iPadeista kiinnostuneita?
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPadeista kiinnostuneita?
Viesti Kirjoittaja Scorpio70 »
Ei oikein ole auennut, että onko Ipad kuinka kiinnostava laite homppulaisten mielestä... Kertokaapa, olisiko mielenkiintoa sellaisen hankkimiseen, niin voin katsoa mitä asialle voidaan tehdä. Ihan yhtä tai kahta ei kontaktilla ole suurta mielenkiintoa toimittaa, mutta josko vähän enemmän kiinnostuneita löytyy, niin... Eihän se ilmainen ole, mutta näköjään Suomessa ei ole toimitusten alkamisesta vielä tietoa, eikä se ainakaan älyttömästi kalliimmaksi tulisi. Toimitusaika arviolta 2-3 viikkoa.
-iPhone 6+ 64GB
-iPhone 4 32GB
-iPod Touch 16 GB
-iPod Classic 120GB
-iPod 2g
-VMWare Snow Leopard :)
-iPhone 4 32GB
-iPod Touch 16 GB
-iPod Classic 120GB
-iPod 2g
-VMWare Snow Leopard :)
-
Re: iPadeista kiinnostuneita?
Viesti Kirjoittaja janike75 »
32 gbit 3G -versio voisi kiinnostaa, jos hyvän diilin saisit aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja nimenion »
Ajattelin noutaa omani USAsta, kauhea pähkäily vain version suhteen. Luultavasti se olisi kuitenkin kotikone. Voisikohan iPhonen ominaisuuksia käyttää 3G -apuna?
iBook G3 366 MHz, 320 Mt, 30 Gt ja Tiikeri
iMac 27" 3,06 GHz ja Lumileopardi
iPhone 4G
iPhone 4G
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Mitä ominaisuuksia ajattelit apuna käyttää? iPhone ei voi tetheröidä iPadille (ainakaan ilman jailbreakkiä), eli siinä yksi ominaisuus joka kaataa kuppia 3G version puoleen.nimenion kirjoitti:Ajattelin noutaa omani USAsta, kauhea pähkäily vain version suhteen. Luultavasti se olisi kuitenkin kotikone. Voisikohan iPhonen ominaisuuksia käyttää 3G -apuna?
Viimeksi muokannut inf, 12.10.2010 klo 8.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
Minusta, siis ihan vaan omasta mielestäni, kaikkein tyhmintä on säästää pieni osa laitteen hinnasta ja sitoa se pelkkään koti / WLAN -käyttöön. Itse olen ainakin keksinyt laitteelle mitä moninaisimpia käyttötapoja ja -kohteita just ton 3G -yhteyden vuoksi. Itse en siis suosittele tuota WiFi -only versiota kenellekään ellet ole tosiaan ihan varma mitkä use-caset tulee olemaan.nimenion kirjoitti:Ajattelin noutaa omani USAsta, kauhea pähkäily vain version suhteen. Luultavasti se olisi kuitenkin kotikone. Voisikohan iPhonen ominaisuuksia käyttää 3G -apuna?
-
Viesti Kirjoittaja nimenion »
Listaapa käteviä 3G -käyttöjä tähän tai Pad-foorumille muiden iloksi... Ja sitten pitää keksiä vielä laitteen muistin koko!
iBook G3 366 MHz, 320 Mt, 30 Gt ja Tiikeri
iPhone 4G
iPhone 4G
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Siis haluttiin perusteluja iPad 3G:n hankkimiselle verrattuna pelkkään wifiin (-100 €)?
* Ei vatvomista "onko täällä wifi"
* Sähköpostien lähetys 3G-operaattorin palvelimen kautta
* Liittymä mahdollisesti ilmainen (multi-sim aikaisemmalla dataliittymällä)
* iPad aina täydellisesti käytettävänä ilman vatkaamista
Tuon enempää en enää keksi.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
* Ei vatvomista "onko täällä wifi"
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
^ Jokos se kaivattu 3G:n 900 MHz alue on iPadissa mukana....? 

-
Viesti Kirjoittaja -T- »
Miten tuo sähköpostin lähetys silloin, kun on kotona WLAN:illa verkossa? Onnistuuko spostin lähetys sen 3G:n kautta vaikka muu surffailu menee WLAN:in kautta? Eli onnistuuko molempien yhteyksien käyttö samanaikaisesti ja automaattisesti? Ja miten tilanne jossa henkilöllä on jo esim. työnantajan maksama puhelin+liittymä? Onko silloinkaan mitään järkeä ostaa ilman 3G:tä, jos/kun firman liittymään ei saa multi-sim:iä ja pelkästä satunnaisesta matkakäytöstä (ainoastaan kotimaassa) ei halua maksaa ylimääräistä kuukausittaista maksua? Itselläni ainakin iPad:in käyttö kodin ylkopuolella olisi kuitenkin mahdollisesti jopa 90 prosenttisesti ulkomaille suuntautuvaa matkustamista. Ikäväkyllä harvassa on ne maat joissa saa sopuhintaisen prepaid datapaketin.mcpekkis kirjoitti:* Ei vatvomista "onko täällä wifi"
Elämäntilanne ratkaisee aika paljon. Itsellä ainakin työnantaja maksaa puhelimen ja nettiliittymän. Niiden toteutuksessa ja lisäpalveluissa ei ole yhtään neuvoteltavaa. Tämän vuoksi itselläni ei ole 3G-mallille käyttöä, koska sim-korttia en puhelimesta ala veistelemään iPad:iin. Ja taas puhelinta tarvittaessa takaisin puhelimeen.
-12 rMBP, -10 Mac Mini Server, PC
-
Viesti Kirjoittaja Aetos »
Itellä on 16 giganen 3g versio.
Muutama pointti.
16 gigan kiintolevy riittää minun tarpeisiini erinomaisesti. Ei huvita kantaa elokuva ja video kirjastoa mukana. Ne voi myös striimata. Tällä hetkellä musaa ei ole lainkaan pädissäni. Lisäksi olo on vähän niinkuin "kevyempi" ku on mukana vaan se, mitä tarttee. Eli pari äänikirjaa ja joku uus levy, joka on kuuntelun alla..
3g on mielestäni ehdoton. Laitehan on mobiili medialukulaite. Tietty jos kokoajan on wlan mahdollisuus (siis kokoajan !), sen voi jättää pois. Pähkäilin asiaa hankkiessani ja en ole katunu. Saunalahdelta mulla on toinen sim-kortti (mikro) eikä leikkelyihin oo tarttenu mennä.
Kaikenkaikkiaan vekotin on jatkuvasti mukana. Se on kuin kalenteri, jolla netti on hetivalmis. Tietoa saa heti, kalenteri (mulle tärkeä) ym. tekevät siitä erinomaisen minulle!
.. eli otsikkoon palatakseni: Olen kiinnostunut hankkimaan toisen samanlaisen. Ja malli on 16g wifi plus 3g. Jos lisägigoja saa oikein edullisesti, harkitsen isomman hankintaa.
Toivottavasti tästä mielipiteestä on jollekkin hyötyä, suuntaan tai toiseen.
A-P
edit. typo
Muutama pointti.
16 gigan kiintolevy riittää minun tarpeisiini erinomaisesti. Ei huvita kantaa elokuva ja video kirjastoa mukana. Ne voi myös striimata. Tällä hetkellä musaa ei ole lainkaan pädissäni. Lisäksi olo on vähän niinkuin "kevyempi" ku on mukana vaan se, mitä tarttee. Eli pari äänikirjaa ja joku uus levy, joka on kuuntelun alla..
3g on mielestäni ehdoton. Laitehan on mobiili medialukulaite. Tietty jos kokoajan on wlan mahdollisuus (siis kokoajan !), sen voi jättää pois. Pähkäilin asiaa hankkiessani ja en ole katunu. Saunalahdelta mulla on toinen sim-kortti (mikro) eikä leikkelyihin oo tarttenu mennä.
Kaikenkaikkiaan vekotin on jatkuvasti mukana. Se on kuin kalenteri, jolla netti on hetivalmis. Tietoa saa heti, kalenteri (mulle tärkeä) ym. tekevät siitä erinomaisen minulle!
.. eli otsikkoon palatakseni: Olen kiinnostunut hankkimaan toisen samanlaisen. Ja malli on 16g wifi plus 3g. Jos lisägigoja saa oikein edullisesti, harkitsen isomman hankintaa.
Toivottavasti tästä mielipiteestä on jollekkin hyötyä, suuntaan tai toiseen.
A-P
edit. typo
Viimeksi muokannut Aetos, 13.10.2010 klo 9.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBA11, MBP15 2010, 2 x iPad, iPad3, iPhone4, iPhone 5, 2 x AirPort Express, Apogee's GiO ja pari iPodia.
Kohta visa vinkuu, ku alkaa sinänsä tarpeeton kaluston uusinta. Nyt nautin nykyisistä, ku toimii hyvin!
Kohta visa vinkuu, ku alkaa sinänsä tarpeeton kaluston uusinta. Nyt nautin nykyisistä, ku toimii hyvin!
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Kovia kysymyksiä.-T- kirjoitti:Miten tuo sähköpostin lähetys silloin, kun on kotona WLAN:illa verkossa? Onnistuuko spostin lähetys sen 3G:n kautta vaikka muu surffailu menee WLAN:in kautta? Eli onnistuuko molempien yhteyksien käyttö samanaikaisesti ja automaattisesti? Ja miten tilanne jossa henkilöllä on jo esim. työnantajan maksama puhelin+liittymä? Onko silloinkaan mitään järkeä ostaa ilman 3G:tä, jos/kun firman liittymään ei saa multi-sim:iä ja pelkästä satunnaisesta matkakäytöstä (ainoastaan kotimaassa) ei halua maksaa ylimääräistä kuukausittaista maksua?.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tuo eka on tällä hetkellä suurimpia murheita, toivon että iOS 4.2 ja sen uusi Mail tuovat tähän helpotusta. Ei onnistu noin, että surffaus menisi WLANissa ja sähköpostit 3G:ssä. Olen yrittänyt säätää vaihtoehtoisia palvelimia, mutta kun itsellä on kolme sähköpostitiliä, niin en ole saanut mitään järkevää aikaiseksi. Olen laittanut postit menemään Saunalahden 3G-palvelimen kautta, ja aina ennen postin lähettämistä kytken WLANin pois päältä. Hankalaa.
Enpä voi firmasi puolesta paljoa sanoa. Jos se on työväline, niin kai firma maksaa yhteyden. Jos se on oma laite, niin sinä vastaat nettiyhteydestä, jos sitä kaipaat. Tämä ei tee iPad 3G-laitteesta yhtään sen huonompaa, oli työsuhde-etusi mikä tahansa.
Mikset kysynyt, olisiko halvempi ostaa tietokone ilman näppäimistöä ja hiirtä, kun on jo toinen tietokone ja kuinka ihmeessä silloin kirjoitetaan?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tottakai elämäntilanne ratkaisee, edellinen vastaukseni ei ollut "varma nakki kaikilla mausteilla".
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
Noo, itselleni on tärkeää se että jos ostan ~900€ laitteen matkalla ja liikkeessä ollessa käytettäväksi tietokoneeksi, se on myös oikeasti aina käytettävissä. Satasen säästämällä tämän toiminnallisuuden menetys olisi itselleni typerää.nimenion kirjoitti:Listaapa käteviä 3G -käyttöjä tähän tai Pad-foorumille muiden iloksi... Ja sitten pitää keksiä vielä laitteen muistin koko!
Suurin osa omista ict-tehtävistä hoituu iPadilla jos olen messuilla/kurssilla/lomalla tai en muuten halua tai voi kantaa Macbookkia mukana. Itse asiassa iPad 3G:n jälkeen tuntuu typerältä sovitella mokkulaa USB -liittimeen. Mutta yllättävän paljon tuosta Google Mapsista hotelli ja ravintolahakuineen on ollut apua matkoilla, oli ne sitten työhön tai lomaan liittyviä.
Mutta uusi 11" MBA on kyllä kova haastaja. Eihän se iPadin näppis nyt ole kovin käytettävä pidemmän päälle.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka