Mr. Hyde kirjoitti:
Kyllä muuten TT:n 150hp versio on ihan pirtsakka auto ja hyvä hinnat-alkaen malli. Ei sillä suinkaan jalkoihin pitäisi jäädä. Meillä on meinaan tuo 1.8T ~150hp pannu rouvan volkkarissa ja kyllä sillä on kiva ajaa kun pellin alla on kivasti jerkkua ihan vakionakin. En kylläkään ole mikään performance friikki, jonkun mielestä tuokin on varmaan onnettoman tukkoinen vessa. Kesäisin ajelen kuplavolkkarilla 8)
Hep,
Tarvitaanko sellaisia väkisin väännettyjä hinnat-alkaen malleja esim Audin TT:stä?
Olen ihan samaa mieltä kanssa siitä, että se 150hp Volkkarin kone on kiva ja pirtsakka moottori perheautoon. Itsellänikin oli kyseinen moottori kaksi autoa sitten. Paljon ajavana en vaan kokenut järkeväksi tankata niin usein ja niin kallista polttoainetta ja siksi palasin takaisin dieseleihin. Ajatukseni oli vaan lähinnä se, ettei se kone kyllä vastaa auton ulkoisia odotuksia lainkaan, jos puhutaan Audin TT:stä.
Myönnän tämän olevan turhaa saivartelua, varsinkin näin kalliiden ja vanhojen autojen maassa. Ja silloinhan ei puhuttaisi lisävarusteista, jos ne olisivat vakoivarusteita, eivätkä keinotekoisia hinnanlaskuja autoihin.
Tarkoitan tällä sitä, että joku geelipoika haluaa ehdottomasti itselleen vaikkapa Audin A3-mallin. Ainoa mihin krediitit riittävät on sitten pienitehoisin karvalakkimalli, joka silti maksaa saman tai vähän enemmän kuin saman konsernin toisen merkin paremmin varusteltu, mahdollisesti jopa tehokkaampi auto. Silloin kyllä ostetaan kalliilla vähemmän ja jos myyjä on hyvä, tulee kauppaan mukaan vielä muiden autojen vakiovarusteita suolaisilla hinnoilla.
Itselläni on ollut VW-konsernilta Audia, VW:tä ja Škodaa. Kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Erityisen tyytyväinen olin vuoden 1972 VW 1300:een.
Toisaalta jos haluaa vetää pohjan pois kaikelta edellä sanomaltani, voisi ajatella myös turvallisuutta. Vaikka se olisikin se hyvän merkin halpisversio, voi se olla kolarin sattuessa hyvä henkivakuutus. Jollei siitä ole jätetty pois airbaggeja, jotka tuossa Tuulilasin testin eräässä autossa oli takana lisävarusteena.
Onneksi kuitenkin on ihmisiä, jotka eivät tyydy datsunkorollaan... Sen huomaa liikenteessä jos on kyseessä ihminen, joka ei autoilusta välitä, eikä liikenteen mukana osaa liikkua. Johtuuko sitten siitä, että niitä paljon vai ovatko muuten vaan huonoja kuskeja, kun eivät autoltaan mitään vaadi. Korollakuskit ovat kuitenkin ihan oma rotunsa. Taas kerran kuluvan viikon tiistaina ohitin moottoritiellä kuraisella kelillä 50 km matkalla (jätin pitkän välin ennen palaamista samalle kaistalle) saman korollan 4 kertaa. Minulla oli kokoajan vakionopeussäädin päällä ja vauhtini oli luonnollisesti kokoajan sama (102 km/h navigonin mukaan). Joka saakutan ohituksen jälkeen alkoi tuo korolla kiihdyttämään ja tuli ohitseni vieden melkein etupuskurin mukanaan palatessaan kaistalle ja luonnollisesti heitti kaikki kurat "naamalleni".
Jostain syystä nuo tuolla tavalla ajavat kuskit ovat aina tojota-kuskeja. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomioita samaan?
Se saattaa olla epämahdollista.