Erittäin osuva vertaus. Ei se, että joku ei huomaa muotoilua, tarkoita sitä, ettei sitä ole. Päinvastoin. Hyvä muotoilu on yleensä huomaamatonta asioiden loogisuutta ja toimivuutta, "näin sen pitäisikin olla". Oma lukunsa on "stailaus", joka keskittyy tuotteen ulkonäköön toiminnallisuuden sijaan.
Autoissa muotoilu tarkoittaa erilaisia asioita – niissä muotoilulla ja stailauksella pyritään yleensä herättämään tietynlaisia tunteita ja mielikuvia (urheilullisuus, nopeus, virtaviivaisuus, maasto-ominaisuudet) sekä erottautumaan. Toki auton muodon vaikutus aerodynamiikkaan (ja sitä kautta polttoaineenkulutukseen) on myös kaikki kaikessa, eli stailauksella on funktionaalinen ulottuvuus. Sisällä taas pyritään ideaalitilanteessa nimenomaan tuohon huomaamattoman toimivaan muotoiluun, etenkin kuljettajan työympäristössä. Sitten stailataan mitä voidaan.
Itse teollisena muotoilijana suhtaudun aika intohimoisesti muotoiluun, niin autoissa kuin muutenkin, ja jos joku tulee minulle väittämään ettei tuotteessa X ole muotoilua niin saattaa hyvinkin saada osakseen yllä olevan kaltaisen tilityksen

Muotoilua on lähes kaikessa ja kaikkialla.