Hei!
Näpräsin mail ohjelman junk filtteri asetuksia ja junk mail postilaatikko hävisi. ainoa keino näytti olevan luoda uusi folder ja nimetä se junk nimellä. Nyt folderin ikoni on kuitenkin hukassa. Itse kuva löytyy kyllä Mail.app contenteista, siis kysymys on:
Tietääkö kukaan kuinka confata mail ohjelman (panther) postilaatikoiden ikoneita?
mail ohjelman postilaatikoiden ikonit?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: mail ohjelman postilaatikoiden ikonit?
Viesti Kirjoittaja tkt »
Otapa uudestaan Mailin asetukset ja roskapostin käsittely. Valitse toinen täppä ylhäältä "Move it to junk mailbox (Automatic)". Jos pitäisi roskapostilaatikon ilmestyä. Jos ei tule, niin poista ensin vanha samanniminen.
Tietenkin pitää olla ensin roskien suodatus päällä ylipäätään.
--Ari
Tietenkin pitää olla ensin roskien suodatus päällä ylipäätään.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Tämä nyt ei suoraan liity kysymykseen, mutta mulle on hiukan epäselvää, kuinka kauan tuota Mail kakkosta pitää opettaa tunnistamaan roskapostia.
JOS sen täpän vaihtaa niin, että se roskalaatikko sinne ilmestyy (eli ei opetustila) ja Mail siirtää spammit sinne itse, niin oppiiko Mail vielä senkin jälkeen käyttäjän itsensä määrittelemistä Not Spam - ja Spam -valinnoista? Millaisia kokemuksia teillä on? Tästä ei taida olla mitään mustaa valkoisella.
JOS sen täpän vaihtaa niin, että se roskalaatikko sinne ilmestyy (eli ei opetustila) ja Mail siirtää spammit sinne itse, niin oppiiko Mail vielä senkin jälkeen käyttäjän itsensä määrittelemistä Not Spam - ja Spam -valinnoista? Millaisia kokemuksia teillä on? Tästä ei taida olla mitään mustaa valkoisella.
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
kai se menee samanlailla kun mail 1:sessa?
Mun kokemuksella junk mail filtteröinti on mennyt aika nätisti ilman säätöä. (paitsi tuo yllä) kandee varmaan kattoo eka kuinka tehokkaasti automaattinen määritys toimii (eli vaikka niin että junk ei mene heti roskiin vaan aina kun suljet mail ohjelman) sitten kuin olet n. viikon verran tyytyväisenä ohjelmaa käyttänyt, niin vaihdat trainingin pois.
Itsellä on mennyt todella hyvin kun olen aina laittanut uudet mail osoitteet address book ohjelmaan. junk filtteri tsiigaa kai kaikki mailit sen address bookin kautta niin ei mene kamujen ja business associattien mailit paperikassiin.
???
Selvensik tuo nyt sitten mitään?
PS. Tämä kaikki ottaen huomioon että käytän yliopisto serveriä jolla on uskomattoman hyvät spam filtterit eli omaan postilaatikkooni asti ei ole koskaan tullut spammia!!!
Mun kokemuksella junk mail filtteröinti on mennyt aika nätisti ilman säätöä. (paitsi tuo yllä) kandee varmaan kattoo eka kuinka tehokkaasti automaattinen määritys toimii (eli vaikka niin että junk ei mene heti roskiin vaan aina kun suljet mail ohjelman) sitten kuin olet n. viikon verran tyytyväisenä ohjelmaa käyttänyt, niin vaihdat trainingin pois.
Itsellä on mennyt todella hyvin kun olen aina laittanut uudet mail osoitteet address book ohjelmaan. junk filtteri tsiigaa kai kaikki mailit sen address bookin kautta niin ei mene kamujen ja business associattien mailit paperikassiin.
???
Selvensik tuo nyt sitten mitään?
PS. Tämä kaikki ottaen huomioon että käytän yliopisto serveriä jolla on uskomattoman hyvät spam filtterit eli omaan postilaatikkooni asti ei ole koskaan tullut spammia!!!
blop!
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
Jes. kiitos.
Itseasiassa sain ongelman juuri äsken ratkaistua itsekin. samalla tavalla. mielestäni kyllä koitin aiemmin kaikkia mahd. kikkoja resetoinnin jälkeen, mutta kai olin niin väsy etten huomannut juuri olennaisinta?
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itseasiassa sain ongelman juuri äsken ratkaistua itsekin. samalla tavalla. mielestäni kyllä koitin aiemmin kaikkia mahd. kikkoja resetoinnin jälkeen, mutta kai olin niin väsy etten huomannut juuri olennaisinta?
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
blop!
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka