iPhone mykistää puheluita
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone mykistää puheluita
Viesti Kirjoittaja Keksu »
Olen tympiintynyt iPhonea kiusaavaan ongelmaan. Tuli 3G malliini iOS4 päivityksen jälkeen ja on myös iPhone nelosessani mukana. Eli usein 3G verkon rajamailla puhelut mykistyvät kesken ja kumpikaan ei kuule enää mitään. Kun vilkaisen puhelinta, se on "järjissään" ja pudonnut pois 3G verkosta (pompula vain jäljellä). Rasittava vika ja toistuu usein, käsittääkseni aina vain kun 3G verkon rajoilla aletaan olla. Ihan kuin siirtyminen 3G:stä 2G:hen aiheuttaisi sen että puhelu mykistyy. Teki samaa vanhalla ja tekee myös tällä nelosella. Ainut ominaisuus joka todella pännii iPhonessa, ei siis toimi kunnolla...puhelimena
Niin ja kyseessä factory-unlocked mallit ulkomailta ja operaattori on DNA. Ehkä vaihto pelkkään 2G toimintaan auttaisi...mutta kun tarviis myös 3G nopeuksia.

-
Re: iPhone mykistää puheluita
Viesti Kirjoittaja Hump »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=146044
...et ole yksin.
...et ole yksin.
-
Viesti Kirjoittaja Topa- »
Itse olen huomannut saman nelosluurilla.
MacBook Pro 13"
iPhone 4 16GB
iPhone 4 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Janne_74 »
Päivitin saunalahden asetukset eilen illalla, tänään alkoi pätkiminen! Aiemmin ei ole ollut!!
--
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
-
Korjaantui Facetimen disabloinnilla. Todella omituista!
--
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
-
Viesti Kirjoittaja senuti »
Kotelo/suoja, mikä peittää puhelimen etu-yläosan on myös yksi syy puheluiden katkeamiseen/mykäksi menoon, ainakin 3GS mallissa, joten luulisin, että saattaa haitata myös 3G mallia jos niissä sama/samassa paikassa oleva sensori joka tunnistaa onko puhelin korvalla.
-
Mulla on Griffinin suoja - aiemmin ei ollut pätkimistä. Ja pätkiminen tapahtui puhuessa nappikuulokkeeseen, puhelin oli pöydällä - eli mikään sensoriongelma ei ollut.senuti kirjoitti:Kotelo/suoja, mikä peittää puhelimen etu-yläosan on myös yksi syy puheluiden katkeamiseen/mykäksi menoon, ainakin 3GS mallissa, joten luulisin, että saattaa haitata myös 3G mallia jos niissä sama/samassa paikassa oleva sensori joka tunnistaa onko puhelin korvalla.
Nyt kun on Facetime ollut Phone-menusta disabloituna, ongelmaa ei ole ollut. Ongelma siis alkoi samaan aikaan kun sain uuden Saunalahden päivityksen ja enaboin Facetimen. Mitään muuta muutosta ei ollut. Kyllä vahvasti syytän Facetimea tuosta..
--
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
-
Viesti Kirjoittaja Sweet »
Minulla ollut ihan sama mykkiintymis-ongelma jo 3G:ssä ja nyt 4:ssa. Ja siis ei johdu mistään sensoriongelmasta todellakaan. Kyseessä on eri juttu. MIelenkiintoinen tuo Facetime-ratkaisu, itsellä nyt pari päivää asiaa kokeilleena, ei ainakaan vielä ole mykkiintynyt kertaakaan! Liittymänä DNA.Janne_74 kirjoitti:Mulla on Griffinin suoja - aiemmin ei ollut pätkimistä. Ja pätkiminen tapahtui puhuessa nappikuulokkeeseen, puhelin oli pöydällä - eli mikään sensoriongelma ei ollut.senuti kirjoitti:Kotelo/suoja, mikä peittää puhelimen etu-yläosan on myös yksi syy puheluiden katkeamiseen/mykäksi menoon, ainakin 3GS mallissa, joten luulisin, että saattaa haitata myös 3G mallia jos niissä sama/samassa paikassa oleva sensori joka tunnistaa onko puhelin korvalla.
Nyt kun on Facetime ollut Phone-menusta disabloituna, ongelmaa ei ole ollut. Ongelma siis alkoi samaan aikaan kun sain uuden Saunalahden päivityksen ja enaboin Facetimen. Mitään muuta muutosta ei ollut. Kyllä vahvasti syytän Facetimea tuosta..
-
Viesti Kirjoittaja Keksu »
Hmm...tuota pitää itsekkin kokeilla. Alan olla jo epätoivoinen, tänään 4/7 puhelua piti aloittaa uusiksi kun heitti mykät kesken menon. Puhelu ei siis sinänsä katkea, mitään vaan ei kuulu kumpaankaan päähän. Ja 3G:stä siirtyminen 2G:hen jotenkin liittyy asiaan...prkl...kyllä kyrsii.Sweet kirjoitti:Minulla ollut ihan sama mykkiintymis-ongelma jo 3G:ssä ja nyt 4:ssa. Ja siis ei johdu mistään sensoriongelmasta todellakaan. Kyseessä on eri juttu. MIelenkiintoinen tuo Facetime-ratkaisu, itsellä nyt pari päivää asiaa kokeilleena, ei ainakaan vielä ole mykkiintynyt kertaakaan! Liittymänä DNA.Janne_74 kirjoitti:Mulla on Griffinin suoja - aiemmin ei ollut pätkimistä. Ja pätkiminen tapahtui puhuessa nappikuulokkeeseen, puhelin oli pöydällä - eli mikään sensoriongelma ei ollut.senuti kirjoitti:Kotelo/suoja, mikä peittää puhelimen etu-yläosan on myös yksi syy puheluiden katkeamiseen/mykäksi menoon, ainakin 3GS mallissa, joten luulisin, että saattaa haitata myös 3G mallia jos niissä sama/samassa paikassa oleva sensori joka tunnistaa onko puhelin korvalla.
-
Ei auta Facetimen pois kytkeminenkään. Ihan yhtäläisesti mykkiintyy, oli asetus miten päin tahansa.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Voisi olla hyvä kokeilla meneekö vastaava laite samassa paikassa mykäksi?
Oma 3GS heittelee mua verkosta tämän tästä vaikka kaverin identtisessä luurissa on vielä palkkeja yllin kyllin (sama operaattori). Ehkä antenni on irti/löysällä/tjsp. ja ajattelin käyttää huollossa. Toistaiseksi ei ole katkonut puheluita.
Oma 3GS heittelee mua verkosta tämän tästä vaikka kaverin identtisessä luurissa on vielä palkkeja yllin kyllin (sama operaattori). Ehkä antenni on irti/löysällä/tjsp. ja ajattelin käyttää huollossa. Toistaiseksi ei ole katkonut puheluita.
-
Otin 3G:n pois päältä ja ainakaan vielä ei ole kertaakaan mykistynyt. Eli probleema taitaa tosiaan liittyä 3G ja 2G verkkojen väliseen siirtymään. Tätä myös DNA:n tekninen asiakaspalvelu epäili (mulla siis DNA:n liittymä).
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka