PeteQ kirjoitti:MacFinn kirjoitti:Just noin, Kunkku. Eikä mennyt kuin hetki, kun natsikortti tuli. Hellanlettas sentään, jos joku uskaltaa arvioida meidän kullannuppua...
- Kuinka paljon sinä tiedät koulutusmaailmasta, oletko koskaan ollut opettajana,tosiasia on, että suuri osa nykyisistä opettajista hakee opetustaktiikkansa 1950-60 luvun
kurinpito ja hallitsemistavoista: nykyään ei käytännössä ole pääsykoetta esim. ammatilliseen opettajakoulutukseen ja tosiaan nuo mainitsemasi "piltit" nöyryytetään
pahasti, ei saa keskustella, kaikkien pitäisi toimia kuin pikku robootit.
-Ja pahintahan on, että opettajiksi pyrkivät juuri nämä opettajien lellioppilaat,"hyvät oppilaat", jotka jatkavat perinteitä.
- No, isäni oli opettaja koko ikänsä. Minä olen sitä tehnyt lähinnä sijaisena silloin tällöin. Ja olen ollut koulun kanssa tekemisissä hyvin pitkään.
- viimeiset 25 vuotta olen toiminut lasten ja nuorten parissa yleisurheiluharrastuksen kautta. Nähnyt yhtä jos toistakin. Koskaan ei ole tarvinnut oikeastaan edes ääntään korottaa näille. Puhumattakaan, että olisi pitänyt tukistaa tai muuta.
- tämän ketjun aloittama istumajärjestys/arviointiohjelma ei liity mitenkään 60-luvun kurinpito- tai hallitsemistapoihin. Koulussa oppilaita vaan pitää arvioida ja kysyttiin apuvälinettä siihen. Ei siinä mistään nöyryyttämisestä ole kyse, luulet vaan.
- ja tunnen muutamia nytkin opettajaksi opiskelevia, hyvin fiksuja tyyppejä eikä mitään entisiä lellioppilaita (no, jotkun mun valmennettavia siis mun lellioppilaita kyllä).
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen