Itse olen ollut siis hyvin tyytyväinen. Jostain olen antanut itseni ymmärtää, että juuri tämä iBook G4:n viimeisin satsi olisi osoittautunut erittäin toimivaksi ja pitkäikäiseksi. Sitäpaitsi tässä pikkuruisessa koneessa alkaa olla jo asennetta ja vintagea miniläppäreiden ym uusien härpäkkeiden joukossa
iBook G4:n odotettu elinikä?
Keskustelua kannettavista
-
Heldin
Re: iBook G4:n odotettu elinikä?
Viesti Kirjoittaja Heldin »
Onpas mukavaa huomata, että muillakin myllyt pyörii vielä. Mulla on G4 12" -05 syksyltä ja edelleen käytössä. Akun vaihdoin viime talvena. Nyt Safarin päivityksen ym turhakkeiden takia hieman hitautta aistittavissa, minkä vuoksi harkitsen juuri muistin lisäämistä. Olen ajatellut käyttää tätä konetta niin kauan kun se pyörii siedettävästi. Mielummin vähän hienosäädän hyväksihavaittua ja vakaata vanhaa kun hankin jonkun uuden arvalla. Varsinkin, kun itselle tärkeimmät toiminnot ovat tekstinkäsittely ja netti. Vanhenemisen myötä ilmennyttä hitautta lukuunottamatta ei ole ilmennyt oikeastaan mitään ongelmia (paitti alussa, mutta ne johtukin vaan osaamattomasta käyttäjästä).
Itse olen ollut siis hyvin tyytyväinen. Jostain olen antanut itseni ymmärtää, että juuri tämä iBook G4:n viimeisin satsi olisi osoittautunut erittäin toimivaksi ja pitkäikäiseksi. Sitäpaitsi tässä pikkuruisessa koneessa alkaa olla jo asennetta ja vintagea miniläppäreiden ym uusien härpäkkeiden joukossa
Jeah!
-
Iiris
Viesti Kirjoittaja Iiris »
Eikös toi ole vain yksi vanhuudenvaiva? Sama vika täällä ollut pidemmän aikaa, vanhus tuntuu kuumenevan nopeammin. Erillisenä voi ostaa sellaisen tuuletinalustan, jonka saa usbilla kiinni. Mutta hurinaahan sekin pitää.-VJ- kirjoitti:iBook 12" toukokuu 2006 mallisessa on alkanut tuuletin käymään tiuhaan tahtiin. Aiemmin se ei käynnistynyt edes joka päivä, nykyään melkein jokaisella käyttökerralla kone tohisee.
Mikähän on ongelmana ja kuinka korjataan?
-
-VJ-
Viesti Kirjoittaja -VJ- »
Vanhuus tulee koneelle hiljalleen. Lisäksi tuntuu latausjohto olevan erinomaisen tarkka asettelusta että pistokkeeseen valo syttyy. Ja alkuperäinen (tai oikeammin parin kuukauden jälkeen vaihto-ohjelmassa vaihdettu) akku alkaa olla lopussa, enää alle tunnin jaksaa konetta pitää hengissä.Iiris kirjoitti:Eikös toi ole vain yksi vanhuudenvaiva? Sama vika täällä ollut pidemmän aikaa, vanhus tuntuu kuumenevan nopeammin. Erillisenä voi ostaa sellaisen tuuletinalustan, jonka saa usbilla kiinni. Mutta hurinaahan sekin pitää.-VJ- kirjoitti:iBook 12" toukokuu 2006 mallisessa on alkanut tuuletin käymään tiuhaan tahtiin. Aiemmin se ei käynnistynyt edes joka päivä, nykyään melkein jokaisella käyttökerralla kone tohisee.
Mikähän on ongelmana ja kuinka korjataan?
Tohinalle voisi kokeilla että ottaa akku irti ja imurilla joka raosta imeä, kun on hyvin luultavaa että kone on jo täynnä pölyä.
-
TomTom
Viesti Kirjoittaja TomTom »
Paremmin ku mulla kuitenkin. Oma akku näyttää puhdasta nollaa prosenttia vaikka pitää töpseliä seinässä 
-
magezu
Viesti Kirjoittaja magezu »
mistäs näkee tuon koneen vuoden jakuukauden,et tietäis minkä ikäinen kone on? ja kyseessä G4
iPhone 5 16GB/Black
iMac 27" mid2010 i7-8gb-ssd 120gb-1t, 10.9
Core i3 - Asus - 16gb 1333 ram - GeForce GTX 280 - 10.9 Mavericks
-
iPSP
Viesti Kirjoittaja iPSP »
coconutBattery hoitaa hommanmagezu kirjoitti:mistäs näkee tuon koneen vuoden jakuukauden,et tietäis minkä ikäinen kone on? ja kyseessä G4
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
-
magezu
Viesti Kirjoittaja magezu »
OK kiitoksia ,katos vaan mun macillä o ikää 55 kuukauttaiPSP kirjoitti:coconutBattery hoitaa hommanmagezu kirjoitti:mistäs näkee tuon koneen vuoden jakuukauden,et tietäis minkä ikäinen kone on? ja kyseessä G4
iPhone 5 16GB/Black
-
applerules!
Viesti Kirjoittaja applerules! »
ongelma! minun ibookissa jos sitä powerikaapelia nitkuttaa kun se on kiinni koneessa niin aina välillä se välkkyy punaisena
Hackintosh | rMBP 13" '18 | iPhone 2G 8GB | Macintosh Plus&SE FDHD | PowerBook 150 & 100 | IBM 5150 & 5160
-
-wk-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Näin käy myös PowerBookissa jos sitä liitintä nitkuttaa. Ratkaisu ongelmaan on ettei nitkuta.applerules! kirjoitti:ongelma! minun ibookissa jos sitä powerikaapelia nitkuttaa kun se on kiinni koneessa niin aina välillä se välkkyy punaisena
-
applerules!
Viesti Kirjoittaja applerules! »
kyllä se toimii mutta enemmän tuo ärsyttää kun vaikka sohvalla tai jossain sentapaisessa istuu niin se aina välillä välkkyy-wk- kirjoitti:Näin käy myös PowerBookissa jos sitä liitintä nitkuttaa. Ratkaisu ongelmaan on ettei nitkuta.applerules! kirjoitti:ongelma! minun ibookissa jos sitä powerikaapelia nitkuttaa kun se on kiinni koneessa niin aina välillä se välkkyy punaisena
onko tähän korjauskeinoa?
Hackintosh | rMBP 13" '18 | iPhone 2G 8GB | Macintosh Plus&SE FDHD | PowerBook 150 & 100 | IBM 5150 & 5160
-
Pystäri
Viesti Kirjoittaja Pystäri »
Hep,
Meillä onpi syksyllä -05 hankittu ibook g4 ja mitään ei ole vielä vaihdettu ja akkukin kestää vielä sohva surffailua n. 1,5tuntia. Mitään ongelmia ei ole eikä ole ollutkaan. Sen verran on kuitenkin alkanut houkuttaa uudet imacit että synttärilahjaksi (huhtikuussa) olen luvannut itselleni sellaisen. Ibook jää kuitenkin kannettavaksi/varakoneeksi. Uutta akkua tosin olen jo miettinyt pitkään mutten ole saanut vielä aikaiseksi.
Meillä onpi syksyllä -05 hankittu ibook g4 ja mitään ei ole vielä vaihdettu ja akkukin kestää vielä sohva surffailua n. 1,5tuntia. Mitään ongelmia ei ole eikä ole ollutkaan. Sen verran on kuitenkin alkanut houkuttaa uudet imacit että synttärilahjaksi (huhtikuussa) olen luvannut itselleni sellaisen. Ibook jää kuitenkin kannettavaksi/varakoneeksi. Uutta akkua tosin olen jo miettinyt pitkään mutten ole saanut vielä aikaiseksi.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka