Tätä samaa ongelmaa olen jo tässä yhden päivän yrittänyt ratkaista kaikilla mahdollisilla keinoilla. Parhaillaan teen iPhonelle palautusta ja kokeilen aloittaa alusta päivityksen. Muu ei taida auttaa. Operaattoriasetukset siinä on hukassa, jolloin sinne ei tule MMS-valikoitakaan näkyviin.
Tätä samaa ongelmaa olen jo tässä yhden päivän yrittänyt ratkaista kaikilla mahdollisilla keinoilla. Parhaillaan teen iPhonelle palautusta ja kokeilen aloittaa alusta päivityksen. Muu ei taida auttaa. Operaattoriasetukset siinä on hukassa, jolloin sinne ei tule MMS-valikoitakaan näkyviin.
Siis mulla on noi asetukset tuolla matkapuhelindata jutussa mitkä sanottiinkin aijemmin?
Siis mulla on noi asetukset tuolla matkapuhelindata jutussa mitkä sanottiinkin aijemmin?
Ei näytä kaverillakaan toimivan..
Sama tilanne... Kerron kohta auttoiko uudelleen palautus, kunhan luuri on valmis.
Ei näytä kaverillakaan toimivan..
Sama tilanne... Kerron kohta auttoiko uudelleen palautus, kunhan luuri on valmis.
Juu, kiitos
Näyttäis nykivän välillä myös tuolla viestivalikoissa ja muuallakin toi..
puuseppa kirjoitti:
Juu, kiitos
Eipä se kummentunut, tai joo nyt alkoi valikotkin nykiä... Pitäs kai ottaa käyttöön uutena iPhonena tuossa palautuksessa, niin voisi onnistua. Varmuuskopiosta palautettuna onnistuin nyt hävittämään luurista (ja iTunesista) jostain mystisestä syystä kaiken synkronoidun musiikin jne. Kuvat ja viestit onneksi jäi ja muut onkin synkattuna MobileMe:n kautta.
EDIT: Hukattu musiikki johtui siitä, että synkronoin välillä eri koneen kanssa iPhonen, jolloin musiikki tyhjeni luurista. Eli ei ollut tämän palautuksen "vika", vaan käyttäjän (minun) oma virhe.
Viimeksi muokannut puuseppa, 23.6.2010 klo 23.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla meni MobileMe'n yhteystiedot ja niiden ryhmät kaikki ihan sekasin, nimet ja numerot... Jotain nimiä on puuttuu, joitakin on 2-4 kappaletta ja puhelinnumeroita on jollain henkilöillä jopa 5 erilaista vaikka tiedän vain yhden.
Tämä siis tapahtui varmuuskopion palautuksen ja synkronoinnin jälkeen, aikasemmin toimi hyvin kun päivitin iOS 4:een eri koneella kuin missä varmuuskopio on, ja otin puhelimen vain pois koneesta enkä aloittanut uutena.
Voisi varmaan aloittaa uutena puhelimena palautuksen jälkeen ja tsekkaa MobileMe'stä onko yhteystiedot solmussa.
Tuo kiinnostaa minuakin, kun luuri on 3G ja sisällä GM versio. GM päivityksen jälkeen kaikki on toiminut ihan hyvin, mms viestit toimii, eikä päivityksessä kadonnut mitään, ja muutkin mistä täälä on valiteltu niin ei ole ongelmana. Onko GM ja varsinaisen ero VAIN tuo GameCenter? Meinaan vaan etten turhaa ala tuota nyt uudestaan pävittämään kun kerran nyt pelaa jos noissa ei kerran eroa ole.
firefox77 kirjoitti:Tuo kiinnostaa minuakin, kun luuri on 3G ja sisällä GM versio. GM päivityksen jälkeen kaikki on toiminut ihan hyvin, mms viestit toimii, eikä päivityksessä kadonnut mitään, ja muutkin mistä täälä on valiteltu niin ei ole ongelmana. Onko GM ja varsinaisen ero VAIN tuo GameCenter? Meinaan vaan etten turhaa ala tuota nyt uudestaan pävittämään kun kerran nyt pelaa jos noissa ei kerran eroa ole.
Taitaa olla iOS4 GM:ää vakaampi ja bugitomampi. GM:llä esim. iPod soi, ja avaan free RSS Readerin, niin musiikki tökkäsi melkein aina. Ja jotenkin tahmaisemman oloinen tuo GM oli.
Ja siis 3G kysessä, 3GS saattaa tahmata tehokkuutensa takia vähemmän.
Ylikomisarion jutut muuttuvat usein aina vain sekavammiksi ja runollisemmiksi, kunnes joku yleensä muistuttaa häntä ottamaan lääkkeensä...
edit. Kysymys: Näkyykö biisi/artisti tuossa "kaksoisklikkaus-alapalkki" iPod kontrollerin alapuolella ? Lisäksi haluan varmistaa vielä, että toimiiko tuplahomeklikkaus-iPod kontrolleri kun puhelin on lockscreenissä eli näppäinlukossa? Jos ei näy niin varmistakaa vielä, että asetuksista on rukattu iPod-ohjaimet päälle eli:
Asetukset -> Koti -> iPod-ohjaimet
btw. Spotlightin hakua voi kustomoida jo 3.0.1:llä tuolta samaisesta paikasta (Asetukset -> Koti -> Hakutulokset) kun jossain nettivideossa sen mainittiin olevan "uusi" ominaisuus. Löytyykö tuota kokonaisuudessaan tuota yli 100 lisäominaisuuden listaa jostain netistä? Suurin osa noista vaikuttaa kyllä päteviltä!
Viimeksi muokannut Rutku, 23.6.2010 klo 3.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
firefox77 kirjoitti:Tuo kiinnostaa minuakin, kun luuri on 3G ja sisällä GM versio. GM päivityksen jälkeen kaikki on toiminut ihan hyvin, mms viestit toimii, eikä päivityksessä kadonnut mitään, ja muutkin mistä täälä on valiteltu niin ei ole ongelmana. Onko GM ja varsinaisen ero VAIN tuo GameCenter? Meinaan vaan etten turhaa ala tuota nyt uudestaan pävittämään kun kerran nyt pelaa jos noissa ei kerran eroa ole.
Taitaa olla iOS4 GM:ää vakaampi ja bugittomampi. GM:llä esim. iPod soi, ja avaan free RSS Readerin, niin musiikki tökkäsi melkein aina. Ja jotenkin tahmaisemman oloinen tuo GM oli.
Ja siis 3G kysessä, 3GS saattaa tahmata tehokkuutensa takia vähemmän.
Joo, kyllä tuo muutos GM --> iOS4 kannatti, koko puhelin reagoi ja toimii merkittävästi juoheammin, kuin GM:llä.
Ylikomisarion jutut muuttuvat usein aina vain sekavammiksi ja runollisemmiksi, kunnes joku yleensä muistuttaa häntä ottamaan lääkkeensä...
prisoner kirjoitti:Eikös Apple hehkuttanut, että HTML 5 korvaa iPhonessa sen Flashin. No ainakaan Applen omat demot ei tunnu toimivan mulla. Toimiiko muilla? http://www.apple.com/html5/
Hienosti toimivat ainakin omalla 3GS:llä.
Mulla on iPod touch 2nd gen. Ei avaudu demot.
Perun pahat puheeni. Joku oli käynyt ruuvaamassa asetuksista Javascriptin pois päältä. Nyt pelittää HTML5-demotkin.
puuseppa kirjoitti:
Juu, kiitos
Eipä se kummentunut, tai joo nyt alkoi valikotkin nykiä... Pitäs kai ottaa käyttöön uutena iPhonena tuossa palautuksessa, niin voisi onnistua. Varmuuskopiosta palautettuna onnistuin nyt hävittämään luurista (ja iTunesista) jostain mystisestä syystä kaiken synkronoidun musiikin jne. Kuvat ja viestit onneksi jäi ja muut onkin synkattuna MobileMe:n kautta.
Olen tehnyt myös palautuksen ja paljon muuta, mutta en saa MMS viestejä toimimaan....
Olen tarkkaillut tuota muistinkulutusta iSysMonitorilla aina silloin tällöin.
3.1.3 - versiolla vapaan muistin määrän oli normaalisti siellä 35MB - 50 MB
iOS4 - versiolla vapaata muistia oli juuri 7 MB, luuri ei tunnu tahmaiselta mutta johonkin tuota muistia kuluu paljon enemmän kuin ennen.
Mikähän raja/logiikka Applella on tuohon muistin vapautukseen kun se päästetään noin alas?
Pitänee tarkkailla lisää kunhan kaikki ohjelmat on iOS4-yhteensopivia.
Itse päivityksestä
Päivityksen käynnistin maanantaina heti 20:00 ja puhelin oli käyttökunnossa 20:15 eli todella nopeasti meni.
Nyt kun tätä on muutaman päivän käyttänyt niin kansiot on ainoita uudistuksia mikä minulle vaikuttaa, tausta-ajo vaikuttaa sitten kun minun käyttämät ohjelmat sitä tukevat.
Käyttiksen animaatiot ja taustakuvat ovat minun käytössä täysin turhia.
Suurin puute minulla on vieläkin se, että kalenterimerkintöjä, tulleita sähköposteja ja tekstiviestejä eikä vastaamattamia puheluita näe yhdellä silmäyksellä mistään vaan pitää aukaista monta eri sovellusta, toivottavasti uudet API:t auttavat tähän vaikka mitään widgettejä Apple ei sallikaan.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Psaikke kirjoitti:Olen tyhmä, missä se merkkimäärä näkyy? Mulla on asetuksissa päällä merkkimäärän näyttö, mutta en näe missään sitä määrää...?
Kirjoita vähän tekstiä ja paina 'return' tai kirjoita tekstiä niin paljon että kirjoitus siirtyy toiselle riville niin lähetä napin yläpuolelle tulee se merkkimäärä.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm