Moikka!
Oliko tässä uudessa MBP 4/10 mallissa mahdollista saada mini display portista hdmi adapterilla myös ääni ulos?
Lähinnä tässä pyörittelen ajatusta tehdä koneesta Plexiä pyörittelevä "media center" ja toisaalta tietty ihan normi kannettavaksi. Viimesin malli mini macistä ajaisi tietty saman asian varmasti Plexin suhteen, mutta mutta....
-J-
Kannattaako ostaa MBP 13" ?
Keskustelua kannettavista
-
Re: Kannattaako ostaa MBP 13" ?
Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Jos kyseessä on siis tämänhetkinen myynnissä oleva mid 2010 mallinen kone (jonka pystyy erittäin helposti näkemään siitä että onko koneen näytönohjain Nvidian GeForce 320M eikä 9400M) niin oikeainlaisella "miniDisplayport->HDMI" (ääniä tukevalla, kaikki eivät nimittäin tue) konvertterillä tämä onnistuu mainiosti.
Viimeksi muokannut L_A_G, 24.9.2010 klo 15.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »
ok, kiitos infosta!L_A_G kirjoitti:Jos kyseessä on siis tämänhetkinen myynnissä oleva mid 2010 mallinen kone (jonka pystyy erittäin helposti näkemään siitä että onko koneen näytönohjain Nvidian GeForce 320M eikä 9400M) niin oikeainlaisella "miniDisplayport->HDMI" (ääniä tukevalla, kaikki eivät nimittäin tue) konvertterillä tämä onnistuu mainiosti.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Minulla on tällä hetkellä kiinni 13" MBP:ssa 22" 1920 x 1200 näyttö. Pöly lähtee helposti irti. Näyttö vaatii ehkä eniten työtä, kun se on kiiltävä. Ainakaan minä en tiedosta omassa koneessani lämpöongelmia.Jokke espoosta kirjoitti:
Muutama kysymys:
-Ulkoisella näytöllä varmaan tukee suurempaakin resoluutiota kuin tuo 1280x800? Kohtalaisen itsestäänselvä kysymys, mutta vahvistusta kaipailisin
-Onko ko. mallin puhdistaminen pölystä kuinka haastava homma? Jos koettaisi pitää suhteellisen puhtaana?
-Onko näissä uusissa ollut vielä ongelmia ylikuumenemisen kanssa? Kannattaisiko käyttää kotioloissa jäähdytysalustaa?
Myös muut kommentit, niin plussat kuin miinuksetkin, ovat tervetulleita.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja Jokke espoosta »
Kiitos vastauksesta. Tarkoitin kyllä koneen sisäosien puhdistamistaMikael K. kirjoitti:
Minulla on tällä hetkellä kiinni 13" MBP:ssa 22" 1920 x 1200 näyttö. Pöly lähtee helposti irti. Näyttö vaatii ehkä eniten työtä, kun se on kiiltävä. Ainakaan minä en tiedosta omassa koneessani lämpöongelmia.

Niin, kone tuli ostettua. On tää aika luksusta kyllä vanhaan verrattuna. Akkua en ole vielä kalibroinut kun en ainakaan käyttöohjeissa havainnut kehoitusta moiseen, nyt ajattelin käyttää akun ensimmäistä kertaa loppuun. Tällä hetkellä maltillisella näytön kirkkaudella ja näppiksen valot pois näyttää akun kestoksi luokkaa 6h, mutta katsotaan miten kalibrointi vaikuttaa asiaan. Onhan tuo kuusi tuntia jo aivan pirun hyvä, mutta olisihan se vielä parempi jos pääsisi lähemmäs kymmentä

-
Viesti Kirjoittaja juccca »
Olen ostamassa ekaa läppäriä ja samalla ensimmäistä Mac-konetta. (Pöytäkoneena on vanha uskollinen xp-toosa.)
Onko tuo MacBookPro 13 paljon parempi ihan normikäytössä kuin 13 tuuman Macbook? Ihan oman talouteni takia ajattelin tutustua Mac-maailmaan halvemman MacBookin avulla. Ok kone? Mieli tekisi 15" MBP:ta (kun ajattelin tuon näytön olevan liian pieni), mutta noin tonni lisää rahaa tuntuu mahdottomalta ajatukselta tässä tilanteessa.
Onko tuo MacBookPro 13 paljon parempi ihan normikäytössä kuin 13 tuuman Macbook? Ihan oman talouteni takia ajattelin tutustua Mac-maailmaan halvemman MacBookin avulla. Ok kone? Mieli tekisi 15" MBP:ta (kun ajattelin tuon näytön olevan liian pieni), mutta noin tonni lisää rahaa tuntuu mahdottomalta ajatukselta tässä tilanteessa.
-
Viesti Kirjoittaja Jokke espoosta »
Kyllä mun mielestä melkein kannattaa sijoittaa MBP:hen, ainakin jos konetta aikoo yhtään käyttää muutenkin kuin kotona. Toisaalta itse helppo sanoa kun Gigantin synttäreiltä sain tämän normaalin valkoisen MB:n hintaan. Tämä alumiinikotelo on ainakin minulle iso juttu, ei tarvitse pelätä naarmuja ja muuten pitää kuin kipeää *illua. Tuplamäärä muistiakaan ei varsinaisesti ainakaan haittaa, mutta etenkin tämä kotelointi on minulle iso juttu. Harmi kun missasit Gigantin synttärit, tämän sai sieltä 999€.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka