"Amen. Ketju on ajautunut keskinäiseksi alatyyliseksi kurapainiksi. Kukin tehköön painijoista omat johtopäätöksensä, minä kaivan lukon esille ja väännän siinä avainta. KLIK."
Mainitun keskustelun osoite: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 9&t=150594
Huutonetin kauppa: http://www.huuto.net/kohteet/iphone-3gs ... /150285776
Tuli sellainen olo, että tämä palvelu toimii kuin Valko-Venäjällä, mielestäni ainakin ylläpito toimi siten. Olen havainnut, että rönsyilevät keskustelut on siirretty omaksi keskusteluikseen, mutta niin ei tehty nyt. On erityisen tärkeää, että myyjät ja ostajat voivat vaihtaa ajatuksiaan vapaasti, koska kaikenlaiset huijaukset ovat lisääntyneet huimasti. On selvää, että osa viesteistä oli hieman mauttomia, mutta vain hieman. Kyllä "amanita" toimi mielestäni väärin, koska homma ei päättynyt siihen, vaan on jatkunut edelleen. Käyttäjä "Jånsku" antoi huutonetissä "Wanhaatavaraa"-käyttäjänä myyjälle negatiivisen palautteen, myyjä taasen antoi neutraalin palautteen Wanhalletavaralle. Itse tuolloin pyysin pääpainijoita unohtamaan riitelyn, mutta homma kuitenkin jatkui. Nyt huuto.netin valvojat ovat poistaneet ostajana toimineenn"Wanhaatavaraa" antaman negatiivisen palautteen kokonaan, eli ostaja ei pääse antamaan sitä enää uudelleen. Myyjä on taasen käynyt kuittaamassa neutraalin palautteensa negatiiviseksi. Ostaja on saanut lisäksi jostain muusta kaupasta yhden negatiivisen lisää, joten saldo on tällä hetkellä kuusi positiivista ja viisi negatiivista palautetta, pistearvon ollessa tällä hetkellä yksi. "Wanhaatavaraa"- käyttäjä on tällä hetkellä liipasimella käyttäjätunnuksen sulkemisen suhteen.
Omasta mielestäni myyjä oli tehnyt oikein lopettaessaan huutokaupan, mutta ei viisaasti. Sain sitten minäkin "rapaa" naamalle, kun olin myyjän puolella. Nyt kun tiedämme tuloksen, voimme nähdä, että Jånskun olisi kannattanut keskeyttää vihanpito heti kun siitä huomautin. En ole ollut tämän asian kanssa tekemisissä muuten kuin suljetussa keskusteluketjussa, joten en tiedä onko kyseistä kauppaa kommentoitu jossain muussa ketjussa. En syytä mitenkään Jånskua epärehelliseksi, mutta hänen kauppahistoriastaan on tullut näkyviin paljon sellaista, jota en toivoisi ainakaan itselleni. Hänhän itse toi koko jupakan esille syyttäen myyjää epärehelliseksi ja huijariksi.
Täällä on paljon keskusteltu siitä, että pitäisikö kaikki ketjut yleensäkään säilyttää palvelimella, sillä käyttäjä, mikä osoittautuu kerran epäpäteväksi kaupan osapuoleksi foorumilla, on sitä sen jälkeen aina. Lähes kaikki viestit jäävät palvelimen muistiin. Jokaisen käyttäjän on arvioitava erikseen onko käyttäjätunnuksen henkilö jo "viisastunut", jos aikaa on kulunut paljon itse tapauksesta. Kun käyttäjä usean vuoden jälkeen on ryhdistäytynyt, on hänestä muistuttamassa aikaisempi historia keskusteluineen. Kyllä on Valko-Venäjää tämä osuus. Keskustelussa kannattaisi myös ottaa kantaa siihen, onko tämäntyyppinen tietojen rekisteröinti edes laillista, vaikka kaikki käyttäjät ovat hyväksyneet säännöt. Tältä osin säännöt ovat kohtuuttomia ja toiminta lähentelee jo hieman perverssiä toimintaa. Ymmärrän kyllä, että voidaan tutkia eri tuotteiden hintakehitystä jäsenten välisessä kaupassa, yms. mutta en ymmärrä kaiken pierun taltiointia.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Pyydän kommenttia asiaan liittyen.