Onhan näitä tutkimustuloksia: http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaa ... ten-usassaMikael K. kirjoitti:Yksi uutinen uskontojen merkityksestä maailmassa. Josko se loisi hieman näköalaa aiheeseen. Ohessa myös pdf-tilasto.

Viesti Kirjoittaja JHA »
Onhan näitä tutkimustuloksia: http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaa ... ten-usassaMikael K. kirjoitti:Yksi uutinen uskontojen merkityksestä maailmassa. Josko se loisi hieman näköalaa aiheeseen. Ohessa myös pdf-tilasto.
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Kiitos sinulle, nallemaijalle, jjarille ja muille vastanneille rehellisistä vastauksistanne. Arvostan.cubisti kirjoitti:Minäkin haluan vastata tuohon Paulaw:n kysymykseen...
Viesti Kirjoittaja iDock »
Mitähän sama tutkimus kertoisi suomesta? Amerikassahan ei ole virallista uskonnonopetusta ollenkaan.JHA kirjoitti:Onhan näitä tutkimustuloksia: http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaa ... ten-usassaMikael K. kirjoitti:Yksi uutinen uskontojen merkityksestä maailmassa. Josko se loisi hieman näköalaa aiheeseen. Ohessa myös pdf-tilasto.
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Eihän tuo virallisen uskonnonopetus liity siihen kovin paljon. Tässähän vain mitataan, kummat viitsivät hakea enemmän tietoa uskonnoista, ateistit vai uskovaiset.iDock kirjoitti:Mitähän sama tutkimus kertoisi suomesta? Amerikassahan ei ole virallista uskonnonopetusta ollenkaan.JHA kirjoitti:Onhan näitä tutkimustuloksia: http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaa ... ten-usassaMikael K. kirjoitti:Yksi uutinen uskontojen merkityksestä maailmassa. Josko se loisi hieman näköalaa aiheeseen. Ohessa myös pdf-tilasto.
Meinaan katsos sitä, että minkälainen pohjatietämys kansalla on eri uskonnoista. Kieltämättä tuo ateistien osuus vaikuttaa aika perusteltavissa olevalta, koska hehän eivät itse usko mihinkään ja näin haluavat ottaa selvää muista uskonnoista.Mailia kirjoitti:Eihän tuo virallisen uskonnonopetus liity siihen kovin paljon. Tässähän vain mitataan, kummat viitsivät hakea enemmän tietoa uskonnoista, ateistit vai uskovaiset.iDock kirjoitti:Mitähän sama tutkimus kertoisi suomesta? Amerikassahan ei ole virallista uskonnonopetusta ollenkaan.JHA kirjoitti:Onhan näitä tutkimustuloksia: http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaa ... ten-usassaMikael K. kirjoitti:Yksi uutinen uskontojen merkityksestä maailmassa. Josko se loisi hieman näköalaa aiheeseen. Ohessa myös pdf-tilasto.
Viesti Kirjoittaja arttula »
Eikö mielestäsi uskovaisten ole syytä ottaa selvää muista uskonnoista ? Tai siitä, ettei usko mihinkään yliluonnolliseen ?iDock kirjoitti: Kieltämättä tuo ateistien osuus vaikuttaa aika perusteltavissa olevalta, koska hehän eivät itse usko mihinkään ja näin haluavat ottaa selvää muista uskonnoista.
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tuo kuulostaa hatarammalta perusteelta kuin se, että ateistit ovat olleet kiinnostuneita uskon asioista, ottaneet selvää useimmista uskonnoista, ja tajunneet olevansa ateisteja sen jälkeen.iDock kirjoitti:Kieltämättä tuo ateistien osuus vaikuttaa aika perusteltavissa olevalta, koska hehän eivät itse usko mihinkään ja näin haluavat ottaa selvää muista uskonnoista.
Viesti Kirjoittaja Kain »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
En tiedä miten muiden kohdalla on mutta minua itseäni aihe ei kiinnosta. Toisaalta yleissivistyksen vuoksi olisi hyvä ottaa selvää eri uskonnoista. Toisinaan niihin törmää ja niissä tapauksessa tulee otettua selvää mistä on kysymys. Olen tässä suhteessa hieman laiska.Kain kirjoitti:^^ Joku saattaa katsoa sen muiden jumalien palvonnaksi.
Ja tuskin semmosta katsotaan hyvällä kirkon sisällä.
Tottakai on hyvä olla selvillä oman uskontonsa perusasioista. Sen lisäksi olisi hyvä tietää myös muistakin uskonnoista, vähintäänkin pintapuolisesti. Pelkästään senkin takia, jos on vaikka lähetystyössä taikka muuten puhuu jonkin toisen uskonnon edustajan kanssa. Näin on selvillä kys. henkilön kulttuurista, tavoista, jne. Pelkästään ulkomaanmatkailussa olisi hyvä tietää kyseisen maan tavoista ja kulttuurista. Niin myös uskonnosta (uskontohan on hyvin sidoksissa kulttuuriin ja tapoihin)arttula kirjoitti:Eikö mielestäsi uskovaisten ole syytä ottaa selvää muista uskonnoista ? Tai siitä, ettei usko mihinkään yliluonnolliseen ?iDock kirjoitti: Kieltämättä tuo ateistien osuus vaikuttaa aika perusteltavissa olevalta, koska hehän eivät itse usko mihinkään ja näin haluavat ottaa selvää muista uskonnoista.
Ja siltikin maailmalla tehdään lähetystyötä jolloin uskonnosta ja kulttuurista tulisi ottaa aika hyvin selvää? Asioista selvää ottaminen ei mielestäni ole sama asia kuin epäjumalien palvonta. Eikä uskonnoista selvän ottamista katsota pahalla kirkon sisällä.Kain kirjoitti:^^ Joku saattaa katsoa sen muiden jumalien palvonnaksi.
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Taas, jälleen, ad nauseam: fundiskristitty-ystävämme röyhkeydellä ei ole mitään rajaa! Käskeekö jumalasi Sinun valehdella ja antaa väärä todistus lähimmäisestäsi?iDock kirjoitti: Meinaan katsos sitä, että minkälainen pohjatietämys kansalla on eri uskonnoista. Kieltämättä tuo ateistien osuus vaikuttaa aika perusteltavissa olevalta, koska hehän eivät itse usko mihinkään ja näin haluavat ottaa selvää muista uskonnoista.
Itse palvot epäjumalaa.iDock kirjoitti:Ja siltikin maailmalla tehdään lähetystyötä jolloin uskonnosta ja kulttuurista tulisi ottaa aika hyvin selvää? Asioista selvää ottaminen ei mielestäni ole sama asia kuin epäjumalien palvonta. Eikä uskonnoista selvän ottamista katsota pahalla kirkon sisällä.Kain kirjoitti:^^ Joku saattaa katsoa sen muiden jumalien palvonnaksi.
Viesti Kirjoittaja arisel »
"Tarkoitus pyhittää keinot"...OmenaOnPunainen kirjoitti:Taas, jälleen, ad nauseam: fundiskristitty-ystävämme röyhkeydellä ei ole mitään rajaa! Käskeekö jumalasi Sinun valehdella ja antaa väärä todistus lähimmäisestäsi?iDock kirjoitti: Meinaan katsos sitä, että minkälainen pohjatietämys kansalla on eri uskonnoista. Kieltämättä tuo ateistien osuus vaikuttaa aika perusteltavissa olevalta, koska hehän eivät itse usko mihinkään ja näin haluavat ottaa selvää muista uskonnoista.
Haluan pyytää syvästi anteeksi ajattelematonta asiailmausta kirjoituksessani. Asia on nyt korjattu lainauksessa.OmenaOnPunainen kirjoitti:Taas, jälleen, ad nauseam: fundiskristitty-ystävämme röyhkeydellä ei ole mitään rajaa! Käskeekö jumalasi Sinun valehdella ja antaa väärä todistus lähimmäisestäsi?iDock kirjoitti: Meinaan katsos sitä, että minkälainen pohjatietämys kansalla on eri uskonnoista. Kieltämättä tuo ateistien osuus vaikuttaa aika perusteltavissa olevalta, koska hehän eivät itse usko mihinkään ja näin haluavat ottaa selvää eri uskonnoista.
Nyt taisi setä ampua omaan jalkaansa. Huomaatko?OmenaOnPunainen kirjoitti:
Itse palvot epäjumalaa.
Kaikkiin kysymyksiin ei ole vastauksia.arisel kirjoitti: "Tarkoitus pyhittää keinot"...
Jumalan Sanan levittäminen on Suurempi Asia kuin viaton valkoinen valhe.
Sen vuoksi myöskään hankaliin kysymyksiin ei tarvitse vastata.
En huomaa. Epäjumalat ovat ihan teidän fundisten (judeoistien, kristillisten ja muiden islamistien) keksintö, jonka perusteella pystytätte polttorovoinne ja kivitätte vääräuskoisia.Mikael K. kirjoitti:Nyt taisi setä ampua omaan jalkaansa. Huomaatko?OmenaOnPunainen kirjoitti:
Itse palvot epäjumalaa.
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Jos itse olisin nuori, niin tahtoisin, että minua kohdellaan keskusteluissa tasavertaisena eikä anneta "helpotuksia". Samoin olisi asian laita, jos olisin nainen.Mikael K. kirjoitti: Tuli vielä moite mieleen.
Aikuiset miehet kiusaavat nuorempiaan (iDock); häpäisitte! On teilläkin tapa päteä. Käykää tasaveroisten vastustajien kimppuun niin jokin oikeus tapahtuu.
OK.No, mistä löytäisin tasaveroisen vastustajan? Sinä esim. olet lähinnä Monty Pythonin "Black Knight" -tasoinen pelle.Mikael K. kirjoitti:Käykää tasaveroisten vastustajien kimppuun niin jokin oikeus tapahtuu.
Väittäessäsi toisen palvovan epäjumalaa sanot samaan aikaan itse palvovasi oikeaa Jumalaa tai jumalaa. Miten vain haluat. Samoin syyttäessäsi minua fundamentalismista ja rovioiden pystyttämisestä ammut myös toiseen jalkaasi. Niin, että jatketaan niitä bileitä siellä teidän parvekkeella. Tasaveroisuudesta en tiedä mutta onko sillä merkitystä tehdessäsi alkeellisia virheitä? Pitäisikö perustaa hyttyssarja? Sorry, olin ilkeä mutta itse tilasit.OmenaOnPunainen kirjoitti:En huomaa. Epäjumalat ovat ihan teidän fundisten (judeoistien, kristillisten ja muiden islamistien) keksintö, jonka perusteella pystytätte polttorovoinne ja kivitätte vääräuskoisia.Mikael K. kirjoitti:Nyt taisi setä ampua omaan jalkaansa. Huomaatko?OmenaOnPunainen kirjoitti:
Itse palvot epäjumalaa.
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Melkein purskahti juomat ruudulle.OmenaOnPunainen kirjoitti:OK.No, mistä löytäisin tasaveroisen vastustajan? Sinä esim. olet lähinnä Monty Pythonin "Black Knight" -tasoinen pelle.Mikael K. kirjoitti:Käykää tasaveroisten vastustajien kimppuun niin jokin oikeus tapahtuu.
En palvo mitään jumalaa. Vain teillä islamisteilla on ao. käsite ja oikeutus tappaa mm. minut.Mikael K. kirjoitti:Väittäessäsi toisen palvovan epäjumalaa sanot samaan aikaan itse palvovasi oikeaa Jumalaa tai jumalaa. Miten vain haluat. Samoin syyttäessäsi minua fundamentalismista ja rovioiden pystyttämisestä ammut myös toiseen jalkaasi. Niin, että jatketaan niitä bileitä siellä teidän parvekkeella. Tasaveroisuudesta en tiedä mutta onko sillä merkitystä tehdessäsi alkeellisia virheitä? Pitäisikö perustaa hyttyssarja? Sorry, olin ilkeä mutta itse tilasit.OmenaOnPunainen kirjoitti:En huomaa. Epäjumalat ovat ihan teidän fundisten (judeoistien, kristillisten ja muiden islamistien) keksintö, jonka perusteella pystytätte polttorovoinne ja kivitätte vääräuskoisia.Mikael K. kirjoitti:Nyt taisi setä ampua omaan jalkaansa. Huomaatko?OmenaOnPunainen kirjoitti:
Itse palvot epäjumalaa.