mikaw_ kirjoitti:Emmä tiedä, kun missään ei ole tehty tilastoa siitä, että viallisia enemmän kuin ehjiä, niin mistä sen tietää kumpia on enemmän?
Mulla kävi viime vuonna pari Late 2009 kääntymässä ja molemmat olivat viallisia. Tilastollisesti aika todennäköistä, että Late 2009:n vikaprosentti on aika suuri.
Käykääpä katsomassa macrumorsin keskusteluja, voi sitä itkun ja hammastenkiristysten määrää.
Konehan voi olla viallinen myös, vaikkei käyttäjä sitä itse tajuaisikaan. Täälläkin on jotkut todenneet saavansa pissapaneelin, mutta asia ei itseä häiritse tarpeeksi tjs. joten ovat ottaneet normaalisti laitteen käyttöön.
Kysellessäni optisen-aseman naarmuuttamis-ominaisuudesta, sain vastauksia ettei henkilö X käytä optisia levyä (dinosaurukset ja jotain). Se sun prkl optinen-asema on mäsä, jos se naarmuttaa ja vaikket levyjä käyttäisikään!
Useilla on joku syntymästään huono kuulo, tai huonontunut sen verran, etteivät kuule mahdollista korkeataajuista sirinää, mikä syntyy iMacin näytön kirkkauden säätämisestä. Voi se siis rikki olla vaikkei käyttäjä itse sitä tajuaisikaan.
Tietysti on mahdollisuus, että myönnetään näiden vikojen olevan ominaisuuksia ja sittenhän on enää turha pulista mitään, kun jokainen tietää minkälaisen vehkeen ostaa.
Tästä kirjoituksesta saa helposti sen kuvan, että viat ovat kaikilla samantasoiset ja homma on vain kiinni käyttäjän aistien terävyydestä ja siitä kuinka paljon pystyy katsomaan sormien läpi. Näinhän homma nimenomaan ei ole. Mitä nyt näihin pissapaneeleihin tulee, niin on niitä, joilla näytön alareuna näyttää kirjaimellisesti siltä kuin Jobs olisi käynyt lurauttamassa sinne, ja niitä, joilla tuota kellertävyyttä on niin vähän, ettei sitä erota kellertävyydeksi vaan hitusen lämpimämmäksi sävyksi. Eroja siis on.
Kyllähän nykyajan laitteissa on pikkuvikoja, jotka hyväksytään. Esimerkiksi taulutelevisioissa on valovuotoilmiö on todella yleinen ja porukka pitää ko. ongelmalla varustettuja malleja, jos se on vain vähäistä. Jos sukelletaan taas konsolien maailmaan, niin sekä XBOX360 että PS3 ovat molemmat äänekkyyden tasoltaan todella vaihtelevia. Itsekin vuosi sitten ostin Slimin uskoen, ettei äänekkäitä yksilöjä ole kuin pieni prosentti, ja kuinka ollakkaan äänekäs yksilö sieltä tuli. Palautin sen, koska se sirinä ja pauhanta häiritsi minua.
Ero esimerkiksi pauhaavan PS3:n ja minun tapauksessani hieman kellertävyysongelmaa sisältävän iMacin välillä on se, että jälkimmäisen ongelma ei häiritsi kuin korkeintaan noissa kellertävyystesteissä. Totta kai koen, että puolitoista koota maksaneena minulla tulisi olla oikeus täydelliseen laitteeseen. Olen kuitenkin realisti (en usko että 100%:n täydellisiä laitteita pahemmin on) ja toisaalta en halua menettää tätä yksilöä, joka on yleisesti ottaen paras tietokone mitä olen omistanut. Onhan tässä sekin puoli, että tämä kellertävyys on mainittu MacRumoursillakin ominaisuudeksi, joka johtuu käytetystä LED-tekniikasta.