jjpeltola kirjoitti: ↑22.3.2021 klo 20.53
jt.syrja kirjoitti: ↑22.3.2021 klo 20.40
Mulla on isolla muistitikulla pitkän ajan varmuuskopiot.
Missä alkuperäiset ovat?
Alkuperäiset oli edellisellä tietokoneella/onedrivessa, joihin mulla ei ole enää pääsyä.
homenamsi kirjoitti: ↑23.3.2021 klo 0.08
Onhan tikut alustettu HFS Extended tiedostojärjestlmään ennen käyttöä? Pakata otettunahan niissä on pääosin FAT32, isommissa NTFS.
Tikut on molemmat exFAT, koska käytän niitä ristiin bootcamp win kympin kanssa. Tämä tilanne selvisi sen verran, että buuttasin vielä koneen windows puolelle ja otin vain pienemmän osan kansioista tikulta sisäiselle. Sen jälkeen siirsin ne toiselle tikulle. Sen jälkeen taas uuden pienemmän satsin kansioita sisäiselle ja sieltä toiselle tikulle... jne
Nyt mulla on tärkeimmät tiedostot kahdella eri tikulla, joista toinen pari vuotta vanha ja toinen muutaman kuukauden vanha. Nämä tiedostot oli sellaisia aiempien projektien juttuja, joita en enää työstä, mutta harvakseltaan jonkin projektin tiedostoja tarvitsee hakea.
Työn alla olevat asiakaskansiot mulla on sisäisellä levyllä onedrive kansiossa, eli duplikaatit niistä löytyy pilvestä. Ja otan niistä käsin kopiot silloin tällöin ulkoiselle.
Se ei siis selvinnyt miksi koko tikun kopioiminen kerralla kyykkäsi molemmilla käyttiksillä, mutta nyt ainakin pala kerrallaan homma onnistui onneksi!
edit:
Ja alkujaan tuo tikun sisältö on siis muodostunut siten, että tökkäsin ulkoisen levyn silloiseen läppäriini ja vaihdoin onedriven asetuksista synkkakansion sijainnin sille levylle ja asetuksista "pidä kaikki tässä koneessa". Jonkun ajan päästä mulla oli 1:1 kopio silloisesta onedrive pilvestä levyllä. Sen jälkeen siirsin levyn toiseen koneeseen ja yritin käyttää/kopioida tiedostoja suoraan levyltä. Tässä vaiheessa tuli jokin ilmoitus siitä ettei onedrive ole käynnissä. Eli jollain tapaa tiedostoihin oli nyt leivottu niiden kuuluminen onedriveen. Sen jälkeen avasin OSX puolen ja kokeilin siirtää sillä tiedostot ulkoiselta levyltä tikulla, ja sillä tavoin siirto onnistui ja nyt tiedostot oli ilmeisesti vapautuneet onedriven otteesta
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Mulla on edelleen koko pilven sisältö siis myös tuolla yhdellä ulkoisella levyllä, mutta jostain syystä tiedostoja ei voi käyttää sieltä suoraan. Olin pari kuukautta ihan tyytyväinen tilanteeseen, mutta nyt tuli mieleen ottaa tikusta toinen kopio ihan varmuuden vuoksi..