Toimiiko teillä Skype tiikerissä? Mulla ei oo koskaan oikein toiminu skype macissa. Uusimman version asensin tässä vasta ja jokin on pielessä, koska ääni ei kulje. Toisessa päässä siis pc skype-käyttäjä. Onko pakko hankkia joku usb-headset, että tuon saa toimimaan? Olen yrittänyt motu 828 mk2-äänikortilla, kun siinä on mikkisisääntulo ja powermac g5:ssa ei ole kuin linja-sisääntulo, joten siihen laitettuna mikki ei kuulu. Pitääkö jotain tiettyjä portteja raottaa palomuurista, siis osx:n omasta ja vielä ulkoisen reitittimen palomuurista?
Ja miksihän skypen mac-versio on niin vanha? PC:lle näyttäisi olevan jo joku 1.1xxxxx...
Skype ja Tiikeri
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Skype ja Tiikeri
Viesti Kirjoittaja Hydra »
Eri versionumerointi vaan käytössä. Ja hyvin tuo pelittää iBookin integroidulla mikillä, ei mitään ongelmaa havaittu.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No kyllä vaan Skype pelittää Macissa loistavasti. Tosin en vielä ole Tiikerissä kokeillut, kun tarkemmin ajattelen. Mutta eipä ole kekään kai valittanut että Skype olisi Tiikerissä lakannut pelailemasta.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Hyvin toimii juu. Mun mielestä jopa paremmin kuin PC-koneessani, jossa kaiku on ilman kuulokkeita liian häiritsevää. iMacin sisäisellä mikillä ja ulkoisilla kaiuttimilla homma on pelannut loistavasti.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
PowerBookistien kannattaa muistaa kallekilposen vinkki, että laittaa ääniasetuksista äänen balanssin sille toiselle reunalle (kaiuttimelle) missä ei PB:n mikrofoni ole, niin ei tule kaikua.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Joo no täytyy jatkaa testailuja. Pitäisi tuo saada ehdottomasti toimimaan kyllä. Versionumeroinnista vielä, että kun kaveri yritti lähettää mulle jotain uusia hymiöitä, niin sillä luki, että minä käytän vanhaa skype-versiota ja ne hymiöt näky mulla vain merkkeinä ja mulla on ladattuna uusin skype (ei beta-versio). Linuxille ja pc:lle muuten ne versiot ovat 1.1xxx tyyppisiä. Mac-versio on edelleen 1.0xxxx. Tuntuu siis, että onko ne versionumeroinnit sittenkään erilaisia, vaikka niin itsekin ensin ajattelin.
Niin kenelläkään tietoa siitä, pitääkö palomuurille tehdä jotain? Mulla lähtee kyllä rullaamaan se aikalaskuri, kun puhelun käynnistää, mutta mitään ei kuulu minnekään. Pikaviestit kulkee samoin tiedostot.
edit. näyttäis siltä, että tuo ei jostain syystä toimi tuon motun kanssa, tai ääni menee jonnekin ihan väärään paikkaan. Kuulen toisen äänen kyllä tietokoneen oman äänipiirin kautta, mutta en saa mikkiä siihen kiinni.
Niin kenelläkään tietoa siitä, pitääkö palomuurille tehdä jotain? Mulla lähtee kyllä rullaamaan se aikalaskuri, kun puhelun käynnistää, mutta mitään ei kuulu minnekään. Pikaviestit kulkee samoin tiedostot.
edit. näyttäis siltä, että tuo ei jostain syystä toimi tuon motun kanssa, tai ääni menee jonnekin ihan väärään paikkaan. Kuulen toisen äänen kyllä tietokoneen oman äänipiirin kautta, mutta en saa mikkiä siihen kiinni.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Skype pelaa Tiikerissä täällä loistavasti. Ei ole väliä puhunko Mac- tai PC-käyttäjien kanssa.
Joskus BETA-versiolla en ole pystynyt lähettämään tiedostoja mutta downgradasin silloin.
Joskus BETA-versiolla en ole pystynyt lähettämään tiedostoja mutta downgradasin silloin.
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Jatketaan positiivisella linjalla. Toimii mainiosti tuo offical versio (ei beta). Lontoosta WLAN-verkosta Soonin adsl:ään ääni on jopa parempi kuin kännykässä. Espanjaan yliopiston verkkoon yhteys pätkii hirveästi, mutta taas Espanja-Suomi väli toimii ihan kivasti. Ittellä 12" uusi pb ja vastapuolilla pc kotikone headsetillä ja Espanjassa XP-läppäri headsetillä. Pb:ssä on mukava kun ei tarvii mitään romppeita päähän vaan homma toimii suoraan sisäsillä kamoilla.
On meinaan melkoinen säästö puhelinkuluissa tämän Lontoo-Madrid-Tampere kolmion ylläpito liki päivittäin Skypellä. Vielä ainakin 3 kuukautta Lontoon keikkaa jäljellä eli ei ihan pieni juttu tuo skype.
Tämä jos joku on kannatusmaksun ansainnut!
On meinaan melkoinen säästö puhelinkuluissa tämän Lontoo-Madrid-Tampere kolmion ylläpito liki päivittäin Skypellä. Vielä ainakin 3 kuukautta Lontoon keikkaa jäljellä eli ei ihan pieni juttu tuo skype.
Tämä jos joku on kannatusmaksun ansainnut!
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka