Jos lukisit ketjua vähän taaksepäin...Viizei kirjoitti:Harmi, kun sarja on tauolla briteissä. Nyt jäi myös maikkarilla tauolle. Millonkohan jatkuu taas briteissä?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Tämän takia mieluummin takaveto tai BMW: loistavan nerokas xDrive järjestelmä.kallekilponen kirjoitti:Juurikin näin...ainoa ongelma tuossa DSTC:ssä on sen taipumus pyrkiä estämään pienetkin luistot jos ei jatkuvasti anna lisää kaasua...Mac.äräinen kirjoitti: AWD Volvoja ei taida saada ilman DSTC:tä, joten luistonesto päällä ei pitäis olla kaivautumisongelmaa. Volvo käyttää myös samaa Haldex -kytkintä (elektronisesti ohjattu lamelli), mikä on ainakin A3:n Quattrossakin käytössä. Se pelaa nimenomaan etu- ja takapyölrien välillä, luiston mukaan vetotapaa jakaen.
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tai sitten vielä nerokkaampi Honda Legendin nelivetojärjestelmä joka osaa käyttää nelivetoa ajovakaudenhallinnan apuna.valvoja kirjoitti:Tämän takia mieluummin takaveto tai BMW: loistavan nerokas xDrive järjestelmä.kallekilponen kirjoitti:Juurikin näin...ainoa ongelma tuossa DSTC:ssä on sen taipumus pyrkiä estämään pienetkin luistot jos ei jatkuvasti anna lisää kaasua...Mac.äräinen kirjoitti: AWD Volvoja ei taida saada ilman DSTC:tä, joten luistonesto päällä ei pitäis olla kaivautumisongelmaa. Volvo käyttää myös samaa Haldex -kytkintä (elektronisesti ohjattu lamelli), mikä on ainakin A3:n Quattrossakin käytössä. Se pelaa nimenomaan etu- ja takapyölrien välillä, luiston mukaan vetotapaa jakaen.
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Tai sitten vaan Quattro tai 4Matic, niin ei tarvitse leikkiä muilla. Kyseinen Mersun neliveto taisi taannoin voittaa jonkinnäköisen testinkin ja Quattro on aina yhtä "Vorsprung durch technik".kallekilponen kirjoitti:Tai sitten vielä nerokkaampi Honda Legendin nelivetojärjestelmä joka osaa käyttää nelivetoa ajovakaudenhallinnan apuna.valvoja kirjoitti:Tämän takia mieluummin takaveto tai BMW: loistavan nerokas xDrive järjestelmä.kallekilponen kirjoitti:Juurikin näin...ainoa ongelma tuossa DSTC:ssä on sen taipumus pyrkiä estämään pienetkin luistot jos ei jatkuvasti anna lisää kaasua...Mac.äräinen kirjoitti: AWD Volvoja ei taida saada ilman DSTC:tä, joten luistonesto päällä ei pitäis olla kaivautumisongelmaa. Volvo käyttää myös samaa Haldex -kytkintä (elektronisesti ohjattu lamelli), mikä on ainakin A3:n Quattrossakin käytössä. Se pelaa nimenomaan etu- ja takapyölrien välillä, luiston mukaan vetotapaa jakaen.
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuo hondan ratkaisu on ainutlaatuinen siinä mielessä, että se pyrkii kompensoimaan pidon menetystä lisäämällä voimaa pitävälle pyörälle, sen sijaan että hillitsisi luistavaa pyörää...Mac.äräinen kirjoitti: Tai sitten vaan Quattro tai 4Matic, niin ei tarvitse leikkiä muilla. Kyseinen Mersun neliveto taisi taannoin voittaa jonkinnäköisen testinkin ja Quattro on aina yhtä "Vorsprung durch technik".
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Mä en ymmärrä miksi joku ottaa bmw:hen nelivedon kun tarjolla on paras mahdollinen vankkurintyöntötapa muutenkin 8)valvoja kirjoitti:Tämän takia mieluummin takaveto tai BMW: loistavan nerokas xDrive järjestelmä.kallekilponen kirjoitti:Juurikin näin...ainoa ongelma tuossa DSTC:ssä on sen taipumus pyrkiä estämään pienetkin luistot jos ei jatkuvasti anna lisää kaasua...Mac.äräinen kirjoitti: AWD Volvoja ei taida saada ilman DSTC:tä, joten luistonesto päällä ei pitäis olla kaivautumisongelmaa. Volvo käyttää myös samaa Haldex -kytkintä (elektronisesti ohjattu lamelli), mikä on ainakin A3:n Quattrossakin käytössä. Se pelaa nimenomaan etu- ja takapyölrien välillä, luiston mukaan vetotapaa jakaen.
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Niin tai miksi joku ottaa BMW:n...jonesb kirjoitti: Mä en ymmärrä miksi joku ottaa bmw:hen nelivedon kun tarjolla on paras mahdollinen vankkurintyöntötapa muutenkin 8)
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Siksi, että talvikelillä voimakas takaveto jää paikalleen sutimaan kun neliveto on jo seuraavissa valoissa.jonesb kirjoitti: Mä en ymmärrä miksi joku ottaa bmw:hen nelivedon kun tarjolla on paras mahdollinen vankkurintyöntötapa muutenkin 8)
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Noo.... jossei se nelikko sitten sudi niin autossa jotain vikaa tai sit 1.2l diesel? Ei noi uudet takavedot ole kyllä oikeasti pahoja ajaa, ja hyvin lähtee loskastakin liikkeelle.. Taitaa olla enmmän sellanen yleinen harhaluulo 90-luvulta jolloin luistonesto oli harvojen herkkua. Itseasiassa siksi just kalle kyselin sulta tosta volvon nelikosta, kun omat kokemukset siitä vähän.. heikkoja, ite en vaimon porukoiden T5-S60:llä meinannut päästä liikkeelle, joka kulma vaan möyri ittensä pienessä loskalumenpeittämässä mäessä kuoppaan, jouduttiin tietysti sit vetämään se pois siitä. Vähän nolottikallekilponen kirjoitti:Siksi, että talvikelillä voimakas takaveto jää paikalleen sutimaan kun neliveto on jo seuraavissa valoissa.jonesb kirjoitti: Mä en ymmärrä miksi joku ottaa bmw:hen nelivedon kun tarjolla on paras mahdollinen vankkurintyöntötapa muutenkin 8)
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sen verran usein on jäänyt tehokkaat taka, ja etuvedot valoihin ruopimaan kun itse on ollut pitkällä, että voin vahvistaa olevan hyötyä valoista lähdettäessä, mikäli alusta on liukas.jonesb kirjoitti:kallekilponen kirjoitti: Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni.
Viesti Kirjoittaja Crash test dummy »
Jos oikein olen ymmärtäny, niin Quattro ei ole varsinainen neliveto-tyyppi, vaan ainoastaan Audin nimitys kaikista valmistamistaan nelivetoautoista. Erityyppisiä "quattroja" taitaa löytyä useampia.Mac.äräinen kirjoitti:Tai sitten vaan Quattro tai 4Matic, niin ei tarvitse leikkiä muilla. Kyseinen Mersun neliveto taisi taannoin voittaa jonkinnäköisen testinkin ja Quattro on aina yhtä "Vorsprung durch technik".
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei ymmärrä sulkuja osaksi linkkiä, joten copy paste:Crash test dummy kirjoitti:Jos oikein olen ymmärtäny, niin Quattro ei ole varsinainen neliveto-tyyppi, vaan ainoastaan Audin nimitys kaikista valmistamistaan nelivetoautoista. Erityyppisiä "quattroja" taitaa löytyä useampia.Mac.äräinen kirjoitti:Tai sitten vaan Quattro tai 4Matic, niin ei tarvitse leikkiä muilla. Kyseinen Mersun neliveto taisi taannoin voittaa jonkinnäköisen testinkin ja Quattro on aina yhtä "Vorsprung durch technik".
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Joo. Vielä kun se auto olisi muuten haluttava...kallekilponen kirjoitti:Tai sitten vielä nerokkaampi Honda Legendin nelivetojärjestelmä joka osaa käyttää nelivetoa ajovakaudenhallinnan apuna.
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Radalla kovaa mentäessä on kyllä keskimoottori se vaihtoehto, millä päästään parhaisiin aikoihin. Omaankin konseptiini kuuluisi juuri keskimoottori, ehkä V10, koosta riippuen ahdettuna tai ei. Hiilikuitua, magnesiumia, titaania, alumiinia ja vähän keramiikkaa.Jaroneko kirjoitti: Itse haluaisin moottorin sinne mihin se kuuluukin, eli keskelle, mutta tämähän on sitten makukysymys.
Oikeastaan tuota Boseakin haluaisin tietysti ensin kokeilla, mutta kyllä se aika mahtavalta vaikuttaa.
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eikähän aleta hompun oma pikku rakennusprojekti.Jaroneko kirjoitti:Joo. Vielä kun se auto olisi muuten haluttava...kallekilponen kirjoitti:Tai sitten vielä nerokkaampi Honda Legendin nelivetojärjestelmä joka osaa käyttää nelivetoa ajovakaudenhallinnan apuna.
Mutta kyllä olisi aika mainiota jos olisi autossa tuo Hondan neliveto, Bosen magneettialusta ja... mitä muuta? Mistä osista rakennettaisiin mainio menopeli?
Itse haluaisin moottorin sinne mihin se kuuluukin, eli keskelle, mutta tämähän on sitten makukysymys.
Oikeastaan tuota Boseakin haluaisin tietysti ensin kokeilla, mutta kyllä se aika mahtavalta vaikuttaa.
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Taitaa olla jo varattu nimi raceabout ja aika kalista tekniikkaa tuo BOSE, jollei täällä monia miljonäärejä ole.Mac.äräinen kirjoitti:Raceabout '08kallekilponen kirjoitti: Eikähän aleta hompun oma pikku rakennusprojekti.
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Tähän vaikuttaa myös se, että painat tallan tiskiin ja on automaattiloota.kallekilponen kirjoitti:jonesb kirjoitti:Sen verran usein on jäänyt tehokkaat taka, ja etuvedot valoihin ruopimaan kun itse on ollut pitkällä, että voin vahvistaa olevan hyötyä valoista lähdettäessä, mikäli alusta on liukas.kallekilponen kirjoitti: Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni.
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sekin.valvoja kirjoitti:kallekilponen kirjoitti:Tähän vaikuttaa myös se, että painat tallan tiskiin ja on automaattiloota.jonesb kirjoitti:Sen verran usein on jäänyt tehokkaat taka, ja etuvedot valoihin ruopimaan kun itse on ollut pitkällä, että voin vahvistaa olevan hyötyä valoista lähdettäessä, mikäli alusta on liukas.kallekilponen kirjoitti: Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni.
Viesti Kirjoittaja Jone »
Pari tallaa tiskissä.valvoja kirjoitti:kallekilponen kirjoitti:Tähän vaikuttaa myös se, että painat tallan tiskiin ja on automaattiloota.jonesb kirjoitti:Sen verran usein on jäänyt tehokkaat taka, ja etuvedot valoihin ruopimaan kun itse on ollut pitkällä, että voin vahvistaa olevan hyötyä valoista lähdettäessä, mikäli alusta on liukas.kallekilponen kirjoitti: Nelivedosta on enemmän apua mutkissa ja mäissä, ei niinkään valoissa. Mutta, kuskista kiinni.
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Joo, sepä siinä juuri arveluttaakin. Voi muutenkin viedä kaikki tärkeät värinät pois tuosta kommunikaatiosta. Toisaalta, enpä rata-autoon nelivetoa haluaisikaan, että sikäli tuo konseptointi oli kai johonkin toiseen autoon. Ja ehkä se olisikin sitten enempi GT, elikkä isoa mottia vaan keulalle. Senkin toki voi sijoittaa enempi etuakselin oikealle puolen.Mac.äräinen kirjoitti:Mitenhän esimerkiksi radalla ajettaessa tapahtuu kuljettajan ja auton väliselle kommunikaatiolle, kun ei nk. "body rollia" tapahdu? Mukavuustekijänä silti kyllä aivan mahtavalta vaikuttaa!