Ruuan tekeminen alusta on liian työlästä. Ei minun kunto tai voimavarat riitä sellaiseen kun töissä pitää käydä ja hoitaa muutkin kotiaskareet samalla. Toiseksi jatkuva uunin käyttäminen vie tolkuttomasti sähköä. Pannulle, kattilaan ja pellille kertynyt rasvakin on työlästä hävittää. Kasvikset nyt voi syödä helposti kun huuhtasee ja avot siitä raakana. Toisaalta pelkällä kasvisravinnolla ei mies hengissä pysyOmenaOnPunainen kirjoitti:Tee itse ruokasi, niin ei ole sipulia, ellet halua.M.P.T kirjoitti: Ihmettelen miksi sipulia tungetaan vuosivuodelta vaan enemmän kaikkiin mahdollisiin ruokiin ja juomiin. Täällä tungetaan enemmän sipulia kaikkiin elintarvikkeisiin mitä amerikassa maissia. Sitä on mehussa, kastikkeissa, pihveissä yms yms. Pitääkö tässä alkaa tekemään kaikki itse? Kohta varmaan sitä on puurossakin.
Yleinen ihmettelyketju
-
M.P.T
Re: Yleinen ihmettelyketju
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
OmenaOnPunainen
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Hmm... Olen tietääkseni mies, ja olen viimeiset 20 vuotta pärjännyt ovo-lakto-vegetaarisella ravinnolla. En usko kuolleeni, mutta mistäs sen tietää.M.P.T kirjoitti:Ruuan tekeminen alusta on liian työlästä. Ei minun kunto tai voimavarat riitä sellaiseen kun töissä pitää käydä ja hoitaa muutkin kotiaskareet samalla. Toiseksi jatkuva uunin käyttäminen vie tolkuttomasti sähköä. Pannulle, kattilaan ja pellille kertynyt rasvakin on työlästä hävittää. Kasvikset nyt voi syödä helposti kun huuhtasee ja avot siitä raakana. Toisaalta pelkällä kasvisravinnolla ei mies hengissä pysyOmenaOnPunainen kirjoitti:Tee itse ruokasi, niin ei ole sipulia, ellet halua.Kananmunatkin voi keittää mikrossa, mutta en suosittele sitä, jos hommaa ei osaa. Itselläni ei ole yksikään muna posahtanut ja mikrokeittämisellä kuoret irtoaa aina venkuilematta. Ruuanlaittaminen saa vaan hermot menemään ja lautaset lentämään. Nälkä iskee niin ei sitä ruokaa ole aikaa 15min odotella.
Syön 2 kertaa päivässä (ei mitään välipaloja) eikä nälkä koskaan ”iske”. Ihan mainiota ruokaa saa aikaan puolessa tunnissa.
-
M.P.T
Puolituntia eli 30min. Siinähän nälkä vaan yltyy kun tuoksut tulee sieraimiin ja tulee napsittua puoliraakoja tuotoksia naamaan. Eli syöt vain aamiaisen ja päivällisen? Itselläni tahti hiipuisi töissä ja kotona ei sitten jaksaisi mitään. Itse en harrasta kasviksien jatkokäsittelyä, koska keittäminen, höyrystäminen yms tekotapa pilaa maun kasviksista ja hedelmistä. Uteliaana tahtoisin tietää mitä syöt sellaisena päivänä minkä tiedät olevan raskas ja rankka. Jos joku tekisi minulle esivalmiita ruokia jokaiselle päivälle niin olisi helppo heittää vaan mikroon ja odottaa bling ääntä. Nyt kun minulla on etäohjattava pistorasiakinOmenaOnPunainen kirjoitti:Hmm... Olen tietääkseni mies, ja olen viimeiset 20 vuotta pärjännyt ovo-lakto-vegetaarisella ravinnolla. En usko kuolleeni, mutta mistäs sen tietää. Syön 2 kertaa päivässä (ei mitään välipaloja) eikä nälkä koskaan ”iske”. Ihan mainiota ruokaa saa aikaan puolessa tunnissa.
-
OmenaOnPunainen
Jos tiedossa on todella raskas ja rankka päivä, jää aamiainen toisinaan väliin, mutta hyvin mieluusti silloin syön ”French toastia” eli munamaidossa kastettua leipää, voissa paistettuna, tai munakokkelia ja paahtoleipää; muutama paistettu tomaatinviipale ja herkkusieni höysteenä.M.P.T kirjoitti:Puolituntia eli 30min. Siinähän nälkä vaan yltyy kun tuoksut tulee sieraimiin ja tulee napsittua puoliraakoja tuotoksia naamaan. Eli syöt vain aamiaisen ja päivällisen? Itselläni tahti hiipuisi töissä ja kotona ei sitten jaksaisi mitään. Itse en harrasta kasviksien jatkokäsittelyä, koska keittäminen, höyrystäminen yms tekotapa pilaa maun kasviksista ja hedelmistä. Uteliaana tahtoisin tietää mitä syöt sellaisena päivänä minkä tiedät olevan raskas ja rankka. Jos joku tekisi minulle esivalmiita ruokia jokaiselle päivälle niin olisi helppo heittää vaan mikroon ja odottaa bling ääntä. Nyt kun minulla on etäohjattava pistorasiakinOmenaOnPunainen kirjoitti:Hmm... Olen tietääkseni mies, ja olen viimeiset 20 vuotta pärjännyt ovo-lakto-vegetaarisella ravinnolla. En usko kuolleeni, mutta mistäs sen tietää. Syön 2 kertaa päivässä (ei mitään välipaloja) eikä nälkä koskaan ”iske”. Ihan mainiota ruokaa saa aikaan puolessa tunnissa.Saisi kotiin saapuessa suoraan lämpöisen ruuan odottamatta edes minuuttiakaan.
Olen ollut havaitsevinani, että lihansyöjillä on ongelmia verensokerinsa kanssa eikä mikään ihme: liha ei oikeastaan ravitse paljoakaan, koska sen sulattamiseen menee hirmuisesti energiaa ja vatsan happo-emäs -suhde on pysyvästi sekaisin. Tunnin kuluttua pitää saada viineriä...
Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta minä kypsennän (ainakin kevyesti) lähes kaikki kasvikset.
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
OmenaOnPunainen
Pakastevihanneksista voi laittaa ihan hyvää ruokaa!Erño kirjoitti:Ihmiset mätänevät kun eivät tee itse ruokaa. Jos olisi aikaa, niin tekisin joka päivä ruuan alusta asti itse. Nykyään pitää tyytyä pakastevihanneksiin, aina ei ehdi edes niitä valmistaa, vaan pitää lämmittää uunikänkky.
-
M.P.T
Pyrin itse välttämään kaikkea makeaa mahdollisuuksien mukaan. Joskus tuska käy kovaksi, mutta silloin pitää toivoa, ettei ole karkkia tai vastaavaa pakkasessa. Lihassa ei ole juuri paljoa ravintoa, jos verrataan kannanmunaan. Itse en lihaa syö kuin varmaan pari kertaa kuussa. Kananmunia meneekin senkin edestäOmenaOnPunainen kirjoitti: Jos tiedossa on todella raskas ja rankka päivä, jää aamiainen toisinaan väliin, mutta hyvin mieluusti silloin syön ”French toastia” eli munamaidossa kastettua leipää, voissa paistettuna, tai munakokkelia ja paahtoleipää; muutama paistettu tomaatinviipale ja herkkusieni höysteenä. Olen ollut havaitsevinani, että lihansyöjillä on ongelmia verensokerinsa kanssa eikä mikään ihme: liha ei oikeastaan ravitse paljoakaan, koska sen sulattamiseen menee hirmuisesti energiaa ja vatsan happo-emäs -suhde on pysyvästi sekaisin. Tunnin kuluttua pitää saada viineriä... Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta minä kypsennän (ainakin kevyesti) lähes kaikki kasvikset.
Sehän tässä on vikana. Tuo aika on aina kortilla kun jokaisessa tuutissa toitotetaan kiire, kiire ja kiire. Kyllä omat porkkanat yms pieksevät finduksen ja muiden vastaavien tuotokset. Ainakin tietää mitä saa naamariinsa kun syö niitä. Kasvikset syödään tai pyritään syömään raakana. Mikäs sen mukavampaa kun saisi treenata, tehdä ruokaa ja hoitaa kotityöt. Mitä mies voi muuta enää kaivata kuin hikeä ja vertaOmenaOnPunainen kirjoitti:Pakastevihanneksista voi laittaa ihan hyvää ruokaa!Erño kirjoitti:Ihmiset mätänevät kun eivät tee itse ruokaa. Jos olisi aikaa, niin tekisin joka päivä ruuan alusta asti itse. Nykyään pitää tyytyä pakastevihanneksiin, aina ei ehdi edes niitä valmistaa, vaan pitää lämmittää uunikänkky.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Peitsamo
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Ei tässä valmisruokia silti syödä. Kerralla ruukaan tehdä ison kattilallisen tavaraa, josta riittää ruokaa sitten pariksi kolmeksi päiväksi. Sopii minulle muuten suht kiireelliseen arkeen.
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
Huh, mitä sä oikein teet?Peitsamo kirjoitti:Nykyisellä aktiviteetilla menee se 4000-5000 kaloria vuorokaudessa, [...]
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
Höpsis. 3000 kaloria menee esimerkiksi maratonilla tai 120 km pyörälenkillä. Kovaa treenaavien huippu-urheilijoiden energiankulutus on (yleensä) miehillä korkeimmillaankin 6000 kalorissa. Tavallisilla kuntourheilevilla ihmisillä päivittäinen energiankulutus ylittänee 3000 kaloria, ainakin miehillä, mutta 5000 kaloriin päästäkseen tarvitaan jo valtavat määrät treeniä.Erño kirjoitti:Eikös tuo ole ihan normi kulutus aktiiviselle miehelle? 3000 kalroia menee helposti yhden treenisession aikana.
Liikunnan energiankulutus on sikäli mielenkiintoinen asia, että valtaosa ihmisistä arvioi sen aivan käsittämättömästi yläkanttiin.
-
Erño
Eipä mitään höpsistä! Esim. BJJ:ssa palaa urheilijalla helposti 6000 kaloria päivässä. Huipputasolla varmasti lähempänä 8000 kaloria, joskaan ei joka ikinen päivä. Uinnissa huipputasolla kulutus voi olla kuulemma vielä kovempi.mercury kirjoitti:Höpsis. 3000 kaloria menee esimerkiksi maratonilla tai 120 km pyörälenkillä. Kovaa treenaavien huippu-urheilijoiden energiankulutus on (yleensä) miehillä korkeimmillaankin 6000 kalorissa. Tavallisilla kuntourheilevilla ihmisillä päivittäinen energiankulutus ylittänee 3000 kaloria, ainakin miehillä, mutta 5000 kaloriin päästäkseen tarvitaan jo valtavat määrät treeniä.Erño kirjoitti:Eikös tuo ole ihan normi kulutus aktiiviselle miehelle? 3000 kalroia menee helposti yhden treenisession aikana.
Liikunnan energiankulutus on sikäli mielenkiintoinen asia, että valtaosa ihmisistä arvioi sen aivan käsittämättömästi yläkanttiin.
Oma kulutus pyörii myöskin tuossa neljän tonnin paikkeilla. Lihomaan ei pääse, ellei tosissaan syöpöttele. 8)
Ed: yksi treenisessio voi siis tarkoittaa 3-6h rollailua.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Peitsamo
Phelpsin valmentaja taisi tokaista kulutuksen kunnon treenipäivänä olevan 10 000 kalorin paremmalla puolen, jolloin puhutaan kyllä jo aika uskomattomista määristä. Tuolla nyt ei kovin paljoa informaatioarvoa ole normipulliaiselle, mutta sanotaan näin, että mikäli esim. töissä joudut kävelemään/liikkumaan jonkin verran, kuljet työmatkat pyörällä ja harrastat siinä sivussa vielä jotain liikuntaa aktiivisesti niin kyllä sitä energiaa pukkaa kulumaan.
-
maccivaari
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Kreikan ei ois kuulunut EU:iin päästäkään.Tauvo kirjoitti:Nyt kun Kreikassa ovat PersKreikkalaiset saamassa paikallisen Hommafooruminsa heidän eduskuntaansa, tarkoittaako se sitä, että Kreikka eroaa EU:sta ja julistaa heidän rotunsa ylivertaiseksi?
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
Peitsamo
Säännöt on, mutta kukaan ei niitä noudata, eikä kukaan valvo niiden noudattamista. On siinä meillä lainsäädäntöä
-
OmenaOnPunainen
Peruspopulistien vastaus tähän onkin: vedetään Suomen kansantalous alas vessanpöntöstä, kunhan saamme olla oikeassa!Peitsamo kirjoitti:Ei yhtäkään entistä itä-blokin maata, välimeren maita ym. olisi koskaan kuulunut päästä EU:hun mikäli oltaisiin menty vakaussäännösten ja muiden vastaavien mukaan.
Säännöt on, mutta kukaan ei niitä noudata, eikä kukaan valvo niiden noudattamista. On siinä meillä lainsäädäntöä
-
OmenaOnPunainen
Ihan hyvä annos, mutta miksi siinä pitää olla "kanan"raatoa?Tauvo kirjoitti:Tuollainen läjä meni kurkusta alas kun on koko päivän rehkinyt ja käynyt päälle lenkillä. Lautasella on lihana kanaa kermaisessa chilikastikkeessa n. 100g (muutama minuutti induktiolevyllä), tuorepastaa (kiehuu n. 2min) , vihersalaatti (tehty valmiiksi ennen lenkille lähtöä), pakesteruusukaali (hyöryttetty mikrossa n.4min). Ei mennyt montaa minuuttia valmistukseen. Kyllä vatsa tuostakin tuli täyteen, vaikka lihaa oli noin vähän.
-
Peitsamo
EU:ssa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta kun eri taloudellisessa tilanteessa olevia maita, joissa on vielä eri kulttuuri, aletaan viemään kohti yhteistä talouspolitiikkaa niin homma tippasee reisille tässä vaiheessa. Jenkkien tyylinen liittovaltiojärjestelmä on yksinkertaisesti tuhoon tuomittu idea. Tuollaisena maiden välisenä yhteistyöelimenähän EU vaikuttaa suht toimivalta
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Sivistys loppuu Alppeihin.maccivaari kirjoitti:Kreikan ei ois kuulunut EU:iin päästäkään.Tauvo kirjoitti:Nyt kun Kreikassa ovat PersKreikkalaiset saamassa paikallisen Hommafooruminsa heidän eduskuntaansa, tarkoittaako se sitä, että Kreikka eroaa EU:sta ja julistaa heidän rotunsa ylivertaiseksi?
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Citruuna
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Citruuna
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
-
darthmother
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Mitä minä sanoinhatey kirjoitti:Sivistys loppuu Alppeihin.maccivaari kirjoitti:Kreikan ei ois kuulunut EU:iin päästäkään.Tauvo kirjoitti:Nyt kun Kreikassa ovat PersKreikkalaiset saamassa paikallisen Hommafooruminsa heidän eduskuntaansa, tarkoittaako se sitä, että Kreikka eroaa EU:sta ja julistaa heidän rotunsa ylivertaiseksi?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka