikaan, että sikäli tuo konseptointi oli kai johonkin toiseen autoon. Ja ehkä se olisikin sitten enempi GT, elikkä isoa mottia vaan keulalle. Senkin toki voi sijoittaa enempi etuakselin oikealle puolen.Mac.äräinen kirjoitti:Mitenhän esimerkiksi radalla ajettaessa tapahtuu kuljettajan ja auton väliselle kommunikaatiolle, kun ei nk. "body rollia" tapahdu? Mukavuustekijänä silti kyllä aivan mahtavalta vaikuttaa!
(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit