Vieläkö v***ttaa?timppii kirjoitti:Juu, sain uuden akun. Sillä toimii piuhattomanakin.. Nyt vaan odottelen toista gigan palikkaa ja isompaa kovoa..Repe Ruutikallo kirjoitti: Yksi tapa saada uusi kone on soittaa Applen tukeen, ainakin jos liikkeessä ei ole täysin samanlaista hyllyssä. Apple toimittaa silloin uuden laitteen omia reittejään.
Ensimmäinen Mäkki
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
timppii
-
Gerry
Viesti Kirjoittaja Gerry »
-
TheKraken
-
Gerry
-
TheKraken
-
Repe Ruutikallo
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Eikö?TheKraken kirjoitti:Tervetuloa vaan ja pitää muistaa, että ei ole tyhmiä kysymyksiäGerry kirjoitti:Kiitos. En kivikautisena näitä pidäkään, on vaan kaikki vielä kohtuullisen uutta kun alle viikon on- leirissä ollut...
Siinäs näit, onhan niitä...
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Repe Ruutikallo
-
Gerry
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tervetuloa joukkoon, kysyä passaa melkein ihan mistä vaan taivaan ja maan väliltä. Täällä on kaikkitietäväistä väkeä joka kulmalla!
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
mikastus
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Tervetuloa joukkoomme ainakin tämän käyttäjän puolesta.
-
Gerry
Viesti Kirjoittaja Gerry »
-
mikastus
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Jaa juu, sori en heti hokannu hym-hymiä. Hävettää kun selittelin turhia. No eipä se asiaa miksikään muuta. Jatketaanpa niitä illanjatkoja.Gerry kirjoitti:No hei, nou hätä!! Mä oon huomannu että tää on nimenomaan siitä harvinainen foorumi että täältä sitä apua on aina saanu tarvittaessa (kun sitä nyt on tarvinnut) ja siitä paikan vakikommentaattoreille iso kiitos!!
Ei täällä oikeasti olla oltu palkokasvi nenässä, huomataan se hymiö siellä perässä... Jos kaiken ottais itteensä niin naru ois ollu kaulassa jo ajat sitten. Kiitos ja illanjatkoa!
-
roketti
-
amanita
- Ylläpitäjä
Onneksi olkoon ja tervetuloa foorumille!roketti kirjoitti:itse saan ekan maccini ens viikolla. Saas nähdä miten käy, kai tuohon pian "tottuu". Osaako joku suositella mainiota reppua kannettavalle macbookille siis ?
Suositan sinun käyttävän foorumin hakua, joka löytyy etusivulta ylhäältä oikealta. Kirjoita hakusanaksi "reppu", saat lukuisia ketjuja aiheesta. Niitä reppuja on niin valtaisasti, että kannattanee lukea noita enemmänkin.
Muista lukea foorumilta ylläpidon ohjeita ja neuvoja, vältyt monelta harmilta laitteesikin kanssa.
Koeta jaksaa vielä ensi viikkoon, se taitaa nyt olla piiiiitkä aika?
-
roketti
Viesti Kirjoittaja roketti »
-
amanita
- Ylläpitäjä
Älä kuule anteeksi pyytele, alusta kaikki ovat joskus alkaneet! Käytä tuota mainitsemaani hakua, sieltä löytyy todella paljon hyödyllistä. Sieltä ja tätä foorumia seuraamalla minäkin olen päässyt sisälle tähän "valoisampaan" tietsikkamaailmaan. Älä yritä käyttää Windowsista tuttuja tapoja, raahaus on täällä yksi useimmin käytetty konsti siirtää "kamaa" paikasta toiseen. Sanonpa nyt senkin, että ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MUUTA KOTIKANSION NIMEÄ. Sen nimeksi tulee sinun oma käyttäjänimesi. Noilta tiimoilta on syntynyt monta ongelmaa, kun se nimi ei olekaan miellyttänyt ja on vaihdettu lennossa uusi kivempi nimi sille.roketti kirjoitti:no juu..tässä hiukan jänskättää, kun nytkin pc:llä kirjoittelen pöytäkoneelta, että miten tuo mäcin käyttö sujuu?? Tuntuu, että tuo pc:n käyttö on juurtunu tuonne selkäytimeen.Tulen varmasti kirjoitteleen paljon tänne ja kysymään todella hölmöjä kysymyksiä näin aluksi, joten jo etukäteen kiitos ja anteeksi
Käsitteet selviävät kyllä aikaa myöden . Kirjallisuuttakin on saatavilla. Jotta elä hättäile, kyllä pärjäät!
Voithan aikasi kuluksi lueskella Applen sivuilta ohjeita käyttöjärjestelmästä ja vaikka mistä! Aloita vaikka tästä:
http://www.apple.com/fi/macosx/tiger/
-
Gerry
-
enrique
akun kohtelusta
Viesti Kirjoittaja enrique »
olen kyllä applen sivuilla olevista akkua koskevista ohjeista ymmärtänyt, että akku tykkää siitä että se on koko ajan käytössä. eli ei kannata pitää turhaan piuhan päässä, vaan ladata kerralla täyteen ja sitten käyttää akku tyhjäksi (kunnes kone menee nukkumaan) ja ladata taas täyteen, jne. tällä tavalla akun kapasiteetti pysyy mahd pitkään kunnossa. -no ei se nyt niin hysteerisen tarkkaa ole, mutta ainakin kotioloissa tota systeemiä on helppo noudattaa.Gerry kirjoitti:kun käytän Macbookiani siten, että akku on paikallaan ja se on jo latautunut täyteen, käyttääkö kone tuolloin verkkovirtaa ja akku on vain backuppina taustalla? Ettei se silloin lataa akkua "yli" tms??
-
jacce
Re: akun kohtelusta
Viesti Kirjoittaja jacce »
Ei sitä konetta pakko ole koko ajan akun varassa käyttää, jos ei ole tarvis. Yleensä sanotaan, että riittää kun käyttää akun vaikka kerran viikossa loppuun...enrique kirjoitti:olen kyllä applen sivuilla olevista akkua koskevista ohjeista ymmärtänyt, että akku tykkää siitä että se on koko ajan käytössä. eli ei kannata pitää turhaan piuhan päässä, vaan ladata kerralla täyteen ja sitten käyttää akku tyhjäksi (kunnes kone menee nukkumaan) ja ladata taas täyteen, jne. tällä tavalla akun kapasiteetti pysyy mahd pitkään kunnossa. -no ei se nyt niin hysteerisen tarkkaa ole, mutta ainakin kotioloissa tota systeemiä on helppo noudattaa.Gerry kirjoitti:kun käytän Macbookiani siten, että akku on paikallaan ja se on jo latautunut täyteen, käyttääkö kone tuolloin verkkovirtaa ja akku on vain backuppina taustalla? Ettei se silloin lataa akkua "yli" tms??
-
spindle
Re: akun kohtelusta
Viesti Kirjoittaja spindle »
tästä "faktaa" akun käyttöönjacce kirjoitti:Ei sitä konetta pakko ole koko ajan akun varassa käyttää, jos ei ole tarvis. Yleensä sanotaan, että riittää kun käyttää akun vaikka kerran viikossa loppuun...enrique kirjoitti:olen kyllä applen sivuilla olevista akkua koskevista ohjeista ymmärtänyt, että akku tykkää siitä että se on koko ajan käytössä. eli ei kannata pitää turhaan piuhan päässä, vaan ladata kerralla täyteen ja sitten käyttää akku tyhjäksi (kunnes kone menee nukkumaan) ja ladata taas täyteen, jne. tällä tavalla akun kapasiteetti pysyy mahd pitkään kunnossa. -no ei se nyt niin hysteerisen tarkkaa ole, mutta ainakin kotioloissa tota systeemiä on helppo noudattaa.Gerry kirjoitti:kun käytän Macbookiani siten, että akku on paikallaan ja se on jo latautunut täyteen, käyttääkö kone tuolloin verkkovirtaa ja akku on vain backuppina taustalla? Ettei se silloin lataa akkua "yli" tms??
Eli kannettavan tietokoneen lithium ion akkuja ja matkapuhelinten nikkeli akkuja koskevat himan eriävät säännöt
-
Sandy
Viesti Kirjoittaja Sandy »
Olen nyt ollut muutaman kuukauden onnellinen macbookin omistaja ja täytyy
kyllä sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Halusin koneen joka näyttää hyvältä (täydellistä naisen logiikkaa) ja toimii ilman että tarvii olla 5 minuutin välein huutamassa apua. Vaikka en todellakaan ole mikään tietokonenero, olen osannut tehdä itse kaiken tarpeellisen ja mieheni on ihmetellyt, kun ei ole tarvinnutkaan olla asentamassa ja korjaamassa tuhoja (tätä sain aikaiseksi todella usein edellisen koneeni kanssa). Eli siis täältä löytyy hyvin tyytyväinen naisihminen, joka todennäköisesti seuraavassa viestissään kyselee jotain todella typerää..
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Tervetuloa homppuun ja onnittelut oivallisesta tietokonevalinnastaSandy kirjoitti:Heipsis vaan kaikille!
Olen nyt ollut muutaman kuukauden onnellinen macbookin omistaja ja täytyy
kyllä sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Halusin koneen joka näyttää hyvältä (täydellistä naisen logiikkaa) ja toimii ilman että tarvii olla 5 minuutin välein huutamassa apua. Vaikka en todellakaan ole mikään tietokonenero, olen osannut tehdä itse kaiken tarpeellisen ja mieheni on ihmetellyt, kun ei ole tarvinnutkaan olla asentamassa ja korjaamassa tuhoja (tätä sain aikaiseksi todella usein edellisen koneeni kanssa). Eli siis täältä löytyy hyvin tyytyväinen naisihminen, joka todennäköisesti seuraavassa viestissään kyselee jotain todella typerää..
Tyttöjä tänne tarvitaankin lisää
Lisäys: Ja vielä Hämeenlinnalaisia tyttöjä
-
richidi
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka