Tilasin sl:ltä 8m adsl + nopsa nettitikun, Tikun asennus koituikin sitten hieman hankalaksi. Toiselle koneelle jossa winukka 7 sain nettitikun pelaamaan hyvin , mutta mäcissä tikku ei lähde millään pelaamaan. , käyttiksenä macbookissa os x 10.6.4 ja tikusta asennettu oma "join air" ohjelma. tikku ei ota edes yhteyttä mäcissä vilkkuu punaisena (eli ei tunnista simkortti / saa yhteyttä yms..)
Jos joku on kamppailut hoitanut kyseisen tikun kanssa mieluiten neuvot kuuntelen. Kiitos!
Viimeksi muokannut kallekilponen, 7.9.2010 klo 22.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tilasin sl:ltä 8m adsl + nopsa nettitikun, Tikun asennus koituikin sitten hieman hankalaksi. Toiselle koneelle jossa winukka 7 sain nettitikun pelaamaan hyvin , mutta mäcissä tikku ei lähde millään pelaamaan. , käyttiksenä macbookissa os x 10.6.4 ja tikusta asennettu oma "join air" ohjelma. tikku ei ota edes yhteyttä mäcissä vilkkuu punaisena (eli ei tunnista simkortti / saa yhteyttä yms..)
Jos joku on kamppailut hoitanut kyseisen tikun kanssa mieluiten neuvot kuuntelen. Kiitos!
Kokeileppa ottaa ensiksi pin-koodi veks kortista (laittamalla vaikka sen puhelimeen). Ja jos et saa toimimaan mene paikalliseen Elisa Shopitiin he vaihtavat tikun toiseen malliin, vaikka Huawei E1820:aan. Tosin MF668 on paras nopeampi (nopeampi kuin 8mb) tikuista. Kokeileppa ladata netistä Elisa/Saulahti Mobiililaajakaista ohjelma, PC:llä tuo toimii myös niillä.
Viimeksi muokannut Korppi08, 21.9.2010 klo 0.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On tuo pulikka ollut käytössä keväästä saakka. Onko sinulla ollut asennettuna jonkun muun tikun driverit? Minulla oli ennen Huawei ja ZTE alkoi pelittää vasta, kun Huan kamat oli poistettu. Muuten on Snoukan kanssa toiminut. Ainoa ongelma käyttöönoton jälkeen on ollut yhteyksien katkeaminen välillä epämääräisten aikojen jälkeen. Niistä ei päässyt yli muuten kuin tikku irroittamalla. No, viikko sitten tuikkasin ZTE:n letkussa olleen toisen usbin myös kiinni ja sen jälkeen ei yhteys ole omia aikojaan katkennut kertaakaan. Nähtävästi MBP:n yksi usb ei tarjonnut riittävän paljon hönkää.
Veeti and The Velvets, IBM XT + tupa täynnä Apple-romua
Noniin. Nyt on sit sama tilanne edessä, eli ZTE:n tikku tuli taloon Huawein huudeltua hui haita ja hajottua. MBP ei vaan tunnista tuota tikkua millään. Siptunen reititin kyllä tunnistaa ja tikku lähtee pelaamaan erinomaisesti. Eli mitenkäs tästä koneesta saisi noi Huawein ajurit huit haihin?
Menee hermo, kun ei osaa. Eli 668 -tikku on ja se huutaa 'sisäinen virhe 5370' -herjaa. En noista verkkoasetuksistakaan mitään tajua ja suunnilleen kaikki
kirjainlyhenteet menee yli. Onko kellään hajua ja kykyä opastaa?
-------------------------------------------
No nyt. Oli kärsivällisyys koetuksella...käyttäjätuesta tuli 'mac -mieheltä' asiantuntemuksen lisäksi myötätuntoa. Ongelma tosin ratkesi omin käsin ja
parahultaisesti hieman ennen köyden solmimista. Jakkarankin olin valinnut.
Yhteys pelaa 6,5 - 8 Megan vauhdilla, riippuen onko molemmat usbit kiinni. Ilo.
Viimeksi muokannut Jebus, 23.10.2010 klo 16.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä ohjelmaa käytätte tuossa? Edellisessä ZTE:ssä oli Join Air-ohjelma mukana se pelitti ihan ok, nyt tikku vaihtui ja käyttiksen uusimisen jälkeen... Pitää käyttää tuota uuden tikun mukana tulevaa Saunalahden ohjelmaa, joka on aivan SUSI!
Tarvisin jostain sen Join Air-ohjelman, se oli paljon parempi. Netistä ei vaan löydy :O
Itse olen asentanut sen sauniksen oman ohjelman mutta en käytä sitä muuta kuin jos on tarve pakottaa tikku 3G verkkoon, (ohjelmasta saa kuitenkin ZTE.n ajurit) tikkua käytän muuten luomalla verkkoyhteyden verkkoasetuksissa.
K@rtsa kirjoitti:Itse olen asentanut sen sauniksen oman ohjelman mutta en käytä sitä muuta kuin jos on tarve pakottaa tikku 3G verkkoon, (ohjelmasta saa kuitenkin ZTE.n ajurit) tikkua käytän muuten luomalla verkkoyhteyden verkkoasetuksissa.
Eli voin periaatteessa unohtaa mokkuloiden omat ohjelmat ja luoda yhteyden verkkoasetuksista? Voisitko opastaa, miten tämä toimii?
Juuri näin, ei sitä omaa ohjelmaa tarvi käyttää ollenkaan. Etsi threadi missä on huawei e230 juttua sieltä löydät ohjeet miten se verkkoyhteys luodaan. Kirjoittelen tätä puhelimesta käsin, menee näpräämiseksi jos alan etsiin sitä tähän hätään. E230 ohjeet kun löydät niin se pätee joka mokkulaan