Älypuhelimien tärkein prioriteetti harvoin on puhuminen.jupasierra kirjoitti:Paitsi mielestäni tärkein ominaisuus, toimivuus puhelimena huono. Keskittyisivät verkko-ominaisuuden parantamiseen muiden lisukkeiden sijaan.
Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Väittäisin että useimmiten se on aika korkealla prioriteettilistassa kun puhelimesta puhutaan. Sitä ei vaan kauheasti mainosteta, koska ensinnäkin se oletetaan toimivan jo lähtöoletuksissa ja toisekseen sen mittaaminen ja mainostaminen on aika hankalaa.Mailia kirjoitti:Älypuhelimien tärkein prioriteetti harvoin on puhuminen.jupasierra kirjoitti:Paitsi mielestäni tärkein ominaisuus, toimivuus puhelimena huono. Keskittyisivät verkko-ominaisuuden parantamiseen muiden lisukkeiden sijaan.
Kyllä moni älypuhelimeen pettyvä pettyy juuri siksi, että luuri onkin wanhaa Nokialaista huonompi juurikin puhelimena. Mukaanlukien allekirjoittanut, jolle Desirestä ei ollut E71 korvaajaksi em. syystä.
Lisäksi verkko-ominaisuudet ovat ihan yhtä isossa (ellei isommassa) asemassa mobiilidatassa, ja joko mobiilidata tai puhe on kyllä tärkein ominaisuus iPhonessa (muutenhan olisi ostettu halvempi iPod Touch).
Niin no, lähinnä ne ennenkuulumattomat ominaisuudet ovat olleet tyyliin moniajo, vaihdettava taustakuva, kansiot ...wau... eiköhän yksi syy miksi näin "mullistavia" ominaisuuksia ei ole ennen softapäivityksenä tullut, on se että helposti toteutettavia perusominaisuuksia ei ole ennen jätetty julkaistaessa pois.Tuomas92 kirjoitti:Applehan on voittoa tavoitteleva yritys ja ainakin aikaisemmin oli ihan ennenkuulumatonta että puhelimeen lisätään uusia ominaisuuksia ilmaisilla ohjelmistopäivityksillä.
Et ilmeisesti ole ikinä omistanut S60 luuria vai? Taustalla idlenä oleva softa ei todellakaan kuluta akkua loppuun muutamassa tunnissa, tai edes päivässä. Tietysti jos softa oikeasti tekee siellä taustalla jotain syö se akkua, mutta aktiivinen softa syö sitä kaikilla alustoilla.jomppa kirjoitti:S60-tyylinen moniajo ei oikeasti ole mitenkään helppo hallita ja parhaimmassakin tapauksessa sillä saa akun loppumaan muutamassa tunnissa.
Ja yksi suurimpia ihmetyksenaiheitani on se, että miten Symbianiin kotinäppäinen pohjassa pito on niin hirveän vaikeaa, mutta iPhonen helppoa.
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Tähän myös se huomautus, että iPod Touchille päivitykset maksoivat ennen 4.0:aa.jomppa kirjoitti: Mitä hyötyä siitä olisi, kun iOS-päivitykset ovat kerran ilmaisia?
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Kyllä olen (ja itseasiassa luuri on vielä edelleen käytössä, tosin ei minulla). Esimerkiksi taustalle unohtunut Nokian oma podcasting-ohjelma kulutti yöllä täyteen ladatun N6220c:n akun niin, että ennen iltapäivää puhelin huusi kuumana laturia kylkeensä. Ai niin, mutta tämähän on vain yksittäistapaus. Vastaavia "yksittäistapauksia" löytyy kyllä aivan tarpeeksi. Lisäksi suurinta "hupia" aiheutti se, että taustalle asetettu messenger katosi lähes aina, kun www-selaimella yritti selata jotain. Tai olihan se hauskaa kun yritti kuunnella musiikkia, joka katkeili www-selaimen skrollauksen tahdissa.Jukava kirjoitti:[Et ilmeisesti ole ikinä omistanut S60 luuria vai? Taustalla idlenä oleva softa ei todellakaan kuluta akkua loppuun muutamassa tunnissa, tai edes päivässä. Tietysti jos softa oikeasti tekee siellä taustalla jotain syö se akkua, mutta aktiivinen softa syö sitä kaikilla alustoilla.jomppa kirjoitti:S60-tyylinen moniajo ei oikeasti ole mitenkään helppo hallita ja parhaimmassakin tapauksessa sillä saa akun loppumaan muutamassa tunnissa.
Eli kyllä. Olen oikeasti omistanut S60-luurin. Ja kyllä, en pidä S60-moniajoa mitenkään erityisen sopiva tavalliselle pihtiputaanmummolle. Vaikka iPhonessa on rajoitettu moniajo (josta seuraa omat hankaluutensa), sen käyttö on varsin huoletonta. Taustalle harvoin (jos koskaan) jää ohjelma, joka pitäisi käsin sieltä sammuttaa.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Tiedän kyllä, kyseessä taisi (virallisen version mukana) olla joku kirjanpitoseikka, jonka mukaan Touchille piti myydä maksullisia päivityksiä (vrt. n-yhteensopivuuden päivitys maceille). Onneksi päivitykset ovat ilmeisesti jatkossakin ilmaisia.Pomzzi kirjoitti:Tähän myös se huomautus, että iPod Touchille päivitykset maksoivat ennen 4.0:aa.jomppa kirjoitti: Mitä hyötyä siitä olisi, kun iOS-päivitykset ovat kerran ilmaisia?
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja jupasierra »
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Kannattaisi vetää puhelin sileäksi iTunesissa ja ottaa käyttöön uutena, eikä valittaa kun ei toimi kun käytät sitä väärin.jupasierra kirjoitti:Mua ärsyttää aina nämä samat ongelmat, eli toimimattomuus Apple-laitteiden kanssa. Ostin Iphonen. Kun yritän päivittää tai ostaa jotain app storesta, iphone pyytää aina edellisen omistajan salasanaa. Kun menen asetuksiin ja siellä Storeen, ei ole muita tilejä kuin omani !! Yhden kerran kun menin Storeen oli siellä kaverin tili auki, kirjauduin ulos tilistä ja kirjauduin omilla tunnuksilla sisään. Toimi melkein viikoin, nyt pyytää aina kaverin salasanaa vaikka tiliä ei asetuksissa ole !!!

https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-

Käytät väärin ?!?
Tyypillinen aplenistin kommentti kun Aplesta löytyy jokin vika. Ei, eihän Aplen tuotteisiin voi tulla vikaa. Aple on täydellinen tuote täydellisille ihmisille. Kerros miten iphonella soitetaan ettei puhelut katkeile ? No joo arvaan jo vastauksen, ei mulla ainakaan

-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Oletko sä sitten kokeillut vetää sen sileäksi, jotta tuo tunnus mahdollisesti saataisiin pois sieltä kummittelemasta?jupasierra kirjoitti:Käytät väärin ?!?skip kirjoitti:eikä valittaa kun ei toimi kun käytät sitä väärin.
Tyypillinen aplenistin kommentti kun Aplesta löytyy jokin vika. Ei, eihän Aplen tuotteisiin voi tulla vikaa. Aple on täydellinen tuote täydellisille ihmisille. Kerros miten iphonella soitetaan ettei puhelut katkeile ? No joo arvaan jo vastauksen, ei mulla ainakaan
Tässä nyt meni molemmilla asenne aivan päin metsään. Jupasierra, tuolla käytöksellä et kyllä taida tästä paikasta kovin kummosempaa apua saada

-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Mutta minkäs teet kun olet kaukana korvesta, eli Turun ydinkeskustassa asuu...

-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Tästä nyt ei oikein selvinnyt tuo aloituskohta eli toimimattomuus Apple-laitteiden kanssa. Toinen ongelma salasanan kysyminen ajoittain johtuu siitä, että asennetut ohjelmat on lisensioitu ohjelman ostaneelle käyttäjätunnukselle. Tällöin päivitettäessä pitää tietenkin käyttää lisenssinhaltijan tunnusta. Helpoimmin ongelmasta pääsee eroon, kun poistaa ko. sovelluksen ja ostaa sille itse oman käyttöoikeuden.jupasierra kirjoitti:Mua ärsyttää aina nämä samat ongelmat, eli toimimattomuus Apple-laitteiden kanssa. Ostin Iphonen. Kun yritän päivittää tai ostaa jotain app storesta, iphone pyytää aina edellisen omistajan salasanaa. Kun menen asetuksiin ja siellä Storeen, ei ole muita tilejä kuin omani !! Yhden kerran kun menin Storeen oli siellä kaverin tili auki, kirjauduin ulos tilistä ja kirjauduin omilla tunnuksilla sisään. Toimi melkein viikoin, nyt pyytää aina kaverin salasanaa vaikka tiliä ei asetuksissa ole !!!
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Niin, käytät väärin. Vedä se luuri sieläksi ja ota käyttöön uutena, niin pääset noista suurista Aplen toimimattomuuksista eroon. Kyllä tietokonekin on käytettynä ostettaessa hyvä vetää sieläksi, ettei edellisen omistajan hommat jää kummittelemaan. Älypuhelin, tai nykyään oikeastaan mikään puhelin, ei eroa tässä tietokoneesta juurikaan. Itseasiassa jo myyjän kannattaisi tyhjennys tehdä, mutta jostain syystä tätä eivät kaikki tee. Tässä ei ole mielestäni mitään eroa Applen ja muiden tuotteiden kanssa.jupasierra kirjoitti:
Käytät väärin ?!?
Applen tuotteisiin voi toki tulla vikaa ja itselläni on tullutkin paljon enemmän kuin olisin aluksi luullut. Eivät todellakaan ole niin täydellisiä kuin haluaisin, mutta sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Itse olet omalla hölmöilylläsi saanut puhelimesi tuota tekemään. Kyllä melkein laitteen kuin laitteen jollain tavalla sekaisin saa jos sitä käyttää "väärin". Eikä ole Applen softakaan mitenkään suurta ja erinomaista mielestäni, joskin kokemukseni mukaan kuitenkin parempaa kuin kilpailijoiden (keskimäärin ainakin). Monta typeryyttä löytyy niin iOS:stä kuin OS X:stä ja Applen ohjelmista, mutta nekään eivät oikeastaan mielestäni liity sinun tapaukseesi.
Ja en tiedä mikä puheluiden katkeiluun auttaa, kun ei ole itselläni ikinä tainnut iPhonella puhelu katketa, mutta ehkä siihen auttaa joku. Joku muu voi siihen kommentoida paremmin.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... 325995.ece
http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/201 ... 0101673/66
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... &sk=t&sd=a
Ja sama jatkuu iphone 4 kanssa, jossain puhutaan jo että apple vetäisi puhelimet takaisin. No eihän se nyt niin tärkeä juttu olekaan, soittaminen. Muuten kiva leikkikalu, kallis sellainen. Ja mitä neuvoihin tulee tällä palstalla. Aikoinaan kyselin apua Macbookin käytön kanssa, ja sainkin sitä. Joku jopa neuvoi asiallisestikin, yleensä neuvot olivat "mitä täällä kyselet windows tollo". Siihen päätin itse lopettaa asiallisen linjan.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja Captain Napalm »
Luultavasti tunnistaa. Olen muutenkin niitä miehiä, joiden läheisyydessä muidenkin tietoneet lakkaavat kenkkuilemasta. Kaverit pyytää välillä käymään ihan vaan näyttäytymässä, koska koneet alkaa heti toimia, kun astun ovesta sisään.jupasierra kirjoitti:Aika merkillinen juttu tuo puheluiden katkeileminen. Tunnistaakohan iphone "aidon" apple-miehen kun kaikilla tällä foorumilla tuntuu puhelin toimivan katkeilematta ?!
ps. Minulla on kaksi liittymää, kaksi puhelinta, iPhone ja Nokia. Toisinaan puhelut katkeavat mutta todella harvinaista. Tilastoja en ole pitänyt mutta minulla ei ole mitään syytä oletta, että iPhone pätkisi yhtään sen enempää kuin Nokialainenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
iPhonella puhelut katkeavat harvoin vs. Nokialaisella ilmeisesti ei koskaan --> "minulla ei ole mitään syytä oletta, että iPhone pätkisi yhtään sen enempää kuin Nokialainenkaan."

-

-
Totta kai se pyytää vanhan käyttäjän salasanaa, mistä se muka voi tietää että joku ääliö on minut mennyt ostamaan ja vaihtamaan tiliä. Tätä varten se synkronoidaan tietokoneen kanssa ennen ekaa käyttöä. Lukee tietääkseni manuaalissa, mutta etpä tainnut sitä lukea...jupasierra kirjoitti:Mua ärsyttää aina nämä samat ongelmat, eli toimimattomuus Apple-laitteiden kanssa. Ostin Iphonen. Kun yritän päivittää tai ostaa jotain app storesta, iphone pyytää aina edellisen omistajan salasanaa. Kun menen asetuksiin ja siellä Storeen, ei ole muita tilejä kuin omani !! Yhden kerran kun menin Storeen oli siellä kaverin tili auki, kirjauduin ulos tilistä ja kirjauduin omilla tunnuksilla sisään. Toimi melkein viikoin, nyt pyytää aina kaverin salasanaa vaikka tiliä ei asetuksissa ole !!!
Idiootteja riittää, c'est la vie.
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Kiitos aamun naurahdustuokiosta!Jukava kirjoitti:Minua ärsyttää se kun jostain himputin mikropiirikasasta keskustelusta saadaan henkilökohtaista loanheittoa aikaan.
http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja Captain Napalm »
ööö...luetun ymmärtämisessä ongelmia?Aries kirjoitti:^Que?
iPhonella puhelut katkeavat harvoin vs. Nokialaisella ilmeisesti ei koskaan --> "minulla ei ole mitään syytä oletta, että iPhone pätkisi yhtään sen enempää kuin Nokialainenkaan." :?
rautalankaa: puhelun katkeaminen on minulle tuttu ilmiö erittelemättä sen tarkemmin, mistä kaikista syistä se voi johtua (esim. vastapuolen akun loppuminen). Katkeamisia on sattunut harvakseltaan (vähemmän kuin kerran kuussa) kaikilla ikinä omistamillani puhelimilla (enimmäkseen Nokia) mutta myös nykyisillä, joista toinen on iPhone ja toinen Nokia. ---> minulla ei ole mitään syytä oletta, että iPhone pätkisi yhtään sen enempää kuin Nokialainenkaan.
Olen pahoillani mutta koska en kerää systemaattisesti tietoa muiden kokemuksista, voin kertoa vain omista kokemuksistani. Sensijaan se, että on ihmisiä joilla ei ole ongelmia kertoo, että ongelmat eivät johdu systemaattisesta viasta tuotteessa vaan ennemminkin joko viallisesta tuotteesta yksilönä (kännykkä ja/tai liittymä) tai käyttäjästä, joko käyttövirheenä tai virheenä ongelman syyn tulkinnassa.jupasierra kirjoitti:Eli vittuillakseen julkaistu kaikenlaista virheellistä tietoa :o
-
Eipäs häiritä tahtojen taistoa.Jukava kirjoitti:Minua ärsyttää se kun jostain himputin mikropiirikasasta keskustelusta saadaan henkilökohtaista loanheittoa aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja kirahvi kotka »
-
Mistä ihmeen manuaalista ?Pomzzi kirjoitti:Lukee tietääkseni manuaalissa, mutta etpä tainnut sitä lukea...
Idiootteja riittää, c'est la vie.
Terv.Idiootti, ei macnisti....
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Tämä sateinen syyskuuko se tekee jotkut riidanhaluisiksi? Älkää viittikö, vaan menkää vaikka tonne ulos syksyiseen luontoon!
Niijja täällä ei enempiä kuittailuja.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka