Airport, halvempi vaihtoehto
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
-
Re: Airport, halvempi vaihtoehto
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Mulla oli linksysin kanssa verkossa linux ja em. ongelmia ei ollunna. Ehkä sit puuseen kanssa voipi olla.
PowerBook 165c
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Mulla on Airport Express, ja sitä hankkiessa ajattelin että mm. tuolle USB tulostimen lagattomalle käytölle ei olisi tarvetta, mutta toisin kävi. Ei siitä enää luovu, kun on lagattomuuden makuun päässyt. Samoin jos AirTunes:ille on käyttöä, niin semmoinen vaan. Musa on nii pal paremma kuulosta ISOMMISTA kaiuttimista, ja lagattomuus on pop. ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Omat kokemukset Linsysin langattomista ovat aivan erilaisia kuin am_tiaisella.
Olen jo reilun vuoden käyttänyt kyseisen valmistajan langatonta reititintä nimenomaan sekaympäristössä (pc & mac) eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kerran kun asetukset laitoin kohdalleen, niin hyvin on hyrissyt nopeusluokassa 54 Mbps, vaikka monenlaista konetta olen verkkoon liittänyt. Eli salaukset, salasanat ja muut turvallisuussäädöt kun laittaa kohdilleen, niin aivan sama millä koneella tai käyttiksellä olen laitteeseen logannut. Ja plussana tuohon purkkiin saa valmiita firmware päivityksiä monenlaisiin virityksiin, jos sellaisia tarvitsee.
Vaivatonta ja toimivaa. Itse uskaltaisin Linksysiä suositella.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olen jo reilun vuoden käyttänyt kyseisen valmistajan langatonta reititintä nimenomaan sekaympäristössä (pc & mac) eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kerran kun asetukset laitoin kohdalleen, niin hyvin on hyrissyt nopeusluokassa 54 Mbps, vaikka monenlaista konetta olen verkkoon liittänyt. Eli salaukset, salasanat ja muut turvallisuussäädöt kun laittaa kohdilleen, niin aivan sama millä koneella tai käyttiksellä olen laitteeseen logannut. Ja plussana tuohon purkkiin saa valmiita firmware päivityksiä monenlaisiin virityksiin, jos sellaisia tarvitsee.
Vaivatonta ja toimivaa. Itse uskaltaisin Linksysiä suositella.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Rusakko »
Suunnittelen iBookin ja airportin ostamista, mutta haluaisin samalla saada kiinni tuon nykyisen PC:n. Toimiikohan moitteetta samanaikaisesti molemmat ja pitääkö PC:hen ostaa jokin erillinen airport kortti vai ihanko perus wlan 802.11 g riittää.
Suostuukohan airport soittamaan musaa myös PC:n iTunesilta?
Olen vasta tutustumassa macceihin enkä nuista paljoa ymmärrä, mutta piuhoista haluaisin minäkin eroon ja kannettava on ostettava gradun työstämistä varten. Mukavana lisäoptiona voisin käyttää iBookkia muissa huoneissa silloin kun PC on tyttiksen käytössä enkä jaksa sen tuulettimien hurinaa kuunnella.
Suostuukohan airport soittamaan musaa myös PC:n iTunesilta?
Olen vasta tutustumassa macceihin enkä nuista paljoa ymmärrä, mutta piuhoista haluaisin minäkin eroon ja kannettava on ostettava gradun työstämistä varten. Mukavana lisäoptiona voisin käyttää iBookkia muissa huoneissa silloin kun PC on tyttiksen käytössä enkä jaksa sen tuulettimien hurinaa kuunnella.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
No ainakin meillä kumppanin HP löysi Airport-verkon ihan noin vain. Siis aluksi. Nykyään herjaa, ettei löydä langatonta verkkoa.
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Pakkohan tähän threadiin oli tulla kertomaan omat kokemukset. Elikkä, itselläni on kotona nyt Saunalahden homepna-liittymä, johon kirjaudutaan sisään vpn:n kautta. Niin OS X, kuin Win XP sisältävät kyseisen ohjelman valmiiksi. Kuitenkin jotkin operaattorit toimittavat omaa client-ohjelmaa, mutta huomattavasti parempaan lopputulokseen yleensä pääsee konffaamalla käyttiksen omaan ohjelmaan asetukset itse.
Sitten noihin wlan-tukiasemiin, ensinnäkin, Airport on hyvin siisti, mutta mutta, se kuuluu niin tautisen huonosti. Itse asun rivitalossa, joka ei sinällään ole mitenkään valtava mutta 2 ja puoli kerrosta kuitenkin. Airport ei kuitenkaan saa lähetettyä tarpeeksi vahvaa signaalia talon jokaiseen huoneeseen. No, koska tämä ei sopinut, myin vehkeen kaverille. Viikkoa myöhemmin sain käsiini Mentorin valmistaman wlan-reitittimen. kantama oli hyvä, mutta vehje ei toiminut homepna:n (ja muiden vpn yhteyksien) kanssa, joten sekin piti myydä pois. Sattumalta kävin eilen ostamassa sitten tuollaisen Linksyssin wrt:n verkkokaupasta. Alunperin katselin Dlinkiä, mutta myyjä sanoi, että jos kerran homepna-ympäristöön tulee, niin kannattaa jättää dlink hyllyynsä.
Nyt tuola olohuoneen hyllynpäällä hyrräävä linksys on sitten toiminnassa. Hyvä peli, vaikkakin ruma. Lähiverkossa on tällä hetkellä tämä langaton powerbookki + windows pc, joka on liksyssissä kiinni langan avulla. Ongelmia ei sinänsä ole ollut, toisaalta tuolta kytkimen asetus-ohjelmasta piti kyllä laittaa kaikenmaailman nippeiletä päälle ja pois että toimisi, joten tuollaisen asentamiseen kannattaa kyllä varata koko ilta.
Linksys oli kuitenkin huomattavasti airporttia halvempi, ainoastaan 67 € mikä ei ainakaan minusta ole kovin paha hinta. En sitten tiedä ovatko nuo aikaisemmin mainitut ongelmat kuitattu firmwarella, mutta nyt tuo ainakin pelaa hyvin. Ainoa miinus on sen usb-tökkelin puute, sen olisi tuosta mielellään löytänyt.
Airport Expressistä vielä, kannattaa muistaa että se kiinnitetään aika lähelle lattiaa, joten kuuluvuus voi olla heikko, itselläni ei kuitenkaan ole siitä kokemusta.
Sitten noihin wlan-tukiasemiin, ensinnäkin, Airport on hyvin siisti, mutta mutta, se kuuluu niin tautisen huonosti. Itse asun rivitalossa, joka ei sinällään ole mitenkään valtava mutta 2 ja puoli kerrosta kuitenkin. Airport ei kuitenkaan saa lähetettyä tarpeeksi vahvaa signaalia talon jokaiseen huoneeseen. No, koska tämä ei sopinut, myin vehkeen kaverille. Viikkoa myöhemmin sain käsiini Mentorin valmistaman wlan-reitittimen. kantama oli hyvä, mutta vehje ei toiminut homepna:n (ja muiden vpn yhteyksien) kanssa, joten sekin piti myydä pois. Sattumalta kävin eilen ostamassa sitten tuollaisen Linksyssin wrt:n verkkokaupasta. Alunperin katselin Dlinkiä, mutta myyjä sanoi, että jos kerran homepna-ympäristöön tulee, niin kannattaa jättää dlink hyllyynsä.
Nyt tuola olohuoneen hyllynpäällä hyrräävä linksys on sitten toiminnassa. Hyvä peli, vaikkakin ruma. Lähiverkossa on tällä hetkellä tämä langaton powerbookki + windows pc, joka on liksyssissä kiinni langan avulla. Ongelmia ei sinänsä ole ollut, toisaalta tuolta kytkimen asetus-ohjelmasta piti kyllä laittaa kaikenmaailman nippeiletä päälle ja pois että toimisi, joten tuollaisen asentamiseen kannattaa kyllä varata koko ilta.
Linksys oli kuitenkin huomattavasti airporttia halvempi, ainoastaan 67 € mikä ei ainakaan minusta ole kovin paha hinta. En sitten tiedä ovatko nuo aikaisemmin mainitut ongelmat kuitattu firmwarella, mutta nyt tuo ainakin pelaa hyvin. Ainoa miinus on sen usb-tökkelin puute, sen olisi tuosta mielellään löytänyt.
Airport Expressistä vielä, kannattaa muistaa että se kiinnitetään aika lähelle lattiaa, joten kuuluvuus voi olla heikko, itselläni ei kuitenkaan ole siitä kokemusta.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka