Kiva. Enpäs ollut kuullutkaan tuollaisesta kuin IPS glow, oletin vain kyseisen ominaisuuden runsaaksi valovuodoksi. Tuli sieltä loppujen lopuksi parempi yksilö tilalle, pystyin vertaamaan kumpaakin rinnakkain. Tässä IPS Glow ei ole niin paha, ja valovuotoa ei sitten ilmeisesti ole yhtään. Myös kovalevy on hiljaisempi. Ensimmäisessä oli myös sivusta katsottuna vasenpuoli näytöstä kellertävä, ilmeisesti taustavalossa tai IPS oli jotain hämminkiä. Kaippa sitä nyt voi olla sitten tyytyväinenMatti Niemelä kirjoitti: Tuossa front kuvassa näkyy just sitä Glow:ta. Kun katselee ruutua eri puolilta niin tuollanen alue liikkuu mukana. Vain kuitenkin kun kirkkautta on tarpeeksi. Näkyy vain täysin mustalla kuvalla.
http://dl.dropbox.com/u/115673/imac/front.jpg
http://dl.dropbox.com/u/115673/imac/side.jpg
Uusi iMac (Mid 2010)
-
thompzon
Re: Uusi iMac (Mid 2010)
Viesti Kirjoittaja thompzon »
-
Matti Niemelä
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
-
Ritzenhoff
Viesti Kirjoittaja Ritzenhoff »
-
Grugi
Viesti Kirjoittaja Grugi »
Mahdollisesti ei tai sitte saattaa tippua. Miksi mietit koneen arvoa vuoden jälkeen koska tuolla koneella pitäisi kyllä pärjätä pidempääkin.Ritzenhoff kirjoitti:Olisin siis ehkä tilaamassa applestoresta iMac 27" i7 quad core 2,93Ghz mallia 8gb keskusmuistilla. Eli hintaa tulisi noin reilu 2400€. Iso sijotus mulle ja sen takia kysyn: Osaako joku antaa suuntaa mitä tällaisesta voisi saada vuoden päästä? Onko kannattava ostos? Vai tippuuko arvo alle tonnin jopa?
-
Whig
Viesti Kirjoittaja Whig »
Itse en ole koskaan tavannut ketään joka konetta enemmin käyttää jolla ei olisi ongelmia tietokoneen kanssa (oli se sitten Win Lin tai Mac).ImacMan kirjoitti:Minä en kyllä vastaavasti sitten tiedä ketään oikeassa elämässä, jolla olisi 100%:n täydellinen PC-tietokone. Jokaisella on jotain ongelmaa liittyipä se näytön valovuotoon, OS:n tilttailemiseen tai koneen ylikuumenemiseen.
Itse olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen omaan 27" iMacin vaikka ruutu saisi toki olla isompi ja USB/Firewire reikiä lisää :-D
IMHO osta kone joka vastaa tarpeitasi nyt äläkä murehdi mitä siitä joskus ehkä saa tai miten sen arvo tippuu... tietokoneen ostaminen ei koskaan ole kannattava ostos.Ritzenhoff kirjoitti:Olisin siis ehkä tilaamassa applestoresta iMac 27" i7 quad core 2,93Ghz mallia 8gb keskusmuistilla. Eli hintaa tulisi noin reilu 2400€. Iso sijotus mulle ja sen takia kysyn: Osaako joku antaa suuntaa mitä tällaisesta voisi saada vuoden päästä? Onko kannattava ostos? Vai tippuuko arvo alle tonnin jopa?
-
neno
Viesti Kirjoittaja neno »
-
ImacMan
Viesti Kirjoittaja ImacMan »
Itse ostin 7-portin USB-hubin iMaciin. Se toimii hyvin, jää kivasti piiloon esim. iMacin alle ja eipähän tarvi kurotella iMacin taakse, jos haluaa yhdistää muistitikun tms.Whig kirjoitti: Itse olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen omaan 27" iMacin vaikka ruutu saisi toki olla isompi ja USB/Firewire reikiä lisää :-D
Täällä ollaan edelleen tyytyväisiä 21.5" kokoon. En missään nimessä olisi halunnut isompaa.
- Logitech diNovo Keyboard Mac Edition / Logitech Performance Mouse MX / Audioengine A2 -aktiivikaiuttimet / Nuforce Icon uDAC-2
-
Matti Niemelä
Täällä edelleen nautitaan suuresti 27":sta ja päivitellään kuinka joku voi ankeilla 21,5":llä JA pienellä pöytätilallaImacMan kirjoitti:Täällä ollaan edelleen tyytyväisiä 21.5" kokoon. En missään nimessä olisi halunnut isompaa.
Mulla oli tollanen 24" 1920x1200 ruutu tässä kakkosruutuna jonkun aikaa ja se tuntu niin kovin pieneltä :p ImacManin ei tarvi vastata tähän mitään, tää on käyty jo kertaalleen läpi tää asia
-
ImacMan
Viesti Kirjoittaja ImacMan »
Halusit kuitenkin itse vielä välttämättä päteä asialla.Matti Niemelä kirjoitti:Täällä edelleen nautitaan suuresti 27":sta ja päivitellään kuinka joku voi ankeilla 21,5":llä JA pienellä pöytätilallaImacMan kirjoitti:Täällä ollaan edelleen tyytyväisiä 21.5" kokoon. En missään nimessä olisi halunnut isompaa.
Mulla oli tollanen 24" 1920x1200 ruutu tässä kakkosruutuna jonkun aikaa ja se tuntu niin kovin pieneltä :p ImacManin ei tarvi vastata tähän mitään, tää on käyty jo kertaalleen läpi tää asia
- Logitech diNovo Keyboard Mac Edition / Logitech Performance Mouse MX / Audioengine A2 -aktiivikaiuttimet / Nuforce Icon uDAC-2
-
Matti Niemelä
184cm. Mutta mulla on enemmän viestejä!ImacMan kirjoitti:Halusit kuitenkin itse vielä välttämättä päteä asialla.Matti Niemelä kirjoitti:Täällä edelleen nautitaan suuresti 27":sta ja päivitellään kuinka joku voi ankeilla 21,5":llä JA pienellä pöytätilallaImacMan kirjoitti:Täällä ollaan edelleen tyytyväisiä 21.5" kokoon. En missään nimessä olisi halunnut isompaa.
Mulla oli tollanen 24" 1920x1200 ruutu tässä kakkosruutuna jonkun aikaa ja se tuntu niin kovin pieneltä :p ImacManin ei tarvi vastata tähän mitään, tää on käyty jo kertaalleen läpi tää asiaKuinkas pitkä muuten olet? Itse olen 185cm. Jos olet minua lyhyempi, niin sehän tekee sinusta huonomman, eikö totta?
Mikskäs tätä nyt taas sanottiinkaan? Toff opic?
-
Jouna-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Mulla onki viel enempi !Matti Niemelä kirjoitti:184cm. Mutta mulla on enemmän viestejä!ImacMan kirjoitti:Halusit kuitenkin itse vielä välttämättä päteä asialla.Matti Niemelä kirjoitti:Täällä edelleen nautitaan suuresti 27":sta ja päivitellään kuinka joku voi ankeilla 21,5":llä JA pienellä pöytätilallaImacMan kirjoitti:Täällä ollaan edelleen tyytyväisiä 21.5" kokoon. En missään nimessä olisi halunnut isompaa.
Mulla oli tollanen 24" 1920x1200 ruutu tässä kakkosruutuna jonkun aikaa ja se tuntu niin kovin pieneltä :p ImacManin ei tarvi vastata tähän mitään, tää on käyty jo kertaalleen läpi tää asiaKuinkas pitkä muuten olet? Itse olen 185cm. Jos olet minua lyhyempi, niin sehän tekee sinusta huonomman, eikö totta?
Mikskäs tätä nyt taas sanottiinkaan? Toff opic?
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
oope
Viesti Kirjoittaja oope »
:: iMac 20"
:: iBook G4 12"
-
thompzon
Viesti Kirjoittaja thompzon »
Lopulta päädyin kaupan purkuun toisen kappaleen kohdalla, koska se tosiaan vähän sinersi juuri kuvaamallasi tavalla. En jaksanut enää vaihtorumbaa, ja totesin että jospa sitä päätyisin toiseen ratkaisuun.oope kirjoitti:Onkos muille sattunut sinertäviä paneeleja? Oman 27":n paneeli on oikealta puolelta selvästi sinisempi kuin vasen, joten vaihtoonhan se täytyy laittaa. Vielä kun tietäisi, olisiko parempi vaihtaa koko kone vai huollossa pelkkä paneeli, sillä muuta vikaa en ole koneesta löytänyt. Pientä sirinää kyllä kuuluu, mutta vain jos kirkkaus on yli puolen välin, joten eipä siitäkään haittaa ole.
-
Ritzenhoff
Viesti Kirjoittaja Ritzenhoff »
Etsin huvikseni mitä koneet maksavat saksassa ja löysin tällaisen linkin eli http://www.audiosysteme.net
Tuolla näköjään maksaisi tuo i5 reilu 160€ vähemmän mitä suomessa. Onko se kannattavaa? En löytänyt postikuluja sivulta, joten niistä ei mitää tietoa.
Miten noissa Saksan vehkeissä mahtaa toimia käyttiksen kieliasetukset, takuut ym Suomessa? Eli jos tulee paska yksilö esim. näytön osalta, niin saako huollon/vaihdon vain lähettämällä se takaisin Saksaan vaiko voiko sen hoitaa nopeasti myös suomessa jossain ilman ylim maksuja? Ja miten näppäimistö? Onko sama sekä saksassa sekä suomessa?
Itselläni ei ole mitään kokemusta/tietoa tästä maailmasta, joten antakee anteeksi tietämättömyyteni ja kysymykseni.
-
nin
Viesti Kirjoittaja nin »
Ei ole olemassa mitään erillisiä kieliversioita.Ritzenhoff kirjoitti:Miten noissa Saksan vehkeissä mahtaa toimia käyttiksen kieliasetukset...?
Ei. Eipä taida sakemanneilla olla tarvetta å-kirjaimelle ja Suomessa/Ruotsissa harvemmin tupla-s:ää tarvitaan.Ritzenhoff kirjoitti:Ja miten näppäimistö? Onko sama sekä saksassa sekä suomessa?
-
Matti Niemelä
Ei mulla sille ole kyl koskaan käyttöä...?nin kirjoitti:Eipä taida sakemanneilla olla tarvetta å-kirjaimelle
No, paitti jos tarvii ilkeille jollekin joka puhuu Stargåtesta.. Pärjäisin kyllä ilmankin.
Edit: Quotefail.
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Tilalle saanee ü ja ß. Kätevää jos nimenä on vaikka Miina Riipinen ja haluaa kirjaimia säästäen kirjoittaa sen muodossa Müna Rüpinen.nin kirjoitti:Ei. Eipä taida sakemanneilla olla tarvetta å-kirjaimelle ja Suomessa/Ruotsissa harvemmin tupla-s:ää tarvitaan.
-
nin
Viesti Kirjoittaja nin »
Aikamoista scheißea!Lare kirjoitti:Tilalle saanee ü ja ß. Kätevää jos nimenä on vaikka Miina Riipinen ja haluaa kirjaimia säästäen kirjoittaa sen muodossa Müna Rüpinen.nin kirjoitti:Ei. Eipä taida sakemanneilla olla tarvetta å-kirjaimelle ja Suomessa/Ruotsissa harvemmin tupla-s:ää tarvitaan.
-
evant
Viesti Kirjoittaja evant »
-
deissi
Viesti Kirjoittaja deissi »
-
demise
Viesti Kirjoittaja demise »
Ei, vaan Z ja Y.deissi kirjoitti:Saksalaisessa näppäimistössä X ja Y ovat vaihtaneet keskenään paikkaa.
Eikä erot suinkaan lopu tuohon (riippuen mihin näppisleiskaan vertaa): http://z.about.com/f/wiki/e/en/d/d2/Key ... German.png
-
Matti Niemelä
Haepa sellainen Dashboard widget kuin iStat Pro. Siitä näät koneen eri osien lämmöt näppärästi.evant kirjoitti:En nyt jaksanut koko keskustelua lukea, mutta onko muilla ollut ylikuumenemisongelmia? Olen kyllä laittanut koneen vain nukkumaan enkä sulkenut sitä kokonaan päivisin, johtuukohan tämä siitä? Kahdesti on siis napsahtanut yhtäkkiä virrat pois, ja kone on ollut tulikuuma. Se kun ei kuitenkaan hurise, niin kuumenemista ei ehdi huomata ennakkoon.
Tässä voisi olla niin että koneessa on vain jokin vika, ja kokeiltuasi takalevyä koet sen polttavan kuumaksi. Kuitenkin esim n. 60°C alumiini tuntuu käteen todella kuumalta vaikkei se ole. Johtuu vain siitä että alumiini johtaa lämpöä niin hyvin.
Koneen ei pitäisi sammua jos se ylikuumenee. CPU:n pitäisi throttlaa ittsensä hitaammalle.
No, eniveis, katso mitä noi lämmöt sanoo, jos CPU on jossian yli 70°C niin ehkä huolestuisin. Se ei ole vielä suinkaan liikaa, mutta oma Core QC i5 ei ole tainnut yli 60 olla koskaan.
-
Bule
Viesti Kirjoittaja Bule »
Nyt saatetaan olla ajauduttu tilanteeseen jossa pääsen iMacin ostoon. Vanhemmat tarvii koneen, ja mielelläni siirrän nykyisen imacin sinne ja päivitän omani uuteen.
Luin ketjun ja monta muiltakin foorumeilta, mutta jos joku voisi kahteen asiaan tuoda lisävalaistusta 27 tuumaisen hankintaan:
Dual Core i5 vai Quad Core i5? Hintaero 120€. En pelaa, vaan käyttö kuvankäsittelyä photarilla, ja muuta perusjuttua. Seuraavassa järjestelmäkamerassa on varmasti hd-video, mutta käyttö voi olla vähäistä.
Muistia haluan enemmän kuin 4 gigaa. Kannattaako suosiolla maksaa 360€ lisää 2*4 gigaisesta, vai ottaa perus 2*2 ja ostaa jostain vaikka 2*4 lisää? Silloin sais jo 10G.
Lisäys:
Katselin tätä crucialin muistia, siis jos noita hommaisi 2, toimiiko ja onko kokemuksia?
http://www.crucial.com/store/mpartspecs ... CDA5CA7304
Kiitos
-
Matti Niemelä
Jösses, tuota ekaa kysymystäs nyt ei ole täällä tainu pohtia kun aivan jokainen, eikä kukaan ole siihen osannut vastata vielä tyhjentävästi. Itse otin quadin kun ei ole parista puupennistä talous kiinni (eikä työpaikka myy i7:kaa).Bule kirjoitti:Morjens,
Nyt saatetaan olla ajauduttu tilanteeseen jossa pääsen iMacin ostoon. Vanhemmat tarvii koneen, ja mielelläni siirrän nykyisen imacin sinne ja päivitän omani uuteen.
Luin ketjun ja monta muiltakin foorumeilta, mutta jos joku voisi kahteen asiaan tuoda lisävalaistusta 27 tuumaisen hankintaan:
Dual Core i5 vai Quad Core i5? Hintaero 120€. En pelaa, vaan käyttö kuvankäsittelyä photarilla, ja muuta perusjuttua. Seuraavassa järjestelmäkamerassa on varmasti hd-video, mutta käyttö voi olla vähäistä.
Muistia haluan enemmän kuin 4 gigaa. Kannattaako suosiolla maksaa 360€ lisää 2*4 gigaisesta, vai ottaa perus 2*2 ja ostaa jostain vaikka 2*4 lisää? Silloin sais jo 10G.
Lisäys:
Katselin tätä crucialin muistia, siis jos noita hommaisi 2, toimiiko ja onko kokemuksia?
http://www.crucial.com/store/mpartspecs ... CDA5CA7304
Kiitos
Itsellä on crucialin 2x2 kitti orkkisten ohella, ja hyvin toimii 8 gigaa. Ja siis tarkoittanet 12 gigaa, 2*2gb + 2*4gb?
Applelta ei muistia kannata ottaa, kun nuo Crucialit toimitetaan päivässä ja toimivat 100%.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka