Elämäntapa rattarit tietty hankkis halvan känni auton, millä sitten hyvä sekoilla
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja rodchop »
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
EVVKKunkkuJ kirjoitti:Eikö sinua tosiaan kiinnosta, mitä me muut sinusta ja mahdollisesta tyhmyydestäsi ajattelemme?Citruuna kirjoitti:Minä en pidä itseäni tyhmänä, ja siksi en ala kinastella tästä! Don Quijotet jatkakoot, mua ei kiinnosta!
Viesti Kirjoittaja hatey »
Perustelen sen sillä, että Minä olen Minä.KunkkuJ kirjoitti:Millä perustelet tuon? Kyllä täällä aika moni on saanut sellaisen käsityksen. 8)hatey kirjoitti:En minä ole tyhmä.
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Hyvähyvä!hatey kirjoitti:Perustelen sen sillä, että Minä olen Minä.KunkkuJ kirjoitti:Millä perustelet tuon? Kyllä täällä aika moni on saanut sellaisen käsityksen. 8)hatey kirjoitti:En minä ole tyhmä.
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Siis tarkkaanottaen mitkä ja milloin, ei kuulosta tutulta.Le Corbusier kirjoitti:Haha, sanoin nuo samat asiat pari viestiä sitten, eipä kuullut kehuja silloin
Siirryit provotrollaukseen?Le Corbusier kirjoitti:Ei se, että suhteellinen osuus on kasvanut - sehän kertoo v a i n sen, että aikaisempi järkyttävän huono ajokulttuuri on parantunut selvinpäin ajaessa.
Relativisti?Citruuna kirjoitti: Hyvähyvä!
Viesti Kirjoittaja Lare »
Tämä on huono ehdotus siksi että rangaistus ei riippuisi suhteessa tekoon, seurauksiin, vaan siitä millä ja kenen autolla sattuu ajamaan. Mihin asetettaisiin auton menetyksen raja? Oletetaan esimerkiksi, että päin punaisia ajosta menisi auto. Silloin taksirenki menettäisi isäntänsä mersun 50k€, mutta toisen voisi ajaa hengiltä 200€ koslalla.rodchop kirjoitti:Paras tapa vähentää voisi hyvinkin olla tuo auton pakko takavarikko,olit sitten omistaja tai haltija.
Voisiko ajatella, että auton myyjän olisi tarkistettava, että ostajalla on voimassa oleva ajokortti?rodchop kirjoitti:Elämäntapa rattarit tietty hankkis halvan känni auton, millä sitten hyvä sekoilla
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Olet lukenut viestini tiheällä kammalla, joten tämä väitteesi kertoo vain pinna palamisesta ja kiukuttelusta.eskofot kirjoitti: Siis tarkkaanottaen mitkä ja milloin, ei kuulosta tutulta.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Kaikissa takavarikoissa on sama ongelma, mutta jostain syystä siitä ei näissä muissa takavarikoissa kyseenalaisteta. Metsästysrikoksesta menee ase takavarikkoon, oli se sitten 50 euron Baikal tai 100000 euron Holland&Holland. Aseet menettää myös rattijuopumuksesta, vaikka aseilla ei ole ratin kanssa mitään tekemistä, ja kaikki aseet.eskofot kirjoitti:Voisiko ajatella, että auton myyjän olisi tarkistettava, että ostajalla on voimassa oleva ajokortti?rodchop kirjoitti:Elämäntapa rattarit tietty hankkis halvan känni auton, millä sitten hyvä sekoilla
Auton takavarikon ongelma on kyllä se, että se kohtelee eri tavalla rikoksen tekijää. Onhan se eittämättä suurempi rangaistus, jos menettää Lexuksen SUV:in josta on velkaa vielä 100 000 e, kuin että viedään Mitshubishi Colt -89, jonka arvo on negatiivinen.
Viesti Kirjoittaja rodchop »
Sanotaan että rajana olisi Törkeä tai toistuva ratti juopumus, ei varmaan olis reilua & tuskin tuossa ideassa muutenkaan järkeä. Mutta se että kerta toisensa jälkeen tai 2 promillen kännissä tuolla ajelee niin ei myöskään kovin järkevää.Lare kirjoitti:Tämä on huono ehdotus siksi että rangaistus ei riippuisi suhteessa tekoon, seurauksiin, vaan siitä millä ja kenen autolla sattuu ajamaan. Mihin asetettaisiin auton menetyksen raja? Oletetaan esimerkiksi, että päin punaisia ajosta menisi auto. Silloin taksirenki menettäisi isäntänsä mersun 50k€, mutta toisen voisi ajaa hengiltä 200€ koslalla.rodchop kirjoitti:Paras tapa vähentää voisi hyvinkin olla tuo auton pakko takavarikko,olit sitten omistaja tai haltija.
Viesti Kirjoittaja JHA »
Juuri näin. Ja mitä lähemmäs nollaa yritettäisiin päästä niin sen suuremmissa määrin taas jouduttaisiin ennakoivasti puuttumaan yksilönvapauksiin joten todennäköisesti kovinkaan moni heistäkään joiden mielestä yksikin on liikaa haluaisi loppupeleissä yhteiskuntaa jossa se yksikin olisi täysin ennakoivasti estettynä..Le Corbusier kirjoitti:
Rattijuoppo tappaa 20-kertaa todennäköisemmin, mutta valitettavasti uhrilukua ei voi saada nollaan.
Itse asiassa, mitä lähempänä ollaan nollaa, sitä vaikeammaksi käy uhriluvun vähentäminen.
Mutta tuossa ajattelussa tiivistyy osittain suomalaisen alkoholipolitiikan ongelma. Tasapäistetään koko kansa yhteen muottiin ja yritetään nähdä tämäkin ongelma jotenkin "kansallisena" vastoinkäymisenä vaikka statistiikan valossa selvästi päälle 99% kansasta hoitaa jo nyt leiviskänsä mallikelpoisesti ja se todellinen ongelma liittyy todellisuudessa vain pieneen murto-osaan suomalaisista..Le Corbusier kirjoitti:Näyttää siltä, että alkoholin kokonaiskulutuksen vähentäminen olisi hyvä keino vähentää, mutta se vaatii muutosta koko kansan juomakultturiin - nopeaa muutosta ei siis kannata odottaa..
Viesti Kirjoittaja Lare »
Metsästyksessä useimmiten metsästetään omilla aseilla, toisin on monesti autojen kanssa. Tuo oli uutta minulle että rattijuopumuksesta menettää aseet valtiolle. Luulin että ne takavarikoidaan ja omistajan on ne myytävä jotain kautta / myydään pakkohuutokaupalla.? Aina sitä oppii uutta.hatey kirjoitti:Kaikissa takavarikoissa on sama ongelma, mutta jostain syystä siitä ei näissä muissa takavarikoissa kyseenalaisteta. Metsästysrikoksesta menee ase takavarikkoon, oli se sitten 50 euron Baikal tai 100000 euron Holland&Holland. Aseet menettää myös rattijuopumuksesta, vaikka aseilla ei ole ratin kanssa mitään tekemistä, ja kaikki aseet.
Tuo varmasti olisi hyvä ongelmajoukon kohdalla.JHA kirjoitti:statistiikan valossa selvästi päälle 99% kansasta hoitaa jo nyt leiviskänsä mallikelpoisesti ja se todellinen ongelma liittyy todellisuudessa vain pieneen murto-osaan suomalaisista..
Alkoholin kokonaiskulutuksen lasku on tuskin ongelma yhtään mihinkään vaan kulutus pitäisi saada laskuun nimenomaisesti tuossa vajaassa ongelmaprosentissa kansaa.
Viesti Kirjoittaja JHA »
Väitteille olisi hyvä etsi edes jonkinasteisia perusteluja, muuten niillä on vain yhden hengen mielipiteen painoarvo joka välttämättä ei todellakaan perustu siihen millainen ympäröivä maailma on vaan korkeintaan siihen millaiseksi joku haluaa ympäröivän maailman nähdä.Le Corbusier kirjoitti: Sivuhuomiona väittäisin ettei ole mitään 99% hyvin leiviskänsä hoitavienjoukkoa, ehkä pikemmin 50%. Uusijoiden lisäksi on jättijoukko ihmisiä, jotka ajavat elämänsä aikana kerran tai ehkä muutaman kännissä jossain erikoisemmassa tilanteessa - tämän tietää kaikki. Kyse on naapurista, sinusta, minusta, kenestä tahansa. Nähdäänkö nämä yhtä pahana kuin uusijat? Ei, ellei joku jää alle tai jää kiinni.
.
Siis häh? Vastaatko nyt vain kysymyksiin kiitos.Le Corbusier kirjoitti:Olet lukenut viestini tiheällä kammalla, joten tämä väitteesi kertoo vain pinna palamisesta ja kiukuttelusta.eskofot kirjoitti: Siis tarkkaanottaen mitkä ja milloin, ei kuulosta tutulta.
Paloiko pinna, kun neljään kertaan esitit väitteittesi tueksi tilastoja, jotka paljastuivat 2 minuutin selauksella täysin päin vastaisiksi?
Kyllä minuakin harmittaisi. Me kaikki teemme virheitä, mutta tuollainen kiukuttelu pilaa keskustelun lisäksi luulot asiallisuudestasi.
Koita pysyä asialinjalla jatkossa. Tsemppiä!
Vääristely jatkuu.. Lupasin 'pitkässä juoksussa', en heti.eskofot kirjoitti: Muistutan myös että lupasit viestissäsi muuttaa keskustelutapaasi, tätä kehuttiin jo. Älä nyt petä.
Tunnetko itse ketään joka kuuluisi tähän otin-ja-ajoin porukkaan?JHA kirjoitti:
99% luvun pohjana käytin tuota samaa liikenneturvan statistiikkaa josta käy hyvin ilmi se että vuodesta toiseen rattijuoppojen osuus liikennevirrasta on alle 1% tason ja törkeiden rattijuoppojen määrä jää alle 0,1% tason liikennevirrasta. Vaikka sitten oletettaisiinkin että tuosta porukasta osa on uusijoita ja osa satunnaisesti vaihtuvaa massaa niin noista luvuista on todella pitkä matka raflaaviin arvioihin kuvitteellisista 50% tasoista.
Viesti Kirjoittaja JHA »
En pysty ainakaan tältä istumalta nimeämään omasta lähipiiristäni ketään jonka tietäisin noin toimineen.Le Corbusier kirjoitti:Tunnetko itse ketään joka kuuluisi tähän otin-ja-ajoin porukkaan?JHA kirjoitti:
99% luvun pohjana käytin tuota samaa liikenneturvan statistiikkaa josta käy hyvin ilmi se että vuodesta toiseen rattijuoppojen osuus liikennevirrasta on alle 1% tason ja törkeiden rattijuoppojen määrä jää alle 0,1% tason liikennevirrasta. Vaikka sitten oletettaisiinkin että tuosta porukasta osa on uusijoita ja osa satunnaisesti vaihtuvaa massaa niin noista luvuista on todella pitkä matka raflaaviin arvioihin kuvitteellisista 50% tasoista.
Alkoholitilastoja jos katsoo, niin kuuskötluvun alussa kulutus oli muutama liitra per henkilö. Määrä on huomattavan pieni. Herää kysymys kuinka paljon tilastoimatonta kulutusta oikein oli.JHA kirjoitti: Alkoholin kokonaiskulutuksen lasku on tuskin ongelma yhtään mihinkään vaan kulutus pitäisi saada laskuun nimenomaisesti tuossa vajaassa ongelmaprosentissa kansaa. Jos esimerkiksi vertaa alkoholijuomien kokonaiskulutuksen muutosta viime vuosikymmenten aikana rattijuopumusonnettomuuksissa kuolleiden määrään niin jälkimmäisen tilaston olisi kaiken järjen mukaan pitänyt räjähtää käsistä kulutuksen 2,5 kertaistuessa aikavälillä 1970-tähän päivään jos kansallinen keskiarvokulutus olisi se ongelman indikaattori
Ei se ole vääristelyä, luulin että olisit niinkus aloittanut asiallisen tyylin lupauksesi mukaan. En näe evoluutiota. Kysymyksiin et näemmä vastaa. Ok.Le Corbusier kirjoitti:Vääristely jatkuu.. Lupasin 'pitkässä juoksussa', en heti..
Tätä arvelinkin - nämä ovat niitä piilossa pysyviä asioita, joita ei toitoteta, eikä niistä voi tehdä tilastoja. Siksi esitin oman a r v i o n.JHA kirjoitti:En pysty ainakaan tältä istumalta nimeämään omasta lähipiiristäni ketään jonka tietäisin noin toimineen.Le Corbusier kirjoitti:Tunnetko itse ketään joka kuuluisi tähän otin-ja-ajoin porukkaan?JHA kirjoitti:
Viesti Kirjoittaja arisel »
Tämä galaksin keskipisteeseen siirtyminen olisikin metka juttu. Matkaa nimittäin on sen verran, että vaikka maapallo onnistuisi jotenkin riistäytymään irti auringon vetovoimasta, pitäisi vauhdin olla melkoinen, jotta sinne alle vuodessa ehtisi.rodchop kirjoitti:21.12.2012 maapallo siirtyy galaksimme keskipisteeseen. Tämän on varmistanut todeksi mm. NASA ja on olemassa laskukaavoja, joidenka avulla on laskettu planeettojen liikkeistä, että näin todella tapahtuu. Kyseessä on kuitenkin harvinainen tapahtuma, joka tapahtuu vain kerran kymmenissä tuhansissa vuosissa. Galaksin keskipisteessä on myös havaittu musta aukko, joka voi vaikuttaa mm. maapallon magneettisiin napoihin.
![]()
![]()
Edit: Jahas, ei näköjään pitäisi ruveta vastaamaan kolmen päivän takaisiin viesteihin...Linnunrata on sauvaspiraaligalaksi, jossa sijaitsevat mm. Maa ja muu aurinkokunta.
Aurinkokuntamme sijaitsee 26 000 ± 1400 valovuoden etäisyydellä galaksin keskustasta...
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Ei sovi AAlaiselle.Le Corbusier kirjoitti:Miten olisi:
Jos annat, niin otan!