Itseäni kiinnostaa Saksan autoissa juuri se täällä puhuttu varustelutaso. Lohkolämmitin taitaa olla kyllä hakusessa niillä, enkä tiedä mitä sellaisen jälkiasennus maksaa. Varmaan vaihtelee. Mutta oman pari vuotta sitten tekemän tutkimuksen perusteella voisin sanoa että käytetyissä Saksan autoissa on varustelutaso enemmän kuin kohdallaan verrattuna käytettyyn Suomiautoon. Yleensä. Ja nyt kun olen jonkun aikaa saanut ajella sellaisten turhien lisävarusteiden kuten "Itsestään tummeneva taustapeili" ja "tuulilasin pisaratunnistin" ym. niin voin sanoa että seuraavakin autoni tulee olemaan täynnä näitä turhia lisävarusteita. On ne sen verran mukavia
Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
-
jjari
- Viestit: 1417
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 15.08
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja jjari »
Itseäni kiinnostaa Saksan autoissa juuri se täällä puhuttu varustelutaso. Lohkolämmitin taitaa olla kyllä hakusessa niillä, enkä tiedä mitä sellaisen jälkiasennus maksaa. Varmaan vaihtelee. Mutta oman pari vuotta sitten tekemän tutkimuksen perusteella voisin sanoa että käytetyissä Saksan autoissa on varustelutaso enemmän kuin kohdallaan verrattuna käytettyyn Suomiautoon. Yleensä. Ja nyt kun olen jonkun aikaa saanut ajella sellaisten turhien lisävarusteiden kuten "Itsestään tummeneva taustapeili" ja "tuulilasin pisaratunnistin" ym. niin voin sanoa että seuraavakin autoni tulee olemaan täynnä näitä turhia lisävarusteita. On ne sen verran mukavia
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Erño
- Viestit: 25524
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Erño »
Pari kertaa on joutunut joutunut tilanteeseen, jossa ylimääräisistä voimista on ollut apua (100+100hp). Lähinnä ohitustilanteita Lapin teillä.KunkkuJ kirjoitti:Kun Suomessa saa ajaa korkeintaan 120km/h ja sitäkin vain muutamilla tieosuuksilla, mihin sitä tehoa autossa tarvii? Hyvin voi sanoa, että ainakin kaikki yli 100hv:n on henkilöautossa pelkkää munanjatketta. Tehokkaan auton omistaminen kertoo jotakin omistajansa henkisestä keskenkasvuisuudesta, tai kyvyttömyydestä viestiä ulospäin muulla keinoin.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
KunkkuJ
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Kannattaako noiden "parin" kerran takia hankkia tehokkaampi auto? Tulee aika paljon hintaa niille ohituksille...Erño kirjoitti:Pari kertaa on joutunut joutunut tilanteeseen, jossa ylimääräisistä voimista on ollut apua (100+100hp). Lähinnä ohitustilanteita Lapin teillä.
Syy: Lainaus kuntoon
-
Erño
- Viestit: 25524
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ei kannata, mutta jos sattuu ennestään olemaan. 8)KunkkuJ kirjoitti:Kannattaako noiden "parin" kerran takia hankkia tehokkaampi auto? Tulee aika paljon hintaa niille ohituksille...Erño kirjoitti:Pari kertaa on joutunut joutunut tilanteeseen, jossa ylimääräisistä voimista on ollut apua (100+100hp). Lähinnä ohitustilanteita Lapin teillä.
