Repe Ruutikallo kirjoitti:
Yksi tapa saada uusi kone on soittaa Applen tukeen, ainakin jos liikkeessä ei ole täysin samanlaista hyllyssä. Apple toimittaa silloin uuden laitteen omia reittejään.
Juu, sain uuden akun. Sillä toimii piuhattomanakin.. Nyt vaan odottelen toista gigan palikkaa ja isompaa kovoa..
Vieläkö v***ttaa?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
No, jos hakemalla haetaan, niin onhan tässä aika pieni näyttö.. Eikä tuo kovokaan ole vielä saapunut, joten lykkään tätä konfausta niin kauan, kunnes tuo kovo on tullut.. Kysy sitten:)
Menis ehkä tähän joukon jatkoksi kun noista akuista on ollu puhetta... Eli kun käytän Macbookiani siten, että akku on paikallaan ja se on jo latautunut täyteen, käyttääkö kone tuolloin verkkovirtaa ja akku on vain backuppina taustalla? Ettei se silloin lataa akkua "yli" tms??
No ei nämä nyt ihan kivikautisia vehkeitä ole. Tottakai elektroniikka pitää huolen siitä että akkua ei ladata "yli". Eli heti kun akku on täynnä, se ikäänkuin "ohitetaan" ja kone toimii tällöin verkkovirralla.
Mielestäni äijät vaan sivalteli lähinnä toisiaan, minkä tarkoituksena oli ehkäpä saada tulokas tuntemaan olonsa rennoksi. Ymmärryksellisistä syistä johtuen, pieleenhän se meni, mutta korjataan se nyt tässä; Kyseiset nimimerkit ovat avuliaita ja korrekteja, joskin ajoittain kärkkäitä ja vitsikkäitä.
Tervetuloa joukkoomme ainakin tämän käyttäjän puolesta.
No hei, nou hätä!! Mä oon huomannu että tää on nimenomaan siitä harvinainen foorumi että täältä sitä apua on aina saanu tarvittaessa (kun sitä nyt on tarvinnut ) ja siitä paikan vakikommentaattoreille iso kiitos!! Ei täällä oikeasti olla oltu palkokasvi nenässä, huomataan se hymiö siellä perässä... Jos kaiken ottais itteensä niin naru ois ollu kaulassa jo ajat sitten. Kiitos ja illanjatkoa!
Gerry kirjoitti:No hei, nou hätä!! Mä oon huomannu että tää on nimenomaan siitä harvinainen foorumi että täältä sitä apua on aina saanu tarvittaessa (kun sitä nyt on tarvinnut ) ja siitä paikan vakikommentaattoreille iso kiitos!! Ei täällä oikeasti olla oltu palkokasvi nenässä, huomataan se hymiö siellä perässä... Jos kaiken ottais itteensä niin naru ois ollu kaulassa jo ajat sitten. Kiitos ja illanjatkoa!
Jaa juu, sori en heti hokannu hym-hymiä. Hävettää kun selittelin turhia. No eipä se asiaa miksikään muuta. Jatketaanpa niitä illanjatkoja.
itse saan ekan maccini ens viikolla. Saas nähdä miten käy, kai tuohon pian "tottuu". Osaako joku suositella mainiota reppua kannettavalle macbookille siis ?
roketti kirjoitti:itse saan ekan maccini ens viikolla. Saas nähdä miten käy, kai tuohon pian "tottuu". Osaako joku suositella mainiota reppua kannettavalle macbookille siis ?
Onneksi olkoon ja tervetuloa foorumille!
Suositan sinun käyttävän foorumin hakua, joka löytyy etusivulta ylhäältä oikealta. Kirjoita hakusanaksi "reppu", saat lukuisia ketjuja aiheesta. Niitä reppuja on niin valtaisasti, että kannattanee lukea noita enemmänkin.
Muista lukea foorumilta ylläpidon ohjeita ja neuvoja, vältyt monelta harmilta laitteesikin kanssa.
Koeta jaksaa vielä ensi viikkoon, se taitaa nyt olla piiiiitkä aika?
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
no juu..tässä hiukan jänskättää, kun nytkin pc:llä kirjoittelen pöytäkoneelta, että miten tuo mäcin käyttö sujuu?? Tuntuu, että tuo pc:n käyttö on juurtunu tuonne selkäytimeen.Tulen varmasti kirjoitteleen paljon tänne ja kysymään todella hölmöjä kysymyksiä näin aluksi, joten jo etukäteen kiitos ja anteeksi
roketti kirjoitti:no juu..tässä hiukan jänskättää, kun nytkin pc:llä kirjoittelen pöytäkoneelta, että miten tuo mäcin käyttö sujuu?? Tuntuu, että tuo pc:n käyttö on juurtunu tuonne selkäytimeen.Tulen varmasti kirjoitteleen paljon tänne ja kysymään todella hölmöjä kysymyksiä näin aluksi, joten jo etukäteen kiitos ja anteeksi
Älä kuule anteeksi pyytele, alusta kaikki ovat joskus alkaneet! Käytä tuota mainitsemaani hakua, sieltä löytyy todella paljon hyödyllistä. Sieltä ja tätä foorumia seuraamalla minäkin olen päässyt sisälle tähän "valoisampaan" tietsikkamaailmaan. Älä yritä käyttää Windowsista tuttuja tapoja, raahaus on täällä yksi useimmin käytetty konsti siirtää "kamaa" paikasta toiseen. Sanonpa nyt senkin, että ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MUUTA KOTIKANSION NIMEÄ. Sen nimeksi tulee sinun oma käyttäjänimesi. Noilta tiimoilta on syntynyt monta ongelmaa, kun se nimi ei olekaan miellyttänyt ja on vaihdettu lennossa uusi kivempi nimi sille.
Käsitteet selviävät kyllä aikaa myöden . Kirjallisuuttakin on saatavilla. Jotta elä hättäile, kyllä pärjäät!
Voithan aikasi kuluksi lueskella Applen sivuilta ohjeita käyttöjärjestelmästä ja vaikka mistä! Aloita vaikka tästä:
Kohta kuukauden olen ollut MacBookin ONNELLINEN omistaja ja kyllä ei voi ku ihmetellä... Käytin siskon PC:tä hetken eilen ja olin jo ihan kummissani kun kaikkea piti odotella ja virheilmoituksia tuli aiheesta jos toisestakin. Oppinut jo aika hyvälle kai 8)
Gerry kirjoitti:kun käytän Macbookiani siten, että akku on paikallaan ja se on jo latautunut täyteen, käyttääkö kone tuolloin verkkovirtaa ja akku on vain backuppina taustalla? Ettei se silloin lataa akkua "yli" tms??
olen kyllä applen sivuilla olevista akkua koskevista ohjeista ymmärtänyt, että akku tykkää siitä että se on koko ajan käytössä. eli ei kannata pitää turhaan piuhan päässä, vaan ladata kerralla täyteen ja sitten käyttää akku tyhjäksi (kunnes kone menee nukkumaan) ja ladata taas täyteen, jne. tällä tavalla akun kapasiteetti pysyy mahd pitkään kunnossa. -no ei se nyt niin hysteerisen tarkkaa ole, mutta ainakin kotioloissa tota systeemiä on helppo noudattaa.
MBA 13" 2013, Mac Mini i5 2011, MBP 13" 2010, iPad 3, etc.
Gerry kirjoitti:kun käytän Macbookiani siten, että akku on paikallaan ja se on jo latautunut täyteen, käyttääkö kone tuolloin verkkovirtaa ja akku on vain backuppina taustalla? Ettei se silloin lataa akkua "yli" tms??
olen kyllä applen sivuilla olevista akkua koskevista ohjeista ymmärtänyt, että akku tykkää siitä että se on koko ajan käytössä. eli ei kannata pitää turhaan piuhan päässä, vaan ladata kerralla täyteen ja sitten käyttää akku tyhjäksi (kunnes kone menee nukkumaan) ja ladata taas täyteen, jne. tällä tavalla akun kapasiteetti pysyy mahd pitkään kunnossa. -no ei se nyt niin hysteerisen tarkkaa ole, mutta ainakin kotioloissa tota systeemiä on helppo noudattaa.
Ei sitä konetta pakko ole koko ajan akun varassa käyttää, jos ei ole tarvis. Yleensä sanotaan, että riittää kun käyttää akun vaikka kerran viikossa loppuun...
Ei sitä konetta pakko ole koko ajan akun varassa käyttää, jos ei ole tarvis. Yleensä sanotaan, että riittää kun käyttää akun vaikka kerran viikossa loppuun...
Olen nyt ollut muutaman kuukauden onnellinen macbookin omistaja ja täytyy
kyllä sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Halusin koneen joka näyttää hyvältä (täydellistä naisen logiikkaa) ja toimii ilman että tarvii olla 5 minuutin välein huutamassa apua. Vaikka en todellakaan ole mikään tietokonenero, olen osannut tehdä itse kaiken tarpeellisen ja mieheni on ihmetellyt, kun ei ole tarvinnutkaan olla asentamassa ja korjaamassa tuhoja (tätä sain aikaiseksi todella usein edellisen koneeni kanssa). Eli siis täältä löytyy hyvin tyytyväinen naisihminen, joka todennäköisesti seuraavassa viestissään kyselee jotain todella typerää..
Olen nyt ollut muutaman kuukauden onnellinen macbookin omistaja ja täytyy
kyllä sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Halusin koneen joka näyttää hyvältä (täydellistä naisen logiikkaa) ja toimii ilman että tarvii olla 5 minuutin välein huutamassa apua. Vaikka en todellakaan ole mikään tietokonenero, olen osannut tehdä itse kaiken tarpeellisen ja mieheni on ihmetellyt, kun ei ole tarvinnutkaan olla asentamassa ja korjaamassa tuhoja (tätä sain aikaiseksi todella usein edellisen koneeni kanssa). Eli siis täältä löytyy hyvin tyytyväinen naisihminen, joka todennäköisesti seuraavassa viestissään kyselee jotain todella typerää..
Tervetuloa homppuun ja onnittelut oivallisesta tietokonevalinnasta
Tyttöjä tänne tarvitaankin lisää
Lisäys: Ja vielä Hämeenlinnalaisia tyttöjä
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu