![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ei käy kateeks, täällä laihislinjalla pastaa ja kasviksia.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja Hulkman »
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja richidi »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja kakeMBP »
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Kuules Erño, onkos tässä tämä Acai sitä ihmemarjaa, saakos sitä ostaa pötköinä, vai mitäs tämä nyt on?Erño kirjoitti:- 4 acai -pötköä
- 250g maitorahkaa
- 1 banaani viipaloituna
- kourallinen mustikoita, 1dl varmaan suunnilleen
- pieni kourallinen mysliä, n. 1dl ehkä
- napakka loraus kukkaishunajaa
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Meneppäs sää nyt vaan sinne vessaan itteäs taas tuulettelemaan, kun et tiijä tästä asiasta yhtikäs mittään! Niin. .. ja minä mikään poika oleLihapipo kirjoitti:Eikun tämä pötkö kasvaa maassa vähän niin kuin porkkana, tai matalassa pensaassa kuten nakki. Sitä syömällä kasvat isoksi ja vahvaksi pojaksi.
Viesti Kirjoittaja arisel »
Proteiinipitoisessa kvinoassa on hyvälaatuista rasvaa, hitaita hiilihydraatteja, vitamiineja ja kivennäisaineita.
Limassa kioskien hyllyillä näkyy kvinoasta tehtyjä energiapatukoita.
Länsimaissa kvinoasta on tullut trendi, mikä nostaa koko ajan sen hintaa. Mitä enemmän superruokaa myydään rikkaisiin maihin, sitä vähemmän sitä syödään Perussa ja Boliviassa.
HELI NIEMINEN | 18.10.2012
Nyt toinen iso kaupparyhmä ottaa kotimaisen kvinoan hyllylleen marraskuussa, ja todennäköisesti toinenkin seuraa kohta perässä.
ei ole mitään erikoista siinä, että Andeilta kotoisin oleva kasvi pärjää Suomessa.
– Onhan perunakin kotoisin sieltä!
Ihan halpaa kvinoa ei ole. Noin puolen kilon paketti tuontikvinoaa maksaa kaupassa neljästä viiteen euroa, kotimainen on 20–30 -prosenttia kalliimpaa. Hinta juontuu siitä, että kvinoan tie pellolta pakettiin on pitkä ja työläs.
Kotikeittiössä kvinoa taipuu moneen. Sitä voi käyttää riisin ja viljojen tapaan, tehdä siitä esimerkiksi lisäkkeitä ja risottomaista ruokaa. Kvinoasta saa myös maukasta, pähkinäistä puuroa.
– Kvinoassa on sen verran rasvaa, että siitä tehty puuro ei pala helposti pohjaan eikä sitä tarvitse pahemmin sekoitella kiehumisen aikana
Viesti Kirjoittaja iMies »
Voisi toimia hyvin grillatun chinchillan kanssa – polentan tai risotton tapaan valmistettuna.Hulkman kirjoitti:^ Tuosta voisi puuroa koittaa. Onko kukaan ostanut, kokemuksia?
Kvinoa, runsaskuituinen jyvä (GoGreen), annos 100 g: 347 kcal ja protskuja 21,4 ja hiilareita 62,5 g sekä rasvaa 1,2 gHulkman kirjoitti:^ Tuosta voisi puuroa koittaa. Onko kukaan ostanut, kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Muista jänöohje(*, kilo pupua / kilo voita... muuten menee kuivaksi.iMies kirjoitti: Voisi toimia hyvin grillatun chinchillan kanssa – polentan tai risotton tapaan valmistettuna.
Viesti Kirjoittaja Erño »
Acai on ihmemarja. En tiedä saako noita pötköjä Suomesta. Mulla sattui olemaan, kun Brasilian professori oli tuonut. Pitää kyllä selvittää mistä saa lisää.kuriton kirjoitti:Kuules Erño, onkos tässä tämä Acai sitä ihmemarjaa, saakos sitä ostaa pötköinä, vai mitäs tämä nyt on?Erño kirjoitti:- 4 acai -pötköä
- 250g maitorahkaa
- 1 banaani viipaloituna
- kourallinen mustikoita, 1dl varmaan suunnilleen
- pieni kourallinen mysliä, n. 1dl ehkä
- napakka loraus kukkaishunajaa![]()
"Kuulostaa" hyvälle tuo sekoitus..
Edith: itsellä pannulla tirisee broileria ja iso kasa sekavihanneksia, jotain wokkia siitä sitten lienee tulee. Soijakastiketta lorautan kyllä vähän joukkoon..
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Yritän osua näpsyttimille. Kvinoaa olen ostanut yleensä CM-kaupoista ja Kivikukkaron Anttilan ruokaosastolta. Toimii hyvin ainakin kalan kanssa. Liian humalassa olen parempaan raporttiin, joo hei.kuriton kirjoitti:Kvinoa, runsaskuituinen jyvä (GoGreen), annos 100 g: 347 kcal ja protskuja 21,4 ja hiilareita 62,5 g sekä rasvaa 1,2 gHulkman kirjoitti:^ Tuosta voisi puuroa koittaa. Onko kukaan ostanut, kokemuksia?
Kvinoa, keitetty, annos 100g: 120kcal , prot 4g , hiilareita 21g , rasvaa 2g ja kuitua 3g.
Ilmeisesti tätä saa isommista ruokakaupoista? Prismoissa ainakin luulisi näitä GoGreen tuotteita olevan. Täytyy varmasti kokeilla, että edes tietää miltä maistuu tämä erikoisuus .. Arisel ei sitten lie itse ole puuroa keitellyt tästä? Onnistuu kai kuitenkin uutispuuro ?
Hyvin osuit!Tauvo kirjoitti: Yritän osua näpsyttimille. Kvinoaa olen ostanut yleensä CM-kaupoista ja Kivikukkaron Anttilan ruokaosastolta. Toimii hyvin ainakin kalan kanssa. Liian humalassa olen parempaan raporttiin, joo hei.
Viesti Kirjoittaja Anghorn »