Syy: Lainaus kuntoon tännekin
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Niin, puhuimme tosiaan eri asioista, minä vertasin kalliimpiin saman auton versioihin ja sinä puhut jostain samalla rahalla saatavista (ilmeisesti muun merkkisistä).Tauvo kirjoitti:Voi olla, että se on tämä kieli, mutta suora lainaus sinulta on: "Vaikka siksi, että noissa saa enemmän autoa rahalla kuin kalliimmissa", "Karsituilla varusteilla ei Mersuja tai Bemareitakaan tietääkseni Suomessa myydä." Tämä nyt on turhaa kinastella, onko varusteita karsittu, jos ne vaan on jätetty pois, mutta kyllä esim vakionopeussäädin tai sähkökäyttöiset takaikkunat ovat mielestäni jo niin perusvarusteita, että niiden pitäisi kuulua jo edellä mainitun hintakuokan "hinnat alkaen"-mallistoon.Repe Ruutikallo kirjoitti:Paitsi että en sanonut mitään tuollaista. Luepas uudestaan.Tauvo kirjoitti: Kun puhutaan siitä, että saisi enemmän autoa samalla rahalla, olet mielestäni väärässä. Silloinhan saat nimenoman vähemmän autoa samalla rahalla. Vähemmän varusteita, vähemmän tehoa, vähemmän ominaisuuksia. Hienomman logon.![]()
Premium-merkkien lisävarustelistat ovat valtavia ja sisältävät enimmäkseen tarpeettomanpuoleista tavaraa jota ilman autoilu sujuu ihan hyvin, turvallisesti ja mukavasti. Se että varustelistat ovat pitkiä ja kalliita ei tarkoita että vakiovarustelussa olisi jotain sellaisia puutteita joita ilman sen listan tutkailua osaisi ollenkaan kaivata.
Olen samaa mieltä siinä, että kuvaamasi varusteet ovat normaalikamaa nykyään. Takaikkunannostimista voisi ehkä tinkiä (jos ajaa vesistöön, voi pelastautua ainakin takaa...
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ja nopeusrajoitukset koskevat myös ohitustilanteita. Jos ei voi ohittaa ilman ylinopeutta, ei pidä ohittaa lainkaan. Näinhän se laki tulkitaan. Ties montako kertaa olen tätä itsekin rikkonut, mutta laki on laki...KunkkuJ kirjoitti:Kannattaako noiden "parin" kerran takia hankkia tehokkaampi auto? Tulee aika paljon hintaa niille ohituksille...Erño kirjoitti:Pari kertaa on joutunut joutunut tilanteeseen, jossa ylimääräisistä voimista on ollut apua (100+100hp). Lähinnä ohitustilanteita Lapin teillä.
Täsät huolimata ajatus Chevrolet Cruze dieselistä kiehtoo aina vaan; ensi vuoden mallissa on peräti 163 hv (ja 320 Nm) 22 tontun hintaan, ja jo nykyisen 150 hv:n mallin ohituskiihtyvyyttä kolmosella ja nelosella Hesarin Turkula luonnehti ällistyttäväksi.
Syy: Lainaus tännekin oikeaksi
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
KunkkuJ
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kun itse toit sen täällä esille, niin haluan muistuttaa sinun olevan nyt perheellinen mies, jonka kuuluu ohjata kiehtovat ajatuksensa aivan muualle kuin ylimitoitettuun autoon. Corolla riittää sinulle mainiosti, loput rahat voi sitten sijoittaa vaikkapa asunnon sisustukseen puolisoa miellyttävällä tavalla. 8)Repe Ruutikallo kirjoitti:Täsät huolimata ajatus Chevrolet Cruze dieselistä kiehtoo aina vaan; ensi vuoden mallissa on peräti 163 hv (ja 320 Nm) 22 tontun hintaan, ja jo nykyisen 150 hv:n mallin ohituskiihtyvyyttä kolmosella ja nelosella Hesarin Turkula luonnehti ällistyttäväksi.
-
Sherukka
- Viestit: 8668
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kompaan. 100 heppaa pitäisi riittää yllin kyllin perheauton kuljettamiseen. Unohda siis kilpavarustelu niin olet mies isolla M:llä. Liian laiska moottori ei vaaratilanteita synnytä, kyllä se on se kuski jota niitä saa aikaiseksi.KunkkuJ kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kun itse toit sen täällä esille, niin haluan muistuttaa sinun olevan nyt perheellinen mies, jonka kuuluu ohjata kiehtovat ajatuksensa aivan muualle kuin ylimitoitettuun autoon. Corolla riittää sinulle mainiosti, loput rahat voi sitten sijoittaa vaikkapa asunnon sisustukseen puolisoa miellyttävällä tavalla. 8)Repe Ruutikallo kirjoitti:Täsät huolimata ajatus Chevrolet Cruze dieselistä kiehtoo aina vaan; ensi vuoden mallissa on peräti 163 hv (ja 320 Nm) 22 tontun hintaan, ja jo nykyisen 150 hv:n mallin ohituskiihtyvyyttä kolmosella ja nelosella Hesarin Turkula luonnehti ällistyttäväksi.
-
Erño
- Viestit: 25524
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-T-
- Viestit: 373
- Liittynyt: 27.6.2009 klo 11.05
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja -T- »
Joo, ja Asuksen netbook:ki pitäisi riittää kotikoneeksi tai korkeintaan HP:n markettikone. 2+2 perheasunnoksi riittää 12 neliön koppi (4 neliötä / aikuinen + 2 neliötä / lapsi) nukkumalähiössä. Riittäviksi kengiksi Prismasta tarralenkkarit. Puhelimeksi koko perheelle riittää 29 euron Samsung. Tehdään joo säännöt mikä riittää naapurille ja mitä hän saa ostaa itselleen. Tai mikä parempaa niin rajoitetaan valikoimaa sellaiseksi mikä on todettu ylemmällä tasolla riittäväksi.Sherukka kirjoitti:Kompaan. 100 heppaa pitäisi riittää yllin kyllin perheauton kuljettamiseen. Unohda siis kilpavarustelu niin olet mies isolla M:llä. Liian laiska moottori ei vaaratilanteita synnytä, kyllä se on se kuski jota niitä saa aikaiseksi.KunkkuJ kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kun itse toit sen täällä esille, niin haluan muistuttaa sinun olevan nyt perheellinen mies, jonka kuuluu ohjata kiehtovat ajatuksensa aivan muualle kuin ylimitoitettuun autoon. Corolla riittää sinulle mainiosti, loput rahat voi sitten sijoittaa vaikkapa asunnon sisustukseen puolisoa miellyttävällä tavalla. 8)
Miksi niinkin kalliista ostoksesta kuin auto ei saisi nauttia? Vaatiihan se nautittava auto kyllä lisäsijoituksen perus "corollaan" nähden, mutta "tuhlataanhan" sitä rahaa asumalla tehottomasti esim. maaseudulla vaikkei oltaisi hyödykkeiden tuotannon kanssa tekemisissä? Onko auton oltava vain siirtymäväline?
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Jos mnää sioitan auttoon 22 donaa, en taatusti osta Korollaa ja aiheuta sillä aviollisia ongelmia. Saako tolla rahalla edes sitä? Uutena? No just ehkä halvimman rimpulan.KunkkuJ kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kun itse toit sen täällä esille, niin haluan muistuttaa sinun olevan nyt perheellinen mies, jonka kuuluu ohjata kiehtovat ajatuksensa aivan muualle kuin ylimitoitettuun autoon. Corolla riittää sinulle mainiosti, loput rahat voi sitten sijoittaa vaikkapa asunnon sisustukseen puolisoa miellyttävällä tavalla. 8)Repe Ruutikallo kirjoitti:Täsät huolimata ajatus Chevrolet Cruze dieselistä kiehtoo aina vaan; ensi vuoden mallissa on peräti 163 hv (ja 320 Nm) 22 tontun hintaan, ja jo nykyisen 150 hv:n mallin ohituskiihtyvyyttä kolmosella ja nelosella Hesarin Turkula luonnehti ällistyttäväksi.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Tauvo
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Hep,Mr. Hyde kirjoitti:
Kyllä muuten TT:n 150hp versio on ihan pirtsakka auto ja hyvä hinnat-alkaen malli. Ei sillä suinkaan jalkoihin pitäisi jäädä. Meillä on meinaan tuo 1.8T ~150hp pannu rouvan volkkarissa ja kyllä sillä on kiva ajaa kun pellin alla on kivasti jerkkua ihan vakionakin. En kylläkään ole mikään performance friikki, jonkun mielestä tuokin on varmaan onnettoman tukkoinen vessa. Kesäisin ajelen kuplavolkkarilla 8)
Tarvitaanko sellaisia väkisin väännettyjä hinnat-alkaen malleja esim Audin TT:stä?
Olen ihan samaa mieltä kanssa siitä, että se 150hp Volkkarin kone on kiva ja pirtsakka moottori perheautoon. Itsellänikin oli kyseinen moottori kaksi autoa sitten. Paljon ajavana en vaan kokenut järkeväksi tankata niin usein ja niin kallista polttoainetta ja siksi palasin takaisin dieseleihin. Ajatukseni oli vaan lähinnä se, ettei se kone kyllä vastaa auton ulkoisia odotuksia lainkaan, jos puhutaan Audin TT:stä.
Myönnän tämän olevan turhaa saivartelua, varsinkin näin kalliiden ja vanhojen autojen maassa. Ja silloinhan ei puhuttaisi lisävarusteista, jos ne olisivat vakoivarusteita, eivätkä keinotekoisia hinnanlaskuja autoihin.
Tarkoitan tällä sitä, että joku geelipoika haluaa ehdottomasti itselleen vaikkapa Audin A3-mallin. Ainoa mihin krediitit riittävät on sitten pienitehoisin karvalakkimalli, joka silti maksaa saman tai vähän enemmän kuin saman konsernin toisen merkin paremmin varusteltu, mahdollisesti jopa tehokkaampi auto. Silloin kyllä ostetaan kalliilla vähemmän ja jos myyjä on hyvä, tulee kauppaan mukaan vielä muiden autojen vakiovarusteita suolaisilla hinnoilla.
Itselläni on ollut VW-konsernilta Audia, VW:tä ja Škodaa. Kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Erityisen tyytyväinen olin vuoden 1972 VW 1300:een.
Toisaalta jos haluaa vetää pohjan pois kaikelta edellä sanomaltani, voisi ajatella myös turvallisuutta. Vaikka se olisikin se hyvän merkin halpisversio, voi se olla kolarin sattuessa hyvä henkivakuutus. Jollei siitä ole jätetty pois airbaggeja, jotka tuossa Tuulilasin testin eräässä autossa oli takana lisävarusteena.
Onneksi kuitenkin on ihmisiä, jotka eivät tyydy datsunkorollaan... Sen huomaa liikenteessä jos on kyseessä ihminen, joka ei autoilusta välitä, eikä liikenteen mukana osaa liikkua. Johtuuko sitten siitä, että niitä paljon vai ovatko muuten vaan huonoja kuskeja, kun eivät autoltaan mitään vaadi. Korollakuskit ovat kuitenkin ihan oma rotunsa. Taas kerran kuluvan viikon tiistaina ohitin moottoritiellä kuraisella kelillä 50 km matkalla (jätin pitkän välin ennen palaamista samalle kaistalle) saman korollan 4 kertaa. Minulla oli kokoajan vakionopeussäädin päällä ja vauhtini oli luonnollisesti kokoajan sama (102 km/h navigonin mukaan). Joka saakutan ohituksen jälkeen alkoi tuo korolla kiihdyttämään ja tuli ohitseni vieden melkein etupuskurin mukanaan palatessaan kaistalle ja luonnollisesti heitti kaikki kurat "naamalleni".
Jostain syystä nuo tuolla tavalla ajavat kuskit ovat aina tojota-kuskeja. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomioita samaan?
-
Maza
- Viestit: 7416
- Liittynyt: 20.5.2005 klo 10.41
- Paikkakunta: Turku I
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä! Jos auto näyttää nopealta, on sen myös sopivaa olla nopea. Vielä köyhempää on ne koriviritykset. Bemarilla on M-Sport, Volvolla R-Line, Skodallakin on joku vastaava ja jopa Opelilla on OPC-Line. Nämä on siis tehoversioiden näköisiä perheautoja, vähän helmanlevikkeitä ja spoilerintynkä takana. Siinä kyllä omistaja huijaa ainoastaan itseään.Tauvo kirjoitti:Tarvitaanko sellaisia väkisin väännettyjä hinnat-alkaen malleja esim Audin TT:stä?
-
jjari
- Viestit: 1417
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 15.08
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja jjari »
Olkoon mikä tahansa asia kyseessä, ketään ei ole niin helppoa huijata kuin itseäänMaza kirjoitti:Siinä kyllä omistaja huijaa ainoastaan itseään.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Sherukka
- Viestit: 8668
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Olen maanteiden ritari!jjari kirjoitti:Olkoon mikä tahansa asia kyseessä, ketään ei ole niin helppoa huijata kuin itseäänMaza kirjoitti:Siinä kyllä omistaja huijaa ainoastaan itseään.
-
Tauvo
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Audin S-line ja taisi olla joku Le Mans muovipakettikin männä vuosina saatavilla...Maza kirjoitti:Tästä olen täsmälleen samaa mieltä! Jos auto näyttää nopealta, on sen myös sopivaa olla nopea. Vielä köyhempää on ne koriviritykset. Bemarilla on M-Sport, Volvolla R-Line, Skodallakin on joku vastaava ja jopa Opelilla on OPC-Line. Nämä on siis tehoversioiden näköisiä perheautoja, vähän helmanlevikkeitä ja spoilerintynkä takana. Siinä kyllä omistaja huijaa ainoastaan itseään.Tauvo kirjoitti:Tarvitaanko sellaisia väkisin väännettyjä hinnat-alkaen malleja esim Audin TT:stä?
-
-T-
- Viestit: 373
- Liittynyt: 27.6.2009 klo 11.05
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja -T- »
Saako Bemarin M-Sportin ottaa 335i/d malleihin tai vaikka mihin tahansa 325:sta lähtien? Nuo perusmallit ovat kuitenkin tehokkaampia mitä monen muun merkin tehokkaimmat "sportti"-mallit ovat. Samoin Volvolla T5, T6 ja D5 mallit liikahtavat ihan kivasti. Opelilla Insigniasta löytyy ihan pirteätä mallia. Skodallakin RS:llä päästään lähelle noita em. mallien lukuja.Maza kirjoitti:Tästä olen täsmälleen samaa mieltä! Jos auto näyttää nopealta, on sen myös sopivaa olla nopea. Vielä köyhempää on ne koriviritykset. Bemarilla on M-Sport, Volvolla R-Line, Skodallakin on joku vastaava ja jopa Opelilla on OPC-Line. Nämä on siis tehoversioiden näköisiä perheautoja, vähän helmanlevikkeitä ja spoilerintynkä takana. Siinä kyllä omistaja huijaa ainoastaan itseään.Tauvo kirjoitti:Tarvitaanko sellaisia väkisin väännettyjä hinnat-alkaen malleja esim Audin TT:stä?
Noiden "koriviritysten" lisäksi esim. Bemarilla M-Sportin mukana tulee myös mm. varsin hyvät penkit paremmalla ja helppojoitoisemmalla kankaalla varustettuna (osittain alcantaraa 3-sarjassa). Samoin Volvossa tulee muutakin kuin muovia auton kylkiin (eri penkit osittain nahalla verhoiltuna).
-
MacFinn
- Viestit: 23032
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.41
- Paikkakunta: Pori
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Tauvo
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Ymmärrän pointtisi.-T- kirjoitti:Saako Bemarin M-Sportin ottaa 335i/d malleihin tai vaikka mihin tahansa 325:sta lähtien? Nuo perusmallit ovat kuitenkin tehokkaampia mitä monen muun merkin tehokkaimmat "sportti"-mallit ovat. Samoin Volvolla T5, T6 ja D5 mallit liikahtavat ihan kivasti. Opelilla Insigniasta löytyy ihan pirteätä mallia. Skodallakin RS:llä päästään lähelle noita em. mallien lukuja.Maza kirjoitti:Tästä olen täsmälleen samaa mieltä! Jos auto näyttää nopealta, on sen myös sopivaa olla nopea. Vielä köyhempää on ne koriviritykset. Bemarilla on M-Sport, Volvolla R-Line, Skodallakin on joku vastaava ja jopa Opelilla on OPC-Line. Nämä on siis tehoversioiden näköisiä perheautoja, vähän helmanlevikkeitä ja spoilerintynkä takana. Siinä kyllä omistaja huijaa ainoastaan itseään.Tauvo kirjoitti:Tarvitaanko sellaisia väkisin väännettyjä hinnat-alkaen malleja esim Audin TT:stä?
Noiden "koriviritysten" lisäksi esim. Bemarilla M-Sportin mukana tulee myös mm. varsin hyvät penkit paremmalla ja helppojoitoisemmalla kankaalla varustettuna (osittain alcantaraa 3-sarjassa). Samoin Volvossa tulee muutakin kuin muovia auton kylkiin (eri penkit osittain nahalla verhoiltuna).
Kyse taisi olla lähinnä siitä, että ne samat "kosmeettiset" sekä nuo paremmat penkit saa myös ymmärtääkseni niihin ihan perusmalleihin 316, A3 1,6...
-
Tauvo
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Turku on Suomen Saksa. Itselläni on ollut kerran tuontiauto Saksasta ja oli kokemukset sellaiset, että jäi kokeiluksi. Alle vuoden sitä pidin ja korjaamolla oli kokoajan. Autosta hajosi mm virtalukko, raidetangon päät piti vaihtaa, jarrut leikkasivat kiinni. Parasta oli, että autolla oli muka ajettu 120 000km. Kauppaa tehdessä mm vuosimallikin vanheni yhden vuodenMacFinn kirjoitti:Ei meikäläisen rahoilla kannata katsoa Saksan hintoja eikä niitä kovin helpolla löydäkään. Ja kun ne pitäis olla vielä helppojen lentoyhteyksien päässä. Niinpä kävin sitten tällä viikolla Turuus kun löytyi sopiva pikkuauto meille ja päästiin farkusta eroon.
No, ostin sen Turusta autoliikkeestä ja lopulta suostuivat hyvittämään siitä sentilleen saman minkä itsekin siitä maksoin vaihdossa heidän myymään uuteen autoon...
Hirvittää ajatellakin, miten olisi käynyt jos olisi itse hakenut auton Saksasta.
-
s1970
- Viestit: 531
- Liittynyt: 7.1.2009 klo 14.27
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja s1970 »
Mutta kivahan tolla on ajella varsinkin tämän jälkeen: http://www.polestar.se/fi-FI/Performanc ... artno=1027
-
KunkkuJ
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ilmaston tuhoaja!s1970 kirjoitti: Mutta kivahan tolla on ajella varsinkin tämän jälkeen: http://www.polestar.se/fi-FI/Performanc ... artno=1027
-
s1970
- Viestit: 531
- Liittynyt: 7.1.2009 klo 14.27
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja s1970 »
Pakkohan sitä on yrittää päästä näistä pakkastista jotenkin eroonKunkkuJ kirjoitti:Ilmaston tuhoaja!
Syy: Lainaus kuntoon
-
KunkkuJ
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Jamac
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Re: Autojen hinnat Suomessa ja Saksassa
Viesti Kirjoittaja Jamac »
On noi autot hitaita, meikäläisen 1700 euron vanharouva kuussataakuutioinen mopo kiihtyy googlailun mukaan 5,4 sekkaa sataseen.jomppeli kirjoitti:Esim mersulla 1.6L + kompressori 160heppaa ja huiput tehtaan mukaan 230km/h ja 0-100 alle 9s.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit