Otan osaa! Viimeviikon lauantaina olin itse hautajaisissa.Anniel kirjoitti:Hautajaiset
Vuodatustopic 2
-
zemex
Re: Vuodatustopick 2
Viesti Kirjoittaja zemex »
-
carnice
Viesti Kirjoittaja carnice »
Rahaa vai aikaa? Ja mitä musaa?Erño kirjoitti:Nyt on kyseessä sellainen prinzessa joka ei ikinä aikaisemmin olekotipihaa kauemmas lyllertänytMacco kirjoitti:Erño kirjoitti:Vuodatus: ei näy mörriä vieläkäänKisujen tiedetään seikkailleen pitkiäkin aikoja ja palanneen kotiin, joten eläs heitä kirvestä kaivoon.
![]()
Vuodatus: kesällä olis hyvää musiikkia tiedossa, mutta rahaa/aikaa ei löydy
IMO tästä kesästä on tulossa hyvä...
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
No ei rahaa eikä aikaa käydä Maidenin keikalla...carnice kirjoitti:Rahaa vai aikaa? Ja mitä musaa?Erño kirjoitti:...
Vuodatus: kesällä olis hyvää musiikkia tiedossa, mutta rahaa/aikaa ei löydy
IMO tästä kesästä on tulossa hyvä...
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Luiro
Viesti Kirjoittaja Luiro »
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Luigi Benzini
Viesti Kirjoittaja Luigi Benzini »
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Pasteur
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Prkleen kommunistivaltio! Jotain oikeuksia veronmaksajille ja eläkeläiset julkisiin kulkuneuvoihin teitä tukkimasta - sinne minäkin sitten menen, kun ei enää uskalla kaasua painaa! Jos sitä maksaa kauheat verot autoista ja bensoista niin luulisi nyt #&%¤&, että saisi ne löpönsä polttaakkin! Jokaisen autolla ajajan ajotaito pitäisi testauttaa kerran vuodessa aika-ajoissa ja ne jotka ei sitä kierrosta tarpeeksi nopeasti pääse niin BUSSEIHIN! Näin voitaisiin ottaa liikennemerkit pois tienlaidoilta ja onnettomuudet vähenisivät 80%. Ja karavaanarit voi samantien muuttaa Ruotsiin. Ja samoin kaikki naiset - ei ne akat osaa kuitenkaan ajaa! Ja oikeastaan ne bussitkin sais kieltää lailla! Oikeastaan voisitte kaikki painua !&%¤"#&# ja jättää mut tänne yksin asumaan, niin säästäisi ainakin aikaa työmatkoissa eikä tarvitsisi maksella sosiaalispurgujen elämää omasta palkka pussistaan! #%&¤#/"
ps. Otsikkohan oli "vuodatustopic", joten toivottavasti suotte tällä varjolla anteeksi avautumiseni.
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
RÄHÄHÄHÄHÄÄÄ!Pasteur kirjoitti:Toinen ylinopeussakko 3kk sisään. Nyt sitten körötellään 10 kk hissunv*tunkissun...
-
Pasteur
Vuodattaessa syvimmät tuntoni täällä hompussa en ehkä odottanut sympatiaa - mutta edes ymmärrystä.
ps. Edellisellä kerralla ei aikaa onneksi lapun kirjoittamiseen mennyt, kun lappu tuli mukavasti omaan postilaatikkoon ilman sen kummempia turinoita. Siinä oli kunnon asiakaspalvelua!
-
kuriton
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Nii-i, olit siä ajanu ennenkii?Pasteur kirjoitti:Toinen ylinopeussakko 3kk sisään. Nyt sitten körötellään 10 kk hissunv*tunkissun...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Prkleen kommunistivaltio! Jotain oikeuksia veronmaksajille ja eläkeläiset julkisiin kulkuneuvoihin teitä tukkimasta - sinne minäkin sitten menen, kun ei enää uskalla kaasua painaa! ..
-
Pasteur
-
kuriton
Mites sää nyt noin pyydät? Pyynnöstä siis: Läps!Pasteur kirjoitti:Lyö lyötyä!
-
NeliX4
Kotopuolessa naapurifirmassa oli jannuja joille viina ja autoilu maistui samaan aikaan aina silloin tällöin. Ko. kaverit tuli sitten seuraavana aamuna fillarilla ja sitä seuraavana mopolla/mopoautoilla. Siinä taitaa olla yksi mopoautoilun valttikortti, kun sitä saa ajaa kortitta!Pasteur kirjoitti: Mutta vain aikaa et voi koskaan saada takaisin. Mitä on ihminen ilman vapautta ja aikaa? Vuodattaessa syvimmät tuntoni täällä hompussa en ehkä odottanut sympatiaa - mutta edes ymmärrystä. :
http://www.nettimoto.com/simpleSearch.p ... Hae+%3E%3E
-
Pasteur
ps. Eipä siinä: löytyy täältäkin mönkkäri ja skootteri. Mutta enköhän kuitenkin pidä tämän kortin tuolla lompakossani.
-
Hutsi
Viesti Kirjoittaja Hutsi »
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Valvon ... 5230958266
OSx86 SL 10.6.8
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Anteeksi saat muun, mutta ET TUOTA VÄITTÄMÄÄSI!!Pasteur kirjoitti: Ja samoin kaikki naiset - ei ne akat osaa kuitenkaan ajaa!
ps. Otsikkohan oli "vuodatustopic", joten toivottavasti suotte tällä varjolla anteeksi avautumiseni.
**rskele soikoon jannu, ainakin minä osaan ajaa! Mua taas mättää ne lippalakkipäiset ukkelit sunnuntaiajelulla tuolla pitkin ja poikin, samoin kaikki äijät, joilla on intohimona "näyttää" naiskuskille vähän mallia. Halavatun halavattu, mulle on ainakin turha tulla näyttämään mitään, tulee meinaan tiukka kisa!
Oho, ärsyynnyin taas, aina tästä aiheesta onnistun nostamaan adrenaliinini tappiin. Sympatiaa nyt silti sulle, ymmärrän tunteesi!
Nimim. Parikin kertaa samasta syystä sakotettu.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Pasteur
Tätä vähän odottelinkin - kesti ihmeen kauan.amanita kirjoitti:Anteeksi saat muun, mutta ET TUOTA VÄITTÄMÄÄSI!!![]()
![]()
Mutta oikeassa olet. Pahimpia ovat nämä "mun ohihan ei tuollainen jolppi/kottero/nainen mene" ja sitten painetaan suu vaahdossa 2km ajan 150km/h kunnes taas jumitetaan 90km/h satasen alueella. Eipä ole paljon järkeä ottaa tuota liikennöintiä niin henkilökohtaisesti. Minun ohitseni SAA ja pitää mennä, jos kokee, että olen tien tukkona!
Toinen vuodatuksen aihe liikennöijistä ovat nämä 90km/h ajajat. Sitä körötellään ensin 40km tota yhdeksääkymppiä satasen alueella ja sit kun päästään 80km/h tai 60km/h alueelle niin sama vauhti jatkuu. Ei mene mun järkeen! Kyllä se "tiellä lapsia" kyltti ja alennettu rajoitus on siinä tiellä luultavasti ihan syystä - siinä saattaisi kannattaa jopa himmata. Mutta kyllä siellä prkleen maantiellä saa ajaa vaikka ihan vain niiden rajoituksienkin mukaan!
Kolmas vuodatuksen ansaitseva ryhmä on "ajan tässä rauhassa 90km/h satasen alueella. Mutta KAH - tuossahan on 2km pitkä kaksikaistainen ohituskaistan pätkä. TAIDANPA KIIHDYTTÄÄ -> 110km/h!": Siis WTF!!!1 eikö siinä kaalissa oikeasti liiku yhtään mitään, kun on ensin kerännyt 5km pitkän jonon p*rseeseensä ja sitten kun VIIMEIN nämä epätoivoiset pendelöijät pääsisivät luupään ohitse niin kaveri alkaa kiitämään kuin viimeistä päivää! Tämä tietty loppuu siinä vaiheessa kun ohituskaistakin. Ja taaaas ajetaan kahdeksaakymppiä...
Ja ehkä sitten tosiaan vielä nämä maalaispapat, jotka lähtevät kerran viikossa -84 Ladallaan kaupassa käymään. Ajelevat pitkin jalkakäytäviä ja vilkuttelevat liikenneympyrässä, joka suuntaan, ja toisinaan ajavatkin sitä väärään suuntaan - etenkin jos tarkoitus on kääntyä liittymästä vasempaan. Ja näitä muuten ihan oikeasti täällä landella löytyy!
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mutta et sää sillä autolla pääse niin lujaa että sillä olisi ajan kulumiseen mitään vaikutusta. Aikahan alkaa ihmisen mittapuulla hidastua vasta "avaruusrakettivauhdissa" ja siinäkin kyse on vaan minuuteista. Eli autolla on turha kaahia siinä mielessä että kello kulkisi hitaammin.. Tai siis kyllähän se hidastuu, mutta niin vähän ettei sitä pirukaan huomaa.Pasteur kirjoitti:Voit varastaa ihmiseltä rahaa, rakkauden, kunnian tai aikaa. Mutta vain aikaa et voi koskaan saada takaisin.
-
NeliX4
Ei ihme että olet tuolla asenteella saanut sakotPasteur kirjoitti:Kolmas vuodatuksen ansaitseva ryhmä on "ajan tässä rauhassa 90km/h satasen alueella. Mutta KAH - tuossahan on 2km pitkä kaksikaistainen ohituskaistan pätkä. TAIDANPA KIIHDYTTÄÄ -> 110km/h!": Siis WTF!!!1 eikö siinä kaalissa oikeasti liiku yhtään mitään, kun on ensin kerännyt 5km pitkän jonon p*rseeseensä ja sitten kun VIIMEIN nämä epätoivoiset pendelöijät pääsisivät luupään ohitse niin kaveri alkaa kiitämään kuin viimeistä päivää! Tämä tietty loppuu siinä vaiheessa kun ohituskaistakin. Ja taaaas ajetaan kahdeksaakymppiä...
Minuutti aikaisemmin lähtiessä on minuutti aikaisemmin perillä. Tulee mieleen eräs ralliautoilija ja laulajakin tunnetti Tapani Kansa.
Itse tulee ajeltua tuota TKU-JKL väliä lähes viikottain, niin ei kyllä ole tullut ko. kavereita vastaan. Ohituskaistalla tai ohitustilanteessa laitan yleenstä tallan lattiaan jo hyvissä ajoin, että vaikka ohitettava kuinka kiihdyttäisi niin ohi mennään suhahtamalla. Aina välillä siellä joku "Mika Häkkinen" hinuttaa sen rekan perässä puskurissa kiinni sen 5 km ja ohituskaistan alkaessa se Volvon V70:n 2.4 konella ei yhtäkkiä olekaan mikään tykki, kun meikäläinen ahdistaa peilissä vanhalla Oopelin rutkulla töötti pohjassa. Toiset ei vaan osaa- monet kylläkin! Monesti on käynyt niin, että olen suhauttanut normaalitiellä ohituspaikassa ko. autoilijan ja sen edessä olevan rekan ohi. Jos hinuttaa sen rekan perässä, ei näe mitään ja laseihin tulee kiven iskemiä sekä loskaa.
Muutenkin ihmetyttää tuo kommentti, kun itse ajelen 90-100 todellista nopeutta koko matkan (paitsi motarilla 120). Kyllä siinä niitä 80-100 lappuja vaihtelee aina silloin tällöin. Itse vaan tulee ajettua sen verran paljon ja iltaisin, että ei vaan jaksa kiihdytellä tai jarrutella koko ajan matkaa. Tuossa liikkuu rekkoja sen verran, että kovempaa ajamalla ei voita yhtään - bensaa vaan kuluu. Matka-aikaan se ei vaikuta yhtään vaikka ajaisi aina 100km/h rajoituksessa sen lain mukaisen 110km/h. Välillä on joku hinuttamassa takapuskurissa, mutta tosi autoilijat osaavat siinä sen ohittaa helposti ja jos ei osaa niin sit ei kannata valittaakaan.
Kannattaa hankkia navigaattori, joka kertoo perilletuloajan. Sillä voi kokeilla paljonko aika muuttuu, jos ajaa 10 yli tai 10 alle maksiminopeuden. Ei ole muutaman tunnin matkalla montakaan minuuttia - saatikka verrattuna löpön kulutukseen, turvallisuuteen, ajamisen leppoisuuteen, hermoihin ja sakkoihin. Jos pysähtyy (edes tankkaamaan), aikaa ei säästy sekuntiakaan.
-
NeliX4
Suomi on kyllä yks autofasistien maa! Yhtään ei käy sääliksi sakotettua autoilijaa tai naarmutetun citymaasturin omistajaa. Suurin osa (90%) ajaa ihan OK, mutta huolimattomasti ja sitten on pieni osa jotka ajaa kohteliaasti ja pieni osa m'ulkkuja autofasisteja.
-
Pasteur
En aja tällä asenteella - vaan vuodatan (sehän tämän topicin nimi taisi olla?).NeliX4 kirjoitti:Ei ihme että olet tuolla asenteella saanut sakotLiikenteessä otetaan rennosti...
Tuo mainittu ongelma on kyllä mun kokemuksien mukaan hyvin yleinen, kun kyseessä on pitkä jono. Kun tullaan ohituskaistoille niin jonon nokassa ajava herää ja alkaa polkemaan, jolloin varsinkin ne autoilijan perässä olevat rekat eivät pääse ohi, vaikka haluaisivatkin. Ja jono on aivan saman näköinen, kun päästään ohituskaistoilta. Kyllähän sitä autoista muuallakin ohi pääsee - mutta onhan ne ohituskaistatkin ihan syystä tehty, joten miksi emme voisi kanssa autoilijoitamme täällä ohi päästää.Itse tulee ajeltua tuota TKU-JKL väliä lähes viikottain, niin ei kyllä ole tullut ko. kavereita vastaan.
Nimenomaan! Järki kädessä tuolla liikenteessä olisi ihan hyvä. Tässä olen aivan samaa mieltä!Ohituskaistalla tai ohitustilanteessa laitan yleenstä tallan lattiaan jo hyvissä ajoin, että vaikka ohitettava kuinka kiihdyttäisi niin ohi mennään suhahtamalla. Aina välillä siellä joku "Mika Häkkinen" hinuttaa sen rekan perässä puskurissa kiinni sen 5 km ja ohituskaistan alkaessa se Volvon V70:n 2.4 konella ei yhtäkkiä olekaan mikään tykki, kun meikäläinen ahdistaa peilissä vanhalla Oopelin rutkulla töötti pohjassa. Toiset ei vaan osaa- monet kylläkin! Monesti on käynyt niin, että olen suhauttanut normaalitiellä ohituspaikassa ko. autoilijan ja sen edessä olevan rekan ohi. Jos hinuttaa sen rekan perässä, ei näe mitään ja laseihin tulee kiven iskemiä sekä loskaa.
No kyllä mun mielestä on ihan fiksua ajaa mieluummin 85 80:n alueella ja 105 100:n alueella, kuin 90 koko matkan. On ne kasikympin rajoituksetkin kuitenkin ihan aiheellisesti sinne teille pistetty. Ja etenkin ne 60:n pätkät, joilla lapsia kulkee. Siellä satasen alueella ajellessasi tuskin voit ainakaan kellekään muulle olla turmioksi, joten mielummin hanaa siellä.Muutenkin ihmetyttää tuo kommentti, kun itse ajelen 90-100 todellista nopeutta koko matkan (paitsi motarilla 120). Kyllä siinä niitä 80-100 lappuja vaihtelee aina silloin tällöin. Itse vaan tulee ajettua sen verran paljon ja iltaisin, että ei vaan jaksa kiihdytellä tai jarrutella koko ajan matkaa.
Mun vuodatuksen pointti autoilijoista ainakin on se, että ajaa sitten ylinopeutta tai alinopeutta, niin ajaa voi järkevästi! Jos päätät ajaa tiettyä vauhtia ja joku tulee tielle niin ohittaa saa! Jos ajat hitaammin kuin takana tuleva, niin kyllä sen kaverin voi päästää ohi! Mun mielestä liikenteessä pitäisi kiinnittää huomiota nimenomaan huolellisuuteen ja kohteliaisuuteen. Pahimpia riskejä liikenteessä ovat ne, jotka puolinukuksissa ajalevat kuinka sattuu sekä ne, jotka ottavat homman henkilökohtaisesti.
En pidä itseäni autofasistina, jos ajan 4-8 km ylinopeutta melko tasaisesti. Annan merkin ohittaa, jos joku on puskurissani. Menen itse ohi, jos joku eteen tulee. Hidastan kasikympin risteyksiin ja etenkin taajamiin sekä keskustoihin. Tärkeintä on mielestäni se, että pidän silmäni auki ja ajan järkevästi sekä huolellisesti enkä varsinkaan tee mitään kosto-ohituksia, jotka nekin ovat liiankin yleisiä. Mutta ei siinä, jos tämä on niiin riskialtista ajoa, niin onpahan nyt tallennettu Oikeusrekisterikeskuksen tiedot laskupohjaksi nettipankkiin.
Mutta, koska kyseessä on blastaus-palsta niin voisin vielä hieman kärkevämmin mainita:
Että on se %&€#/ kun eivät saa sinne €%&% motareille sään mukaan vaihtuvia rajoituksiakaan! On se &/#€%/ kun ei muka hyvillä talvikeleillä voi 120km/h siellä ajaa vaikka monesti kesälläkin on #&/%:t kelit ja silti kovemmat %&#&:een rajoitukset! Voisi näitäkin asioita hieman järkevöittää ja suhteuttaa!
-
Pasteur
-
kuriton
Pasteur kirjoitti:..Hesassa annetaan tilaa ruuhkassa, jos joku sitä tarvitsee, ja jalankulkijatkin saattavat päästä tien yli.
Mutta eikös alakkin jo sakkojen jälkeinen tuska helpottamaan?
-
Pasteur
No joo.kuriton kirjoitti:Mutta eikös alakkin jo sakkojen jälkeinen tuska helpottamaan?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka