mindraker kirjoitti:ei olekaan.
Puhelinten hintoja vertaillessa kytkykaupalla, täytyy väkisinkin vain ottaa huomioon liittymäkulut. Tällä perusteella N8 maksaa soneralla yli 1k euroa enemmän kuin DNA:lla, jos sen on pakko ottaa kytkyllä. SAmoin iPhonen hinta soneran kytkyllä on puhelimen hinta, + erotus liittymän hinnassa asiakkaan omaan tarkoitukseen sopivaan.
En nyt jaksaisi paljoa lauantai-iltaani tällaiseen kuluttaa, mutta silti tekee mieli kommentoida.
a) Laskelmasi ovat väärässä, tai ainakin sinulle epäedulliset. Tietenkin 12kk iPhone-kytkysoppari tulisi halvemmaksi. "Tappiosi" jää reilusti alle 1000e, jos väkisin haluaa tehdä tyhmää vertailua juuri sinun käyttömäärälläsi ja puhelinmallilla jota muut eivät myy.
b) Entäpä jos minä soitan tasan 3000min/kk Elisan verkkoon. DNA ja Sonera ovat molemmat silloin h**vetin kalliita, kun Saunalahdelta saa tuohon tarkoitukseen liittymän 3,90e/kk. Säästyneillä satasilla voin ostaa vaikka viikonlopun Lontoosta (lennot ja hotellin) ja samalla käydä esim. lukottomilla puhelinostoksilla. Tai sitten istun kotona ja ostan ulkomaisesta verkkokaupasta sen puhelimen, ainakin puolet saan maksettua
liittymäsäästöillä, kun olen fiksu ja en ole sinun DNAasi asiakas.
c) Sinunko mielestä ei voi verrata N8 ja iPhonen
kytkyhintaa keskenään
saman operaattorin
samanlaisilla liittymäpaketeilla ja laskea siitä totaalihinnan (eli puhelimen hinnan, koska liittymän osuus on sama) erotus, koska joku toinen operaattori saattaa myydä sinulle sopivaa pakettia edullisemmin N8:lla, mutta iPhone ei kuulu valikoimaan?
Summa Summarum. Olen yhä sitä mieltä, että nykyisten hintatietojen mukaan hintaluokaltaan N8 ja iPhone 4 eivät ole yli 200 euroa kauempana toisistaan, ei kytkynä eikä varsinkaan kytkyttömänä hintana. Yhä tietysti odotan Soneran N8-hinnoittelua ja tietysti myös mahdollisia muiden operaattoreiden iPhone-kytkyjä.
Oletko mindraker nyt oikeasti jostain vielä eri mieltä? Saat aika kovasti perustella miksi sinun liittymätarpeesi ja sen hinta eri operaattoreilla kuuluu keskusteluun N8:n ja iPhone 4:än hintaluokan erosta.