Tätä samaa ongelmaa olen jo tässä yhden päivän yrittänyt ratkaista kaikilla mahdollisilla keinoilla. Parhaillaan teen iPhonelle palautusta ja kokeilen aloittaa alusta päivityksen. Muu ei taida auttaa. Operaattoriasetukset siinä on hukassa, jolloin sinne ei tule MMS-valikoitakaan näkyviin.impulssi kirjoitti:Ei löydy minkään näkösiä multimediaviesti asetuksia?
iOS 4 julkistettu
-
puuseppa
Re: iOS 4 julkistettu
Viesti Kirjoittaja puuseppa »
iPhone 4 (16GB Black)
-
impulssi
Viesti Kirjoittaja impulssi »
Siis mulla on noi asetukset tuolla matkapuhelindata jutussa mitkä sanottiinkin aijemmin?puuseppa kirjoitti:Tätä samaa ongelmaa olen jo tässä yhden päivän yrittänyt ratkaista kaikilla mahdollisilla keinoilla. Parhaillaan teen iPhonelle palautusta ja kokeilen aloittaa alusta päivityksen. Muu ei taida auttaa. Operaattoriasetukset siinä on hukassa, jolloin sinne ei tule MMS-valikoitakaan näkyviin.impulssi kirjoitti:Ei löydy minkään näkösiä multimediaviesti asetuksia?
Ei näytä kaverillakaan toimivan..
-
puuseppa
Sama tilanne... Kerron kohta auttoiko uudelleen palautus, kunhan luuri on valmis.impulssi kirjoitti:Siis mulla on noi asetukset tuolla matkapuhelindata jutussa mitkä sanottiinkin aijemmin?puuseppa kirjoitti:Tätä samaa ongelmaa olen jo tässä yhden päivän yrittänyt ratkaista kaikilla mahdollisilla keinoilla. Parhaillaan teen iPhonelle palautusta ja kokeilen aloittaa alusta päivityksen. Muu ei taida auttaa. Operaattoriasetukset siinä on hukassa, jolloin sinne ei tule MMS-valikoitakaan näkyviin.impulssi kirjoitti:Ei löydy minkään näkösiä multimediaviesti asetuksia?
iPhone 4 (16GB Black)
-
impulssi
Viesti Kirjoittaja impulssi »
Juu, kiitospuuseppa kirjoitti:Sama tilanne... Kerron kohta auttoiko uudelleen palautus, kunhan luuri on valmis.impulssi kirjoitti:Siis mulla on noi asetukset tuolla matkapuhelindata jutussa mitkä sanottiinkin aijemmin?puuseppa kirjoitti:Tätä samaa ongelmaa olen jo tässä yhden päivän yrittänyt ratkaista kaikilla mahdollisilla keinoilla. Parhaillaan teen iPhonelle palautusta ja kokeilen aloittaa alusta päivityksen. Muu ei taida auttaa. Operaattoriasetukset siinä on hukassa, jolloin sinne ei tule MMS-valikoitakaan näkyviin.impulssi kirjoitti:Ei löydy minkään näkösiä multimediaviesti asetuksia?
Näyttäis nykivän välillä myös tuolla viestivalikoissa ja muuallakin toi..
-
puuseppa
Eipä se kummentunut, tai joo nyt alkoi valikotkin nykiä... Pitäs kai ottaa käyttöön uutena iPhonena tuossa palautuksessa, niin voisi onnistua. Varmuuskopiosta palautettuna onnistuin nyt hävittämään luurista (ja iTunesista) jostain mystisestä syystä kaiken synkronoidun musiikin jne. Kuvat ja viestit onneksi jäi ja muut onkin synkattuna MobileMe:n kautta.impulssi kirjoitti:Juu, kiitospuuseppa kirjoitti: Sama tilanne... Kerron kohta auttoiko uudelleen palautus, kunhan luuri on valmis.
EDIT: Hukattu musiikki johtui siitä, että synkronoin välillä eri koneen kanssa iPhonen, jolloin musiikki tyhjeni luurista. Eli ei ollut tämän palautuksen "vika", vaan käyttäjän (minun) oma virhe.
iPhone 4 (16GB Black)
-
pnq
-
Rauno Repomies
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
Meni vähän kämmäämiseksi tuo päivitys, enkä nyt ole varma, että kumpi siellä luuraa.
Tiedoista löytyy: versio 4.0 (8A293)
-
delic
Viesti Kirjoittaja delic »
GM:ssä taisi olla game center, lopullisesta poistettuRauno Repomies kirjoitti:Mistä tietää, että luurissa on nyt iOS4, eikä Gold Master?
Meni vähän kämmäämiseksi tuo päivitys, enkä nyt ole varma, että kumpi siellä luuraa.
-
Teemuz
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Tämä siis tapahtui varmuuskopion palautuksen ja synkronoinnin jälkeen, aikasemmin toimi hyvin kun päivitin iOS 4:een eri koneella kuin missä varmuuskopio on, ja otin puhelimen vain pois koneesta enkä aloittanut uutena.
Voisi varmaan aloittaa uutena puhelimena palautuksen jälkeen ja tsekkaa MobileMe'stä onko yhteystiedot solmussa.
-
Rauno Repomies
Ogei, tuon mä tsekkasinkin, eikä Game Centeriä näy. Liekö tuo ainoa näkyvä muutos noiden versioiden välillä?delic kirjoitti:GM:ssä taisi olla game center, lopullisesta poistettuRauno Repomies kirjoitti:Mistä tietää, että luurissa on nyt iOS4, eikä Gold Master?
iBooks on nyt ainakin iTunesista ladattavissa.
-
firefox77
Viesti Kirjoittaja firefox77 »
-
Rauno Repomies
Taitaa olla iOS4 GM:ää vakaampi ja bugitomampi. GM:llä esim. iPod soi, ja avaan free RSS Readerin, niin musiikki tökkäsi melkein aina. Ja jotenkin tahmaisemman oloinen tuo GM oli.firefox77 kirjoitti:Tuo kiinnostaa minuakin, kun luuri on 3G ja sisällä GM versio. GM päivityksen jälkeen kaikki on toiminut ihan hyvin, mms viestit toimii, eikä päivityksessä kadonnut mitään, ja muutkin mistä täälä on valiteltu niin ei ole ongelmana. Onko GM ja varsinaisen ero VAIN tuo GameCenter? Meinaan vaan etten turhaa ala tuota nyt uudestaan pävittämään kun kerran nyt pelaa jos noissa ei kerran eroa ole.
Ja siis 3G kysessä, 3GS saattaa tahmata tehokkuutensa takia vähemmän.
-
Rutku
Viesti Kirjoittaja Rutku »
http://www.youtube.com/watch?v=Om0BiiUQ ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=wdr6psjz9LA
edit. Kysymys: Näkyykö biisi/artisti tuossa "kaksoisklikkaus-alapalkki" iPod kontrollerin alapuolella ? Lisäksi haluan varmistaa vielä, että toimiiko tuplahomeklikkaus-iPod kontrolleri kun puhelin on lockscreenissä eli näppäinlukossa? Jos ei näy niin varmistakaa vielä, että asetuksista on rukattu iPod-ohjaimet päälle eli:
Asetukset -> Koti -> iPod-ohjaimet
btw. Spotlightin hakua voi kustomoida jo 3.0.1:llä tuolta samaisesta paikasta (Asetukset -> Koti -> Hakutulokset) kun jossain nettivideossa sen mainittiin olevan "uusi" ominaisuus. Löytyykö tuota kokonaisuudessaan tuota yli 100 lisäominaisuuden listaa jostain netistä? Suurin osa noista vaikuttaa kyllä päteviltä!
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Pupa
Viesti Kirjoittaja Pupa »
-
Rauno Repomies
Joo, kyllä tuo muutos GM --> iOS4 kannatti, koko puhelin reagoi ja toimii merkittävästi juoheammin, kuin GM:llä.Rauno Repomies kirjoitti:Taitaa olla iOS4 GM:ää vakaampi ja bugittomampi. GM:llä esim. iPod soi, ja avaan free RSS Readerin, niin musiikki tökkäsi melkein aina. Ja jotenkin tahmaisemman oloinen tuo GM oli.firefox77 kirjoitti:Tuo kiinnostaa minuakin, kun luuri on 3G ja sisällä GM versio. GM päivityksen jälkeen kaikki on toiminut ihan hyvin, mms viestit toimii, eikä päivityksessä kadonnut mitään, ja muutkin mistä täälä on valiteltu niin ei ole ongelmana. Onko GM ja varsinaisen ero VAIN tuo GameCenter? Meinaan vaan etten turhaa ala tuota nyt uudestaan pävittämään kun kerran nyt pelaa jos noissa ei kerran eroa ole.
Ja siis 3G kysessä, 3GS saattaa tahmata tehokkuutensa takia vähemmän.
-
jomppa
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Eikös tuo asetus juuri poistettu moniajon myötä? 3G-puhelimissa home-näppäintä pystynee vielä säätämään.Pupa kirjoitti:Pitäiskö asetuksissa olla Settings -> Home valikkoa? Tajusin juuri, etten pääse muokkaamaan Home-näppäimen toimintaa mitenkään.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Pupa
Viesti Kirjoittaja Pupa »
Järkevältähän toi tietysti kuulostaa. Kolmen painalluksen ja sitä suurempien konffaus jotain toimintoa varten olis ollu ehkä jo vähän turhaa.jomppa kirjoitti:Eikös tuo asetus juuri poistettu moniajon myötä? 3G-puhelimissa home-näppäintä pystynee vielä säätämään.Pupa kirjoitti:Pitäiskö asetuksissa olla Settings -> Home valikkoa? Tajusin juuri, etten pääse muokkaamaan Home-näppäimen toimintaa mitenkään.
-
prisoner
Viesti Kirjoittaja prisoner »
Perun pahat puheeni. Joku oli käynyt ruuvaamassa asetuksista Javascriptin pois päältä. Nyt pelittää HTML5-demotkin.prisoner kirjoitti:Mulla on iPod touch 2nd gen. Ei avaudu demot.kallekilponen kirjoitti:Hienosti toimivat ainakin omalla 3GS:llä.prisoner kirjoitti:Eikös Apple hehkuttanut, että HTML 5 korvaa iPhonessa sen Flashin. No ainakaan Applen omat demot ei tunnu toimivan mulla. Toimiiko muilla? http://www.apple.com/html5/
-
Juuba
Viesti Kirjoittaja Juuba »
Olen tehnyt myös palautuksen ja paljon muuta, mutta en saa MMS viestejä toimimaan....puuseppa kirjoitti:Eipä se kummentunut, tai joo nyt alkoi valikotkin nykiä... Pitäs kai ottaa käyttöön uutena iPhonena tuossa palautuksessa, niin voisi onnistua. Varmuuskopiosta palautettuna onnistuin nyt hävittämään luurista (ja iTunesista) jostain mystisestä syystä kaiken synkronoidun musiikin jne. Kuvat ja viestit onneksi jäi ja muut onkin synkattuna MobileMe:n kautta.impulssi kirjoitti:Juu, kiitospuuseppa kirjoitti: Sama tilanne... Kerron kohta auttoiko uudelleen palautus, kunhan luuri on valmis.
-
Mika73
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
--
En kysy enään mitään... Tuolla oli asetus, josta sen sai kytkettyä päälle..
-
Salzi
Viesti Kirjoittaja Salzi »
Toimii, kunhan ne on asetuksista päällä.Mika73 kirjoitti:Toimiiko tekstiviestin merkkimäärän näyttö 3G mallissa? Itsellä ei näkynyt mitään, vaikka kuinka pitkän viestin kirjoitti..
--
EDIT: olin vähän hätäinen enkä huomannut lainaukseen tulleen lisää tekstiä..
-
Delli
Viesti Kirjoittaja Delli »
3.1.3 - versiolla vapaan muistin määrän oli normaalisti siellä 35MB - 50 MB
iOS4 - versiolla vapaata muistia oli juuri 7 MB, luuri ei tunnu tahmaiselta mutta johonkin tuota muistia kuluu paljon enemmän kuin ennen.
Mikähän raja/logiikka Applella on tuohon muistin vapautukseen kun se päästetään noin alas?
Pitänee tarkkailla lisää kunhan kaikki ohjelmat on iOS4-yhteensopivia.
Itse päivityksestä
Päivityksen käynnistin maanantaina heti 20:00 ja puhelin oli käyttökunnossa 20:15 eli todella nopeasti meni.
Nyt kun tätä on muutaman päivän käyttänyt niin kansiot on ainoita uudistuksia mikä minulle vaikuttaa, tausta-ajo vaikuttaa sitten kun minun käyttämät ohjelmat sitä tukevat.
Käyttiksen animaatiot ja taustakuvat ovat minun käytössä täysin turhia.
Suurin puute minulla on vieläkin se, että kalenterimerkintöjä, tulleita sähköposteja ja tekstiviestejä eikä vastaamattamia puheluita näe yhdellä silmäyksellä mistään vaan pitää aukaista monta eri sovellusta, toivottavasti uudet API:t auttavat tähän vaikka mitään widgettejä Apple ei sallikaan.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Psaikke
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Salzi kirjoitti:Toimii, kunhan ne on asetuksista päällä.Mika73 kirjoitti:Toimiiko tekstiviestin merkkimäärän näyttö 3G mallissa? Itsellä ei näkynyt mitään, vaikka kuinka pitkän viestin kirjoitti..
--
Olen tyhmä, missä se merkkimäärä näkyy? Mulla on asetuksissa päällä merkkimäärän näyttö, mutta en näe missään sitä määrää...?
-
Delli
Viesti Kirjoittaja Delli »
Kirjoita vähän tekstiä ja paina 'return' tai kirjoita tekstiä niin paljon että kirjoitus siirtyy toiselle riville niin lähetä napin yläpuolelle tulee se merkkimäärä.Psaikke kirjoitti:Olen tyhmä, missä se merkkimäärä näkyy? Mulla on asetuksissa päällä merkkimäärän näyttö, mutta en näe missään sitä määrää...?
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Rauno Repomies
Kun alat kirjoittamaan viestiä, niin merkkimäärä näkyy siinä lähetä-napin yläpuolella.Psaikke kirjoitti:Salzi kirjoitti:Toimii, kunhan ne on asetuksista päällä.Mika73 kirjoitti:Toimiiko tekstiviestin merkkimäärän näyttö 3G mallissa? Itsellä ei näkynyt mitään, vaikka kuinka pitkän viestin kirjoitti..
--
Olen tyhmä, missä se merkkimäärä näkyy? Mulla on asetuksissa päällä merkkimäärän näyttö, mutta en näe missään sitä määrää...?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka