masterakk kirjoitti:Minä olen kyllä lukenut enemmän ko. topiccia, jossa on pitkälti keskusteltu eri levyjen nopeuksista eikä videoeditoinnista. Sinä tartuit yhteen lauseeseen, jonka lainasit ja minä tein samoin. Kuinka voit sanoa mitään minun "ymmärryksestäni"? Siirsin omalla viestilläni, jossa lainasin sinun viestisi kohtaa, keskustelua siihen suuntaan, josta halusin tietoa ja josta on enemmän keskusteltu tässä ketjussa kuin videoeditoinnista. Enkö olisi saanut tehdä sitä? Oliko se väärin? Olisiko pitänyt puhua vain videoeditoinnista ketjussa: "MacBook Pro: isompi kovalevy"?
Kyllä. Tässä topicissa puhutaan sisäisistä kovalevyistä. VilleK aikoi hankkia sellaisen editointikäyttöön. Tähän minä kommentoin, että ulkoinen on hyvä vaihtoehto
editointikäyttöön. Sinä alat vänkäämään vastaan, vaatimaan nopeustestejä ja niin pois päin. Totta kai minä oletan, että vänkäät tästä editoinnin näkökulmasta, koska siitä minä hyvin selvästi viestissäni kirjoitan.
Jos sinun tarkoituksesi oli ottaa kantaa siihen onko ulkoinen levy parempi vaihtoehto sisäiselle myös muussa käytössä, niin olisi hyvä, että tämän olisit täsmentänyt. Minä kun en ollut tavuakaan moisesta aiheesta hiiskunut. Lainasit kuitenkin viestistäni osan, jossa puhuin ihan selvästi siitä, että projektit kannattaa pitää ulkoisella ja konteksti oli selvästi videoeditointi. Tästä on helppo ymmärtää, että vastauksesi siis kohdistuu siihen lainaukseen. Sitä varten kun niitä lainauksia käytetään.
Topicit elävät. Ei aina voi tuijottaa sitä otsikkoa, vaan kyllä siinä joutuu ihan vakavissaan lukemaan niitä viestejäkin, jotta ymmärtää mistä puhutaan. VilleK puhui editoinnista ja minä puhuin editoinnista.
EDIT: Otetaan klassinen autoesimerkki:
- Meillä on topic: "Millaiset karvanopat autoon"
- Henkilö A kertoo harkitsevansa karvanoppia korvaamaan autostereoitaan
- Minä kommentoin ja suosittelen hankkimaan karvanoppien sijaan kuitenkin stereot tuohon hommaan
- Sinä alat tenttaamaan ja vaatimaan testejä siitä kuinka hyvin autostereot suoriutuvat karvanoppien hommasta
Eli siis kuka tässä nyt ymmärsi väärin ja mitä?