iPhone 4S:n antenniongelma
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Vika saattaa liittyä, kuten täälläkin on esitetty, johonkin toimintaan tai sen puuttumiseen. Itse tein ongelmien alkamisen aikoihin jotain karsintoja wifi yms. asetuksissa. Nyt palasin normaalin ja otin pin koodikyselyn pois ja ainakin viime yön laite pysyi verkossa. Akku kylläkin menee melko nopeasti. Illalla ladattu ja aamulla yhdeksän jälkeen 40% vaikkei ole ollut kuin yksi lyhyt puhelu.
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja strong »
Sim-pin-kysylen päälläpitäminen oli selvä ongelmanaiheuttaja ensimmäisessä iphone4S-kännykässäni. Aika heikosti Apple on päivittänyt iOS 5-käyttistä. Mahtaako 5.1-versio korjata käyttäjien puhelin/mobiilinettiverkosta putoamisongelmia tai sim-korttivirheitä? Ehkä osa puhelimista on kuitenkin ollut viallisia, jolloin vain puhelimenvaihto auttaa.Lasse kirjoitti:Mulla kanssa alkoi tulla reilu viikko sitten näitä verkosta putoamisia. Tapahtuvat pääosin yöllä (menee siis oikeesti nukkumaan ). Verkkoa ei löydy ilman boottausta. Ilmoituksena sim-kortin virhe tms. Saunalahden kortti on kertaalleen vaihdettu. Elisa Shopissa sanoivat huoltoreissun kesktävän 2-4 viikkoa ja tilalle olisi saanut jonkun rupisen vanhan peruspuhelimen.
Vika saattaa liittyä, kuten täälläkin on esitetty, johonkin toimintaan tai sen puuttumiseen. Itse tein ongelmien alkamisen aikoihin jotain karsintoja wifi yms. asetuksissa. Nyt palasin normaalin ja otin pin koodikyselyn pois ja ainakin viime yön laite pysyi verkossa. Akku kylläkin menee melko nopeasti. Illalla ladattu ja aamulla yhdeksän jälkeen 40% vaikkei ole ollut kuin yksi lyhyt puhelu.
Elisashopitissa eivät välttämättä tiedä mikä on takuuvaihtoprosessiin kuluva aika, tosin saattaahan puhelimen toimittaminen huoltoon ja sieltä taas liikkeeseenkin kestää vaikka viikon. Ainakin Soneran kytkypuhelimen toimittaminen suoraan SCF:n huoltoon (Esim. Helsingissä Vallilassa) nopeutti korjausta eli takuuvaihtoa iPHone4:n tapauksessa viime kesänä.
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Edellinen puhelin (ei iPhone) kävi kerran SCF:n huollossa, jolloin kesti 2 viikkoa. Tuli kuori lohjenneena takaisin je meinasivat maksattaa uuden kuoren (195€) minulla. Kuoren vaihdossa meni vielä kolmas viikko. Muutoinkin toiminta oli melko epämääräistä, puhelintani etsittiin jopa roskiksesta...!?
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Lasse »
-
- Viestit: 2139
- Liittynyt: 10.6.2010 klo 1.32
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja mika_t »
No noin se nimenomaan menee, laitteet nimenomaan viedään takuukorjauksiin jälleenmyyjälle, tämä sitten huollattaa ne haluamallaan tavalla joko maahantuojan kautta tai suoraan jonkun kolmannen osapuolen toimittamana palveluna niiden takuuajan aikana, sitten kun takuu on rauennut, aletaan kiusaamaan valmistajaa esim. juurikin kahden vuoden tuote/virhevastuu -ajan aikana jota pidetään mm. kännyköiden oletettuna käyttöikänä. Jos ostat auton, vietkö sen takuuhuoltoon suoraan Mersulle vai jätätkö sen sittenkin Veholle?Lasse kirjoitti:Soitin Applen palveluun ja väittivät kovasti, että lain (?) mukaan muualta (Elisa) ostettu iPhone pitää huollattaa myyjän kautta, eikä Applella ole mitään vastuuta laitteesta. Ostopaketin mukana tuli kuitenkin lappu (suurennuslasilla luettavaa tekstiä), jossa laitteelle luvataan vuoden takuu. Mikä takuu sellainen on kun ei mitään vastaa?? Onko todella näin, ettei Apple halua ottaa mitään vastuuta valmistamastaan takuunalaisesta laitteesta? Todella outoa, niinkuin viat olisivat Elisan syytä. Eivät edes tienneet, miten Elisan iPhone huolto on järjestetty. Ei myöskään tiedetty viastani (verkosta putoaminen, josta täälläkin on monia mainintoja) mitään. Täysin ala-arvoista palvelua.
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Lasse »
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 21.9.2010 klo 8.27
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja hoqane »
--------------
Ipad Air 32GB WiFi, MacBook Pro 15", iPhone 6
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Vein laitteen Elisan myymälään ja lähettivät huoltoon. Nyt pitää "vihapuheita" perua sillä ilmoittivat huoltoajaksi 48h + matkat. Aiemmin ilmoitettu 2-4vko ei koskekaan Applen tuotteita, vaan muita laitteita. Eipä ollut edellinen myyjä oikein tehtäviensä tasalla. No, katsotaan miten käy?
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Mitähän Applen tuki käytännössä tarkoittaa, kun kuitenkin joutuu myyjän armoille?? Laitteen mukana tuli nimenomaan Applen takuupaperit, ei mitään Elisalta. Miten laitteen saa Applen takuukorjaukseen?
-
- Viestit: 2139
- Liittynyt: 10.6.2010 klo 1.32
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Luulen, että sun kannattaa nyt ihan ensimmäiseksi perehtyä lainsäädäntöön ja termeihin koska vaikuttaa olevan sen verran vaikeaa käsittää miten asiat rullaavat maailmassa. Käytännössä iPhonejen osalta myyjäliikkeet toimittavat luurit ne tarkastavalle taholle, esim. äärimmäisen huonoksi havaitulle SCF -huollolle, tämä toteaa luurin tilan, jos se on hajalla takuu-/virhevastuuaikana, antavat tilalle tehdaskorjatun/uuden laitteen ja rikkoutunut yksilö jää odottamaan kuljetusta tehtaalle, missä se diagnosoidaan uudestaan tarkemmin ja lopulta siitäkin tulee joko varaosia tai sitten tehdaskorjattu yksilö.Lasse kirjoitti:Mitähän Applen tuki käytännössä tarkoittaa, kun kuitenkin joutuu myyjän armoille?? Laitteen mukana tuli nimenomaan Applen takuupaperit, ei mitään Elisalta. Miten laitteen saa Applen takuukorjaukseen?
Takuuhan on täysin ylimääräinen etu valmistajalta, maahantuojalta tai esim. myyjältä. Tämä monesti erheellisesti sekoitetaan virhevastuuseen. Jälleenmyyjät voivat siis hankkia takuukorjaukseen kuten itse haluavat, esim. jälleenmyyjä x voisi tarjota suoraan kahden vuoden takuuta myymälleen tuotteelle kun jälleenmyyjä y tarjoaa siihen vain vuoden. Lisäksi x voi käyttää huoltoihin xxx -liikettä, y:n tyytyessä yyy -liikkeeseen huoltojen osalta.
Jos mitään muuta ei tuotetta ostaessa ole sovittu, niin myyjäliike on vastuussa takuusta. On aivan sama mitä papereita sieltä paketista löytyy sisältä vai meinasitko, että iPhonenkin tapauksessa Apple olisi sinne sisälle laittanut kaikki maailman huoltoliikkeet mitä eri operaattorit ja jälleenmyyjät käyttävät? Hyvästit esteettisille myyntipakkauksille ja tervetuloa Ikea -pahvilaatikot.
Mikäli Apple itse tarjoaa omasta kaupastaan tapahtuneille ostoille parempaa ja nopeampaa palvelua huolto- yms. tilanteissa, niin se on sen itsensä tekemä päätös ja johon se on täysin oikeutettu, Apple voi myös halutessaan ohjata jälleenmyyjiensä huoltopolitiikkaa mikäli se katsoo sen tarpeelliseksi, tämä tapahtuu yleensä kun sovitaan ostoista, moni valmistaja haluaa tietyn tason huolloille, osalle ei ole vaateita.
Näin toimii markkinatalous, yrityksellä on myös aina mahdollisuus erottua kilpailijoista tekemällä asioita joko hyvin tai huonosti. Mikäli halutaan tarjota jälkimarkkinointina asiakkaille hyvää mieltä esim. nopealla huoltopalvelulla, se voidaan juurikin hoitaa niin, että juuri heidän kauttaan ostetuille tavaroilla pääsee nopeasti sen tehdaskorjatun luurin omistajaksi. Eli taas esiintyi maaginen käsite 'heidän kauttaan ostetuille'.
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja strong »
Tietysti on myös hieman raivostuttavaa etten ole pystynyt päivittämään Mobile Me- tiliäni iCloudiin.
Tottakai uusi iCloud-account toimii. Ilmeisesti 5.1 beta saattaisi korjata näitä ongelmia joten sen voisi kokeeksi asentaa iPad1:een. iPad2:ssa voi pitää vielä iOS 5.0.x:n.
http://www.pcworld.com/article/247723/i ... _ipad.html
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Tiedän kyllä hyvin mikä ero on takuulla ja tuotevastuulla. Sitä en vain ymmärrä, että valmistajan antama takuu toimii erilailla ostopaikasta riippuen! Tiedän kokemuksesta myös miten asiat rullaavat, mutta en aina hyväksy sitä. Miksi pitäisi?mika_t kirjoitti: Luulen, että sun kannattaa nyt ihan ensimmäiseksi perehtyä lainsäädäntöön ja termeihin koska vaikuttaa olevan sen verran vaikeaa käsittää miten asiat rullaavat maailmassa. Käytännössä iPhonejen osalta myyjäliikkeet toimittavat luurit ne tarkastavalle taholle, esim. äärimmäisen huonoksi havaitulle SCF -huollolle, tämä toteaa luurin tilan, jos se on hajalla takuu-/virhevastuuaikana, antavat tilalle tehdaskorjatun/uuden laitteen ja rikkoutunut yksilö jää odottamaan kuljetusta tehtaalle, missä se diagnosoidaan uudestaan tarkemmin ja lopulta siitäkin tulee joko varaosia tai sitten tehdaskorjattu yksilö.
Takuuhan on täysin ylimääräinen etu valmistajalta, maahantuojalta tai esim. myyjältä. Tämä monesti erheellisesti sekoitetaan virhevastuuseen. Jälleenmyyjät voivat siis hankkia takuukorjaukseen kuten itse haluavat, esim. jälleenmyyjä x voisi tarjota suoraan kahden vuoden takuuta myymälleen tuotteelle kun jälleenmyyjä y tarjoaa siihen vain vuoden. Lisäksi x voi käyttää huoltoihin xxx -liikettä, y:n tyytyessä yyy -liikkeeseen huoltojen osalta.
Jos mitään muuta ei tuotetta ostaessa ole sovittu, niin myyjäliike on vastuussa takuusta. On aivan sama mitä papereita sieltä paketista löytyy sisältä vai meinasitko, että iPhonenkin tapauksessa Apple olisi sinne sisälle laittanut kaikki maailman huoltoliikkeet mitä eri operaattorit ja jälleenmyyjät käyttävät? Hyvästit esteettisille myyntipakkauksille ja tervetuloa Ikea -pahvilaatikot.
Löysin suurennuslasin ja luin tarkemmin ne pakkauksessa olleet Applen takuupaperit. Pääasiassa siellä selitettiin, mitä ei korvata. Suomalainen tuotevastuu huomioiden niissä ei ole mitään lisäarvoa. Takuupalveluvaihtoehdoissa mainitaan Valtuutettu Apple-huolto, lieneekö Elisan käyttämä Optima sellainen?
En odota Applen esittävän mitään myyjäpuolen takuuehtoja, vaan hoitavan takuunalaisten tuotteiden yhdenvertaisen kohtelun ostopaikasta huolimatta. Jos sinulle pakkaus on tärkeämpi kuin toimiva huolto, niin ok. Itse en pakkauksesta juurikaan perusta, etenkin jos sen sisältö on epäkuranttia. Mieluusti ottaisin toimivan puhelimen vaikka ilman pakkausta! Tässä tapauksessa hienolle pakkaukselle, jolla ei minulle ole mitään arvoa, on tullut melkoisesti hintaa. Luulin ostavani (toimivan) puhelimen.
Tämä menee kyllä täysin yli ymmärrykseni. Miksi Apple tieten tahtoen antaisi jonkun muun pilata mainettaan sallimalla omasta käytännöstään poikkeavan tavan takuukorjausten hoitamiseen? Markkinointitilanteessa pitäisi myös selkeästi tuoda ilmi, että muualta ostettu tuote on eriarvoisessa asemassa kuin suoraan valmistajalta ostettu.mika_t kirjoitti: Mikäli Apple itse tarjoaa omasta kaupastaan tapahtuneille ostoille parempaa ja nopeampaa palvelua huolto- yms. tilanteissa, niin se on sen itsensä tekemä päätös ja johon se on täysin oikeutettu, Apple voi myös halutessaan ohjata jälleenmyyjiensä huoltopolitiikkaa mikäli se katsoo sen tarpeelliseksi, tämä tapahtuu yleensä kun sovitaan ostoista, moni valmistaja haluaa tietyn tason huolloille, osalle ei ole vaateita.
Näin toimii markkinatalous, yrityksellä on myös aina mahdollisuus erottua kilpailijoista tekemällä asioita joko hyvin tai huonosti. Mikäli halutaan tarjota jälkimarkkinointina asiakkaille hyvää mieltä esim. nopealla huoltopalvelulla, se voidaan juurikin hoitaa niin, että juuri heidän kauttaan ostetuille tavaroilla pääsee nopeasti sen tehdaskorjatun luurin omistajaksi. Eli taas esiintyi maaginen käsite 'heidän kauttaan ostetuille'.
Tämä on nyt sellaista markkinataloutta, etten ymmärrä kuka tässä mitenkin erottuu jostain muusta? Applen puhelin on Applen puhelin ostopaikasta riippuen. Vai ovatko Elisan myymät jotain piraattituotteita?? Miten Apple erottuu itsestään tekemällä asioita hyvin ja huonosti?
Ja vähän aiheestakin: kahden kuukauden kokemuksella, tämä on ollut huonoin (ja kallein) puhelin mitä minulla on ikinä ollut! Mikään aiempi (Panasonic, Motorola, Siemens, Samsung, Sony Ericsson) ei ole koskaan kadottanut verkkoa. Huollossa on tarvinnut käyttää vain viimeisintä. Siitäkin (SCF) vain huonoja kokemuksia. Tämä on sitä markkinataloutta, ja kuluttaja maksaa.
edit: lisätty pari puhelinmerkkiä
-
- Viestit: 2139
- Liittynyt: 10.6.2010 klo 1.32
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Jos muuta ei siis ostohetkellä sovita, takuun antaa myyjä. Tämä on valtuutettu ja pakotettu hoitamaan huoltojärjestelyt katsomallaan tavalla (yleensä sopimalla niiden vähimmäistason valmistajan/maahantuojan kanssa, tähän liittyy myös standardoitujen, ns. valtuutettujen huoltopisteiden käyttö).
Sonera käyttää omaa valintaansa huoltoihin, Elisa omaansa, DNA samoin, Apple Shop omaansa jne. Applea ei siis kiinnosta mennä muurahaistasolle katsomaan joka maahan, että mitä huoltoja kussakin maassa käytetään, se ei myöskään halua sitoa jälleenmyyjien käsiä tämän suhteen. Hyvin harvaa valmistajaa it- ja kodinkonealoilla kiinnostaa.
Apple ei myöskään tieten tahtoen anna pilata mainettaan (mitä helvattua, milloin Applella on ollu joku ns. hyvä maine takuuasioissa?), vaan huolloista on sovittu muiden ehtojen ohella jälleenmyyjien kanssa sillä hetkellä kun virallisia myyntioikeuksia on annettu. Tämä mikä (myös) meni tajuntasi yli takuukorjauksissa on tietysti positiivinen asia Applelle itselleen jos ihmiset ostavat yhä enemmissä määrin tuotteensa heidän omasta, kaupasta (parempi myyntikate kun myydään suoraan itse eikä välikäden kautta), tähän se voi ajaa ihmisiä nimenomaan nopeammalla huollolla, nopeilla toimitusajoilla jne. toimilla.
Vertailuna vaikka ostokokemukseni Stockmannillta, ei ikinä mitään pullikointia jos tuotteessa on ollut jotain vikaa, mutta meneppäs jonnekin halpahalli-Giganttiin, niin asiakas on se ensimmäinen ja suurin virhe yhtälössä. Kummassakaan tapauksessa valmistaja, esim. Sony ei ole halunnut negatiivista mainetta, mutta niin vain toinen jälleenmyyjä sitä aiheuttaa ja toinen hoitaa homman kuten kuuluukin, yleisellä ns. Suomi-tasolla jopa hyvin.
Tsemppiä luurin ja kaiken muunkin suhteen, kyllä se siitä.
-
- Viestit: 388
- Liittynyt: 30.8.2007 klo 11.53
- Paikkakunta: Salo
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Kyllä takuu on valmistajan antama, jos kerran takuupaperit (suomeksi) tulevat paketin mukana (...siinä on valmistajan vuoden takuu, liikkeessäkin sanotaan). Myyjä yleensä vetoaa siihen, ettei maahantuoja/valmistaja korvaa sitä sun tätä. Itse eivät yleensä halua vastata mistään. Myyjän vastuu taasen tulee Suomen lainsäädännöstä. No, turha tästä enempää vääntää...mika_t kirjoitti:os muuta ei siis ostohetkellä sovita, takuun antaa myyjä. Tämä on valtuutettu ja pakotettu hoitamaan huoltojärjestelyt katsomallaan tavalla (yleensä sopimalla niiden vähimmäistason valmistajan/maahantuojan kanssa, tähän liittyy myös standardoitujen, ns. valtuutettujen huoltopisteiden käyttö).
Sain kahden viikon odottelun (ja reklamaation) jälkeen takuukorjatun laitteen. On toiminut ainakin toistaiseksi.
Liikkeessä puhelin suorastaan heitettiin muovipussissa tiskille eteeni, siinä on! Luuriin sopiva sim-kortti piti pyytää erikseen ja sitten vielä avaamaan kortin luukku, jotta sain sen itse laitettua paikoilleen. En tykkää!
-
- Viestit: 2139
- Liittynyt: 10.6.2010 klo 1.32
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Niin, jos ei muuta ostohetkellä sovita, myyjä antaa takuun. Laitteen mukanahan voi olla vaikka minkälaisia lappuja jotka eivät voi kaventaa kuluttajan oikeuksia paikallista lainsäädäntöä huonommaksi jne. En osaa tätä sinulle selvemmin sanoa, olen kyllä jo valmis uskomaan, että olet kaiken avun ulkopuolella, mutta suosittelen opiskelemaan termejä takuu, virhevastuu, kulutttajasuojalain antama suoja kuluttajalle jne. Ei pidä myöskään harmistua, järjestään kuluttajat ovat täysiä idootteja kauppatermien, käytäntöjen, että lainsäädännön suhteen, joten ainakaan ei joudu olemaan harvinainen poikkeus mikäli asiat eivät ole tiedossa.Lasse kirjoitti:Kyllä takuu on valmistajan antama, jos kerran takuupaperit (suomeksi) tulevat paketin mukana (...siinä on valmistajan vuoden takuu, liikkeessäkin sanotaan). Myyjä yleensä vetoaa siihen, ettei maahantuoja/valmistaja korvaa sitä sun tätä. Itse eivät yleensä halua vastata mistään. Myyjän vastuu taasen tulee Suomen lainsäädännöstä. No, turha tästä enempää vääntää...
Sain kahden viikon odottelun (ja reklamaation) jälkeen takuukorjatun laitteen. On toiminut ainakin toistaiseksi.
Liikkeessä puhelin suorastaan heitettiin muovipussissa tiskille eteeni, siinä on! Luuriin sopiva sim-kortti piti pyytää erikseen ja sitten vielä avaamaan kortin luukku, jotta sain sen itse laitettua paikoilleen. En tykkää!
Kokeillaan vielä oikein googlatun Kuluttajaviraston sivun avulla: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... det/takuu/
Muutama ote tuolta sivulta:
Laki ei määrää antamaan takuuta. Jo kuluttajansuojalaki turvaa kuluttajalle tietyt perusoikeudet virhetilanteissa. Takuun antaminen on vapaaehtoista ja sitä käytetään myyntivalttina yleisesti kodinkoneiden ja elektroniikan kaupassa.
Myyjäliike on vastuussa takuusta, jollei liike ole siitä erikseen ennen kaupantekoa irtisanoutunut.
Myyjäliike ei voi automaattisesti käännyttää kuluttajaa asioimaan maahantuojan tai valmistajan kanssa.
Mikäli haluat jatkossa hankkia Applen tuotteen, esim. iPhonen, niin suosittelen ostamaan sen liikkeestä joka tarjoaa jälkimarkkinointina asiakkailleen parempaa palvelua, jos Apple kerran vaihtaa omasta kaupastaan myymänsä luurit suoraan ilman odotteluja uusiin, niin toki tuo kannattaa pitää mielessä. Mikäli muualta ostettujen luurien takuuhuolloissa on jotain vikaa ja kyrpiintymistä, niin niistä kannattaa toki mainita niin myyjätaholle, esim. Telia-Soneralle, jotta tämä voi alihankkijaansa patistaa aiheesta ja lisäksi myös Applelle itselleen, jotta tämä voi seuraavissa neuvotteluissa ottaa asian esille myyjätahojen kanssa, että näiden pitää pystyä toimittamaan parempaa palvelua iPhonen ostajille. Näin se toimii muissakin tuotteissa, ei puhelinbisnes ole yhtään erilaisempi muista.
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja strong »
-
- Viestit: 4607
- Liittynyt: 13.8.2009 klo 22.49
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
- Viestit: 869
- Liittynyt: 4.8.2010 klo 20.56
- Paikkakunta: Helsinki
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Tarkennetaan vielä. Jos Apple väitti, että lain mukaan iPhone pitää huoltaa myyjän kautta eikä heillä olisi mitään vastuuta on väite täyttä puppua. Ostaja voi asioida myyjän kanssa takuuasiassa mikäli haluaa. Näin yleensä tehdäänkin. Ostaja voi halutessaan myös asioida maahantuojan tai valmistajan kanssa takuuasiassa. Valitettavaa on, että Applen asiakaspalvelu ei ymmärrä, että kuluttaja voi valita mihin kääntyy (myyjä, maahantuoja,valmistaja) mutta nimenomaan kuluttaja valitsee tahon. Ei niin, että osapuolet alkavat pompottamaan edestakaisin.mika_t kirjoitti:No noin se nimenomaan menee, laitteet nimenomaan viedään takuukorjauksiin jälleenmyyjälle, tämä sitten huollattaa ne haluamallaan tavalla joko maahantuojan kautta tai suoraan jonkun kolmannen osapuolen toimittamana palveluna niiden takuuajan aikana, sitten kun takuu on rauennut, aletaan kiusaamaan valmistajaa esim. juurikin kahden vuoden tuote/virhevastuu -ajan aikana jota pidetään mm. kännyköiden oletettuna käyttöikänä. Jos ostat auton, vietkö sen takuuhuoltoon suoraan Mersulle vai jätätkö sen sittenkin Veholle?Lasse kirjoitti:Soitin Applen palveluun ja väittivät kovasti, että lain (?) mukaan muualta (Elisa) ostettu iPhone pitää huollattaa myyjän kautta, eikä Applella ole mitään vastuuta laitteesta. Ostopaketin mukana tuli kuitenkin lappu (suurennuslasilla luettavaa tekstiä), jossa laitteelle luvataan vuoden takuu. Mikä takuu sellainen on kun ei mitään vastaa?? Onko todella näin, ettei Apple halua ottaa mitään vastuuta valmistamastaan takuunalaisesta laitteesta? Todella outoa, niinkuin viat olisivat Elisan syytä. Eivät edes tienneet, miten Elisan iPhone huolto on järjestetty. Ei myöskään tiedetty viastani (verkosta putoaminen, josta täälläkin on monia mainintoja) mitään. Täysin ala-arvoista palvelua.
Se on toinen asia tietenkin, että meneekö laite myyjältä samaan paikkaan kuin menisi jos asioisi maahantuojan kanssa. Kuitenkin kuluttajalla on oikeus valita se taho kenen kanssa asioi. Myyjä on kuitenkin yleensä helpoin vaihtoehto.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30.11.2010 klo 22.00
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Zeve »
Testailin pitkästä aikaa tuota speedtest-appia ja huomasin saman ilmiön, noin kahdeksan kertaa kymmenestä verkko katoaa kokonaan ja tulee "etsitään", "ei verkkoa" ja sen jälkeen taas normaali 3g verkko.jomppeli kirjoitti:Itselläni jotakin häikkää, luuri näyttää täydet palkit ja kun kokeilin vasiten speedtestiä niin tuli etsitään verkkoa. Nyt kun mietin asiaa niin on joka kerta tullut etsitään verkkoa kun olen 3Gllä kokeillut nopeutta. Nollasin verkko asetukset jos siitä olis apua? Verkko pysyy kuitenkin yhden "kadottamisen" jälkeen.
Sain ongelman toistettua myös kokeilemalla ladata safarilla jotain isompaa tiedostoa, heti meni yhteys poikki.
Wanha nelonen toimi speedtestissä normaalisti katkomatta yhteyttä.
Puhelimessa uusin ios 5.1.1 Hard resettiäkin kokeilen eikä ollut mitään apua.
Lisätään tähän että laitoin appstoresta lataamaan jotain 24megan peliä ja yhteys katoaa kokonaan vähän väliä
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 24.7.2010 klo 14.24
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja mawred »
Puhelut katkeilevat, tekstiviestejä pystyy lähettämään ja vastaanottamaan satunnaisella menestyksellä. Verkko katoaa kokonaan monta kertaa päivässä (kärjistettynä puhelin on päivästä enemmän aikaa verkon ulkopuolella, kuin verkossa). 3G disabloitu, samoin kuin PIN kysely. SIM-korttikin uusittu.
Tämä masiina lähtenee uudestaan takuuvaihtoon, mutta eikö täällä muilla tosiaan ole ongelmaa? Vai ovatko uskolliset homppulaiset vain hyväksyneet, ettei puhelin toimi puhelimena ja sitä saa buuttailla monta kertaa päivässä?
-
- Viestit: 554
- Liittynyt: 26.2.2004 klo 22.24
- Paikkakunta: Helsinki
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja jiik »
Saunalahden liittymä alla.
Verkko katoaa vaikka puhelin paikallaan pöydällä (ekaksi näkyy täydet 3g palkit ja hetken päästä palkit tippuu ja verkko katoaa, paikkana Kalevankatu Helsingissä ja ei mitenkään kiven syövereissä olla - isot ikkunat muutaman metrin päässä.) Vikaa esiintynyt max viitenä päivänä kesäkuun jälkeen.
Mites onko täällä 3g-tekniikkaa tietäviä paikalla? Olikosse niin, että 3g:n peittoalue on jotensakin dynaaminen per tukiasema. ts. kun liikennettä ei ole, niin peitto on suurempi. Liikenne eetterissä aiheuttaa tukiaseman peittoalueen pienenemistä ja tällöin alueen laidalla saattaa päätelaitteelta mennä verkko alta? Tämä selittäisi kuvailemani tilanteen..
Lisäksi kerran mökillä ruudussa näkyi täydet palkit, mutta tekstiviestit ei lähteneet eikä luurilla pystynyt soittamaan. Käyttö lentokonetilassa auttoi.
Enpä tie. Käytän Elisashopissa, kun ehdin ellei sitten kutospäivitys ehdi ennen ja katon mitä se tuo tullessaan.
- Siemens-Neste Oyj
-
- Viestit: 862
- Liittynyt: 12.6.2009 klo 14.44
- Paikkakunta: Kokkola
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja Marius_Simon »
-
- Viestit: 209
- Liittynyt: 15.2.2010 klo 23.00
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja IronC88 »
Ongelma ei nyt koske enään kun S3:een vaihdoin mutta saisivat kyllä skarpata tuon vitosen kanssa tuossa asiassa.
-
- Viestit: 554
- Liittynyt: 26.2.2004 klo 22.24
- Paikkakunta: Helsinki
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja jiik »
Näinköhän noissa sim-korteissa on jotain suorituskykyeroa? Eli ennen hyppi 3g/2g-välillä samalla tavalla, mutta verkkaisemmin.. nyt tuntuu toimivan sukkelammin..
Toivottavasti tokeni tällä, huoltokeikka ei oikeen napostelis..
- Siemens-Neste Oyj
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: iPhone 4S:n antenniongelma
Viesti Kirjoittaja strong »
Ostin UK:n Applestore- nettikaupasta iPhonea varten Apple Caren. Apple lähetti tuon ostoksen Borderlinx-postitusfirmaan ja paketin pitäis saapua joskus ensi viikolla Suomeen. Vuosia sitten ostin Italiasta Vodafonelta iPhone3G:n ja myöhemmin onnistuin ostamaan Italian Applestore-nettikaupasta Apple Caren tuolle iPhonelle. iPhone- Apple Caren rekisteröinti taisi olla mahdollista ainoastaan Applelle soittamalla ja tilanne voi olla yhtä hankala iPhone4S:n tai mahdollisesti lähiviikkoina hankittavan iPhone5:n suhteen.strong kirjoitti:Vielä voisi yrittää hankkia vaikka Borderlinxin kautta iPhone4s:ään (UK:n Applestoresta ostettu laite) Apple Caren. Rekisteröinti saattaa kuitenkin taas kerran tuottaa ongelmaa, mutta edellisen iPhone Applecaresta oli hyötyä kun aikanaan Vodafonelta ostettu yli vuoden ikäinen iPhone3G piti takuukorjata.
Nykyisen iPhone4S:n toimintaan olen tyytyväinen. Applestoresta ostamani iPhone4S oli DOA-laite ja mCaresta takuuvaihtona saatu laite sen sijaan on toiminut ilman DOA_laitteen ongelmia. Ehkä kerran pari tuo takuuvaihdettu 4S on hävittänyt pysyvästi 3G-verkon, ja jälkimmäisellä kerralla buuttaus /network reset yms. eivät auttaneet ja vika kesti n. 30 min. Oletan ongelman johtuneen Soneran 3G-verkosta. PIN-kyselyä en pidä päällä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit