Koulussa ja välitunnilla
-
Harkoosi
Re: Koulussa ja välitunnilla
Viesti Kirjoittaja Harkoosi »
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Nykyään pitää kertoa, että milloin syödään yms. Teidät pitää opettaa tavoille siellä. Kyllä se aherrus vielä alkaa, että odota vain syksyn pimeitä iltoja.tuomaril kirjoitti:^ Mutta kun opettaja vain puhuu jotain turhaa. Se vain kertoo ruoka-ajoista yms.
Niinpä. Toinen vaihtoehto on hankkia se nauhuri mille tallentaa opettajan puheen. Silloin ei vai parane hukata niitä nauhoja/tallenteita. Lyijykynällä meidän aikaan tehtiin muistiinpanot.KunkkuJ kirjoitti:Kynällä, lapsi hyvä, kynällä. Noinko hukassa on aloitekykysi? EI hyvältä vaikuta.Mailia kirjoitti: Miten ihmeessä varmuuskopioin muistiinpanot ilman nettiä?
Kuka siellä kehtaa käydä? Ei kouluaikana saa poistua koulun alueelta. Hyi Hyi teitä.iPadi kirjoitti:Mitäs siinä punastelet? LIDL on hyvä kauppa! Minä pääsin muuten koulusta justiinsa.tuomaril kirjoitti:Näin juuri. No ei todellakaan! Vois kyllä hakea jotain kohta syötävää Lidlistä.
-
tuomaril
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
Noksu
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Oman koulun vieressä on Gigantti, mutta siellä onkin kamat vähän kamat kalliimpaa kun Lidlin ES..tuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
-
M.P.T
Miksi muuten Lidl on monesti lähellä oppilaitoksia tai heidän asuintoloita? Kannattaa ottaa ne eväät mukaan niin ei tule ostettua karkkia ja muuta mässyä. Seuraavalla kauppareissulla ostat sellaisen ruokapakin töihin jonka illalla täytät ja laitat reppuun. Teet itse eväät ja jätät äidin siltä riesaltatuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
-
Thoth
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Ennen vanhaan kukaan ei tuonut kouluun omia eväitä eikä siellä ollut mitään limuautomaatteja. Eikä silti kellään ollut nälkä. Nykypäivän lapset...M.P.T kirjoitti:Miksi muuten Lidl on monesti lähellä oppilaitoksia tai heidän asuintoloita? Kannattaa ottaa ne eväät mukaan niin ei tule ostettua karkkia ja muuta mässyä. Seuraavalla kauppareissulla ostat sellaisen ruokapakin töihin jonka illalla täytät ja laitat reppuun. Teet itse eväät ja jätät äidin siltä riesaltatuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
-
arisel
Viesti Kirjoittaja arisel »
Jep, kunhan pitää savut sisällään, eikä savusta muita. Valitettavasti näin ei tapahdu, vaan lähes jokainen röökinkiskoja katsoo oikeudekseen savustaa kenet tahansa lähellä olevan...Tauvo kirjoitti:Juttuhan on niin, että omalla, itse ansaitulla rahalla saa tehdä ihan mitä haluaa. En polta, mutta muiden polttaminen ei kuulu minulle.
Anghorn kirjoitti:Tulostat.Mailia kirjoitti:Miten ihmeessä varmuuskopioin muistiinpanot ilman nettiä?KunkkuJ kirjoitti:Höh. Eikö koulun tarkoitus ole opettaa, eikä tarjota surffauspaikkaa?Mailia kirjoitti:On kyllä surkea koulu sitten.
Oikeasti kyllä vasaralla hakkaaminen tekee niin kipeää, että valinnet kuitenkin pakkotilanteessa toisen vaihtoehdon.Mailia kirjoitti:Mielummin hakkaan itseäni vasaralla kuin kosken tulostimeen.
Viisauden sanoja. Samalla saattaa tarttua mieleen opettajan puhuma lisätieto, jota ei ole taululla.theinonen kirjoitti:Monesti on paljon tehokkaampaa vain kuunnella ja keskittyä opetukseen, kuin hirveällä kiireellä kopioida asioita taululta. Yleensähän mennään niin kovalla kiireellä eteenpäin, että hyvä kun saa asiat kopioitua taululta ennenkuin ne jo pyyhitään ja siirrytään seuraavaan asiaan.
Jotta asiat menisivät paremmin päähän ja jäisivät sinne mieleen, täytyy niille uhrata pari ajatustakin. Jos vain konemaisesti kopioi kaiken taululta, ei paljoa jää käteen koko hommasta.
-
Kain
Viesti Kirjoittaja Kain »
Ennen vanhaan ei ollut edes kouluja ja ainut asia mitä piti osata on juosta ja tehdä tulta.Thoth kirjoitti:Ennen vanhaan kukaan ei tuonut kouluun omia eväitä eikä siellä ollut mitään limuautomaatteja. Eikä silti kellään ollut nälkä. Nykypäivän lapset...M.P.T kirjoitti:Miksi muuten Lidl on monesti lähellä oppilaitoksia tai heidän asuintoloita? Kannattaa ottaa ne eväät mukaan niin ei tule ostettua karkkia ja muuta mässyä. Seuraavalla kauppareissulla ostat sellaisen ruokapakin töihin jonka illalla täytät ja laitat reppuun. Teet itse eväät ja jätät äidin siltä riesaltatuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
Jos ei osannut tehdä tulta, niin eväs saattoi maistua melko rautapitoiselle.
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
tuomaril
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.M.P.T kirjoitti:Miksi muuten Lidl on monesti lähellä oppilaitoksia tai heidän asuintoloita? Kannattaa ottaa ne eväät mukaan niin ei tule ostettua karkkia ja muuta mässyä. Seuraavalla kauppareissulla ostat sellaisen ruokapakin töihin jonka illalla täytät ja laitat reppuun. Teet itse eväät ja jätät äidin siltä riesaltatuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
-
M.P.T
Ystävä hyvä. Olen ihan samaa mieltä tässä asiassa.KunkkuJ kirjoitti:Kyllä ennen kaikki oli paremmin...
Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
-
redhat
Viesti Kirjoittaja redhat »
Minä lähdin koulusta mutta koulu ei minusta. Oli aina aamulla osoite mihin mennä, mielekästä puuhaa ja ruokakin valmiina puolilta päivin.
Oli kyllä hyvä koulu, hyvät tyypit, hyviä opettajia, hyvä meininki. Täytyy jossakin kohtaa käydä morjestamassa opettajia ja kattelemassa miten asiat etenee.
http://sisainenaani.com
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Jaa niin missä mielessä? Rasvainen ravintosisällötön köntti versus sokeri- ja lisäaineklimppi, yhtä huonoja valintoja molemmat. Lisäksi kumpikaan noista ei korvaa oikeaa ruokaa, josta opiskelija saisi sen tärkeimmän, eli polttoainetta aivoilleen. Ja voisko joku selittää mulle miksei sitä koulun ruokaa voi syödä?M.P.T kirjoitti:Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Se ei nyt vaan ole siistiä. Vain nössöt syö samaa ruokaa open kanssa.Anniel kirjoitti:Ja voisko joku selittää mulle miksei sitä koulun ruokaa voi syödä?
-
paulaw
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Mene joskus kouluun syömään, niin saat ehkä lisätietoaAnniel kirjoitti:Ja voisko joku selittää mulle miksei sitä koulun ruokaa voi syödä?
Taitaa tosin olla aika lailla koulukohtaistakin tuo ravinnon laatu. Ala-asteella oli sellainen oma keittiö, jossa tehtiin varsin syötävää ja hyvää kouluruokaa, jolla jaksoi kyllä päivän ihan mainiosti. Suurkeittiömössöä oli yläasteella ja lukiossa sitten oli mautonta suurkeittiömössöä, jonka lisäksi koko RUOKAILUUN oli varattu aikaa jonotuksinnen sellaiset huikeat 15 minuuttia. En ihmettele, jos peruskoulusukupolvi hotkii mitä tahansa suuhunsa valtavalla vauhdilla, kun koulussa jo siitä tehdään tapa.
Niin aika sitten kului, aikuisopiskelijana kävin oppilaitoksen ruokalassa tasan kerran.... Anniel kokeen toistaessaan taitaa niinikään yhden kerran jälkeen tietää vastauksen, miksi. Lapsille ja nuorille voidaan syöttää mitä tahansa vartissa, mutta aikuisilleppa ei enää sama homma onnistu. Kun tietää, että ruokaa on olemassa muutakin, kuin kouluruoka. Ja mahdollisuus vaihtoehtoihin.
Coruscantti on kyllä oikeastaan ihan mainio sellaiseksi aamupalaksi tai välipalaksi, pitää se karkkia paremmin nälkää loitolla. Olettaen, että tämä coruskantti on ihan kunnollinen. Lidlin paistopisteestä oleva tumma on.
-
paulaw
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Joskus lapsena isoäitini kanssa juttelin aiheesta. Totesin tuon saman kansanviisauden. Sen jälkeen tosin olin kuunteluoppilaana. Paras nuoruusikä hänellä oli vuosina 1939-1944 ja silloinen sijaintipaikka töissä sotilassairaalassa tai muussa tukikohdassa. Sen jälkeen seuraavat vuodet olivatkin sotavelkojen maksua ja todella huonoa elintasoa. Kumma kyllä, sen jälkeen olen kokenut että tämä 1980-luku oli huomattavasti parempi aika olla nuori, koska aikuisten oikeasti kaikki oli paremmin kuin 1940-luvulla.... Mutta makuasia tietenkin.M.P.T kirjoitti:Ystävä hyvä. Olen ihan samaa mieltä tässä asiassa.KunkkuJ kirjoitti:Kyllä ennen kaikki oli paremmin...
-
M.P.T
Se oli ainakin minun aikana sellaista kuraa, että ennemmin kuolisi vaikka nälkään. Ihmettelen niitä ketkä söi koulussa miltei aina. Joillekkin tuntui moskakin maittavan. Kouluruuan terveellisyys on ihan huuhaata. halvalla tehtyä moskaa jota ei muuten kukaan söisi työmaaruokalassa. Olet kova luu, jos pystyt syömään edes viikonajan koulussa kaikkea tarjottavaa. Olihan siellä hyviä sapuskoja kuten ohrahiutalepuuro, veriletut ja pari muuta tekelettä. Yleensä se moska vaan oli niin pahaa. Monesti syötiin pelkkää näkkäriä ja salaattia kun sitä porkkana-appelsiini salaattia oli tarjolla.Anniel kirjoitti:Jaa niin missä mielessä? Rasvainen ravintosisällötön köntti versus sokeri- ja lisäaineklimppi, yhtä huonoja valintoja molemmat. Lisäksi kumpikaan noista ei korvaa oikeaa ruokaa, josta opiskelija saisi sen tärkeimmän, eli polttoainetta aivoilleen. Ja voisko joku selittää mulle miksei sitä koulun ruokaa voi syödä?M.P.T kirjoitti:Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
Noh. Onhan croisantti rasvainen köntti, mutta parempi kuin karkki. En väitä, että se croisantti olisi hyvä vaihtoehto. Mieluiten vaikka se proteinijuoma. Kaupasta ei oikein saa mitään terveellistä pienissä pakkauksissa. Leivät on jumbo paketeissa kuten moni muukin bling ruoka. Blig-ruoka taas on suola mössöä, mutta sitähän miltei kaikki syö.
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Kauas on tultu noista ajoista. En ole saanut huonoa ruokaa ala-asteella, yläasteella, lukiossa, enkä edes armeijassa. Kouluissakin voi toki olla eroja, mutta en usko että nykyään tarjotaan syömäkelvottomia sapuskoja missään koulussa Suomessa.M.P.T kirjoitti: Se oli ainakin minun aikana sellaista kuraa, että ennemmin kuolisi vaikka nälkään. Ihmettelen niitä ketkä söi koulussa miltei aina. Joillekkin tuntui moskakin maittavan. Kouluruuan terveellisyys on ihan huuhaata. halvalla tehtyä moskaa jota ei muuten kukaan söisi työmaaruokalassa.
-
hks
Viesti Kirjoittaja hks »
Nyt olen käynyt tutustumassa omien lapsien kouluun ja siellä on saanut syödä myös nykyistä kouluruokaa ja täytyy sanoa ettei se kyllä kovin kaksista ollut :/ siksi koitankin tarjota lapsille kunnollisen aamupalan jottei ole niin heikkona jos koulussa sattuu olemaan jotain epämieluisaa ruokaa.
-
E-W
Viesti Kirjoittaja E-W »
Eipä kyllä ole paljon parempi.M.P.T kirjoitti:Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
hks
Viesti Kirjoittaja hks »
Kysy vaikka ranskalaisilta? croisantti on parempi!E-W kirjoitti:Eipä kyllä ole paljon parempi.M.P.T kirjoitti:Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Joskus lapsena isoäitini kanssa juttelin aiheesta. Totesin tuon saman kansanviisauden. Sen jälkeen tosin olin kuunteluoppilaana. Paras nuoruusikä hänellä oli vuosina 1939-1944 ja silloinen sijaintipaikka töissä sotilassairaalassa tai muussa tukikohdassa. Sen jälkeen seuraavat vuodet olivatkin sotavelkojen maksua ja todella huonoa elintasoa. Kumma kyllä, sen jälkeen olen kokenut että tämä 1980-luku oli huomattavasti parempi aika olla nuori, koska aikuisten oikeasti kaikki oli paremmin kuin 1940-luvulla.... Mutta makuasia tietenkin.
Millä tuota oikeastaan voisi mitata tuota elämän laatua tai paremmuutta? Olen tehnyt samantyyppisen havainnon Itä-Euroopan puolella kuin Suomessakin. Kohonnut elintaso ei ole sama asia kuin elämisen korkea laatu. Tämä on helppo nähdä vaikka täällä hompussa. Kun tavaraa ja aikaa on, valitus ja tyytymättömyys sen kun lisääntyy. Ruoka ei ole hyvää, tavaraa pitäisi saada enemmän. Monella on selvästi paha olla ja lääkettä tuohon tautiin etsitään kuumeisesti varsin kyseenalaisin konstein.
Kun ei voi paljosta haaveilla, osataan keskittyä olennaiseen. Mieleen on jäänyt pienessä moldovalaiskylässä vierailu vuosia sitten. Oli syksy ja vanhan mummon kasvoilta loisti tyytyväisyys. Vaikka sähkönsaanti takkusi joka päivä, polttopuita oli talven varalle riittävästi ja kasvimaan sato turvasi talven sapuskat.
Ennen oli siis paremmin. Silloin ajatus ei pyörinyt kaiken maailman turhuuksien perässä juoksemisessa niin kuin monella nykyään tekee. Miettikääpä, moniko tässä "hyvinvointiyhteiskunnassa" oikeasti voi hyvin? Olen usein sanonut, että yhteiskunnan toimivuuden ja laadun mittari on se, miten se pitää huolta vanhuksista ja sairaista. Se mittari näyttää Suomessakin tällä hetkellä punaista ja huonompaan suuntaan ollaan menossa.
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka