Nähtävästi näin. Siihenhän Activation Card:kin kai perustuu.oh6jih kirjoitti:Mulla ilmoitti ihan sillä Sonerankin kortilla...Pupa kirjoitti:iTunesin pitäis ilmoittaa, että puhelin on nyt lukitsematon, mutta prosessi vaatii jonkun muun operaattorin SIM-kortin kuin Soneran tai TeleFinlandin.Daydream kirjoitti:Hetken se otti, mutta tänään Sonera vapautti luurin lukituksen. Vielä viikon kestää ennenkuin Elisa saa numeronsiirron hoidettua. Mutta myyjä sanoi että laita luuri kiinni koneeseen ja iTunes päälle. Mitä sit pitäs tapahtua? Ei mulla ainakaan mitään...
EDIT: Taisikin olla toi Soneran kortti jo "kylmä" kun micro-sim oli jo aktivoitu. Eli toimimattomallakin minkä tahansa operaattorin kortilla sitten pitäisi aueta.
iPhone 3GS:n Soneran kytkyn purku
-
Re: iPhone 3GS:n Soneran kytkyn purku
Viesti Kirjoittaja Pupa »
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
SElvä. PItää sitten soitella aspaan kun saan tuon imein. Tarkoitus siis avata yksi myyty iPhone.Delli kirjoitti:En usko että liikkeessä onnistuu, itse soitin aspaan, puhelimesta ei muuta tietoa tarvitse kuin IMEI.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
Viesti Kirjoittaja Pippi »
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Ei, poistat vaan Cydiasta ultrasn0wn (tai blacksn0wn), jolloin laite lukkiutuu taas. Sitten Saunalahden kortti sisään ja kytke koneeseen.Pippi kirjoitti:Mulla on Soneralle lukittu 3GS, jonka olen unlockannut (en nyt muista millä ohjelmalla...) Puhelimen vaihdon yhteydessä saan kohta tuon Soneralukon poistettua, mutta mietityttää vain, että häiritseekö tuo epävirallinen unlock virallisen unlockin tekemistä? Eli kun saan Soneralta vapautuksen, pitäisikö puhelin ensin palauttaa lukittuun tilaan ja vasta sitten kytkeä iTunesiin Saunalahden kortilla?
-
Viesti Kirjoittaja Pixxa »
Ilmaista sen pitäisi Soneran toimesta olla mutta onko tästäkin tehty niin vaikea prosessi että moni jättää leikin kesken ja jää Soneran asiakkaaksi?
Joulukuussa pääsen vihdoinkin vaihtamaan liittymää

Apple
✰ iPhone 3G S⃣ 16Gb Valkoinen
✰ i5 2500k, GTX 570 puucee
-
Tässä ketjussa puhutaan juuri samasta asiasta, katsot vain muutaman viestin ylöspäin.Pixxa kirjoitti:Onko porukalla kokemusta unlockauksesta sopimuksen päätyttyä?
Ilmaista sen pitäisi Soneran toimesta olla mutta onko tästäkin tehty niin vaikea prosessi että moni jättää leikin kesken ja jää Soneran asiakkaaksi?
Joulukuussa pääsen vihdoinkin vaihtamaan liittymää
Jos sinulla kytkysopimuskausi loppuu joulukuussa niin tämän ketjun ohjeilla.
-
Viesti Kirjoittaja abish »

-
Sinun tapauksessa on kyseessä tuo jälkimmäinen kohta koska haluat purkaa sopimuksen ja siirtää numeron DNA:lle.abish kirjoitti:Mulla on ollut 3GS nyt vähän päälle puoli vuotta. Oli ideana jatkaa kytkyä sillä Nokian 2e perusluurilla, purkaa sopimus ja vaihdaa numero DNA:lle, mutta aspasta sanottiin, että ei iPhonen kytkyä voi sillä jatkaa. Onko asia todellakin näin?Tuolla Soneran sivuilla kytky-osiossa ei mainita mitään erikoisehtoja iPhonelle ainakaan. En just nyt satu tietämään missä ois kuitit yms sopparit luurista ni ei pääse tarkistamaan, et jäikö pikkuprintti lukematta.
Kannattasi jatkaa sitä Soneran sopimusta sillä 2€ luurilla ja ottaa uusi liittymä DNA:lta silloin toimii tuo ensimmäinen kohta.
Ei ole väliä maksetaanko puhelinta joka laskussa vai onko se maksettu kerralla
6 kk jälkeen voi päivittää Soneran sopimukseen uuden puhelimen, uusi sopimus alkaa tuosta 12 tai 24 kk.
Vanhasta puhelimesta pitää maksaa jäljellä olevat kuukausimaksut
Tämän jälkeen voi soittaa Soneran aspaan ja pyytää IMEI-numerolla iPhonen vapautusta.
Jos haluaa katkaista sopimuksen ennen kuin 12 tai 24 kk kytky tulee täyteen tai haluaa saada iPhonen vapaaksi ennen kuin kytkyä on kulunut 6 kk
- puhelimesta pitää maksaa jäljellä olevat maksut
- sopimussakko 100 €
- maksettava lisäksi Soneran suositushinnan ja puhelimesta maksamasi hinnan erotus
- esim. jos 3G S 32 GB on maksanut 564 € ja tuolle puhelimelle Soneran suositushinta on 899 € niin kytkyn katkaisun hinta muodostuu seuraavasti 899€-564€+100€=435€
Jos sinulla on iPhone otettuna small, medium tai large - paketilla niin sitten en tiedä miten siinä tämä toimii.
-
Kuten sanoin, tarkotus oli jatkaa kytkyä sillä halpismallilla. "Se ei onnistu iPhonella" kuului vastaus. Kustiinko mua linssiin vai mutuilitko sinä?Delli kirjoitti:Sinun tapauksessa on kyseessä tuo jälkimmäinen kohta koska haluat purkaa sopimuksen ja siirtää numeron DNA:lleabish kirjoitti:Mulla on ollut 3GS nyt vähän päälle puoli vuotta. Oli ideana jatkaa kytkyä sillä Nokian 2e perusluurilla, purkaa sopimus ja vaihdaa numero DNA:lle, mutta aspasta sanottiin, että ei iPhonen kytkyä voi sillä jatkaa. Onko asia todellakin näin?Tuolla Soneran sivuilla kytky-osiossa ei mainita mitään erikoisehtoja iPhonelle ainakaan. En just nyt satu tietämään missä ois kuitit yms sopparit luurista ni ei pääse tarkistamaan, et jäikö pikkuprintti lukematta.
6 kk jälkeen voi päivittää Soneran sopimukseen uuden puhelimen, uusi sopimus alkaa tuosta 12 tai 24 kk.
Tämän jälkeen voi soittaa Soneran aspaan ja pyytää IMEI-numerolla iPhonen vapautusta.
-
Itse sain tuolla systeemillä oman luurin vapaaksi 6 kk jälkeen mutta maksan tuosta eteenpäin 12 kk 1,99 Soneralle, vanha numero on Soneralla käyttämättömänä ja uuden liittymän otin Saunalahdelta.
-
Purkamassa olin ja tarkotus saada numero sitten DNA:lle. Sulla siis periaatteessa sama juttu, mut et vaan purkanut sopimusta etkä saanut vanhaa numeroa siirrettyä?Delli kirjoitti:Olitko nyt purkamassa sopimusta ja vaihtamassa numeroa DNA:lle niin kuin tuossa sanoit vai mitä.
Itse sain tuolla systeemillä oman luurin vapaaksi 6 kk jälkeen mutta maksan tuosta eteenpäin 12 kk 1,99 Soneralle, vanha numero on Soneralla käyttämättömänä ja uuden liittymän otin Saunalahdelta.
-
Ei ole periaatteessa sama juttu kun minä en purkanut mitään sopimusta vaan jatkoin sitä.abish kirjoitti:Purkamassa olin ja tarkotus saada numero sitten DNA:lle. Sulla siis periaatteessa sama juttu, mut et vaan purkanut sopimusta etkä saanut vanhaa numeroa siirrettyä?Delli kirjoitti:Olitko nyt purkamassa sopimusta ja vaihtamassa numeroa DNA:lle niin kuin tuossa sanoit vai mitä.
Mitä kytkyä jatkat sillä halpismallilla kun kerran purat sopimuksen niin minun käsittääkseni ei ole enää mitä jatkaa?
Vai aioitko ensin jatkaa nykyistä kytkyä halpisnokialla,saada iPhonen vapaaksi ja sitten purkaa sen Nokian sopimuksen?
Tässä ilmeisesti samalla lailla tuo purkusakko mutta puhelimesta maksettava erotus on sen Nokian hintojen erotus (mutuilua, en ole tehnyt näin)
Jos aiot sanoa kytkyn irti ennen sopimuksen loppumista niin se on silloin tuo kalliimpi vaihtoehto.
-
e: Pointti lähinnä se, et pystyykö kytkyä jatkamaan. Lopuis asioissa ei juurikaan mitään epäselvää.
-
Viesti Kirjoittaja SicMX »
Tätä minäkin haluisin tietää. Sit kun iPhone 3Gs:än sopimuksesta on kulunut 6kk otan tilalle halpispuhelimen ja teen uuden sopimuksen sillä. Sit katkaisen sen sopimuksen ja maksan sakot. Eikö tämä onnistukkaan?abish kirjoitti:Kuten sanoin, tarkotus oli jatkaa kytkyä sillä halpismallilla. "Se ei onnistu iPhonella" kuului vastaus. Kustiinko mua linssiin vai mutuilitko sinä?Delli kirjoitti:Sinun tapauksessa on kyseessä tuo jälkimmäinen kohta koska haluat purkaa sopimuksen ja siirtää numeron DNA:lleabish kirjoitti:Mulla on ollut 3GS nyt vähän päälle puoli vuotta. Oli ideana jatkaa kytkyä sillä Nokian 2e perusluurilla, purkaa sopimus ja vaihdaa numero DNA:lle, mutta aspasta sanottiin, että ei iPhonen kytkyä voi sillä jatkaa. Onko asia todellakin näin?Tuolla Soneran sivuilla kytky-osiossa ei mainita mitään erikoisehtoja iPhonelle ainakaan. En just nyt satu tietämään missä ois kuitit yms sopparit luurista ni ei pääse tarkistamaan, et jäikö pikkuprintti lukematta.
-
Viesti Kirjoittaja -VJ- »
Ei ja ei! Tässä on nyt sotkettu toisiinsa kaksi eri asiaa.SicMX kirjoitti: Tätä minäkin haluisin tietää. Sit kun iPhone 3Gs:än sopimuksesta on kulunut 6kk otan tilalle halpispuhelimen ja teen uuden sopimuksen sillä. Sit katkaisen sen sopimuksen ja maksan sakot. Eikö tämä onnistukkaan?
1) Irtisanot sopimuksen Soneran kanssa, maksat sakon ja puhelimen ja puhelimesta maksamasi hinnan ja "ohjehinnan" erotuksen. Mitään ei tarvitse ottaa tilalle eikä tarvitse odottaa yhtään päivää saatikka kuukautta. Numerosi on siirrettävissä toiselle operaattorille.
2) Päivität Soneran sopimukseesi uuden puhelimen. Sen voi tehdä kun sopimus on ollut voimassa 6 kuukautta. iPhone maksetaan pois sopimuksen mukaisella hinnalla ja otetaan uusi puhelin sopimukseen ja kytkyaika alkaa uudestaan alusta. Tässä ei tule mitään sopimussakkoja eikä ohjehintaerotuksia maksettavaksi, mutta toki uusi luuri pitää maksaa ja liittymän kuukausimaksu. Numerosi ei ole siirrettävissä toiselle operaattorille.
Tietysti nämä voi tehdä peräkkäin, ensin päivittää sopimukseen halpaluuri ja sitten irtisanoa sopimus jolloin satasen sopimussakko pitää maksaa ja halpaluurin todellinen hinta ja sopimusajan jäljellä olevat kuukausimaksut. Joka saattaa olla pienempi kuin iPhonen hinta jolloin hiukan säästää ja numero on sitten siirrettävissä.
Jos tuolta aiemmasta viestistä ymmärsin niin oli väitetty ettei iPhonea voi päivittää halpaluuriksi. Kyllä voi, päivitin 2 eur/kk Samsungiksi ja iPhone vapautui ilman mitään sopimussakkoja tai ylimääräisiä maksuja. Numero on kyllä Soneralla jumissa vielä vajaat kaksi vuotta mutta ei se haittaa kun iPhonea varten vuosi sitten tuli uusi numero jota ei ole lainkaan käytetty.
-
Edit: Soitinpas aspaan ja tiedustelin asiaa vähän kovempaan sävyyn. No ihme ja kumma, kyllä vaan onnistuu vaihto ja purku ja varmaan vois kuuhunki lähettää. Huh ja huh.
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Ymmärsinkö mä oikein (vähän rautalankaa vääntäen) eli kuvio menis mun kohdalla 24kk-sopparilla / 16GB:n kanssa seuraavasti.-VJ- kirjoitti:
1) Irtisanot sopimuksen Soneran kanssa, maksat sakon ja puhelimen ja puhelimesta maksamasi hinnan ja "ohjehinnan" erotuksen.
- Sakko 100€
- Puhelin 24€/kk * jäljellä olevat kk-maksut 23kk Yht: 552€
- Suositushinta 799€ - 552€ = 247€
Eli yht. toi kustantais mulle: 899€ jos haluan irtisanoa pakettini. Niin ja tohon varmaan lisätään vielä liittymän kulut eli 23kk * 1,99€.
-
Viesti Kirjoittaja akre »
lukituksen poistoa kun tiedän puhelimen 1.omistajan nimen
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Et. Hänen pitää tehdä se itse.akre kirjoitti:Olen puhelimen toinen omistaja ja kytky loppuu parin viikon päästä. Voinko itse soittaa Soneralle ja pyytää
lukituksen poistoa kun tiedän puhelimen 1.omistajan nimen
-
Viesti Kirjoittaja Hiutale- »
Edit: Puhelin ei kuulu hänen nykyiseen liittymään, vaan siihen on ostettu uusi iPhone. Eli itselläni on ns. liittymätön Soneran lukituksen alaisena oleva iPhone.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka