Ei. iMacissa on ihan oma paikkansa SSD levylle.Wurthur kirjoitti:Onko siis nykyäänkin niin, että jos tilaa Applelta iMacin SSD ja normi kovalevyllä niin kone tulee ilman cd-asemaa?
27" iMac ja SSD?
-
Re: 27" iMac ja SSD?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja Jaska »
-
Viesti Kirjoittaja Hellhammer »
Tai 256GB SSD + SuperDrive jos näin haluat. Tällöin se on vähän halvempi kuin SSD + HD, mutta mielummin maksaa sen reilu 100€ lisää ja saa koko paketin.Jaska kirjoitti:Ei. Koneessa tulee esim. 2TB 7200rpm levy, 256Gt SSD ja normi SuperDrive. Toimiva paketti!
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Ei, kyllä se Super*Drive siel on. SSD:lle on oma paikka.Wurthur kirjoitti:Onko siis nykyäänkin niin, että jos tilaa Applelta iMacin SSD ja normi kovalevyllä niin kone tulee ilman cd-asemaa?
* Super lol! 8x DVD oikeesti... Super

-
Viesti Kirjoittaja Jaska »

-
-
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
Eli jos haluu paremman SSD levyn kun toi Applen tarjoama, niin voi ostaa jälkikäteen ja sen saa helposti ilman kikkailuja itse asennettua iMacciin(olettaen siis että osaa itse avata koneen)?Jaska kirjoitti:Ei. Koneessa tulee esim. 2TB 7200rpm levy, 256Gt SSD ja normi SuperDrive. Toimiva paketti!
-
Voi asentaa mutta imacin avaaminen on kaiketi varsin tuskallista.Wurthur kirjoitti:Eli jos haluu paremman SSD levyn kun toi Applen tarjoama, niin voi ostaa jälkikäteen ja sen saa helposti ilman kikkailuja itse asennettua iMacciin(olettaen siis että osaa itse avata koneen)?Jaska kirjoitti:Ei. Koneessa tulee esim. 2TB 7200rpm levy, 256Gt SSD ja normi SuperDrive. Toimiva paketti!
-
Viesti Kirjoittaja peltsi173 »
-
Kaupasta saa liittimiä.peltsi173 kirjoitti:Käytännössä SSD asemaa ei voi jälkeenpäin asentaa HD:n rinnalle, jos sitä ei alun perin mukana ollut. Liitin puuttuu. Google tietää yksityiskohdat.
http://ssd.youds.com/
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1001167
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Ei se niinkään tuskaista sen avaamisen kannalta ole mutta pölyn pitäminen ruudun ja lasin välistä on, kun konetta laittaa takaisin kasaan.Matti Niemelä kirjoitti: Voi asentaa mutta imacin avaaminen on kaiketi varsin tuskallista.
-
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
24" iMac avattu moneen kertaan ja toi on kyl paskamaisin vaihe. Applella tuntuu olevan itselläänkin toi sama ongalma. Vanhemmat nimittän osti hetki sitten 21,5" iMacin ja siinä oli lasin välissä vittumaisen iso roska. En sit jaksanut mitään palautusrumbaa pistää käyntiin, ni otin sen sielt sit itse pois.Jouna- kirjoitti:Ei se niinkään tuskaista sen avaamisen kannalta ole mutta pölyn pitäminen ruudun ja lasin välistä on, kun konetta laittaa takaisin kasaan.Matti Niemelä kirjoitti: Voi asentaa mutta imacin avaaminen on kaiketi varsin tuskallista.
-
Viesti Kirjoittaja Sitronen »
http://www.twam.info/hardware/apple/ins ... 10-27-imac
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Sulla on toi vanhempi iMac jossa ei oo kolmatta SATA porttia. Miten meinasit sen asentaa? Kovon vai DVD aseman tilalle? Ainakin kovon tilalle pitäs onnistua, mutta SuperDriven poisto voi olla liikaa. Mahdollisesti tämä samainen reselleri korjaisi laitteen jos tulisi vikaa, mutta jos jonkun muun luokse menisit niin voisi tulla ongelmia, vaikka olisi todistus että se on ammattilaisen tekemä (Applen mukaan pitäisi olla heiltä kirjallinen lupa tehdä tämä, jos SuperDrivea ei lasketa ns. käyttäjäystävälliseksi osaksi).exlex kirjoitti:Täällä on tullut muiltakin ihmisiltä samasta kysymyksestä, että voiko SSD:n asennuttaa valtuutetussa Apple liikkeessä. Eli kun koneessani on toi 3 vuoden AppleCare hankittuna, joten en uskalla ruveta itse asentelemaan koneeseen SSD-levyä, ettei laukea takuut, joten ehkä turvallisinta olisi asentaa levy valtuutetussa liikkeessa. Tietääkö kukaan onko tämä mahdollista tähän alkuvuodesta ostettuu 27 iMaciin ja onko kyse kallista operaatiosta?
Joku kysy aikoinaan kuinka paljon tohon uutukaiseen jossa on paikka SSDlle maksaisi tuo asennus ja Varimport ilmoitti että n. 200€ (+SSD).
Voithan sä ton tehä itekki, kuhan vaa laitat sen SuperDriven takasi jos pitää huollossa käyttää. Olettaen että et sitä ihan palasiks laita ku asennat ku pitäs olla samanlaisessa kunnossa ku alkuperäne
-
Viesti Kirjoittaja Virde »
-
Viesti Kirjoittaja Firebay »
-
Viesti Kirjoittaja Sitronen »
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Kysyin Humacista tänään voivatko asentaa SSD'n 27" imäkkiin joka tilattiin ilman - ei onnistu. Kovalevyn vaihto taitaa muistaakseni maksaa n. 60€ (bongattu toisesta ketjusta, en itse kysynyt).Virde kirjoitti:Paljonko ne velottaa myymälässä tuosta levynvaihdosta? (HDD -> SSD)
SSD'n asennus jälkikäteen toisen levyn rinnalle vaatii myös emolevyn (osittaista?) irrotusta, liitin kun on jossain piilossa.
-
Eli eivätkö he suostu vaihtamaan SSD:tä tuon vanhan HDD:n tilalle? Jos vaihdan tuon normaalin HDD:n tilalle SSD:n itse tai liikkeessä pysyykö minulla takuut vielä laitteessa. Tosiaan en irrottaisi tuota superdrivea. Olen miettinyt välillä, että kunhan noiden SSD-levyjen hinnat ja koot muuttuva isommiksin, niin voisin vaihtaa tuon perinteisen levyn tilalle. Tosiaan menee kyllä varmaan 1-2 vuotta ennen, kuin noin 500Gt - 1Tt SSD saa esim 200€.kamina kirjoitti:Kysyin Humacista tänään voivatko asentaa SSD'n 27" imäkkiin joka tilattiin ilman - ei onnistu. Kovalevyn vaihto taitaa muistaakseni maksaa n. 60€ (bongattu toisesta ketjusta, en itse kysynyt).Virde kirjoitti:Paljonko ne velottaa myymälässä tuosta levynvaihdosta? (HDD -> SSD)
SSD'n asennus jälkikäteen toisen levyn rinnalle vaatii myös emolevyn (osittaista?) irrotusta, liitin kun on jossain piilossa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
Itselläni on ongelmana se, että oma iMakkini on Q1:sen 2010 mäkkejä, joten ei taida olla paikka toiselle kovalevylle, joten joutuisi irrottamaan CD-aseman, josta en oikein innostu. Eli ilmeisesti ainut mahdollisuus on vaihtaa toi alkuperäinen levy.kamina kirjoitti:Kyllä kai he siihen vanhan kovalevyn paikalle asentavat mitä vain. Nyt oli siis kyse siitä että asentaisivat SSD levyn sille tarkoitetulle paikalle. Tuohan vaatii myös emolevyn irrottamisen että piuhan saa kiinni, eli joutuu purkamaan jotakuinkin kaikki koneen sisälmykset.

-
Mulla kyllä tulee optista asemaa käytettyä sen verran vähän että varmaan nakkaisin sen mäkeen ja hankkisin ulkoisen niitä harvoja tarpeita varten.
-
Viesti Kirjoittaja pilkkakirves »
Mutta eikös näissä vanhemmissa late 2009 - early 2010 imaceissa ole sata 2 väylä? Ja nuo uudemmat hyödyntävät sata 3 väylää?kamina kirjoitti:Todenäköisesti niin. Jos tuo on suunnitelmissa odottelisin että Intelin uudet SSD levyt tulevat nyt keväällä markkinoille ja pöly tasaantuu. Hinnat erityisesti isoissa levyissä tulevat tippumaan jonkun verrankin (Anandtech ennustaa tuplakokoa samalla hinnalla).
Mulla kyllä tulee optista asemaa käytettyä sen verran vähän että varmaan nakkaisin sen mäkeen ja hankkisin ulkoisen niitä harvoja tarpeita varten.
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka