Ja anteeksi jos kirjoitin jotkut kohdat vähän epäselvästi
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja ziistou »
Viesti Kirjoittaja jpq »
Selitys on pahimillaan ja uskoisin tässä tapauksessa näin: Läheskään kaikissa laiteissa ei kulje usbissa audio vain midi data. Oikeastaan nyt en muista yhtäkään jossa kulkee.ziistou kirjoitti:Minulla on uudet sähkörummut ja olen jo monta tuntia yrittänyt kytkeä niitä Midi-usb-piuhalla MacBookkiini. Muuten kaikki näyttäisikin toimivan, mutta kun avaan Garagebandissa ääni/Midi-asetukset, niin siinä pitäisi 'äänen sisäänmeno' kohdassa valita 'Midi-laite' tai joku sen tapainen, mutta siihen ei saa muuta vaihtoehtoa kuin 'sisäinen sisäänmeno' tai 'järjestelmäasetus'. Olen myös yrittänyt järjestelmäasetuksista muuttaa 'ääni sisään' kohtaa, mutta siihenkään ei voi valita muuta kuin sisäisen mikrofoonin. Tietokone kyllä silti huomaa että siihen on kytketty Midi-laite, sillä kun kytkin piuhan tietokoneeseen, aukesi garagebandissa ikkuna jossa luki: 'Midi-syöttöjen määrä muuttunut. Saatavilla nyt yksi syöttö.' Minulla on myös usb-sähkökitara, joka toimii ihan hyvin. Kun sen on kytkenyt, sen kuin laittaa asetuksissa 'äänen sisäänmeno' kohtaan usb-kitara, mutta rumpujeni kanssa sitä vaihtoehtoa ei ilmesty. Ja kyllä, olen tarkistanut että piuhat ovat kytketty oikein, joten vian ei pitäisi olla siellä.
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Viesti Kirjoittaja Petri Alanko »
Ainakin Virus TI kuljettaa sekä midi- että äänidataa USB:n yli. Eniweis, mistä rumpusetistä on kyse? Onko laitteella erityistä ajuria vai onko se ns. class compliant?ziistou kirjoitti:Minulla on uudet sähkörummut ja olen jo monta tuntia yrittänyt kytkeä niitä Midi-usb-piuhalla MacBookkiini. Muuten kaikki näyttäisikin toimivan, mutta kun avaan Garagebandissa ääni/Midi-asetukset, niin siinä pitäisi 'äänen sisäänmeno' kohdassa valita 'Midi-laite' tai joku sen tapainen, mutta siihen ei saa muuta vaihtoehtoa kuin 'sisäinen sisäänmeno' tai 'järjestelmäasetus'. Olen myös yrittänyt järjestelmäasetuksista muuttaa 'ääni sisään' kohtaa, mutta siihenkään ei voi valita muuta kuin sisäisen mikrofoonin. Tietokone kyllä silti huomaa että siihen on kytketty Midi-laite, sillä kun kytkin piuhan tietokoneeseen, aukesi garagebandissa ikkuna jossa luki: 'Midi-syöttöjen määrä muuttunut. Saatavilla nyt yksi syöttö.' Minulla on myös usb-sähkökitara, joka toimii ihan hyvin. Kun sen on kytkenyt, sen kuin laittaa asetuksissa 'äänen sisäänmeno' kohtaan usb-kitara, mutta rumpujeni kanssa sitä vaihtoehtoa ei ilmesty. Ja kyllä, olen tarkistanut että piuhat ovat kytketty oikein, joten vian ei pitäisi olla siellä.
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Viesti Kirjoittaja kultagal »
Viesti Kirjoittaja ziistou »
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”