olen tässä harkinnut uuden digikameran ostamista edellisen tilalle. Malleista tämä Digital Ixus 40 tuntuisi sopivan parhaiten aiempien kokemusten perusteella sekä pienen kokonsa ansiosta.
Olen myöskin harkinnut siirtymistä PC:stä mäkkiin joskus loppukesästä, ja siksipä kyselen millä tolalla Canonin mac-yhteensopivuus on? Pikaisella googlettamisella en ainakaan löytänyt mitään valituksia, mutta toisaalta kaverit kertoivat etteivät kaikki kamerat välttämättä toimi Macin kanssa yhteen. Eli kertokaa kokemuksianne; mikäli joku toinen kamera toimii mäkin kanssa paremmin saa siitäkin toki vihjaista .
Tuleva malli lienee joko ibook tai powerbook, jos sillä on tämän kannalta merkitystä.
Itelläni on juuri Ixus 40, ja toimii mainiosti. Canonin omat ohjelmat on hyviä, mutta iPhoton kanssa toimii ilman ongelmia. Videoklipit pitää kuitenkin ottaa kamerasta Canonin omalla ohjelmalla.
Canon toimii macin kanssa ilman murheita.
Itselläni on PowerShot s1 IS ja aataminaikainen ixus 2.
Molemmat toimivat minilla iMac G5 /OSX- Pantterin kanssa suoraan usb-liitäntään kytkemällä. Mitään ajuri ym voimistelua ei tarvita.
iPhoto avautuu kun piuha on kytketty kameraan, ja kuvat latautuvat koneelle niin kuin käyttäjä haluaa. Kameraan ei tarvitse kytkeä edes virtaa, vaan macci kytkee sen puolestasi. Kun kuvat ovat siirtyneet tai kopioituneet koneelle, itrrotat johdon kamerasta ja se sammahtaa itsekseen.
Meeko kirjoitti:Itelläni on juuri Ixus 40, ja toimii mainiosti. Canonin omat ohjelmat on hyviä, mutta iPhoton kanssa toimii ilman ongelmia. Videoklipit pitää kuitenkin ottaa kamerasta Canonin omalla ohjelmalla.
Tarkoitatko tuolla sitä, että iPhoto 05:n uusi ominaisuus videoklippien osalta ei toimisikaan. En ole itse ehtinyt kokeilla omaa Canoniani Powershot A60:sta videoklippien kanssa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
henrikb kirjoitti:Heippa,
....mutta toisaalta kaverit kertoivat etteivät kaikki kamerat välttämättä toimi Macin kanssa yhteen.
Tais kaverillas olla hieman paha olo kun oli pakko keksiä jotain pahaa sanottavaa, eikä muuta keksinyt.
Ei mutt oikeesti... mulla on panan videokamera josta ei saa still kuvia ulos macille...
toisaalta kun on Canon 350D ei eipä noilla still kuvilla mitää tekisikään.
Koneita ja häkkyröitä vuodesta 1986.
Graafisella alalla vuodesta 1988
Joo täällä pelittää juurikin Digital Ixus 40, tosin heitin tuon Apacher 14 in 1 kortin lukijan koneeseen kiinni,
kun tarvii välillä muitakin kortteja/meedioita käytellä tässä Macissä...
Paras ominaisuus tuossa 40:sessä mielestäni oli kuvan automaaginen kääntö!
Mulla on just ostettu Canon Ixus 700 ja toimii PowerBookin kanssa yhteen aivan loistavasti. Applessa on tuo Iphoto 5 joka on oikein hyvä ohjelma. Toimii suoraan lennosta kun kytket kamerasi koneeseen, niin kuin Apple yleensä. Ja se mitä joku tuossa sano että videot pitää jotenkin erikseen purkaa eri ohjelmalla ei pidä paikkaansa. Muista vaan ostaa tarpeeks iso SD kortti. Nuo videot on aika hyvänlaatuisia mutta vie tilaa! Ite ostin gigan kortin (SanDisk Extreme III).
Go for it!
MacBook Pro 2.16 Ghz, 2 Gb RAM, OS X 10.4.8, Airport Express, LaCie 250Gb