Viesti Kirjoittaja Harkoosi »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Nykyään pitää kertoa, että milloin syödään yms. Teidät pitää opettaa tavoille siellä. Kyllä se aherrus vielä alkaa, että odota vain syksyn pimeitä iltoja.tuomaril kirjoitti:^ Mutta kun opettaja vain puhuu jotain turhaa. Se vain kertoo ruoka-ajoista yms.
Niinpä. Toinen vaihtoehto on hankkia se nauhuri mille tallentaa opettajan puheen. Silloin ei vai parane hukata niitä nauhoja/tallenteita. Lyijykynällä meidän aikaan tehtiin muistiinpanot.KunkkuJ kirjoitti:Kynällä, lapsi hyvä, kynällä. Noinko hukassa on aloitekykysi? EI hyvältä vaikuta.Mailia kirjoitti: Miten ihmeessä varmuuskopioin muistiinpanot ilman nettiä?
Kuka siellä kehtaa käydä? Ei kouluaikana saa poistua koulun alueelta. Hyi Hyi teitä.iPadi kirjoitti:Mitäs siinä punastelet? LIDL on hyvä kauppa! Minä pääsin muuten koulusta justiinsa.tuomaril kirjoitti:Näin juuri. No ei todellakaan! Vois kyllä hakea jotain kohta syötävää Lidlistä.
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Oman koulun vieressä on Gigantti, mutta siellä onkin kamat vähän kamat kalliimpaa kun Lidlin ES..tuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
Miksi muuten Lidl on monesti lähellä oppilaitoksia tai heidän asuintoloita? Kannattaa ottaa ne eväät mukaan niin ei tule ostettua karkkia ja muuta mässyä. Seuraavalla kauppareissulla ostat sellaisen ruokapakin töihin jonka illalla täytät ja laitat reppuun. Teet itse eväät ja jätät äidin siltä riesaltatuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Ennen vanhaan kukaan ei tuonut kouluun omia eväitä eikä siellä ollut mitään limuautomaatteja. Eikä silti kellään ollut nälkä. Nykypäivän lapset...M.P.T kirjoitti:Miksi muuten Lidl on monesti lähellä oppilaitoksia tai heidän asuintoloita? Kannattaa ottaa ne eväät mukaan niin ei tule ostettua karkkia ja muuta mässyä. Seuraavalla kauppareissulla ostat sellaisen ruokapakin töihin jonka illalla täytät ja laitat reppuun. Teet itse eväät ja jätät äidin siltä riesaltatuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
Viesti Kirjoittaja arisel »
Jep, kunhan pitää savut sisällään, eikä savusta muita. Valitettavasti näin ei tapahdu, vaan lähes jokainen röökinkiskoja katsoo oikeudekseen savustaa kenet tahansa lähellä olevan...Tauvo kirjoitti:Juttuhan on niin, että omalla, itse ansaitulla rahalla saa tehdä ihan mitä haluaa. En polta, mutta muiden polttaminen ei kuulu minulle.
Anghorn kirjoitti:Tulostat.Mailia kirjoitti:Miten ihmeessä varmuuskopioin muistiinpanot ilman nettiä?KunkkuJ kirjoitti:Höh. Eikö koulun tarkoitus ole opettaa, eikä tarjota surffauspaikkaa?Mailia kirjoitti:On kyllä surkea koulu sitten.
Oikeasti kyllä vasaralla hakkaaminen tekee niin kipeää, että valinnet kuitenkin pakkotilanteessa toisen vaihtoehdon.Mailia kirjoitti:Mielummin hakkaan itseäni vasaralla kuin kosken tulostimeen.
Viisauden sanoja. Samalla saattaa tarttua mieleen opettajan puhuma lisätieto, jota ei ole taululla.theinonen kirjoitti:Monesti on paljon tehokkaampaa vain kuunnella ja keskittyä opetukseen, kuin hirveällä kiireellä kopioida asioita taululta. Yleensähän mennään niin kovalla kiireellä eteenpäin, että hyvä kun saa asiat kopioitua taululta ennenkuin ne jo pyyhitään ja siirrytään seuraavaan asiaan.
Jotta asiat menisivät paremmin päähän ja jäisivät sinne mieleen, täytyy niille uhrata pari ajatustakin. Jos vain konemaisesti kopioi kaiken taululta, ei paljoa jää käteen koko hommasta.
Viesti Kirjoittaja Kain »
Ennen vanhaan ei ollut edes kouluja ja ainut asia mitä piti osata on juosta ja tehdä tulta.Thoth kirjoitti:Ennen vanhaan kukaan ei tuonut kouluun omia eväitä eikä siellä ollut mitään limuautomaatteja. Eikä silti kellään ollut nälkä. Nykypäivän lapset...M.P.T kirjoitti:Miksi muuten Lidl on monesti lähellä oppilaitoksia tai heidän asuintoloita? Kannattaa ottaa ne eväät mukaan niin ei tule ostettua karkkia ja muuta mässyä. Seuraavalla kauppareissulla ostat sellaisen ruokapakin töihin jonka illalla täytät ja laitat reppuun. Teet itse eväät ja jätät äidin siltä riesaltatuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.M.P.T kirjoitti:Miksi muuten Lidl on monesti lähellä oppilaitoksia tai heidän asuintoloita? Kannattaa ottaa ne eväät mukaan niin ei tule ostettua karkkia ja muuta mässyä. Seuraavalla kauppareissulla ostat sellaisen ruokapakin töihin jonka illalla täytät ja laitat reppuun. Teet itse eväät ja jätät äidin siltä riesaltatuomaril kirjoitti:Lidl on aivan koulun vieressä joten pakko sinne on mennä välitunneilla.
Ystävä hyvä. Olen ihan samaa mieltä tässä asiassa.KunkkuJ kirjoitti:Kyllä ennen kaikki oli paremmin...
Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
Viesti Kirjoittaja redhat »
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Jaa niin missä mielessä? Rasvainen ravintosisällötön köntti versus sokeri- ja lisäaineklimppi, yhtä huonoja valintoja molemmat. Lisäksi kumpikaan noista ei korvaa oikeaa ruokaa, josta opiskelija saisi sen tärkeimmän, eli polttoainetta aivoilleen. Ja voisko joku selittää mulle miksei sitä koulun ruokaa voi syödä?M.P.T kirjoitti:Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Se ei nyt vaan ole siistiä. Vain nössöt syö samaa ruokaa open kanssa.Anniel kirjoitti:Ja voisko joku selittää mulle miksei sitä koulun ruokaa voi syödä?
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Mene joskus kouluun syömään, niin saat ehkä lisätietoaAnniel kirjoitti:Ja voisko joku selittää mulle miksei sitä koulun ruokaa voi syödä?
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Joskus lapsena isoäitini kanssa juttelin aiheesta. Totesin tuon saman kansanviisauden. Sen jälkeen tosin olin kuunteluoppilaana. Paras nuoruusikä hänellä oli vuosina 1939-1944 ja silloinen sijaintipaikka töissä sotilassairaalassa tai muussa tukikohdassa. Sen jälkeen seuraavat vuodet olivatkin sotavelkojen maksua ja todella huonoa elintasoa. Kumma kyllä, sen jälkeen olen kokenut että tämä 1980-luku oli huomattavasti parempi aika olla nuori, koska aikuisten oikeasti kaikki oli paremmin kuin 1940-luvulla.... Mutta makuasia tietenkin.M.P.T kirjoitti:Ystävä hyvä. Olen ihan samaa mieltä tässä asiassa.KunkkuJ kirjoitti:Kyllä ennen kaikki oli paremmin...
Se oli ainakin minun aikana sellaista kuraa, että ennemmin kuolisi vaikka nälkään. Ihmettelen niitä ketkä söi koulussa miltei aina. Joillekkin tuntui moskakin maittavan. Kouluruuan terveellisyys on ihan huuhaata. halvalla tehtyä moskaa jota ei muuten kukaan söisi työmaaruokalassa. Olet kova luu, jos pystyt syömään edes viikonajan koulussa kaikkea tarjottavaa. Olihan siellä hyviä sapuskoja kuten ohrahiutalepuuro, veriletut ja pari muuta tekelettä. Yleensä se moska vaan oli niin pahaa. Monesti syötiin pelkkää näkkäriä ja salaattia kun sitä porkkana-appelsiini salaattia oli tarjolla.Anniel kirjoitti:Jaa niin missä mielessä? Rasvainen ravintosisällötön köntti versus sokeri- ja lisäaineklimppi, yhtä huonoja valintoja molemmat. Lisäksi kumpikaan noista ei korvaa oikeaa ruokaa, josta opiskelija saisi sen tärkeimmän, eli polttoainetta aivoilleen. Ja voisko joku selittää mulle miksei sitä koulun ruokaa voi syödä?M.P.T kirjoitti:Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Kauas on tultu noista ajoista. En ole saanut huonoa ruokaa ala-asteella, yläasteella, lukiossa, enkä edes armeijassa. Kouluissakin voi toki olla eroja, mutta en usko että nykyään tarjotaan syömäkelvottomia sapuskoja missään koulussa Suomessa.M.P.T kirjoitti: Se oli ainakin minun aikana sellaista kuraa, että ennemmin kuolisi vaikka nälkään. Ihmettelen niitä ketkä söi koulussa miltei aina. Joillekkin tuntui moskakin maittavan. Kouluruuan terveellisyys on ihan huuhaata. halvalla tehtyä moskaa jota ei muuten kukaan söisi työmaaruokalassa.
Viesti Kirjoittaja hks »
Viesti Kirjoittaja E-W »
Eipä kyllä ole paljon parempi.M.P.T kirjoitti:Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
Viesti Kirjoittaja hks »
Kysy vaikka ranskalaisilta? croisantti on parempi!E-W kirjoitti:Eipä kyllä ole paljon parempi.M.P.T kirjoitti:Noh hyvä. Parempi sekin kuin karkki.tuomaril kirjoitti:En osta sieltä karkkia. Jotain kroisanttia sieltä ostan.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja hatey »