Mulla on tällänen jämä powerbook g4. Mulla on tässä semi paljon kaikkea tärkeetä mitä pitäs saada turvaan ennen koneen vaihtoa. Marssin sitten torstaina verkkokauppaan olettaen, että homma toimii kuin rasvattu, mutta ei niin ei. Ostin ensin Lacie rikiki 250gigan ulkoisen kovon. No kone ei sitten tunnistanut sitä ja aikansa säädön jälkeen lähdin sitten vaihtoreissulle verkkokauppaan. Kysyin sitten Verkkokaupan asiantuntevilta myyjiltä, että onko tässä vanhassa rotiskossa mahdollista ylipäätään toimii mikään ulkoinen kovo. Kuulemma ei ole mitään ongelmaa. Sen kun laittaa kovalevyn usb porttiin ja homma on paketissa. Ostin sitten Lacie network space2 1tb. asensin ohjelmat ja kaikki oikein, muttä yllätys yllätys kone ei silti ulkoista kovoa tunnista. Eli palautukseen vai ajurit vai kone ikkunasta?
Tattista!
PowerBook G4 ja LaCie yhteensopivuus
Keskustelua kannettavista
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
PowerBook G4 ja LaCie yhteensopivuus
Viesti Kirjoittaja Saarioinen »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 25.9.2010 klo 22.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Powerbook G4 ja Lacie yhteensopivuus.
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onkos siinä oma virtalähde siinä kovossa? Jos on, onhan se alustettu se ulkoinen, Applen formaattiin. Levytyökalulla.
Ja jos ei ole, onhan USB-kaapelin molemmat liittimet kytketty. Joskus mulla oli G4:n kanssa sama ongelma, ilman kahta USB-porttia ei inahtanutkaan.
Ja jos ei ole, onhan USB-kaapelin molemmat liittimet kytketty. Joskus mulla oli G4:n kanssa sama ongelma, ilman kahta USB-porttia ei inahtanutkaan.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
pitäs toimia mac os x 1.4:stä ylöspäin! ja siis usb väylällä kun koitin ei sano mitään koska tää vaatii usb 2.0 portin. ja kaikissa näissä isommissa ulkoisissa kovoissa on oma virtalähde mukana. tähän network spaceen ei vaan ton usbn pitäisi vaikuttaa, koska on ethernet drive. eli kovo tulee kiinni ulkoiseen reitittimeen ja sitä voi käyttää kaikki päätteet jotka käyttää mun verkkoa ja ei vaan silti skulaa!
-
vaikka softat on asennettu kytkennät tehty oikein ja kaikki lacien omat ohjelmat toimii niin tietokone ei vaan tunnista tota kovoa!
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka