Onpas mukavaa huomata, että muillakin myllyt pyörii vielä. Mulla on G4 12" -05 syksyltä ja edelleen käytössä. Akun vaihdoin viime talvena. Nyt Safarin päivityksen ym turhakkeiden takia hieman hitautta aistittavissa, minkä vuoksi harkitsen juuri muistin lisäämistä. Olen ajatellut käyttää tätä konetta niin kauan kun se pyörii siedettävästi. Mielummin vähän hienosäädän hyväksihavaittua ja vakaata vanhaa kun hankin jonkun uuden arvalla. Varsinkin, kun itselle tärkeimmät toiminnot ovat tekstinkäsittely ja netti. Vanhenemisen myötä ilmennyttä hitautta lukuunottamatta ei ole ilmennyt oikeastaan mitään ongelmia (paitti alussa, mutta ne johtukin vaan osaamattomasta käyttäjästä).
Itse olen ollut siis hyvin tyytyväinen. Jostain olen antanut itseni ymmärtää, että juuri tämä iBook G4:n viimeisin satsi olisi osoittautunut erittäin toimivaksi ja pitkäikäiseksi. Sitäpaitsi tässä pikkuruisessa koneessa alkaa olla jo asennetta ja vintagea miniläppäreiden ym uusien härpäkkeiden joukossa Jeah!
-VJ- kirjoitti:iBook 12" toukokuu 2006 mallisessa on alkanut tuuletin käymään tiuhaan tahtiin. Aiemmin se ei käynnistynyt edes joka päivä, nykyään melkein jokaisella käyttökerralla kone tohisee.
Mikähän on ongelmana ja kuinka korjataan?
Eikös toi ole vain yksi vanhuudenvaiva? Sama vika täällä ollut pidemmän aikaa, vanhus tuntuu kuumenevan nopeammin. Erillisenä voi ostaa sellaisen tuuletinalustan, jonka saa usbilla kiinni. Mutta hurinaahan sekin pitää.
-VJ- kirjoitti:iBook 12" toukokuu 2006 mallisessa on alkanut tuuletin käymään tiuhaan tahtiin. Aiemmin se ei käynnistynyt edes joka päivä, nykyään melkein jokaisella käyttökerralla kone tohisee.
Mikähän on ongelmana ja kuinka korjataan?
Eikös toi ole vain yksi vanhuudenvaiva? Sama vika täällä ollut pidemmän aikaa, vanhus tuntuu kuumenevan nopeammin. Erillisenä voi ostaa sellaisen tuuletinalustan, jonka saa usbilla kiinni. Mutta hurinaahan sekin pitää.
Vanhuus tulee koneelle hiljalleen. Lisäksi tuntuu latausjohto olevan erinomaisen tarkka asettelusta että pistokkeeseen valo syttyy. Ja alkuperäinen (tai oikeammin parin kuukauden jälkeen vaihto-ohjelmassa vaihdettu) akku alkaa olla lopussa, enää alle tunnin jaksaa konetta pitää hengissä.
Tohinalle voisi kokeilla että ottaa akku irti ja imurilla joka raosta imeä, kun on hyvin luultavaa että kone on jo täynnä pölyä.
Meillä onpi syksyllä -05 hankittu ibook g4 ja mitään ei ole vielä vaihdettu ja akkukin kestää vielä sohva surffailua n. 1,5tuntia. Mitään ongelmia ei ole eikä ole ollutkaan. Sen verran on kuitenkin alkanut houkuttaa uudet imacit että synttärilahjaksi (huhtikuussa) olen luvannut itselleni sellaisen. Ibook jää kuitenkin kannettavaksi/varakoneeksi. Uutta akkua tosin olen jo miettinyt pitkään mutten ole saanut vielä aikaiseksi.