Itse asennus sujui ihan kohtalaisesti, Levyllä ollut firmware oli TRIM:iä tukeva 02HA, joten päätin suoraan päivittää sen uusimpaan 02HD:en. Olin jo pari päivää testaillut levyä MBP:ssä, joten nollasin sen HDDErasella, joka kuulemma tyhjentää SSD:n totaalisesti ja samalla palauttaa sen suorituskyvyltään täysin tehdaskuntoiseksi. Tämä tosin jotenkin lukitsi levyn salasanalla, joten jouduin purkamaan SSD:n iMacista pois muutamaan kertaan, kunnes vihdoin sain lukituksen purettua ja levytyökalu suostui osioimaan levyn.
Seuraava ongelma olikin sitten pölyn jääminen lasin ja näytön väliin. Ostamani paineilma saattoi kyllä olla heikkotehoista, mutta tuolla menetelmällä en saanut kuin parhaimmillaan siirrettyä pölyhiukkasia muutaman sentin eteenpäin. Pölyhiukkaset kun näyttävät lasin välissä aivan kuin näytössä olisi kuollut pikseli. Lopulta sain kuitenkin ongelman ratkaistua imuri+harjasuulake-yhdistelmällä, joka osoittautui hyvinkin tehokkaaksi.
Tällä hetkellä siis SSD osioitu käyttöjärjestelmälevyksi ja 2TB:n levy datalevyksi. Järjestelmäasetusten Käyttäjät-osiosta sain siirrettyä koko kotikansion tuolle 2TB:n levylle, joten nyt kaikki tiedostot työpöydällä olevista dokumentteihin ja elokuviin menevät automaattisesti tuonne 2TB:lle ja SSD:lle jää vain käytännössä käyttöjärjestelmä ja ohjelmat.
Kaikki muu siis pelaa varsin loistavasti ja ohjelmat avautuvat todella nopeasti (mm. Word 2008 ja Photoshop CS4 aukeavat molemmat alle 3sek.).
Suurin ongelma tosin tässä vaiheessa on se, että Windowsin asennus Boot Campilla on vähintäänkin hankalaa. Boot Camp kun ei suoraan tue ulkoista DVD-asemaa ja joidenkin suosittelema rEFIT ei myöskään suostunut toimimaan on mahdollisuudet varsin rajalliset. Ajattelin nyt vielä kokeilla ostamalla ulkoisen USB-kotelon tuolle Applen toimittamalle asemalle. Ilmeisesti rajoitus on tässä, koska käsittääkseni Macbook Airin USB-asemalla pystyy asentamaan Boot Campin normaalisti?
Laitetaan nyt vielä muutama kuva itse asennuksesta: