Elisalta kytkytön iPhone
-
- Viestit: 8105
- Liittynyt: 24.8.2005 klo 20.36
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Lare »
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: 23.7.2009 klo 20.11
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Hinnalla ei ole merkitystä, vaan tuotteen tuoman palvelun tärkeydellä. Jos esimerkiksi pyykkikone hajoaa, on siinä kahden viikon huoltoaika jo sen verran pitkä että myyjän pitäisi (takuun puitteissa) antaa joko hyvitystä tai tuoksi ajaksi korvaava tuote. Talouden ainoa TV ei myöskään saa olla kauaa huollossa, ja uskoisin että sama pätee talouden ainoaan kännykkään. Kuluttajavirastosta selviää kuitenkin oikein mainiosti antamalla kännykän tapauksessa jonkun nokian kympin luurin lainaksi huollon ajaksi. Viime kädessä korvauksen arvioi toki aina kuluttajavirasto, mikäli asia sinne asti päätyy.Joni-Pekka kirjoitti:Se raja, mitä edullisempia tuotteita vaihdetaan ja kalliimpia tuotteita huolletaan, lienee veteen piirretty viiva. Olisi mielenkiintoista kuulla kuluttajaviraston näkemys asiasta.
Kännykän toimituksen viivästymisestä on kirjoitettu ihan oma sivunsa kuluttajaviraston sivuille: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/pu ... astyminen/
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 12.2.2009 klo 13.15
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja qreippi »
Nokialla DAP-vaihdon mahdollisuus on 7 päivää (sunnuntaita ei lasketa) - eli menet kotiin ja 6 päivän kulutua ilmaantuu vikaa >> liikkeeseen ja uusi puhelin lapaan.
Applella vastaava tapahtuu huollon kautta - ostat puhelimen liikkeestä Sonera/Elisa tms. - avaat paketin heti liikkeessä ja puhelin ei starttaa >> puhelin lähtee huoltoon.
Ostin viime vuonna 3GS:n Soneralta ja puhelin kesti päivän. Huoltoon >> puhelin tuli huollosta ja kesti 2 päivää >> huoltoon >> sen jälkeen alkoi toimia, mutta ostopäivästä kesti yli 3 viikkoa ennenkuin sain toimivan puhelimen.
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: 23.7.2009 klo 20.11
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Amerikassahan Apple hoitaa takuuasiat mallikkaasti. Koko takuun ajan voit viedä luurin Apple Storeen, josta saat uuden tai tehdaskorjatun tilalle mikäli vikaa löytyy. Apple Storeja kun ei täällä ole niin homma on kyllä hoidettu aika hankalasti.qreippi kirjoitti:Applella on todella hankalat nuo takuuehdot verrattuna esim. Nokia/Samsung/SE.
Nokialla DAP-vaihdon mahdollisuus on 7 päivää (sunnuntaita ei lasketa) - eli menet kotiin ja 6 päivän kulutua ilmaantuu vikaa >> liikkeeseen ja uusi puhelin lapaan.
Applella vastaava tapahtuu huollon kautta - ostat puhelimen liikkeestä Sonera/Elisa tms. - avaat paketin heti liikkeessä ja puhelin ei starttaa >> puhelin lähtee huoltoon.
Ostin viime vuonna 3GS:n Soneralta ja puhelin kesti päivän. Huoltoon >> puhelin tuli huollosta ja kesti 2 päivää >> huoltoon >> sen jälkeen alkoi toimia, mutta ostopäivästä kesti yli 3 viikkoa ennenkuin sain toimivan puhelimen.
-
- Viestit: 450
- Liittynyt: 9.6.2009 klo 1.36
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Ei ole, eikä ole missään nimessä huijausta vaan aivan kuluttajasuojan mukaan mennään.maniski kirjoitti:Eikö kuluttajalla ole muka mitään mahdollisuutta purkaa kauppaa, jos ostaa (Elisalta) rikkinäisen tuotteen? Aika outoa. Jopa huijausta.jukjuv kirjoitti:Kuluttajasuojan mukaan myyjällä on oikeus korjata virhe (virhe=esim iPhone on rikki eikä toimi) kohtuuajassa, joka on kuluttajaviraston tulkinnan mukaan noin 2-viikkoa. Eli lainmukasia perusteluita ei ole minkäänlaisia, että pitäisi saada uusi luuri.Joni-Pekka kirjoitti:Mun mielestä uutta puhelinta ei kuulu takuuhuollon kautta pyöräyttää. Uusi pitäisi saada tilalle ja myyjä hoitaa vanhan luurin takaisin myyntikuntoon.
http://www.juvankoski.com
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: 25.12.2007 klo 17.06
- Paikkakunta: Turku
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
Siitähän tässä juurikin on kyse, että missä vaiheessa vastuu siirtyy myyjältä valmistajalle. Kun rahat on kassassa, vai vasta sen jälkeen kun tuote on havaittu toimivaksi...mindraker kirjoitti:Valmistajanhan se rajoitettu takuu on, myyjäliikkeen vastuu asiassa on huomattavasti pienempi, kuin usea täällä luulee.
Tässä tapauksessa myyjällä on poikkeuksellisen paljon vastuuta, kun toimivat itse myös maahantuojana.
-
- Viestit: 450
- Liittynyt: 9.6.2009 klo 1.36
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Myyjä on aina virhevastuussa kuluttaja - asiakas suhteessa. Jos puhutaan taas Takuusta, eikä virhevastuusta, niin Takuuhan on vain lisäarvo, jonka asiakas saa, samoin kuin esim Nokian ja muiden lupaamat DOA- käytännöt (DOA= kuollut syntyessään) jolloin asiakas saa uuden laitteen virheellisen tilalle, jos virhe on todettu tietyn päivän sisällä ostosta.Joni-Pekka kirjoitti:Siitähän tässä juurikin on kyse, että missä vaiheessa vastuu siirtyy myyjältä valmistajalle. Kun rahat on kassassa, vai vasta sen jälkeen kun tuote on havaittu toimivaksi...mindraker kirjoitti:Valmistajanhan se rajoitettu takuu on, myyjäliikkeen vastuu asiassa on huomattavasti pienempi, kuin usea täällä luulee.
Tässä tapauksessa myyjällä on poikkeuksellisen paljon vastuuta, kun toimivat itse myös maahantuojana.
Mutta kaikein olellisin asia on, että Myyjällä on mahdollisuus korjata virhe kohtuullisessa ajassa, jollei muuta ole sovittu / luvattu.
Ihmeellistä, että kuluttajasuojasta on niin hirveesti vääriä oletuksia ihmisillä. Esimerkiksi että kivijalkamyymälästä ostetulla tuotteella olisi aina joku kaupan purku mahdollisuus tietyn päivän sisällä, vaikka mitään tälläistä ei todellakaan ole. Etä ja postimyynti on tietysti sitten asia erikseen.
Kaikkein nolointahan on, että ihmiset sitten menevät mesoomaan kaikkitietävänä sille pikkuselle asiakaspalvelijalle ja vaativat milloin mitäkin, vetoen kuluttajasuojalakiin... noloa, todella noloa.
http://www.juvankoski.com
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.10.2010 klo 19.14
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Chymos »
Tarkoitin vain, että useiden ns. merkkituotteiden kanssa valmistaja tosin haluaa hoitaa viallisen tuotteen tilalle
välittömästi korvaavan tuotteen vaikkei laissa edes niin määrätä saadakseen asiakkaan tyytyväiseksi. Applella ei näköjään niin toimita.
Sitä myös olen pohtinut, että onko applella oikeutta antaa puhelimeni tilalle tehdaskorjattua versiota.
Jotenkin tuntuisi oudolta, että maksettuani ensiksi 600 euroa uudesta puhelimesta,
joka onkin valmiiksi rikki, niin saisin sen tilalle käytetyn puhelimen.
Toisin sanoen joutuisin maksamaan uuden hinnan käytetystä puhelimesta.
Onko palstalaisilla tietoa onko tämä ihan sallittua? Jos näin käy niin sitten kyllä koitan perua kaupan,
sillä se sotii vähän oikeustajuani vastaan..
-
- Viestit: 995
- Liittynyt: 24.9.2009 klo 17.39
- Paikkakunta: Snäckby
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
-
- Viestit: 4885
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja strong »
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 2.12.2009 klo 11.38
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Radalle »
16GB on menekiltään parempi kuin 32GB, molempia oli hyllyssä.
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 2.9.2010 klo 22.30
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja mindraker »
jukjuv kirjoitti:Myyjä on aina virhevastuussa kuluttaja - asiakas suhteessa. Jos puhutaan taas Takuusta, eikä virhevastuusta, niin Takuuhan on vain lisäarvo, jonka asiakas saa, samoin kuin esim Nokian ja muiden lupaamat DOA- käytännöt (DOA= kuollut syntyessään) jolloin asiakas saa uuden laitteen virheellisen tilalle, jos virhe on todettu tietyn päivän sisällä ostosta.Joni-Pekka kirjoitti:Siitähän tässä juurikin on kyse, että missä vaiheessa vastuu siirtyy myyjältä valmistajalle. Kun rahat on kassassa, vai vasta sen jälkeen kun tuote on havaittu toimivaksi...mindraker kirjoitti:Valmistajanhan se rajoitettu takuu on, myyjäliikkeen vastuu asiassa on huomattavasti pienempi, kuin usea täällä luulee.
Tässä tapauksessa myyjällä on poikkeuksellisen paljon vastuuta, kun toimivat itse myös maahantuojana.
Mutta kaikein olellisin asia on, että Myyjällä on mahdollisuus korjata virhe kohtuullisessa ajassa, jollei muuta ole sovittu / luvattu.
Ihmeellistä, että kuluttajasuojasta on niin hirveesti vääriä oletuksia ihmisillä. Esimerkiksi että kivijalkamyymälästä ostetulla tuotteella olisi aina joku kaupan purku mahdollisuus tietyn päivän sisällä, vaikka mitään tälläistä ei todellakaan ole. Etä ja postimyynti on tietysti sitten asia erikseen.
Kaikkein nolointahan on, että ihmiset sitten menevät mesoomaan kaikkitietävänä sille pikkuselle asiakaspalvelijalle ja vaativat milloin mitäkin, vetoen kuluttajasuojalakiin... noloa, todella noloa.
Noloahan se, mutta kyllä siinä saa asiakaspalvelija työtovereineen aina naureskeltavaa pariksi päiväksi

-
- Viestit: 243
- Liittynyt: 12.7.2006 klo 21.48
Valmiiksi rikkinäisen tuotteen palautusoikeus
Viesti Kirjoittaja maniski »
Miten sinun mielestäsi olisi toimittava, jos asiakas haluaa tutustua Elisan liikkeessä siihen kyseiseen tuotteeseen jota on ostamassa? Tähän pitäisi olla mahdollisuus myös iPhonen tilanteessa, vaikka se onkin tehty Applen puolelta vaikeaksi (aktivoinnit yms).mindraker kirjoitti:Noloahan se, mutta kyllä siinä saa asiakaspalvelija työtovereineen aina naureskeltavaa pariksi päiväksiVarmasti monesta homppulaisestakin on tullut työpaikkaviihdettä noiden täysin käsittämättömien kuluttajasuojamukalakien ja palautusoikeuksien perusteella.
Mikäli sitä mahdollisuutta ei ole olemassa niin tilannehan on käytännössä aivan sama kuin postimyynnissä (jossa on myös palautusoikeus). Kaiken huipuksi olet mahdollisesti ostamassa tietämättäsi jo valmiiksi rikkinäistä tuotetta vaikka olet kaupassa. Kovin heikoilla hangilla siis mennään...
Kysymys kuuluukin: Jos tähän menettelyyn ei tule muutosta niin kuka kohta enää haluaa ostaa kivijalkaliikkeistä yhtään mitään, kun ehdot (ja monesti hintakin) on siellä huonommat? En ainakaan minä.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
(Vastaukset alkaa varmasti mennä jo ohi aiheen, joten jatketaan tuotepalautusväännöstä jossain muualla...)
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 12.4.2005 klo 19.11
Re: Valmiiksi rikkinäisen tuotteen palautusoikeus
Viesti Kirjoittaja kaipila »
No eikös niissä liikkeissä ole juuri sitä varten näytekappaleita joita saa hipelöidä?maniski kirjoitti:Miten sinun mielestäsi olisi toimittava, jos asiakas haluaa tutustua Elisan liikkeessä siihen kyseiseen tuotteeseen jota on ostamassa? Tähän pitäisi olla mahdollisuus myös iPhonen tilanteessa, vaikka se onkin tehty Applen puolelta vaikeaksi (aktivoinnit yms).mindraker kirjoitti:Noloahan se, mutta kyllä siinä saa asiakaspalvelija työtovereineen aina naureskeltavaa pariksi päiväksiVarmasti monesta homppulaisestakin on tullut työpaikkaviihdettä noiden täysin käsittämättömien kuluttajasuojamukalakien ja palautusoikeuksien perusteella.
Mikäli sitä mahdollisuutta ei ole olemassa niin tilannehan on käytännössä aivan sama kuin postimyynnissä (jossa on myös palautusoikeus). Kaiken huipuksi olet mahdollisesti ostamassa tietämättäsi jo valmiiksi rikkinäistä tuotetta vaikka olet kaupassa. Kovin heikoilla hangilla siis mennään...
Kysymys kuuluukin: Jos tähän menettelyyn ei tule muutosta niin kuka kohta enää haluaa ostaa kivijalkaliikkeistä yhtään mitään, kun ehdot (ja monesti hintakin) on siellä huonommat? En ainakaan minä.![]()
(Vastaukset alkaa varmasti mennä jo ohi aiheen, joten jatketaan tuotepalautusväännöstä jossain muualla...)
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 1.9.2010 klo 21.55
Re: Valmiiksi rikkinäisen tuotteen palautusoikeus
Viesti Kirjoittaja Fernando »
kaipila kirjoitti: No eikös niissä liikkeissä ole juuri sitä varten näytekappaleita joita saa hipelöidä?
Niin näytekappaleita mutta jos olet ostamassa puhelinta niin et pääse kokeilemaan sitä kappaletta ennen kuin olet maksanut sen ja hyväksynyt sopimusehdot avaamalla paketin jonka jälkeen et voikaan palauttaa sitä puhelinta kauppaan vaikka olisikin rikki, jolloin puhelin hoidetaan huollon kautta.
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 27.11.2007 klo 22.22
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja ranson »
Ja riippuen tapauksesta, niin voivat ensitilassa ehdottaa monissakin tapauksissa huoltoa, eivätkä siis anna suoraan uutta tuotetta tilalle. Osassa tapauksista kyllä saa suoraan uuden tuotteen tilalle.
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 2.9.2010 klo 22.30
Re: Valmiiksi rikkinäisen tuotteen palautusoikeus
Viesti Kirjoittaja mindraker »
Fernando kirjoitti:kaipila kirjoitti: No eikös niissä liikkeissä ole juuri sitä varten näytekappaleita joita saa hipelöidä?
Niin näytekappaleita mutta jos olet ostamassa puhelinta niin et pääse kokeilemaan sitä kappaletta ennen kuin olet maksanut sen ja hyväksynyt sopimusehdot avaamalla paketin jonka jälkeen et voikaan palauttaa sitä puhelinta kauppaan vaikka olisikin rikki, jolloin puhelin hoidetaan huollon kautta.
Tämä on taas juuri näitä tysin päättömiä vaatimuksia, joita jotkut aasiakkaat esittävät ostaessaan esim. juuri puhelinta. Järki nyt käteen hyvä mies!
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 1.9.2010 klo 21.55
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Fernando »
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 2.9.2010 klo 22.30
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja mindraker »
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: 2.6.2010 klo 14.11
Re: Valmiiksi rikkinäisen tuotteen palautusoikeus
Viesti Kirjoittaja olpo »
Tota ihan vaan semmonen huomio et siinä vaiheessa ku laitat simkortin puhelimeen sisään ni postimyynnin palautusoikeus loppuu siihen paikkaan.maniski kirjoitti:Miten sinun mielestäsi olisi toimittava, jos asiakas haluaa tutustua Elisan liikkeessä siihen kyseiseen tuotteeseen jota on ostamassa? Tähän pitäisi olla mahdollisuus myös iPhonen tilanteessa, vaikka se onkin tehty Applen puolelta vaikeaksi (aktivoinnit yms).mindraker kirjoitti:Noloahan se, mutta kyllä siinä saa asiakaspalvelija työtovereineen aina naureskeltavaa pariksi päiväksiVarmasti monesta homppulaisestakin on tullut työpaikkaviihdettä noiden täysin käsittämättömien kuluttajasuojamukalakien ja palautusoikeuksien perusteella.
Mikäli sitä mahdollisuutta ei ole olemassa niin tilannehan on käytännössä aivan sama kuin postimyynnissä (jossa on myös palautusoikeus). Kaiken huipuksi olet mahdollisesti ostamassa tietämättäsi jo valmiiksi rikkinäistä tuotetta vaikka olet kaupassa. Kovin heikoilla hangilla siis mennään...
Kysymys kuuluukin: Jos tähän menettelyyn ei tule muutosta niin kuka kohta enää haluaa ostaa kivijalkaliikkeistä yhtään mitään, kun ehdot (ja monesti hintakin) on siellä huonommat? En ainakaan minä.![]()
(Vastaukset alkaa varmasti mennä jo ohi aiheen, joten jatketaan tuotepalautusväännöstä jossain muualla...)
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: 12.7.2006 klo 21.48
Re: Valmiiksi rikkinäisen tuotteen palautusoikeus
Viesti Kirjoittaja maniski »
Mistä esim. Hobby Hall voisi saada tietoonsa onko puhelimessa ollut sim-korttia sisällä vai ei? Puhelimen voi kuitenkin palauttaa alkutilaansa ja postimyynin kautta ostettuun tuotteeseen "tutustuminen" ei koske vain paketin pintapuolista hipelöintiä.olpo kirjoitti:Tota ihan vaan semmonen huomio et siinä vaiheessa ku laitat simkortin puhelimeen sisään ni postimyynnin palautusoikeus loppuu siihen paikkaan.maniski kirjoitti:Kysymys kuuluukin: Jos tähän menettelyyn ei tule muutosta niin kuka kohta enää haluaa ostaa kivijalkaliikkeistä yhtään mitään, kun ehdot (ja monesti hintakin) on siellä huonommat? En ainakaan minä.
-
- Viestit: 1789
- Liittynyt: 12.6.2010 klo 3.44
- Paikkakunta: Lahti
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Vesijärvenkatu 27 käys tsekkaamassa.Armadillo kirjoitti:Amerikassahan Apple hoitaa takuuasiat mallikkaasti. Koko takuun ajan voit viedä luurin Apple Storeen, josta saat uuden tai tehdaskorjatun tilalle mikäli vikaa löytyy. Apple Storeja kun ei täällä ole niin homma on kyllä hoidettu aika hankalasti.qreippi kirjoitti:Applella on todella hankalat nuo takuuehdot verrattuna esim. Nokia/Samsung/SE.
Nokialla DAP-vaihdon mahdollisuus on 7 päivää (sunnuntaita ei lasketa) - eli menet kotiin ja 6 päivän kulutua ilmaantuu vikaa >> liikkeeseen ja uusi puhelin lapaan.
Applella vastaava tapahtuu huollon kautta - ostat puhelimen liikkeestä Sonera/Elisa tms. - avaat paketin heti liikkeessä ja puhelin ei starttaa >> puhelin lähtee huoltoon.
Ostin viime vuonna 3GS:n Soneralta ja puhelin kesti päivän. Huoltoon >> puhelin tuli huollosta ja kesti 2 päivää >> huoltoon >> sen jälkeen alkoi toimia, mutta ostopäivästä kesti yli 3 viikkoa ennenkuin sain toimivan puhelimen.

-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 26.6.2010 klo 20.49
-
- Viestit: 1789
- Liittynyt: 12.6.2010 klo 3.44
- Paikkakunta: Lahti
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Omena Group riittänee?Rihanen kirjoitti:^Tuohan ei mikään Apple Store kyllä ole
Valtuutettu nyt sentään ainakin.

-
- Viestit: 965
- Liittynyt: 23.7.2009 klo 20.11
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Ei taida Applen oma kauppa olla juu.Noksu kirjoitti:Omena Group riittänee?Rihanen kirjoitti:^Tuohan ei mikään Apple Store kyllä ole
Valtuutettu nyt sentään ainakin.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit