Mikä avuksi? . Käytössäni on Windows
päivitin 1.1.4 ja itunes ei tunnista
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Paavi
päivitin 1.1.4 ja itunes ei tunnista
Viesti Kirjoittaja Paavi »
itunes ilmoittaa puhelimeni kytkettyäni ainoastaan yhteenvetosivulla "että ota iphone käyttöön...uutena tai varmuuskopiosta...", mutta sen jälkeen itunes antaa ainoastaan vaihtaa valinnan jommaksikummaksi, uutta päivitystä esim biisien ja kuvien suhteen ei voi tehdä.
-
slusse
Re: päivitin 1.1.4 ja itunes ei tunnista
Viesti Kirjoittaja slusse »
Jos päivitit (eli, "restore" / "palauta") puhelimes 1.1.4:seen iTuneksen kautta, niin kai jailbreikkasit & unlokkasit & aktivoit sen myös esim ZiPhonella tai iLiberty+:lla sen jälkeen? Ja ellet ottanu varmuuskopiota/syncanny puhelinta ennen päivitystä niin sinne meni sun muutokset mitkä oot tehny puhelimeen.
Oikea tapa on siis (kadotat tosin textarit & asetukset), ainakin jos kone on Mac:
1. Synkkaa puhelin iTuneksen kanssa (varmista että se synkkaa kontaktit & kalenterit)
1a. Varmista Contacts ohjelmasta että se tosiaan synkkas kaikkien numerot koneelle, ja sama iCalista että synkkas kalenterimerkinnät.
2. Palauta ("Restore") puhelin iTuneksessa (mikä myös päivittää sen uusimpaan)
3. Hae netistä joko iLiberty+ tai ZiPhone ja asenna
4. Kun iTunes on valmis, käynnistä iLiberty+ tai ZiPhone
4a. ZiPhonessa tarvii klikkaa vaan "Do it all"
4b. iLiberty+:ssa pitää manuaalisesti valita "unlock", "jailbreak" ja "activate" ja sit painaa sitä "Free my iPhone" nappia
5. Anna homman mennä loppuun
6. iTunes pitäs löytää sun puhelin minkä jälkeen otat sen käyttöön uutena(!). Jos palautat vanhan niin voi olla että meilis jne. ei toimi enää (mulla toimi, mut suurimmalla osalla ei)
7. Sen jälkeen synkkaat puhelimen sun tietokoneen kanssa jolloin se siirtää kontaktit & kalenterikamat takas.
Huom: tää toimii ainakin näin Macillä. En osaa sanoa toimiiks noin heittämällä PC:llä. Ja niinku aina, omalla vastuulla..
Edit: En myöskään tiedä miten kuvien & ämppäreiden kanssa toi toimii sillä mulla niitä ei oikeen oo.
--
s
Oikea tapa on siis (kadotat tosin textarit & asetukset), ainakin jos kone on Mac:
1. Synkkaa puhelin iTuneksen kanssa (varmista että se synkkaa kontaktit & kalenterit)
1a. Varmista Contacts ohjelmasta että se tosiaan synkkas kaikkien numerot koneelle, ja sama iCalista että synkkas kalenterimerkinnät.
2. Palauta ("Restore") puhelin iTuneksessa (mikä myös päivittää sen uusimpaan)
3. Hae netistä joko iLiberty+ tai ZiPhone ja asenna
4. Kun iTunes on valmis, käynnistä iLiberty+ tai ZiPhone
4a. ZiPhonessa tarvii klikkaa vaan "Do it all"
4b. iLiberty+:ssa pitää manuaalisesti valita "unlock", "jailbreak" ja "activate" ja sit painaa sitä "Free my iPhone" nappia
5. Anna homman mennä loppuun
6. iTunes pitäs löytää sun puhelin minkä jälkeen otat sen käyttöön uutena(!). Jos palautat vanhan niin voi olla että meilis jne. ei toimi enää (mulla toimi, mut suurimmalla osalla ei)
7. Sen jälkeen synkkaat puhelimen sun tietokoneen kanssa jolloin se siirtää kontaktit & kalenterikamat takas.
Huom: tää toimii ainakin näin Macillä. En osaa sanoa toimiiks noin heittämällä PC:llä. Ja niinku aina, omalla vastuulla..
Edit: En myöskään tiedä miten kuvien & ämppäreiden kanssa toi toimii sillä mulla niitä ei oikeen oo.
--
s
iPhone 3G 16GB (v3.0)
iPod Nano 8GB
MacBook Pro 15" 2.4GHz / 2GB RAM / 200GB HDD (OSX 10.5.7)
PowerBook G4 12" 1.5GHz / 512MB RAM / 80GB HDD (OSX 10.5.7)
AirPort Express (B/G)
iPod Nano 8GB
AirPort Express (B/G)
-
Paavi
Viesti Kirjoittaja Paavi »
Suurkiitos, ...sitten toinen ongelma. Vanhat asennustiedostot jäivät iphonen muistiin, enkä saa niitä (2 gigaa pois) ituneskin ilmoittaa vaan että se on "muuta tavaraa" mitä esim videot ja musa
-
slusse
Hmm.. Jos valitsit iTuneksesta Restore/Palautus niin ei kyl pitäs löytyä enää laitteesta yhtään mitään.Paavi kirjoitti:Suurkiitos, ...sitten toinen ongelma. Vanhat asennustiedostot jäivät iphonen muistiin, enkä saa niitä (2 gigaa pois) ituneskin ilmoittaa vaan että se on "muuta tavaraa" mitä esim videot ja musa
--
s
iPhone 3G 16GB (v3.0)
iPod Nano 8GB
AirPort Express (B/G)
iPod Nano 8GB
AirPort Express (B/G)
-
Benzin
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Huom: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 36#p500914slusse kirjoitti:Oikea tapa on siis (kadotat tosin textarit & asetukset), ainakin jos kone on Mac:
Minä ainakin tein 1.1.3 -> 1.1.4 restoren ja palautin tiedot backupista, en ottanut uutena käyttöön. Aluksi EDGE ei toiminut, mutta verkkoasetusten nollaus auttoi ja sähköpostiohjelman kaatumiseen auttoi tuo linkin SyncFix-ohjelma. En siis menettänyt tekstareita, Notes-merkintöjä, asetuksia.
Ainoa ongelma voi olla mail.app:in haittaava oikeusasetus, joku luku pitäisi muuttaa 777:ksi. Mä menin kokeilemaan SyncFixiä joka toimi.
-
slusse
Juups! Kun itse palautin tiedot omaani niin kaikki toimi laakista. Seuraavan restoren yhteydessä vedin suoraan "uutena" joten ei moisia onkelmia oo tullu eteen. BossPrefs:ssä taitaa olla sellanen toiminto ku "Fix Permissions" mikä saattanee auttaa kaikkiin ongelmiin (paitsi se EDGE). Mene ja tiedä.Benzin kirjoitti:Huom: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 36#p500914slusse kirjoitti:Oikea tapa on siis (kadotat tosin textarit & asetukset), ainakin jos kone on Mac:
Minä ainakin tein 1.1.3 -> 1.1.4 restoren ja palautin tiedot backupista, en ottanut uutena käyttöön. Aluksi EDGE ei toiminut, mutta verkkoasetusten nollaus auttoi ja sähköpostiohjelman kaatumiseen auttoi tuo linkin SyncFix-ohjelma. En siis menettänyt tekstareita, Notes-merkintöjä, asetuksia.
Ainoa ongelma voi olla mail.app:in haittaava oikeusasetus, joku luku pitäisi muuttaa 777:ksi. Mä menin kokeilemaan SyncFixiä joka toimi.
--
s
iPhone 3G 16GB (v3.0)
iPod Nano 8GB
AirPort Express (B/G)
iPod Nano 8GB
AirPort Express (B/G)
-
thejanne
Viesti Kirjoittaja thejanne »
mo.
joo, onko kokemuksia kuvista ja biiseistä, jos vain päivittää 1.1.4, pysyykö ne puhelimessa, vai joutuuko kaiken lataamaan uudestaan?
joo, onko kokemuksia kuvista ja biiseistä, jos vain päivittää 1.1.4, pysyykö ne puhelimessa, vai joutuuko kaiken lataamaan uudestaan?
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka