Miksi pitää olla niin käsi näiden koneasioiden kanssa....
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja JuneGrace »
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Jos koneella ei ole CIA-tason valtiosalaisuuksia, niin jättäkää hyvät ihmiset se FileVault rauhaan. Sillä saa melkein enemmän harmia aikaiseksi, jos ei tiedä mitä tekee.JuneGrace kirjoitti:Yritin juuri selvittää, että kuinkas paljon sitä voisikaan saada vahinkoa aikaiseksi poistamalla suvereenisti koko roskan... Enkä paljon puusta pidemmälle päässyt vielä, asetuksien menettämisestä jossain mainittiin, mutta se nyt olis aikas lievä juttu...
Ja kyllä se pimpulan valtti on käytössä, enkä saa suljettua sitä ennen kuin olen lisätilaa saanut koneelle..
Eipä ollut koskaan tullut mieleenkään, että sen voisi sulkeakkin..
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Viesti Kirjoittaja corepressor »
Viesti Kirjoittaja gramdel »
En välttämättä tarvitse. Toisaalta, minähän ostin sen Appleltagramdel kirjoitti:Vastaamatta itse kysymykseen, mutta oletko ihan varma, että tarvitse filevaultia. Sen kanssa on ollut varsin paljon ongelmia.
/---
ap
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Upea idea, kiitos siitä. Taidan tehdä näin, kunnes saan tuon aikakoneen käyttööni.. ai niin, mutta MB:n mukaan sen kanssa on ongelmia jos FileVault on päällä.. ??? voihan .. no, käytän tuota salattua imagea ainakin toistaiseksiTheKraken kirjoitti:Jos sitä hyvin henkilökohtaista tietoa on vain vähän, eikä siis koko koneen sisältö, niin tee Levytyökalulla salattu image. Sen voit mountata työpöydälle kuin ulkoisen levyn aina silloin kun tarvitsee tavaraa sieltä tai tahdot sinne jotain tallentaa.
Näin olen itse ratkaissut. Filevaultissa on se riski, että jos se image korruptoituu esim. jonkun koneen kaatumisen tai vastaavan sekoilun myötä, niin se on menoa sitten. Tietoja ei saa takaisin millään.
Tuo image taas on varmempi, koska se ei ole kokoajan liitettynä, niin ei ole olemassa jatkuvaa riskiä että kesken luvun tai kirjoituksen kone heittäisi volttia.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Sleepperi kirjoitti:Kunnes ei enää ole pakko valita, niin lähes kaikkien kannattaisi käyttää FV:tä TM:n sijaan. Backupit voi tehdä muutenkin, mutta levyn kryptausta ei korvaa mikään.
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”